خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 21 خرداد ماه 1400 -   11 ماه ژوئن 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

*****************************************

گزارش پیشا انتخاباتی

همانگونه که خوانندگان محترم ضد انقلاب میدانند، اینروزها فصل شیرین افتضاحات(1) است و فدوی نیز اخبار مرتبط را شدیداً رصد میکند تا کامروا شود و از آن میان، خبر زیر:

* دومین دور مناظره نامردان(2) انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیرامون مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برگزار شد. دورنخست این مناظره با محوریت مسائل اقتصادی با استقبال اندک روبرو شده بود. / صدای آلمان

باری اولاً به فدوی و حتا ملت ایران مربوط نیست ها!، ثانیاً درحاشیه  نیز یادآور می شود که در این مختصر قصد طرفداری از حضرات را ندارد، لکن ناگزیراست که حسب وظیفه ی شرعی و نیز رعایت عدل و انصاف و قسط اسلامی، به گوشه ای از توانائی های شگفت انگیز ذووجهین برادران در این جلسه، شدیداً اذعان و اعتراف کند(3) چرا که بموجب سند منگوله دار زیر، بزرگواران افزون بر مناظره، مهارت خود در ورزش پرش از مانع را نیز عرضه کرده اند؛ باری مراد فدوی آن تکه از گزارش مذکور است که میگوید:

* فصل مشترک شرکت ‌کنندگان در این مناظره، "پریشان‌گویی" و"پرش از روی مسائل" مورد پرسش بود.

و نیز در ادامه خبر حیرت اثر: 

"دور دوم نیز تکرار همان پریشان‌گویی‌ها بود"!

و طرُفه اینکه :

*جلسه  "در مجموع سه ساعت و نیم و بقولی، چهار ساعت (یورو نیوز) ادامه داشته است"! /همانجا...

و اما خوانندگان محترم ضد انقلاب امروز استثنائاً از پیدا کردن پرتقال فروش معاف اند لکن در عوض، پیدا کنید کسی را که بتواند سه ساعت و نیم، بقول عوام non stop (پریشانگوئی) فرماید!

زیاده آزمونی نیست.

___________________________________

(1) و (2) خدا بگویم این تایپیست سر بهوای فدوی را چه کند که همه جا اسباب زحمت و بلکه شرمندگی ست و بارها خواسته است که به خدمت وی در آفیس فدوی خاتمه دهد لکن خوانندگان محترم ضدانقلاب، وساطت کردند؛باری لطفاً لغزشهای تایپی "افتضاحات" را به "انتخابات" ونیز"نامردان" را،به "نامزدان" اصلاح فرمائید، اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)

(3) لطفاً دشنام ندهید،خواهر - برادر خواننده، خوبیت ندارد!.

 

از وقایع اتفاقیه   

واقعیت آن است که، به کوری چشم معاندین و زنادقه، درجریان انتصابات ما در نظام مقدس، بموجب اسناد مصور و منگوله پیوست، وقایعی رخ داده که فضای انتصابات را بیش از پیش روحانی و معنوی ساخته است، نمونه که فراوان است لکن فدوی، پس از وضو، فقط بنقل یک مستوره، بوجه زیر بسنده میکند:

به عرض فدوی رسیدید؟..باری بنقل از شاهدان عینی ،شور و وجد و شتاب حاج قاسم (ل)برای رأی دادن بحدی بوده که یکدست خود را جا گذاشته بوده است که یکی از خیرین آنرا برداشته و به سردار دلها میرساند!

زیاده عرضی نیست.

 

دلجوئی بالمناصفه!

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به خبر میمنت اثر زیر رسید :

* مرگ علی اکبر محتشمی‌پور از بنیان‌گذاران حزب‌الله لبنان بر اثر کرونا./ العربیه- تیتر

فدوی بنا داشت که مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) و نایب برحق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، و سایرحضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، تبریک و تسلیت عرض نموده بقای عمر بازماندگان را از درگاه قاصم الجبارین آرزو کند؛ لکن چون ملت و حاکمیت دیری ست که خرج شان را از هم سوا کرده اند، فلذا فدوی نیز کلیشه ی مألوف را بین طرفین متخاصم، بالمناصفه تقسیم می کند:

حضرت آقا: تسلیت

ملت: تبریک !

_________________________________

(1) و (2) خدا بگویم این تایپیست سر بهوای فدوی را چه کند که همه جا اسباب زحمت و بلکه شرمندگی ست و بارها خواسته است که به خدمت وی در آفیس فدوی خاتمه دهد لکن خوانندگان محترم ضدانقلاب، وساطت کردند؛باری لطفاً لغزشهای تایپی "افتضاحات" را به "انتخابات" ونیز"نامردان" را،به "نامزدان" اصلاح فرمائید، اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)

(3) لطفاً دشنام ندهید،خواهر - برادر خواننده، خوبیت ندارد!.

 

تغییر استراتژیک قیافه!

برادر محسن رضائی، که معرف حضور همگان است، در مبارزات انتصاباتی دورهء پیشین خود اعلام فرمود که "اقتصاد ایران باید به تعمیرگاه برود" لکن بررسی اطلاعات واصله حاکی ست که نامبرده در این دوره شدیداً تغییر عقیده داده و بجای فرستادن اقتصاد ایران به تعمیرگاه، خودش به تعمیرگاه رفته است! این هم سند مصور و منگوله دارش :

حال فدوی به این تئوری خود نمی پردازد که، با توجه به نصّ صریح حضرت امام(ل)(1)که فرمود "اقتصاد مال خره"،  و اقتصاد دان اسلامی باید به طویله برود، نه تعمیرگاه!

زیاده تحلیلی نیست. 

_____________________________________________

(1) بی.بی.سی: دکتر پژمان صفایی، درماتولوژیست زیبایی در لندن، دربارهء تغییران چهرهء آقای رضایی می‌گوید: "براساس آنچه در تصویرها دیده می‌شود چروک‌های پیشانی، خط اخم و خطوط عرضی پیشانی آقای رضایی کاهش محسوسی پیدا کرده و دم ابرو کمی بالا رفته است!"

 (2) (ل) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه ست.

 

از کرامات خاج پرستان!

فدوی در مرور اخبار فرامرزی، به داستانی قدیمی بشرح زیر برخورد:

* سناتور برجستهء آمریکایی: ایران از دنیا «باج‌گیری» می‌کند. / العربیه

در پاسخ و برای دستگرمی عرض میکند که اولاً "گروگانگیری"، "باجگیری" و "زورگیری" و ازین قبیل،  از مشاغل و مناصب آبرومند در جامعهء شکوهمند اسلامی ما است و حداکثر چیزی در حدود ماهیگیری است!(1). ثانیاً، فدوی هم البته بلد است که بشما ایراد کند و بگوید که دو میلیونی شما (دوزاری سابق- م) پنداری مبالغ هنگفتی کج بوده است که این نکتهأ آشکار و خداپسندانه را ،با چهل سال تأخیر و بمدد پاشنه کش، دریافته اید! بر این پایه، چنین کسی، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، اصلاً "برجسته" نیست!.. حالا برجستگی تان سرتان را بخورد، و ثالثاً احوط آن است که نخست فکری بحال نام فامیل تان بکنید،ب عد از این حرف ها بزنید!، برادر سناتور! شما هم نگاه کنید :

* «جیم ریش»، عضو برجسته کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا، انتقادات تندی علیه رژیم ایران و تلاش‌های دولت فعلی آمریکا برای بازگشت به برجام، مطرح کرده و خواهان توقف مذاکرات اتمی با ایران شد. / همان

ملاحظه می کنيد که «نهند نام زنگی کافور!»

زیاده ایرادی نیست.

___________________________

1. لطفاً دشنام ندهید،خواهر - برادر خواننده، خوبیت ندارد!،از این گذشته، درمملکت امام زمان(عج) آزادی بیداد می کند و فدوی منتظرالظهور دوست دارد از حق تعریف و تمجید از بزرگواران، که از انرژی هسته ای هم مسلم تر است، سوء استفاده ی بهینه کند، ..تا "اعدام" شود، هر آنکه نتواند دید!بقول عوام اوکی؟

 

اسباب کشی

فدوی در لابلای مرور اخبار امروز، صدای شیههء توأم با عرّ و تیزی به شرح زیر شنید:

* قاآنی: اسرائیلی‌ها به خانه‌هایشان در اروپا و آمریکا برگردند!

و در ادامهء خب حیرت اثر:

* اسماعیل قاآنی، فرمانده «نیروی قدس» سپاه پاسداران ایران، روز شنبه، با اشاره به مسلح کردن گروه حماس در غزه توسط سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس، از اسرائیلی‌ها خواست، به تعبیر او، به خانه‌هایشان خویش در اروپا و آمریکا باز گردند./ العربیه

فدوی که شخصاً، افزون بر بیضه، عرضی هم نداشت لکن مراتب را در فاصله بین دو قیلوله و تعویض پوشک حضرات آیات و همزمان، درمکث بین دو موشک بالستیک، به آگاهی مردم اسرائیل رساند. بر خلاف انتظار، بی مجادله پذیرفتند و گفتند دعوا که نداریم، اگر اینجا فلسطین اشغالی ست، آنجا هم ایران اشغالی ست! از آنجا که ظلم بالسویه هم عدل است، لطفاً شما مؤمنین و مؤمنات هم برگردید به عراق و عربستان.

خب این به آن در!

**************************************************

خارج از نوبت

فدوی، از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضه ی زیر :

* بیگی و ذوالفقاری:  کاری که جبههء مقاومت به فرماندهی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در فلسطین اشغالی علیه اشغالگران صهیونیست کرد به یک معجزه شبیه بود. باید به دست بوسی حضرت آقا برویم. هنوز از ابعاد این حماسه بسیاری از مردم کشورمان خبر ندارند.

فدوی: بقول استاد سخن،" دیرآمدی ای نگار سرمست"! مراد فدوی آن است که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، فوج فوج شرفیاب شده و شدیداَ به مالش قهرمانه و بوسیدن دست و پای معظم له مشغولند اما هنوز فارغ نشده اند و تنها انگشت باقیمانده، انگشت بیست و یکم حضرت آقاست. اگر فرصت دارید، بروید در صف مالش قهرمانانه، لکن اگر وقت ندارید، در لیست انتظار انگشت بیست و یکم مبارک که هنوز باز است ثبت نام کنید، بعداً خبرتان می کنیم. و من الله التوفیق. 

 

* 8688-----0938 : تنها راه سریع برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در کشور این است که مسئولین تشکیل جلسه داده و تصمیم بگیرند در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک در بیرون از منزل توسط مردم انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برگزار نخواهد شد و آقای روحانی به ریاست جمهوری خود ادامه خواهد داد. شاید سخن بنده شوخی تلقی شود ولی اگر به این پیشنهاد عمل بشود قطعا ویروس کرونا در کشور خیلی زود ریشه‌کن خواهد شد.

فدوی: مراتب در مجالی و در اوقات شرعی، به آگاهی ملت شل و پل و همیشه در صف ایران سابق رسید. دستجمعی و بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ع- س - ص -عج و ...) گیس کنان و مویه کنان گفتند: «سه سه بار به 9 بار! صرف شده است؛ حضرات آیات از کرونا بدترند، برادر فدوی!»، فلذا ترجیح می دهند که چندین  ماسک روی هم بپوشند!..

 

* 6790---0912 : کار آقای رئیس‌جمهور در این 8 سال این شده که مرتب اعلام کنند علت مشکلات کشور را کشف کرده و آن تحریم است و با تکرار این جمله روی اعصاب ما مردم راه بروند. بی‌برنامگی، بی‌عملی و بی‌تدبیری این دولت واقعا همه را بیچاره کرده است.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانه ی بیت (رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در پاسخ فرمودند  که کلی هزینه کرده و اعصاب شما را آسفالت کرده اند، مگر می شود روی آن راه نروند، برادر 6790---0912؟!

 

0685-----0916 : جا ماندگان سهام عدالت و یارانه چه کار باید بکنند؟ چرا برای احقاق حقوق نادیده گرفته شده این عده کاری صورت نمی‌گیرد؟

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلا شدید به لرزش قهرمانانه و تنقیهء جام زهر، دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید؛ مبالغ هنگفتی متغیر شده و در پاسخ، ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: «خب خبر مرگ شان می خواستند قطار بعدی را سوار شوند». خدا بگوید چکارتان کنند که آنجای فدوی را با شاخ گاو، مُدّه ظله العالی، در انداختید، برادر0685-0916!

 

* 3107---0902 :  یکی از بزرگان می‌فرمودند این انقلاب الهی و مورد عنایت خاصه است. اگر ناخالصی به آن وارد شود مانند چشمه می‌جوشد و نخاله‌ها بیرون ریخته می‌شود. فقط نباید از دیدن نخاله‌ها جا خورد بلکه از مسیر باید دورشان کرد.

فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد زیرا، بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، کیفیت عریضه بگونه ای بود "که محراب به فریاد آمد"! یعنی، اینکه شما تصویر کرده اید، انقلاب همان فاضلاب است، برادر 3107-0902!

* همتی- کرمانشاه : به علت عدم قاطعیت برخی از قضات در برخورد با سارقین، متأسفانه سارقان جری‌تر شده و اقدام به سرقت خودرو با جرثقیل از داخل حیاط برخی مردم از کرمانشاه کرده‌اند! سرقت موبایل، جیب‌بری و... به صورت گسترده در این شهر اتفاق می‌افتد. وقتی به نیروهای انتظامی ایراد و اشکال گرفته می‌شود اظهار می‌دارند دستمان بسته است! چرا که دادگاه با یک تعهد و یا صحبت او را آزاد می‌کند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، با قید 72 فوریت از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند بررسی کرده و معلوم شان شده است که منظور سارقین گرامی، صید ماهی از حوض بوده است و  قلاب اشتباهاً به خودرو وصل شده است، فدوی بی تقصیر است، برادر همتی!

 

* 0759----021  : دو خودروساز داخلی میلیاردها دلار پول گرفتند تا کشور را در حوزهء خودرو سازی خود کفا کنند اما حاصل این همه خرج فقط بی‌اعتمادی مردم به خودروسازان بوده است. مگر ممکن است در طی سال 2 یا 3 بار سایت باز شود و معلوم نشود خودروها را چه کسانی ثبت ‌نام کرده‌اند و تمام سال مردم مجبور باشند خودرو را از بازار آزاد خریداری کنند یا اینکه نمایندگی خودروسازان لوازم یدکی نمی‌فروشند اما مردم در بازار آزاد باید به چند برابر قیمت خریداری کنند. اگر کمی منطق داشته باشیم درک خواهیم کرد که پای دشمن در میان است.

فدوی: اگر منظور شما از دشمن، همان "دژمن" حضرت آقاست، که  این بار از آستین خودروسازان بیرون آمده است، فدوی صلاحیت رسیدگی به عریضهء شما را ندارد لکن، بمنظور مساعدت بیشتر با شما، آن را به مجمع تشخیص مصلحت خودرو، ارجاع می کند؛ شیرینی زیر میزی فدوی منتظرالظهور فراموش نشود!

 

* 8916---0911: مسئولین استان گیلان پاسخ بدهند مشکل کجاست که با یک بارش زیر 50 سانت تمام استان قفل می‌شود و بعد از گذشت چند روز هنوز با مشکل مواجه هستیم؟ مدیریت بحران که شعارش را می‌دهند وقتی پیش‌بینی ‌های لازم را نمی‌کند اصلا به چه کار می‌آید؟

فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانه ی بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند که آن قفل فقط با کلید ایشان باز می شود و متعاقباً دستور دادند که طیاره را زین کنند تا عازم شوند.

 

* 1700---0936 : آقای روحانی گفتند دیگر حاضر نیستیم سرمان کلاه برود؛ که باید به ایشان عرض کنم هرجا که حرف از مذاکره باآمریکا باشد به یقین کلاه گشادی به سرمان قرار است گذاشته شود. این را بنده نمی‌گویم بلکه تجربه‌های ما نشان داده است.

* 3767---0919 : دولت تدبیر و امید مدعی است حاضر نیست سرش دوباره کلاه برود. سؤال این است که چرا از کلاهی که به نام برجام بر سرش گذاشتند عبرت نگرفته و همچنان در این توافق پوچ باقی مانده است؟!

فدوی هر دو عریضه را بعلت تشابه موضوع و ضیق وقت، یکجا بر میرسد.خب راست میگوید بنده ی خدا پدر جان ،کسی نمیتواند سر ایشان کلاه بگذارد، زیرا عمامه مانع میشود؛ اینهم آخر کاری داشت که مزاحم شدی ، برادر شهروند؟!

**************************************************

**************************************************

 

**************************************************

 

**************************************************

 

**************************************************

**************************************************

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

11 ژوئن المشجر از برجام الحرام سنه ی 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه