خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 30 آبان ماه 1399 -   20 نوامبر 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

خطای جزئی

فدوی در مرور اخبار دارالخرافه، به گفتگوی برادر علی(ع) مطهری با انصاف نیوز، در پیوند با فاجعه آبان 98 برخورد که در فرازی از آن آمده است:

* علی مطهری: از مردم عذرخواهی شود! / تیتر

و در ادامه خبر حیرت اثر:

* اطلاع ‌رسانی در مورد ابعاد اینگونه حوادث باید صریح و روشن و به موقع باشد و اگر خطایی شده است باید از مردم عذرخواهی شود!

ملاحظه کردید؟ پنداری زدن گل به دروازهء خودی، این روزها شدیداً باب شده است! بقول عوام:

 ? what are you talking about - نه برادرجان! خطائی نشده که!، آمار کشتار جوانان را مایه کاری هم که حساب کنیم 1500 می شود که چون زیر 3000 نفر بوده اصلاً عددی نیست و قابلی ندارد، تا آنجا که انتساب آن حتا به عملهء بیت نیز اسباب شرمندگی و در شأن آن نیروی محترم نیست، و فی الواقع جلوی یک بچهء بسیجی هم که بگذاری قهر می کند، این چه فرمایش منافقانه ای ست؟ عذرخواهی از مردم دیگر چه صیغه ای ست، برادر علی(ع) مطهری!؟

 

هشدار!

فدوی براستی که دیگر خسته شده است. آخر مؤمنین و مؤمنات ایران و جهان را چه پیش آمده؟ یعنی چه خبرشان است که این همه گردو خاک، ناله و نفرین و دشنام های آنچنانی، نثار "کرونا" کرده و می کنند؟ آیا هیچ می دانند که این «کرونا» همان امام زمان خودمان است که شدیداً منتظرش بودیم و پیوسته شیهه کشان می گفتیم: ادرکنی!/ عجل الله تعالی فرجه الشریف، و از این قبیل…

پدر جان! حضرت اگر رؤیت نمی شوند بدان علت است که هنوز دوای ظهور گیرشان نیامده! و گرنه همانگونه که ملاحظه کرده و می کنید، معظم له به انجام امور مورد علاقه، که همانا تعدیل نفوس باشد، مشغول اند  و خون، هنوز تا قوزک پای اسب مبارک هم نرسیده است.

زیاده تذکری نیست.

 

 

لجاجت

فدوی در تیتر یکی از رسانه های معاند خواند:

* دختر 17 ساله کُرد با اتهامات سیاسی به 5 سال زندان محکوم شد!

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* استان‌وایر-  «آیناز زارع»، زندانی سیاسی 17 ساله محبوس در زندان مرکزی ارومیه از سوی

شعبهء اول دادگاه کیفری این شهر به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

باری، فدوی حوصلهء سرو کله زدن با ضد انقلاب را ندارد، همینقدر عرض می کند که فرمایش حضرت آقا را یادمان نرود که فرمود: هرکس ادعا کند که بعلت مخالفت با حکومت زیر فشار قرار گرفته، دروغ می گوید!

 

 

مساعدت

...و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند که: احمد آقا داشت خمیازه می کرد، علی(ع) آقا گفت احمدآقا حالا که دهانت بازه لطفاً ممد(ص) آقا را هم صدا کن!..

وجه تداعی، خبر زیر است:

* نیویورک تایمز: اسرائیل مرد شمارهء 2 القاعده را در تهران ترور کرد. / یورو نیوز- تیتر

و از صدای آلمان برای جوری جنس:

* روزنامهء "نیویورک تایمز" در شماره 13 نوامبر از عملیات مخفیانه مأموران امنیتی اسرائيل در تهران پرده برداشته است. به نوشته این روزنامه شخصی که روز ۱۸ مرداد گذشته در محله پاسداران تهران به قتل رسید، ابومحمد المصری، از سران القاعده و مرد دوم این شبکه تروریستی بوده است.

به فدوی مربوط نیست ها، لکن آخر برادر جان، تو که زحمت کشیدی و تا اینجا آمدی، خب نمی شد یک کاری هم برای ما بکنی؟ ثواب داشت به امام(ل)!

******************************************************************

خبر وارده

          فدوی در مرور خبرهای فرامرزی، به خبر میمنت اثری بشرح زیر رسید:

          * شورای وزیران امارات متحده عربی مجموعهء اقدامات قانونی را آغاز کرد تا یک قانون فدرال در زمینهء تایید توافق با اسرائیل را صادر کند. در جلسه‌ای که به ریاست محمد بن راشد برگزار شد قانون تایید توافق صلح ابراهیمی، توافق صلح با اسرائیل و آغاز روابط دیپلماتیک کامل با این کشور را تایید کرد.

فدوی مصیبت وارده  را بحضورحضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، مقام معظم رهبری دامت تخریباته، و سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، تتبریک و تسلیت عرض کرده، بقای عمر بازماندگان،و نیز علوّ درجات و نیز توفیق هرچه بیشتر سربازان گمنام و برادران خوشنام،در امحاء ملک و ملت،! در معیت  الله عز اسمه، آرزو می کند.

 

نامطلوب

فدوی درمرور خبرهای دارالخرافه،به خبرناخوشایندی، بشرح زیر رسید:

* فرزند سید حسن خمینی می‌گوید: فکر می‌کنم تصمیم‌ پدرم مشخص است و در انتخابات 1400 کاندیدا نخواهند شد./ تابناک

و از آن بد تر:

* سید احمد خمینی در پاسخ به این سوال که «حتی اگر جماع(1) حداکثری گروه‌های سیاسی اعتدال، اصلاح طلب، عدالت و... هم حاصل شود و به آیت‌الله سید حسن خمینی مراجعه و از ایشان برای کاندیداتوری دعوت کنند، باز هم به صحنه نمی‌آیند؟» تاکید کرد: «ان شاء الله تمام بزرگان روی یک مسیر به جمع‌ بندی برسند، حالا یک نفرش به کنار! اصلا در پدرم اراده و عزمی برای شرکت در فضای سیاسی کشور به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌بینم».

ملاحظه کردید؟ آخر یعنی چه؟ مگر دست خودش است؟ صحبت امید و آیندهء اُمتی در میان است!(2)؛ فلذا فدوی شدیداً توصیه می کند که حجت الاسلام  سید احمد خمینی دامت تحریکاته، به تأسی از بابا بزرگ گرامی(ل)(3) مطلقاً توجهی به نفرت ملت نفرموده و فقط به دهان، او یا هر کجای دیگر امّت توجه کنند؛ تا "اعدام "شود هرآنکه نتواند دید!

و من الله التوفیق.

________________________________________

(1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو،  مُدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(2) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، با فدوی منتظر الظهور، مشکلی دارید؟

(3) (ل) مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف لعنة الله علیه است.

 

مشکوک

فدوی در مرور اخبار میان مرزی، ملتفت شد که:

* شرکت ‌های هندی بازار موتورسیکلت ایران را ترک کردند. /یورو نیوز- تیتز

و در توضیحات افزوده اند:

* شرکت‌ های هندی که سال‌ هاست در بازار موتور سیکلت ایران فعال هستند در پی آخرین تحریم‌های آمریکا ایران را ترک کردند.

فدوی لکن به این سادگی ها زیر بار نمی رود. اصلاً از کجا معلوم که این عمل خداپسندانه، بدان علت نباشد که در پی ممنوعیت دوچرخه سواری نسوان، موتور سواری ایشان نیز بطریق اولی، قدغن شده باشد؟!

الله العالم..

 

شکایت

فدوی گِلهء یکی از نمایندگان محترم حکومت در مجلس بیت را بشرح زیر مرور می کرد:

* نمایندهء مجلس ایران: مردم به ما ناسزا می‌گویند. / العربیه-تیتر

و در ادامهء خبر:

* یک نمایندهء مجلس ایران ضمن تأکید بر لزوم «محاکمه و استیضاح روحانی» اعلام کرد که به مدت دو هفته است که در حوزهء انتخابیه از مردم ناسزا می ‌شنوند.

و از منبعی دیگر برای جوری جنس:

* حجت الاسلام جواد نیک بین در صحن علنی مجلس: دو هفته است که نماینده‌ های مردم در حوزه‌های انتخابی از مردم نقد و ناسزا شنیده‌اند./بهار نیوز

در پاسخ عرض میکند که والله برادر نماینده بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، شما 42 سال است که به مردم ناسزا می فرمایید، خب این به آن، در!

زیاده عرضی نیست

 

قابل توجه مخالفان

اینکه معاندین در هر فرصتی به نظام مقدس ما، بقول سوئدی ها، گیر می دهند که محصولات شان یکنواخت، خسته کننده و تکراری ست. بی گمان چنین نیست. احوط آن است که محصولات جامعه شکوهمند را دستکم در ذهن خود مرور کنید. آیا شما روشندلان (نابینایان- م) در وقایع اتفاقیه دارالخرافه، فی المثل در آبادان، خاوران، پاریس، برلین و... به اندازه کافی، تنوع نمی بینید؟ فدوی برای تنوع بیشتر، قتل کولبران را هم علاوه می کند. این چارت یا نمودار، البته همیشه باز است و بقول عوام به روز می شود. مانند همین موردی که فدوی، به نقل از العربیه، به چارت متنوع مان اضافه می کند:

* کرمانشاه؛ کشته و زخمی‌شدن دو کودک با شلیک نیروی انتظامی/تیتر

به گزارش «شبکهء حقوق بشر کردستان» عصر روز پنج‌شنبه 15 اکتبر 2020 نیروهای کلانتری دولت‌آباد پس از تعقیب و گریز یک خودروی سواری اقدام به تیراندازی به سمت این خودرو کردند که در نتیجه آن یک کودک 17 ساله به نام «اشکان عزیزی» در جا کشته و یک کودک دیگر به نام «برهان عزیزی» به شدت زخمی شده است... به رگبار بستن این خودرو در حالی صورت گرفت که پلاک روی شیشه پشت خودرو قرار داشته است و سرنشیان خودرو که هر دو زیر 18 سال بودند به دلیل نداشتن گواهینامه دچار ترس شده بودند..

و برای تنوع بیشتر:

* خودکشی دومین کودک در بوشهر در کمتر از یک هفته. دو مقام استان بوشهر از خودکشی یک نوجوان که به دلیل فقر و زندانی بودن پدرش ترک تحصیل کرده و به کار در یک سنگ‌فروشی مشغول بود به عنوان دومین مورد از خودکشی کودکان و نوجوانان در این استان طی کمتر از یک هفته خبر دادند/ تلگرام -ایران اینترنشنال

ملاحظه کردید؟ این همه تنوع در محصولات، کافی نیست؟

زیاده گلوله ای نیست.

 

 

خبر اقتصادی- حوزوی*

پنداری بخت ملتِ پاپتی دارد، بحمدالله والمنة، کم کم باز می شود و بزودی به نان و نوائی هم می رسد. سند منگوله دارش را در پی ببینید:

* جمهوری اسلامی به «کلیه فروشی» افتاد! طرح مجلس انقلابی برای کسب درآمد ارزی از صادرات کُلیه‌ مردم به چین، روسیه و عراق!/ کیهان لندن

لکن یک مقام آگاه بیت، که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، بعنوان خبر خوش، به فرستادهء فدوی گفت که دنبلان ملت، در لیست بعدی ست! از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان، با آنکه مراتب به فدوی مربوط نمی شد، لکن طاقت نیاورد و یواشکی به آگاهی آن والا مقام رساند که سایز دنبلان ملت، بعلت خوشگذرانی های خارجی (تحریم ها- م) و نیز شادی های فزایندهء داخلی (حضرات آیات- م)، با ارفاق، به اندازهء فندق شده است! و از معظم له قویاً خواست که بمنظور پیشگیری از اختلافات حقوقی آتی و طرح دعوا در دادگاه لاهه، مراتب را به آگاهی طرف های روسیه و عراق، برساند.

زیاده توصیه ای نیست.

____________________________________

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای فدوی را چه کند که همه جای او را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط حوزوی را به بیضوی اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

 

از آلبوم مدافعان حرم

با سپاس از مدافعان حرم در ایران، که هزینهء مدافعان حرم در سوریه را تقبل فرموده اند!

شربت شهادت با طعم گوناگون!

 

دو طنز تصویری

******************************************************************

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

20 نوامبرالمردّد از برجام الحرام سنهء 2020 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه