تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

  خانه   |    آرشيو صفحات اول سايت    |   جستجو در سايت  |  گنجينهء سکولاريسم نو

 8 اسفند ماه 1399 -  26 فوريه 2021

برگزاری کلاس های آنلاین در «جنبش لوتوس»

جامعه شناسی سیاسی و تشيع اثنی عشری

مدرس: دکتر اسماعيل نوری علا

 

ما، در جنبش لوتوس (يا نیلوفر)، با استعانت از کلام جناب شاهزاده، تصمیم گرفتیم که با تمام گروه‌ها و اندیشه‌ها و اساتید در جهت گسترش آگاهی دوستان استفاده کنیم. همچنین گفتیم که چه کاری بهتر از اینکه از رهبران و فعالان احزاب اپوزسیون سیاسی کشورمون بخواهیم مستقیم با خود بچه‌های داخل کشور صحبت کنند؟

تا اونجائی که تونستیم، زمینه این کارهارو فراهم کردیم. ما به دنبال راه اندازی یک دانشگاه مجازی نیستیم، هرچند که اگه بشه، چی میشه. ما به دنبال برگذاری کورس های آموزشی هستیم تا آگاهی جوانان این مرز و بوم رو‌ افزایش بدهیم .

در ابتدای امر رفتیم و از جناب دکتر اسماعيل نوری علا خواهش کردیم که این‌ کلاس ها را برای بچه‌های ما برگذار نمایند. که ایشان در کمال بزرگواری پذیرفتند تا کلاسی را برای بچه‌های ما بگذارند و کتاب گرانقدر «جامعه ‌شناسی سیاسی تشیع اثنی‌ عشری» را بصورت آنلاین تدریس نمایند.

جمعهء این هفته مورخ 8 اسفند ماه، ساعت 5.3 بعد از ظهر به وقت ایران، اولین جلسهء کلاس ما بصورت آنلاین برگذار خواهد شد. به شخصه به ایشان و دوستان خودم تبریک‌‌ می گم که تونستیم گام‌اول را برداریم و امیدوارم که ایشون در خلال این جلسات فرصت نمایند تا مواضع حزبشون، حزب سکولار دموکراتیک ايرانيان، را هم برای بچه‌ها تشریح نمایند، تا بچه‌های ما در وحله اول با تحزب و در گام‌ بعدی با مواضع سیاسی یکی از احزاب فعال در کشورمون آشنا بشوند.

بستر رو بچه‌های ما فراهم کرده‌اند، کلاس ها در اینستاگرام برگذار خواهد شد و سپس

فیلم کلاس ها در دیگر شبکه ‌های مجازی، مانند تلگرام و یوتیوپ آپلود خواهد شد. صدای کلاس ها نیز در پادکست «جنبش نیلوفر» برای استفادهء عموم منتشر خواهد شد.

شرکت در کلاس ها برای همگان آزاده و نیازی به ثبت نام در جائی نیست. کلاس ها رایگانه، چرا که بچه‌های داخل کشور بقدری مشکلات اقتصادی دارند که دیگه توان زندگی عادی را هم ندارند.

تا اونجا‌ که در توانمون بوده سعی کردیم امنیت صفحات رو تامین کنیم، اما خود شما هم مسئولید که مواظب امنیت خودتون باشید.

 نمیدونم؛ ما گام‌ اول را برای ارتباط بین ایرانیان داخل کشور و عقلای خارج از کشور برداشتیم، نه تبلیغات بلدیم، نه کسی تبلیغ میکنه برامون، نه توان زیادی داریم. فقط میدونیم که همه ماها بچه‌های زمین های خاکی و پایین شهری هستیم که، بخاطر این حکومت، بسیاری از آرزوهامون مرده، سوخته و به فنا رفته و امروز به لطف همین فضای مجازی به فکرمون رسیده که این کار را بکنیم.

باور کنید که پول کارگری جمع میکنیم و هزینه اینترنت می دهیم. کمک کنید که این بچه‌ها بجای غرق شدن در قسمت سیاه این فضا، به‌ سمت نور و آگاهی حرکت کنند. برای این مهم دست تک تک هموطنانم‌ رو می فشارم و امید همراهی و کمک دوستانی رو که نامشون ذکر شد و بسیاری دیگر را که مجالی نشد که ذکر کنم میفشارم .

داریم سعی می کنیم ديالوگ و تسامح را تمرین کنیم. اما این تمرین ما، نیاز به حریف تمرینی داره و امیدوارم حریف تمرینی ما، شما باشید. یک روزی، در یک جائی باید یک ‌کاری برای ایران بکنیم.

 

بازگشت به خانه