خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 17 بهمن ماه 1399 -   5 فوريه 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

 

رفع شبهه

فدوی نمی داند که چه باید بشود که امّت، دیگر مصدع اوقات پدر (حضرت آقا- م) نشوند و معظم له را بابت موضوع بی اهمیت و پیش پا افتاده ای مانند واکسیناسیون ملت حیران، بعنوان فصل الخطاب، خرکش روی زمین نکشند! بعنوان مستوره نگاه کنید:

* بی.بی.سی: مجمع عمومی نظام پزشکی ایران واکسن روسی را 'خطر آفرین' خواند. اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خرید واکسن روسی اسپوتنیک ‌وی را "غیرموجه و خطرآفرین" دانسته و خواستار خرید واکسن معتبر و مطمئن شده‌اند.

و نیز:

* رادیو فردا: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس هم واکسن روسی نمی‌زند.

البته برادر نمکی، وزیر بهداشت بیت، در ادامهء همین خبر شیهه کشان فرموده است:

* امروز وزیر بهداشت بعضی منتقدان واکسن روسی را به "خیانت ملی" متهم کرده و گفته بود که آنها "منافع اقتصادی" دارند!

وی حتا در فرازی دیگر، تهدید به خودکشی هم کرده است!:

* نمکی: «به کوری چشم خیلی‌ها»، اول «خانواده خودمان» واکسن روسی می‌زنند!/ رادیو فردا

بابا !– در خانه اگر کس است،یک حرف بس است! آخر حضرت شان چند بار و با چه زبانی باید بفرماید، همچنانکه حزب فقط حزب الله؛ واکسن هم  فقط ولائی!..(روسی- م) حالا ملت هیچ!، غیر از حضرت آقا، و به شرح زیر، برادر "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا نیز واکسن ولائی را تأیید و بقول عوام "آلردی" یکی دو گیلاس از آن را را نیز، بالا انداخته است!:

* به گزارش فارس، رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه شب به وقت تهران گفت آزمایشات بالینی واکسن ضد ویروس کرونای «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه صد در صد موثر بوده است./ عصر ایران

برخی گزارشات دیگر نیز حاکی ست که "بستنی" را جایگزین "ساندیس" کرده اند؛ این هم سند مصور و منگوله دارش:

روسیه با برپایی پایگاه‌های واکسیناسیون در مراکز خرید، و دادن بستنی رایگان، مردم این کشور را به تزریق واکسن اسپوتنیک -وی تشویق می‌کند ولی بسیاری از مردم تمایلی به تزریق این واکسن روسی ندارند.

البته گفتن ندارد که بموجب سند مصور و منگوله داری که در پی می آید،در این عرصه نیز مانند سایر عرصه ها، منافقین و ضدانقلاب نفوذ و  خلاف تجویز حضرت آقا، عمل کرده اند:

* یک دیپلمات روسی به جای تزریق واکسن کرونای اسپوتنیک -وی ساخت کشور روسیه به طور مخفیانه واکسن فایزر دریافت کرد. یوری گریبکوف، سرکنسول روسیه در استونی دیپلماتی است که هفته گذشته هنگام خروج از بیمارستانی در استونی واقع در مرز روسیه با یک خبرنگار این کشور برخورد کرد و معلوم شد که او دومین دوز واکسن فایزر خود را دریافت کرده است. دوره خدمت گریبکوف به عنوان سرکنسول روسیه در استونی روز جمعه به پایان می‌رسید و او دو روز قبل از پایان ماموریت خود و بازگشت به روسیه، در روز چهارشنبه دومین دوز واکسن فایزر را دریافت کرد.

با این همه، فدوی بر آن شد که در شرفیابی دیروز خود، ضمن تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، موضوع را شخصاً از حضرت آقا جویا شود. باری مراتب در باب تجویز واکسن روسی، در  شرایطی که مبالغی هم شنگول بودند، با قید چندین فوریت بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید؛ ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) همینطور که من باب مزاح گوش فدوی را می پیچاندند خنده کنان پرسیدند: نظرت پیرامون "ودکای روسی" چیست برادر فدوی؟!.. فدوی که به هستی ُترد خویش شدیداً بیمناک شده بود، امان خواست؛ مرحمت فرمودند. فدوی بعرض رساند که قربانت گردم، حرف ندارد! فرمود خب "واکسن روسی" هم از قماش "ودکای روسی" ست دیگر!...

زیاده لرزی نیست!

 

 توزیع عادلانه!

فدوی در مرور اخبار دارالخرُافه به مورد زیر برخورد:

* زنگنه: از پول نفت، چیزی گیر استان‌های نفت‌خیز نیامده است/ همه فکر می‌کنند همه پول کشور به اصفهان رفته اما .../ عصر ایران

در پاسخ عرض میکند که  والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )، دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، اولاً چراغی که به عزیزان حزب الله، حماس، حوثی ها، فاطمیون و... روا است، به مردم ناسپاس ایران سابق حرام است؛ مُراد فدوی آن است که از آغاز هم قرار نبوده است که "چیزی گیر استان‌های نفت‌خیز" کشور بیاید و اهالی نیز ظاهراً، به آن اعتراضی نداشته و پنداری به آن خو هم کرده اند. دو دیگر اینکه، فدوی با اغتنام فرصت، و در پیوند با نیمهء دوم فرمایش برادر زنگنه می افزاید که مراتب به آگاهی اهالی اصفهان رسید، سینه شدیداً به تنور چسبانده و، با آن لهجه ی شیرین، به دو دست بریدهء ابوالفضل(ع) سوگند یاد کردند که چیزی گیر آنان هم نیامده است؛ البّینه علی الرّاوی!

بعدالتحریر

فدوی در تأیید فرمایش برادر وزیر نفت، یک شاهد عینی هم دارد که در پی رو می کند:

* خودکشی یک کودک کار در ماهشهر خوزستان. محمد کودک کار 14 ساله، به دلیل "فقر و تنگدستی" صبح امروز خودش را به دار آویخت. محمد با سه‌چرخه‌ آب‌ تصفیه شده می‌فروخت که بعد از کرونا کارش را از دست داد، او توپ جمع کن تیم ماهشهر هم بود./ رادیو زمانه

زیاده نفتی نیست.

 

ویرایش

خدا بگویم این تایپیست سر به هوای فدوی را چه کند که همه جای وی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً لغزش های تایپی زیر را در متنی که در پی می آید، اصلاح فرمائید، اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع):

* همزمان با آغاز ایام‌الله دهه ‌زجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح روز گذشته در مقعد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن را گرامی داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر 1360، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران درود فرستادند./ کیهان دارالخرافه

__________________________________

غلطنامه

درست            غلط

دهه ‌فجر           دهه زجر

مرقد           مقعد

*******************

عجب!  

     فدوی در گشت و گذار خود در مجازستان، به عبارت زیر برخورد: 

به فدوی مربوط نیست ها! لکن آخر این دیگر چه فرمایشی ست؟! ، ما که از نظر وجهه بین المللی  وضعیت رضایت بخشی داریم، بی سببی نیست که از ما، معمولاً بعنوان "عبرت خلق" یاد میکنند ضمناً، کار دنیا نیز در باب ما از خنده گذشته، و به روده بُر رسیده است، برادر عبدی، کجای کاری؟!

زیاده خنده ای نیست

 

در ابواب جنگ زرگری

فدوی در مرور خبرهای دارالخرُافه، به تأتر رو حوضی مفرح  زیر رسید :

* به گزارش خبرآنلاین، صادق خرازی دبیرکل حزب «ندای ایرانیان» و حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مناظره‌ای به موضوع برجام پرداختند. در بخشی از این مناظره که در برنامه «نگاه یک» پای اختلافات سال ۸۸ و اهانت کیهان به آیت‌الله سیستانی به بحث باز شد. خرازی خطاب به مدیر مسوول روزنامه کیهان گفت: آقای شریعتمداری عزیز شما همان کسی هستید که آن اهانت را به آیت‌الله سیستانی کردید و آن رابطه ما با عراق را از اوج به زیر آوردید.

راستش را بخواهید  فدوی  سراز فرمایشات طرفین بظاهر متخاصم، در نمی آورد و اتفاقا در اینگونه  موارد، بقول اهل پوکر، بقول عوام  " سام وار" ، چه خوانندگان محترم ضدانقلاب، خوششان بیاید یانه، حق را همینطور کیلوئی و درهم،صراحتاً به برادر حسین(ع) شریعتمداری  میدهد!(1) در باب چرائی این حرکت شنیع عرض میکند که نامبرده اهل پنهان کاری و لاپوشانی نیست و مستقیم و با اذن حضرت آقا، فقط سرِ بریده میدارد دوست؛ والسلام

____________________________________________

1. قرار شد دشنام، بویژه از این نوع اش را ندهید،خواهر- برادر خواننده، یکوقت عمامه مان توی هم می رود ها، از فدوی گفتن!

******************************************************

* العربیه: یک شبه‌ نظامی حوثی در استان ضمار، یک شهروند یمنی مغازده دار را به دلیل امتناع از پرداخت آنچه شبه نظامیان حوثی آن «خمس» می‌نامند، با کلاشینکوف و در انظار عمومی به قتل رساند. طبق گفته شاهدان عینی، این مغازه دار یمنی خطاب به مامور حوثی گفت:«ما زکاتی را که خداوند به ما واجب کرده است را پرداخت کرده ایم. اما در مورد خمس این قانون را شما از کجا ا آورده اید... من یک فلس کمتر از دینار هم پرداخت نمی‌کنم».

تحشیه فدوی : مقدمتاً و برای دستگرمی عرض میکند که  کلاشینکوف و خمس، از دوستان قدیم اند! فلذا و بر این پایه، خدا سایه ی پدر را(حضرت آقا- م) از سرشان کم نکند! ما که از خرابکاریهای معظم له شدیداً شادمانیم، قاصم الجبارین از عمر نوح بکاهد و به عمرایشان و البته آیت الله جنتی،بیفزاید!

آمین یا رب العالمین

 

* سیاستمداران احزاب مسیحی آلمان برای مهار بیشتر فعالیت‌های اسلام‌گرایان در این کشور خواستار ثبت مساجد شدند. سخنگوی فراکسیون احزاب مسیحی گفته است اختیارات سازمان امنیت داخلی آلمان برای کنترل مساجد باید گسترش یابد/صدای آلمان

تحشیه فدوی : حالا چه عجله ای داشتید!؟

 

* بی‌بی‌سی فارسی هشتاد ساله شد / بی بی سی

تحشیه فدوی : حضرت آقای ما هم همینطور! قرار بود که بپای هم پیر شوند که بحمدالله والمنة، شدند!

 

* علی مطهری: به خاطر مسئله اف‌ای‌تی‌اف، سهمیه ایران از واکسن کرونا باطل شده است / رادیو فردا

تحشیه فدوی : سر خمّ می سلامت، شکند اگر سبوئی، برادر علی(ع) مطهری

 

* فرانسه برای مقابله با پیامدهای گرمایش زمین ۵۰ میلیون اصله نهال غرس می‌کند / یورو نیوز

تحشیه فدوی : خب بکند!، ما هم برادران را می فرستیم که آنها را قطع کنند یا آتش بزنند!

 

* اعضای اروپایی توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام، روز چهارشنبه ۲۶ آذر از جمهوری اسلامی خواستند که به صورت کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد.

هفتمین کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه با حضور معاونان وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، و همتایان چینی و روسی آن‌ها و مقام‌های اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار شد.

تحشیه فدوی : به فدوی مربوط نیست ها، لکن برای صرفه جوئی درهمه چیز، و با عنایت به اینکه حرف آخر را حضرت آقا میزند،بهتر نیست معظم له نعلین رنجه فرموده و خودشان بیایند، قال قضیه را بکنند!؟ 

 

* محمد (ص)موسوی (ع) گفت: «فرانسه کشوری بزرگ است، شهروندان مسلمان مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند، آنها می توانند مساجد خود را آزادانه احداث کنند و می توانند آزادانه آیین های دینی خود را بجای آورند.»

به فدوی مربوط نیست ها، لکن خاج پرستان فرانسوی در کشور خودشان، مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند!

************************************

************************************

فضولی فدوی : والله برادر بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ….چون ضد انقلاب خوابست عرض میکند  معظم له اگر  همه جایش را هم بدفعات تر بفرمایند،راه بجائی نمی برند، بقول عوام، ساری!

*******************************************************

طائب: تحریم‌ها بهترین هدیه خدا برای ماست

* ایرنا نوشت: فرمانده قرارگاه عمار گفت: اگر تحریم ها درست مدیریت شود بهترین هدیه خدا برای ماست و امروز قدرت ما برای دشمن آشکار شده و در اوج قدرت هستیم و در برابر دشمن هم مقاومت راه پیروزی است.

* حجت الاسلام مهدی طائب یکشنبه شب در نشست بصیرتی با بسیجیان در مشهد گفت: رسیدن بنزین به ونزوئلا نشان داد ابر قدرت هستیم./ نواندیش

*******************************************************

امام آمد - بروایت کودکان مغز شوئی شده در اين ويدئو: ↆ

***********************

***********************

آکادمی چفیه مالی47 /Academy award

 

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

فدوی شدیداً مباهی ست که امروز،مؤمنینی که در چهل و سومین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجه ی یک چفیه ی همایونی، که معادل نشان sir  در انگلستان  است،نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند،تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، وبه الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ)(2) مُستظهرباشند : 

6263---0938 : دهه مبارک فجر و 22 بهمن سال 57 یادآور تجلی قدرت لایزال الهی برای ما مردم بود. خداوند به کسانی که خود را نمرود و فرعون زمان می‌دانستند نشان داد که در مقابل قدرت الهی چیزی نیستند و حق همیشه پیروز است. 

0312---0939 و 6960---0936 :طی 42 سال گذشته دشمنان اسلام توطئه‌های متعددی برای به شکست کشاندن انقلاب داشتند ولی به حول و قوه الهی ناکام شدند و نهضت اسلامی روز به روز بالنده‌تر و قوی‌تر شد و ان‌شاءالله پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش خواهیم سپرد و ان‌شاءالله با امام خامنه‌ای در قدس نماز خواهیم گزارد. 

طاهری  :دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را به تمام مستضعفین جهان به ویژه جبهه مقاومت و ملت انقلابی کشورمان تبریک عرض می‌کنم. درود خداوند بر مجاهدین و فجرآفرینان انقلاب، شهدای 15 خرداد، دهه 60، دفاع مقدس، مدافعان حرم و... به ویژه سردار دلها که دل‌های بی‌شماری را با آن دست بریده‌اش با خود برد و می‌برد. بر همه ما اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ واجب است که در پاسداری از انقلاب اسلامی که امروز امانتی در دستان ماست سرازپا نشناسیم.

 6263---0938 :جشن چهل و دو سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آیین شکرگزاری همیشگی به درگاه حضرت احدیت جل‌جلاله است که امت مظلوم و مسلمان ایران را در زمان رژیم فاسد و سفاک ستم‌شاهی رهین منت اقیانوس بی‌پایان رحمتش قرار داد و دین و استقلال و آزادی در پرتو مکتب ولایت فقیه را به آنان ارزانی فرمود.

3107---902 : درود خدا به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای که از ابتدا ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را لایق هیچ پیغامی ندانستند و موجب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شدند. 

9831----041 :  از راه دور دست مبارک حضرت امام خامنه‌ای را می‌بوسم که فرمودند وارد کردن واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی به ایران ممنوع است. واقعا اگر واکسن آمریکایی کارساز بود خود مردم آمریکا و انگلیس را نجات می‌داد که روزانه هزاران نفر بر اثر ویروس کرونا در این دو کشور از بین می‌روند. 

 0049---0911 : دستور قاطع رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکا و انگلیس اقدام هوشمندانه‌ای بود. چون هیچ اعتمادی به دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام نمی‌توان کرد. 

وحیدی : رهبرا! هرچند غربگرایان در کشور کم‌اند ولی پول حرام، مسئولیت، تابعیت مضاعف و رسانه در اختیار دارند. اما با این وجود سربازانت آماده و پا به رکابند و منتظر فرمان شمایند! 

صهبا و قاری : در سالگرد شهادت سردار دلها مسئولی می‌گوید دولت جدید شیطان بزرگ از کارهای گذشته دست بکشد ما او را می‌پذیریم در حالی که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب می‌فرماید، دشمن از فتنه و دشمنی‌اش دست نمی‌کشد! چگونه می‌توان به این آقای مسئول فهماند که شیطان دست از شیطنت برنمی‌دارد؟!

 3306---0912 : در اسطوره بودن حاج قاسم شکی نیست ولی نباید فراموش کنیم که او تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بود.

  

یادآوری این نکته ی باریکتر ازمو(3) نیز خالی از ضررنیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان درلیست بالا نیامده آن بوده است که آنان،بعضی امتیازات  لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز ،بویژه "مالش قهرمانانه " (4) را،مع الاسف  نیاورده اند؛لکن آکادمی ،حق بقول عوام appeal را برای ایندسته ازمؤمنین ،محفوظ می دارد.

_______________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2-(ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3-بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی) باشد- م

4-حداقل 25 مالش در دقیقه ! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامه ی داخلی آکادمی

5- بموجب تبصره ی 3 ماده 35 آئین نامه ی مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار، به «حُکم قناری» انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله پُرستاته ،به قیلوله مشغول می شوند . ذیلاً تصویر زمان جوانی هیئت داوران آکادمی منتخب بیت را ملاحظه می فرمایید.            

و من الله التوفیق

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !..

والله الموفق والمعین

5 فوریة المرصّع از برجام الحرام سنه ی 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه