خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

16 اسفند ماه 1398 ـ 6 ماه مارس 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

****با گرامیداشت روز جهانی زن، که در چند قدمی ست*****

***************************************************************

دو طنز تلخ تصویری

 

***************************************************************

1- بگزارش خبرنگار ورزشی فدوی، دور نخست مبارزهء ویروس کرونا و ویروس آخوندی در قم، با نتیجهء 2 بر صفر(1) بسود "کرونا" پایان یافت. آگاهان ورزشی اما براین باورند که ویروس آخوندی که از نیروئی چندین برابر ویروس کرونا برخوردارست، و در روندهای بعدی، بر حریف چینی، فائق خواهد آمد.

_____________________________________

(1) دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم درگذشتند / دویچه وله

 

2- به خبری که هم اکنون بدست ما رسید، توجه فرمایید:

* دویچه وله: در حالی که با گسترش ویروس جدید کرونا در ایران شمار بیش‌تری به بیماری کوید −19 مبتلا شده و جان می‌بازند، دستگاه قضایی اسلامی تصمیم گرفته برخی از معترضان نا‌آرامی‌های آبان ‌ماه را اعدام کند. به گفته فعالان حقوق بشری، این زندانیان در ماه‌های گذشته تحت شدیدترین شکنجه‌ها مجبور به اعتراف شده‌اند.

توضيح فدوی: بر این پایه، داعش درونمرزی در کشتار شهروندان، با "کرونا "مسابقه گذاشته است که نتیجهء این دوره از مسابقات، متعاقباً به آگاهی شما خواهد رسید!

 

3- بررسی برخی خبرهای واصله حاکی ست که میزان اختلاس های میلیاردی، در حکومت داعش درونمرزی، بمیزان چشمگیری شوربختانه کاهش داشته، تا آنجا موجبات نگرانی دولت فخیمهء کانادا را فراهم کرده و سفیر حکومت داعش درونمرزی را برای ارائهء پاره ای توضیحات، فراخوانده است. فرستادهء فدوی اما که مأموریت داشته قضیه را سریعاً بررسی، و علت این کاهش نگران کننده  را جویا شود، در واپسین گزارش خود افزوده است که سبب این افت شدید، انتشار خبری به این شرح بوده است:

       * هشدار در مورد انتقال کرونا از طریق لمس اسکناس! / العربیه

       بقیهء خبرها در بخش بعدی اخبار، به سمع و نظر خوانندگان محترم ضدانقلاب خواهد رسید.

 

کتابسوزان

       فدوی اساس را بر این می گذارد که صابون مخبط الاسلام والمسمین عباس(ع) تبریزیان معروف به آیت الله تبریزیان پدر طب اسلامی، تاکنون چند باربه جامهء خوانندگان محترم ضدانقلاب خورده است!. و اما تا آنجا که فدوی میداند، رابطهء نامبرده با خاج پرستان، بویژه رئیس سرطان هلند!، بموجب سند مصور و منگوله داری که در پی می آید، حسنه بوده است:

https://www.youtube.com/watch?v=MM_dxOKGz_A

       لکن تا لحظهء نگارش این سطور، بر فدوی معلوم نشد که بین معظم له و آن بانوی رئیس سرطان هلند! که از قضا بانوی مجردی هم بوده، چه گذشته که پدر طب اسلامی، شدیداً  زنجیر پاره کرده و بمنظور تلافی، کتاب "اصول طب داخلی ‌هاریسون"، را به سبک اعقاب خود، به آتش کشیده است!

       گفتن ندارد که این عمل آیت الله تا چه مایه موجب نگرانی فدوی شد، چرا که بیم داشت نکند یک وقت نامبرده خدای نخواسته بابت این "هنجار شکنی"، از سوی مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السّیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تخریباته، شدیداً موأخذه و تنبیه شود که قضیه بحمدالله والمنة، ختم بخیر شد یعنی، قرار شد که بجای او، سه پزشک ایرانی معترض به این اقدام به تحمل 60 ضربه شلاق محکوم شوند!(1)

______________________________________

(1) تبریزیان از میان همه اعتراض‌ها و انتقادهایی که به این اقدام او شده، علیه سه پزشک جوان که چرخانندهء کانال های تلگرامی نیز هستند، شکایت کرده است. اکنون  شعبه 136 دادگاه کیفری بدوی مشهد برای هر یک از این سه پزشک حکم 60 ضربه شلاق صادر کرده است. کانال تلگرامی عباس تبریزیان، روحانی مبلغ "طب‌اسلامی"  تصویر حکم صادره دادگاه کیفری بدوی مشهد را منتشر کرد که در آن سه پزشک با شکایت او به اتهام "توهین از طریق فضای مجازی" هر یک به 69 ضربه شلاق محکوم شده‌اند. / دویچه وله

 

استمالت

       کار فدوی، این روزها، شده است رفع نگرانی از یرادران، بابت دست به آب هائی که رفته اند! به یک مستوره در این پیوند که در پی می آید، نگاه کنید تا بعرض او برسید:

       * سخنگوی دولت خاتمی: اصلاح ‌طلبان ارجی و قربی نزد مردم ندارند!/ العربیه

       در پاسخ عرض میکند که نگران نباش، برادر عبدالله (ص) رمضان‌زاده!، جناح رقیب، با آن همه بگیر و ببند و کشت و کشار، وضع اش از شما بدتر است!

  

جیب بُری!

       فدوی در مرور خبرهای برونمرزی، در پیوند با دارالخرافه، بنقل از خبرنامه گویا به تیتر زیر رسید:

       * ایران به لبنان کمک مالی خواهد کرد!

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * لاریجانی که پس از سفر به دمشق به بیروت رفته، روز دوشنبه در دیدار با میشل عون، رییس جمهور لبنان گفت: «جمهوری اسلامی ایران آمادهء کمک به لبنان برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور است». / گویا

       فدوی البته کم تا قسمتی می داند که عقد برادر میشل عون، بوفالو سید حسن نصرالله و حضرت آقای خودمان، دامت تخریباته، در آسمان ها بسته است: با این همه عرض می کند:

تحشیهء فدوی:

بیت

خرج که از کیسهء ملت بوَد

عاقبت اش این همه ذلت بوَد!

که از سیستان و بلوچستان و خوزستان تا کردستان، این ذلت تحمیلی، که ناشی از زدن جیب ملت است، همه جا در دید و دسترس است! طرفه اما اینکه فدوی اندکی بعد، تیتر زیر را از العربیه دریافت کرد که با مهملات برادر علی(ع) لاریجانی که ذکر خیرش رفت، نمی خواند!:

       * وزیر نفت ایران: پول نداریم و صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنیم!

       زیاده "ارزی" نیست!..

 

نمودار

       همه چیز، پنداری، در ایران اسلامی، رو به پائین است! و شاید هم منظور ریاست محترم آبدارخانه بیت (رئیس جمهور- م) از "شیب ملایم"، همین بوده باشد!.. می پرسید "رو به پائین"  یعنی چه؟ گرچه معنایش را با گوشت و پوست خودتان تجربه کرده اید، معذالک فدوی آتش به مال اش زده  والساعه و بعنوان مستوره عرض میکند:

       * سن کولبری به 13 سال رسیده! (1) / ایران آنلاین

       فدوی مورد دیگری را بنقل از برادر بی.بی.سی، برای جوری جنس، علاوه می کند:

       * به ازدواج دادن دختران کوچک در سنین پایین (9 تا 15 سالگی) میانگین سن ازدواج را به سرعت پایین می آورد. ازدواج کودکان در ایران که دختران بیشتر قربانی آن هستند مورد پذیرش اقشار سنتی در بخشی از روستاها و حاشیه‌شهرها و شهرهای کوچک است و روحانیت شیعه نیز آن را به شدت برای افزایش جمعیت و نیز مقابله با آزادی‌های جنسی و آزادی‌های زنان تبلیغ می کند.

       اگر مثال ها هنوز کفایت نمی کند، ملالی نیست، بفرمائید:

       * سعید مدنی، جامعه‌شناس: یک سن شروع تن فروشی داریم که حکایت می‌کند از اینکه تن فروشان فعلی در چه سنی وارد بازار کار شده‌اند. این سن از 18 تا 19 سال میانگین سن تن فروشان در ایران است. اما کودکانی هستند که وادار شده‌اند وارد بازار شوند این گروه میانگین بین 13 تا 15 ساله هستند. / مستقل‌آنلاین

       و بعنوان حسن ختام این بخش:

       *میانگین سن ورود کودکان به کار خیابانی 10 سالگی است!/ خبرگزاری وابستهء تسنیم

       و اما تصور نفرمائید که فدوی بعلت عنادی که با آخوندیسم تاریخی دارد، نامردی کرده و همه چیز را رو به پائین نشان می دهد!؛ خیر، چنین نیست، و فدوی آنچه که رو به بالا بوده است را نیز، در نهایت عدل و انصاف، اما به اجمال و اختصار، گوشزد می کند و ا آن میان:

       * افزایش آمار طلاق- خودکشی- بازداشت و احکام حبس های طولانی- اعدام های آشکار و پنهان و....

       زیاده عرضی نیست..

___________________________________

(1) فدوی به موضوع کشتار کولبران زحمتکش، توسط تیراندازیهای نیروی انتظامی بیت، عجالتاً وارد نمیشود

از دفتر ایام..

       "یاد باد آن روزگاران، یاد باد" که فدوی منتظرالظهور، دانشجو بود... در میان درس های گوناگون، درسی دو واحدی هم داشتیم بنام "تاریخ تمدن"... در یکی از جلسات، استاد دانشجویان را بیاری پاشنه کش حالی فرمود که ما در زمینهء اختراعات و اکتشافات علمی(1) چیزی به جهان نیفزوده ایم. گفتن ندارد که برخی بچه ها،بقول عوام including  فدوی جوان، برآشفتیم که استاد! ما جوانان ورجاوند را، باز هم بقول عوام put down  فرموده است!.. سخن کوتاه، استاد وعده داد که این مطلب را در جلسهء آینده از منظری دیگر، پی بگیرد.... جلسهء بعد فرا رسید و استاد با کتابی قطور در کلاس حاضر شد. کتاب مذکور را بر میز تشریح! نهاد، آن را گشود و، در صفحات میانی، صفحه ای مانند آکاردئون جمع شده بو که اگر بازش می کردی، چند متر می شد!.. استاد ما را به میز مذکور فراخواند و فرمود: رنگ هائی که در این صفحات می بینید، هر کدام متعلق به اختراع یکی از کشورهاست، حال ایران را پیدا کنید!.. تلاش ما، گفتن ندارد که بجائی نرسید و سرانجام استاد به دادمان رسید و رنگی را که به اندازهء تهِ سنجاقی بود به ما نشان داد و گفت:

       "بفرمایید این هم سهم شما در تاریخ تمدن"!..

       بدینگونه حالگیری فوق پایان یافت و هرکدام از بچه ها، دُم شان را روی کول شان گذاشتند و به گوشه ای خزیدند!..

       باری- سال ها از این خاطره می گذرد و فدوی با زخمی که هنوز بجان دارد، همواره در پیِ این بود و هست که اگر ما دورخیز فرموده و چیزی به کتاب مذکور افزوده باشیم، بداند! که بحمدالله والمنة، اندکی پیش دریافت که  با "تهدیدات" خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج) و نایب البته بر حق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، یکی از برادران علت پیدایش ویروس قرن، یعنی "کرونا"،و شیوهء مبارزه با آن را، کشف فرموده و به انتظار دیرین فدوی منتظرالظهور، شدیداً پایان داده است. اینهم سند مصور و منگوله دارش:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=1lYFHJo9qpU&feature=emb_logo

       فدوی یک فقره  راهکار مؤثر دیگر، بمنظور جلوگیری از ورود "کرونا " به شهر، که همانا آویختن قرآن با چفیه باشد را، برای جوری جنس در پی  می آورد تا رستگار شود:

       البته مشابه اش را، خاج پرستان نیز داشته اند؛ لکن بر می گردد به زمان جدائی آلمان، و  بر فراز برلین شرقی آن روزگار!(3)

       زیاده کشفی نیست..

____________________________________

(1) فدوی، در حاشیه، شدیداً یادآور می شود که ماجرای فوق، پیرامون علوم تجربی ست؛ و گرنه در باب علوم نظری چنین نیست و ما، کلی حرف برای گفتن داشته ایم و احتمالا، و البته در غیاب گیوتین حکومتی مألوف، خواهیم داشت..

(2) رازی- الکل

(3) ترابی، مارک اصلی و تقریبا انحصاری خودرو شخصی در حکومت آلمان شرقی بود، با اتاق و موتوری کوچک و کیفیتی در سطح نازل، مثل مثلاً پراید ساخت ایران. هنوز هم این خودرو یکی از شاخصه‌های کمیک دوران جدایی آلمان به شمار می‌‌آید. حالا نمونه‌ای از آن را به عنوان یکی از دیدنی‌ها با تسمه و طناب در نزدیکی برج تلویزیون آلمان شرقی سابق، بلندترین بنا در کل آلمان، به نمایش گذاشته‌اند.

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

چهارم مارچ المکیف از برجام الحرام سنه  2020 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه