تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

  خانه   |    آرشيو صفحات اول سايت    |   جستجو در سايت  |  گنجينهء سکولاريسم نو

 19 اسفند ماه 1398 ـ  9 مارس 2020

یادداشتی برای دوستان آینده نگر داخل و خارج کشور

سام قندچی

دوستان آینده نگر در خارج و داخل کشور، اکنون سال هاست دربارهء نیاز به حزب آینده نگر برای ایران بحث کرده ایم و راه های مختلفی را آزموده ایم. از جمله در 40 سال گذشته اصلاح طلبان اسلامی از آینده نگرهای ایران در عرصه ی سیاست، بعنوان سیاهی لشگر برای اهداف خود سوء استفاده کردند و دیگر کمتر کسی است که به این حقیقت پی نبرده باشد که اصلاح طلبان حتی بیش از سایر رقبای اسلامگرایشان، ضد سکولار هستند و فقط در همهء این سال ها خواسته اند از رأی سکولارها، و از جمله آینده نگرها، در همهء انتخابات ها بهره مند شوند، ولی حتی یک کلمه از فقدان آزادی سکولارها برای انتخاب شدن در مجلس یا برای ریاست جمهوری حرفی نزدند و در قوهء قضاییه نیز وجود تبعیض علیه سکولارها دیگر نیازی به گفتن ندارد که اظهر المن الشمس است.

حزب سکولار دموکرات ایرانیان، با رهبرانی همچون دکتر اسماعیل نوری علا و آقای منوچهر یزدیان، در چند سال اخیر نشان داده اند که حزبی آینده نگر هستند. واقعاً وقت آن رسیده که دوستان آینده نگر با این حزب تماس بگیرند که ارزشی متقابل دارد. تا کی می خواهیم اجازه دهیم اصلاح طلبان از ما سوء استفاده کنند؟ به تازگی خودِ اصلاح طلبان هم می گویند که اصلاح طلب نیستند و به اصطلاح "تحولخواه" شده اند، اما همان کارهای 40 سال گذشته را که از دهه ی شصت خوب به یاد داریم، از جمله در نفی آلترناتیو سکولار دموکرات و سکولار دموکراسی، انجام می دهند و فکر می کنند مردم نمی دانند که چگونه در این قهقرای «دوگانه ی خشونت و عقب نشینی جامعه» گرفتار شدیم؛ قهقرایی که به بهترین وجه خود را در آنچه کوکلاکس کلان های اسلامی در 40 سال گذشته برای زنان ایران رقم زدند، پیش روی همهء ملت ایران و جهانیان قرار داده که مایهء سرشکستگی ایران و ایرانی است.

ما که عمر نوح نداریم و بهتر است هرچه زودتر از این منجلاب اصلاح طلبی خارج شویم، که در همهء این سال ها بخش لاینفکی از رژیم کوکلاکس کلان   های اسلامی و «دوگانه ی خشونت و عقب نشینی جامعه» بوده، و باعث دوام این رژیم شده، و امروز نیز کارگزاران اصلاح طلبان، نظیر آقای اکبر گنجی در خارج کشور، با دروغ های شاخدار دربارهء کرونا فقط می خواهند به همراه بقیهء رهبران اصلاح طلبان از بلایای شیوع بیماری کرونا نیز سوء استفادهء سیاسی کنند، به جای آنکه در این مورد فکر مردم باشند نه بازی های مسخرهء سیاسی 40 ساله شان که یک روز چپی می شدند، یک روز آینده نگر و فردایش نیز همان اسلامی و اصلاح طلب دو آتشه که واقعیت شان بود و می خواستند برخی دوستان بی اطلاع در این عرصه های نظری را با مانیفست قلابی شان، فریب دهند.

به جای گول زدن مردم به آن شیوه ها که دیگر همه می دانند، دستکم در این مورد، به جای گمراه کرده مردم، حقایق را درباره ی کرونا به اطلاع مردم برسانیم. با بهترین آرزوها برای همه ی دوستان.

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران.

هجدهم اسفند ماه 1398  - 8 مارس 2020

http://www.ghandchi.com/3167-hezbe-ayandehnegar.htm

بازگشت به خانه