خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

2 خرداد ماه 1398 ـ 22 ماه مه 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

گزارش

       بگزارش خبرنگار فقهی ما، شب های  قدر در فضای معنوی و با حضور برادر کرونا برگزار شد. معظم له، از اسلام عزیز، بویژه شیعهء اصلاً حشری(1) سپاسگزاری فرمود و افزود شادمان می شود اگر، این شب های لذیذ قدر(2) تمدید شود. که مراتب توسط فدوی در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، بعرض رسید. منتظر پاسخ باشید.

________________________________

(1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، مُدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی «شیعهء اصلاً حشری» را به  «شیعهء اثنی عشری»، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(2) ایضاً لطفاً غلط تایپی "لذیذ" را به  " عزیز" اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

پرسش بیربط!

       فدوی پرسش بیربط امروز را، که جستاری تازه در مکتوبات است، بشرح زیر طرح می کند:

       «اگر دریابید که اموال شما را دارند در حضور خودتان به یغما می برند، چه می کنید؟

       «گزینه ها:

       «1- با سارق گرامی همکاری  می کنید،

       «2- با سارقان شدیداً برخورد می کنید،

       «بعنوان راهنمائی، مستوره ای در این راستا  اگر خواسته باشید، به وجهی که در پی می آید، بقول عوام  for free در دسترس است:

       * پنج نفتکش ایرانی با بار بنزین راهی ونزوئلا شده‌اند!/ العربیه»

       پاسخ شما، هر چه باشد، نادرست است!(1)

       و اما پاسخ درست را از اظهار نظر پیاده نظام بیت در کیهان دارالخرافه ملاحظه فرمایید تا کامروا شوید:

       * بیگی: هم ‌اکنون کشتی‌‌های حامل بنزین در آب‌های بین‌المللی به سوی سواحل ونزوئلا به پیش می‌رود. باید از طریق رسانه‌های متعدد نوشتاری و تصویری و... به آمریکایی‌ها پیام داده شود که اگر دست از پا خطا کنند و کوچک‌ترین تعرضی به کشتی‌های نفتی ما نمایند هزاران جنازه آمریکایی‌ را باید از افغانستان، خلیج‌ فارس، عراق، سوریه، لبنان و عربستان به کشور کرونا زده‌شان برگردانند.

       زیاده پرسش بیربطی نیست..

       19 می 020

_____________________________________

 (1) با فدوی چک و چانه نزنید که چرا بشما صفر داده است؛ چون اعصاب ندارد و یک ناسزائی، چیزی بارتان می کند!

 

حق کشی!

       همگان، بویژه خوانندگان محترم ضدانقلاب، می دانند که فدوی منتظرالظهور سرِ مسائل جدّی با کسی اصلاً شوخی ندارد، حتا با شما!.. یعنی باید از روی نعش فدوی رد بشوید!

       می پرسید که خشم توأم با گرد و خاک فدوی، از چه بابت است؟ الساعه عرض و بلکه "ارز" می کند؛... نه، خودمانیم، ضدانقلاب که بیهوش است، شما اگر جای فدوی بودید، با ملاحظهء خبر میمنت اثر زیر، از کوره به در نمی شدید؟

       * اکبر رنجبرزاده، عضو هیات ‌رییسه مجلس شورای اسلامی، از افزایش 15 درصدی حقوق نمایندگان در سال 1399 خبر داد. او گفت برخی اعضای مجلس، پیشنهاد افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق نمایندگان را مطرح کردند اما در نهایت با افزایش 15درصدی موافقت شد. / تلگرام

       یعنی چه؟ 15% دیگر چه صیغه ای(1) است؟ 25% مگر چه عیبی داشت؟ شما به عرق یزان روح  نمایندگان محترم بیت در مجلس نگاه کنید؛ آخر 15% به کجای این بزرگواران می رسد!

       18 می 020

_________________________________

(1) نخیر؛ از نوع مورد علاقهء شما نیست!

 

بالاخره شده يا نشده؟!

       برادران پنداری در همهء عرصه ها زنجیر پاره فرموده اند؛ مثال:

       * ایسنا؛ قزوین: روز گذشته عکس تخریب تندیس فردوسی در خیابان «فردوسی» قزوین در فضای مجازی دست به دست شد؛ عکسی که نشان می‌داد مجسمهء اصلی از پایه جدا شده و پایهء آن تخریب شده است، این موضوع را از شورای شهر قزوین پیگیری کردیم.

       و در ادامه خبر حیرت اثر:

       * مهدیه سادات قافله‌باشی، سخنگوی شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تأکید روی این موضوع که شهرداری قدردان فرهنگ و هنر ایران است؛ تصریح کرد: روز گذشته تصویری از تندیس فردوسی که پایهء آن تخریب‌ شده در فضای مجازی منتشر شد، برخی شهرداری و شورای شهر را مورد هجمه قرار دادند این در حالی است که شهرداری همواره برای بزرگان علم و ادب کشور و استان ارزش قائل بوده و هست. ( امحاء نقاشی های دیوار در مشهد، برگرفته از داستان های شاهنامه، خاطر مبارک هست؟)

       و اما تازه ترین مستوره:

       * بدنبال حمله به مقبرهء دو تن از بزرگان مذهبی کلیمیان بنام "استر و مردخای" در همدان و به آتش کشیده شدن معبد هندوها در بندر عباس، روز گذشته قبرستان مسیحیان در اسلامشهر تهران آتش زده شد/ پیک نت

       باری؛ سربازان گمراه امام زمان(عج)! جای دیگری را نمی خواهند تخریب فرموده و یا آتش بزنند؟... نبود؟ بریم؟

       19 می 020

 

شباهت

       * داعش 11 نفر را در شرق سوریه اعدام کرد. / العربیه تیتر

       تحشیه فدوی: خدا حفظ شان کند، چقدر شبیه برادران خودمان هستند!

 

ناسخ و منسوخ

       * تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری، با اشاره به جایگاه مهم و حساس آموزش و پرورش در توسعهء کشور، گفت: آموزش و پرورش از مهمترین مراکز توسعه کشور است و به هر میزان که در آن تحول رخ دهد شاهد پویایی و خلاقیت در همهءبخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور خواهیم بود.

       حاج آقا مسئلتن!: پس چرا معلمان یا نمایندگان آنان را پیوسته به غل و زنجیر می کشید، برادر جهان بینی!؟*( جهانگیری سابق- م)

__________________________________________

* "جهان بینی" در اینجا جنبهء فلسفی ندارد!

 

دو طنز تلخ تصویری

 

پیام

       ...خوانندگان محترم ضدانقلاب هم می دانند که فدوی عمدتاً اهل صلح است تا جنگ، و بلا تشبیه، عنداللزوم مانند حضرت آقا به امام حسن(ع) بیشتر متمایل می شود تا به امام حسین(ع)! هم از این رو بود که پذیرفت پیام برادر" پمپئو"، وزیر خارجهء شیطان بزرگ را، که در پی می آید، به شیطان کوچک (چین) برساند:

       * پمپئو از چین خواست فعالیت‌های «خبیث‌ اش» برای سرقت واکسن کرونا را متوقف کند! /العربیه

بیت

به او گفتم که اندر شارعِ عام

مناسب نیست، شرح و بسط پیغام

       باری فدوی، بی آنکه وارد این مقولهء مکتبی بشود که «خباثت» موهبتی ست الهی که از روسیه به ایران، چین، و کرهء شمالی می رسد، مراتب را  دراوقات شرعی خاج پرستان، به آگاهی رئیس جمهور مؤمن و معتقد چین، برادر "شی جین بینگ" رساند؛ بعدالتحیه و السلام و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)، قدری متغیر شده و در پاسخ گفتند که یک کاری نکن که "کوید 20 و بلکه 21" را هم تهیه و تقدیم کند، برادر فدوی!..

       خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو چینی، ُمده ظله العالی درانداختید، برادر"پمپئو"

       14 می 020

 

بی مزه!

       فدوی عبارت زیر را بنقل از العربیه ملاحظه کرد:

       * «نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در دشمنی سیاسی با ترامپ شهرت دارد، بر این منوال، گفتهء ترامپ را به تمسخر گرفته و در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»، با لحنی طعنه‌آمیز گفت: «به رئیس‌ جمهوری ما توصیه می‌کنم از خوردن چیزی که از نظر علمی رسماً مورد تائید نیست پرهیز کند؛ به ویژه آنکه در سن و سال او، یا بهتر بگویم با وزنی و «چاقی مفرطی» که از آن رنج می‌برد، نباید هيدروكسی كلوروكوين یا هر چیزی را بخورد!»

       فدوی چه عرض کند به خواهر " پلوسی" جز اينکه: «خدا مرگت دهد، نانسی، چه لوسی!»

 

امتحان

       بیائید حال که در قرنطینه هستیم، قیاس مع الفارقی بکنیم!؛ شهر شلوغ است و کسی ملتفت نمی شود: بعنوان مشق شب، بجای پرتقال فروش، استثنائاً، پیدا کنید که اگر این کار را برای اعلیحضرت العظما خامنه ای، که جان و نفس ملت را گرفته، انجام می شد، چه اتفاقی می افتاد؟!

 

در فقدان تجهیزات پزشکی و درمانی

       فدوی نه اینکه خواسته باشد که خدمات درخشان کادر درمانی  کشور را، نستجیربالله، به چالش بکشد لکن این را نیز نمی تواند نگوید که در مرور اخبار کرنائی ایران و جهان، به خبری رسید که ناشی از بی اطلاعی دست اندر اران کادر درمانی ایران اسلامی ست؛ خودتان ببینید  تا بعرض او برسید:

       * فرماندار کهکیلویه: با یک بیمارستان براى چهار شهر، چگونه به جنگ کُرونا برویم؟ / کیهان لندن

       ملاحظه کردید؟ یعنی دوستان خبر ندارند که عملهء بیت در این مدت دست روی دست نگذاشته  بیکار نبوده و با انگشت بیست و یکم مبارک پینگ پنگ نفرموده اند بلکه، بر خلاف تصورات ضدانقلاب، فکر این روزها را کرده و، افزون بر تسهیلات و تجهیزات  تفریحی برای برادران لبنانی، در  امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را نیز در سوی دیگری از جهان ناشناس برپا فرموده اند که البته اندکی از مردم شل و پل ایران دور است، لکن بقول عالیجناب حافظ:

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور

گر چه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید

هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور

       البته خوانندگان محترم ضدانقلاب  وملت زخمی،  مخیّرند که توصیهء حافظ جان را پس از هشتصد سال  دنبال و اجرا بفرمایند یا نه، بهر روی  فدوی مسؤل آن نخواهد بود

افتتاح مرکز درمانی ایران-اوگاندا با حضور محمد(ص) جواد(ع) ظریف

******************************************************

هر آنکه بیخبر از فن " چفیه" مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

       فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در سی و هفتمین جلسهء آکادمی چفیه مالی(1) به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشان sir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ) (2) مُستظهرباشند.

 

       * رضا سرابي: براي آقاي روحاني افتخاري بزرگ‌تر از اين نمي‌شود که به رياست ‌جمهوري کشوري اسلامي و مستقل و قدرتمند و ابرقدرت منطقه‌اي انتخاب شده است. اکنون ديگر کشورهاي بيدار شده از يوغ استعمار و استکبار جهاني نيز به خاطر مردم‌ سالاري واقعي و پيشرفت هاي صنايع دفاعي و نظامي و سلولهاي بنيادي و انرژي هسته‌اي... کشور عزيزمان را الگوي خويش قرار خواهند داد.

 

       * عباس احمدی ‌میانه: با سلام بر تمام سرو قامتان حافظ دین محمدی(ص) و درخت سر سبز انقلاب اسلامی، یعنی سپاه پاسداران انقلاب، آرزوی قلبی‌ام هم‌رکاب شدن با این عزیزان بوده،‌ هست و خواهد بود!

 

       * 6406---0912 و2842---0910: صدای شکسته شدن استخوان‌های پوسیدهء رژیم جعلی به گوش می‌رسد. همانطوری که سید مقاومت گفتند، کابوس نابودی قریب‌الوقوع و بحران مشروعیت، سردمداران جنایتکار صهیونیستی را آزار می‌دهد. جنایت‌های 70 سالهء این غدهء سرطانی نتوانسته صدای ملت‌های آزاده را خاموش کند. این رژیم کودک‌کش منشأ بسیاری از پلشتی‌ها، جنایت‌ها، فسادها و فحشا بوده و هست و نابودی آن راه را برای زندگی سالم و پاک و با معنویت در جهان هموار خواهد کرد. ان‌شاءالله به زودی نماز جمعه را به امامت حجت‌ابن‌الحسن العسکری(عج) در قدس شریف با پرچمداری امام خامنه‌ای اقامه نمائیم.

 

       * یک معلم بازنشسته: به عنوان یکی از طرفداران سابق اصلاح‌طلبان عرض می‌کنم، طبق کلام الهی، کسانی که پیرو رهبر الهی‌اند به رشد فکری اجتماعی می‌رسند. نمونه‌اش عزیزان سپاهی که ماهواره و ماهواره‌بر ساختند و دنیا را متحیر عمل خویش قرار دادند. ولی کسانی که شیفته غرب‌اند فقط ماهواره نومیدی به فضا می‌فرستند! آیا بهتر نیست به دامن قرآن کریم برگردیم تا هدایت شویم و از تحلیل‌های غرب‌پسند تبری جوییم؟

 

       * 0291---0918: در قضیهء ویروس کرونا یک بار دیگر حکمت بیانات امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای به منصهء ظهور رسید که «ما می‌توانیم». به همت بسیجیان، نیروهای مسلح، نخبگان و متخصصان کشورمان بسیاری از نیازهای داخلی کشور به ماسک، لوازم بهداشتی، کیت تشخیص بیماری و... ساخته شد و علاوه بر خودکفایی داخلی حتی به کشور صنعتی پیشرفته‌ای مثل آلمان هم صادر شد.

 

       * وحید: خدا را شاکریم که رهبری شجاع، فرزانه، متکی به خدا و ملت داریم که هیمنهء شیطان بزرگ و اروپای بدعهد و خبیث را شکست و برای دنیا ثابت شد که هر کشوری که تکیه‌گاهش آمریکا باشد سقوط خواهد کرد.

 

       * 5591----0912: در اقدام و اتفاقی بی‌سابقه، نرخ نفت آمریکا منفی شده است. لازم است کشورمان از صدور نفت پرهیز و کل صادرات را، برای افزایش ارزش آن، به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها برای مصارف تولیدی و صنعتی انتقال دهند. با توجه به تاکید چندین سالهء حضرت آقا برای اقتصاد بدون نفت شاید این فرصتی باشد تا منویات آن حکیم فرزانه انقلاب عملیاتی شود و از فروش نفت مجانی پرهیز و به تولید بیشتر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی توجه شود.

 

       * 0811----0914 : خداوند را به خاطر نعمت عظمای ولایت که هدیه‌ای الهی است شاکریم که با هدایت حکیمانه و عالمانه مانع بروز حوادث حاد برای کشور می‌شوند. خیلی از کشورهای ثروتمند در مبارزه با ویروس کرونا عاجز ماندند اما در کشورمان با هدایت و رهبری الهی ولایت و با تلاش کادر پزشکی و همراهی و همدلی مردم موفق شدیم آن را کنترل کنیم. از جراید و رسانه‌ها هم تشکر می‌شود که به

بهترین نحو اطلاع‌رسانی کردند.

 

       * 3767---0919: اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر این است که همواره پشتیبان ولایت و مردم انقلابی است. چنین روحیه‌ای اگر در میان آن عده از مسئولین که به‌دنبال مذاکره با بیگانگان هستند وجود داشت امروز در بسیاری از زمینه‌ها شاهد موفقیت‌های بزرگ بودیم.

 

       یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان، بعضی امتیازات لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه "مالش قهرمانانه"(4) را، مع الاسف، نیاورده اند؛ لکن آکادمی، حق بقول عوام appeal را برای این دسته از مؤمنین محفوظ می دارد.

 

از فارغ التحصیلان ممتاز این دوره  (خواهران)

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی (5)

_____________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

5- بموجب تبصرهء 3 ماده 35 آئین نامهء مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار، به حُکم قناری انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سیدعلی(ع) خامنه ای، ادامه الله پُرستاته، به قیلوله مشغول می شوند.

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

20 می المکیف از برجام الحرام سنه 2020 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه