خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 1 امرداد ماه 1400 -   23 ماه جولای 2021

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

*****************************************

تکذیبِ کُندروانه!

فدوی در مرور اخبارهنری، پیرامون اثر اخیر برادر اصغر فرهادی، "قهرمان"، که چهارمین حضور او در فستیوال کن را رقم می زند به فرازهائی از مصاحبهء وی با شبکه های معاند بشرح زیر نگاه می کرد:

* اصغر فرهادی در بخش دیگری از این مصاحبه دربارهء عدم آزادی بیان و تهدیداتی که علیه ترانهء علیدوستی در سال گذشته به دلیل توییت و دفاع اش از یک زن بی‌حجاب صورت گرفت نیز گفت:‌ «‌این به این واقعیت مربوط می‌شود که ایران کشوری سرکوبگر است که در آن شما آزادی ندارید که صحبت کنید و آنچه را که فکر می‌کنید بگویید. فکر می‌کنم ایران باید در فهرست کشورهایی قرار بگیرد که محتوای اغلب گفتگوها در رسانه‌های اجتماعی بیشتر در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی است.»

و بفاصلهء اندکی، برائت از مشرکینی شیک، بوجه زیر اتفاق افتاد:

* یورو نیوز: اشارهء فرهادی به یک ترجمه اشتباه: «از کلمهء "سرکوبگر" استفاده نکرده‌ام. مراقب هستم که تندرو نشوم!»

آقای فرهادی همچنین در جریان نشست خبری جشنواره کن، به پرسش‌های خبرنگار رادیو فردا بر اساس آنچه پیش از این در مجله ورایتی منتشر شده بود، پاسخ داد.

* او در پاسخ به این پرسش که «تا چه اندازه خود را متعهد به بیان سرکوب‌های روزافزون در آثار، صحبت‌ها و عملکرد خود می‌دانید؟» گفت: «من در گفتگو با مجلهء ورایتی در موضوع استفاده از شبکه ‌های اجتماعی در ایران، از عنوان "فضای بسته" استفاده کرده‌ام و نه "سرکوبگر"...

خب حق دارد بزرگوار، حکومت اسلامی که سرکوبگر نیست، نوازشگر است!

 

نافرمانی هنری! 

فدوی چقدر به این همکار خاج پرست خود، آن کاریکاتوریست چموش هلندی، توصیه و سفارش کرد که با شرع انور و بویژه پیامبر گرامی آن(ص) کاری نداشته باشد، گوش نفرمود لکن و در اینصورت:

مصرع

"مرگ" سزاست هر که را، درکِ سخن نمی کند!

و سند منگوله دار:

* کورت وسترگارد، کارتونیست دانمارکی، طراح یکی از ۱۲ کاریکاتور پیامبر اسلام که در۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵ توسط روزنامه یولَندز پُستن منتشر و موجب اعتراض گروه‌هایی از جامعه مسلمانان شد، در سن ۸۶ سالگی درگذشت. خانواده آقای وسترگارد روز یکشنبه به رسانه‌های دانمارکی اعلام کردند که او پس از تحمل یک دوره بیماری در خواب درگذشته است. کارتونیست دانمارکی در سال‌های پایانی زندگی خود ناچار شد همچون برخی دیگر از همکاران اش به زندگی مخفی که تحت حفاظت مداوم پلیس بود، روی آورد.

 

گاز گرفتگی  

شما بهتر از فدوی می دانید که برخی رسانه ها، گاه اطلاعات غلط می دهند. به این مستوره نگاه کنید:

 

* صدای آمریکا: نظام ایران با توطئه‌هایش دست دولت بایدن را گاز می‌گیرد.

و در توضیح بیشتر:

* گویا: یک نشریهء معتبر جناح محافظه‌کار آمریکا، طرح توطئه برای ربودن روزنامه ‌نگار ایرانی-‌آمریکایی، مسیح علینژاد، و دیگر اقدامات حکومت ایران را این گونه توصیف می‌کند که نظام ایران دارد دست دولت بایدن را که به سوی آن دراز شده، گاز می‌گیرد.

ملاحظه کردید؟ لکن تا آنجا که فدوی می داند، این محسنی اژه ای ست که گاز می گیرد، آن هم از ناحیهء کتف!

 

خدمات صلواتی!

فدوی بارها به این نکتهء باریک تر از مو (بشرطی که زیر حجاب برتر حضرت آقا باشد- م) اشاراتی داشته است که؛ اگر نه خودِ عملکرد حضرات آیات، بلکهء نتیجهء آن، خواسته یا ناخواسته، تسهیلاتی را برای ملت ناسپاس ایران سابق، در پی داشته است.(1).

فی المثل، امروزه دیگر کسی نیست که از یکی دو بیماری قرن، که عبارت باشند از اضافه وزن و دیپرشن، بی خبرباشد. گفتن ندارد که فقرهء دوم که همانا دیپرشن باشد، به گروه خونی ما  نمی خورد یعنی، اگر سرتاسر ممالک محروسه امام زمان(عج)، و از آن میان جامعهء شکوهمند ما، را زیر پا بگذارید، بقول عوام no way که موجود افسرده را ببینید، بلکه همگی، و البته با رعایت هنجارهای برادران، مشغول شادی و پایکوبی هستند!(2) فلذا می ماند فقرهء "اضافه وزن" که آن نیز، با رعایت پروتکل های برادران، در یک قیام و قعود و البته رایگان، بر طرف می شود. سند و مدرک، از نوع منگوله دارش هم اگر خواسته باشید، باکی نیست و  بشرح پیوست، دم دست است:

زیاده راهکاری نیست..

________________________________

(1) لطفاً در همین آعاز مقال دشنام ندهید بلکه احوط آن است که  دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، و قدری تأمل کنید، خواهر- برادر خواننده!، یعنی چه!

(2) می شود بپرسم که این فحش های سنگین را، چرا به فدوی منتظرالظهور می دهید؟!

 

تغییر کاربری

واقعیت این است که برخی کاربری ها، بدون اطلاع فدوی منتظرالظهور بوده است. فی المثل، تاکنون مسیر "بیت" و "ونزوئلا"، ویژهء رساندن سوخت به برادران مؤمن و معتقد ونزوئلائی بوده است لکن گزارش میدانی فرستاده فدوی می گوید که این بار قرار بوده است که بجای سوخت، مسیح علی(ع)نژاد به ونزوئلا  فرستاده شود؛ الله العالم…

 

جایگزین

برای دستگرمی نخست به درد دل این شهروند در کیهان دارالخرُافه نگاه کنید:

* 2143---0913: قیمت یک بطری یک لیتری شیر در سال گذشته دو هزار تومان بود. اکنون قیمت آن ده هزار تومان شده و باز هم صحبت از افزایش آن می‌باشد. این فرآورده برای رشد و سلامتی کودکان ضروری است و نباید از سر سفره شهروندان حذف گردد.

توصیهء فدوی: خود گاو را بخرید ارزان تر در می آید!

 

به روز رسانی

برای دستگرمی، به فرمایش یکی از پیاده نظام های بیت (خوانندهء کیهان دارالخرُافه- م) که در پی می آید، نگاه کنید:

* 7800---0937: از ریاست محترم قوهء قضائیه و دادستان کل کشور به خاطر ورود به ماجرای واگذاری ‌های معادن کشور در جهت حفظ بیت‌المال تقدیر و تشکر می‌کنیم. به یاد بیاوریم که حضرت علی(ع) آهن گداخته را نزدیک دست عقیل برادر نابینای خود که درخواست اندکی بیش از سهم خود از بیت‌المال را داشت کرد.

لکن فدوی نمی داند که حضرات مسؤلین به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، ضاعف الله اموالهم اجمعین، چرا آلت خود را در دست ملت گذاشته اند، شما می دانید؟!

 

عِرق اسلامی! 

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که، درست است که فدوی در ممالک محروسهء خاج پرستان، در حاشیهء ترویج شرع انور، شدیداً به اتلاف عمر عزیز نیز مشغول است، لکن این دلیل نمی شود که به منافع اسلامی خود (منافع ملی سابق- م) بی اعتنا باشد(1) و عکس العمل تندی نشان ندهد و مانند حضرت امام(ل)(2)، شدیداً توی دهن خاج پرستان نزند.

مستوره ای اگر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است:

* پارلمان اروپا خواستار آزادی زندانیان دو تابعیتی در ایران شد.‌ / العربیه

ملاحظه کردید؟ آخر مگر منابع درآمد برادران طناب بر کف ما چقدر است؟ کل منابع درآمد عبارتند از نفت، فرش، گربه، البته از نوع  مرغوب مرتضاعلی(ع)، و همین گروگانگیری خودمان؛ خلاصه مگر از روی نعش فدوی رد بشوید!

___________________________

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای هم مسلم تراست، سوء استفادهء بهینه کند بقول عوام ok؟!

(2) (ل): مسُتخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه است!

 

آرزوهای بلند پروازانه 

جداً فدوی از آرزوهای بلند پروازانهء برخی برادران شدیداً لذت می برد. بعضی از این آرزوها، البته، دست نیافتنی ست مانند مورد زیر:

علت روشن است و آن، ازدحام شمع بدستان، مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، درب مبال رهبری ست که اُمّت، از شب پیش، در آن مضجع، نوبت گرفته اند!

و نیز: 

   * بهار نیوز: آرزوی برگزاری نماز جماعت در کرات آسمانی! به گزارش مهر، دکتر رضا روستا آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفتهء هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگ ترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است! در این آرزو هم توسعهء فناوری هست و هم توسعه معنویات!

زیاده آرزوئی نیست.

 

******************************************************

******************************************************

******************************************************

******************************************************

******************************************************

******************************************************

 ******************************************************

******************************************************

از طرفی تو می کشی، وز طرفی سلاسلم..*

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که: زنجیر هم برای خودش تاریخ و دوران تکامل و تطوری دارد و تو اگر اهلیت اش را داشته باشی،:

مصرع 

 "آن را " ز بَر بخوانی با چارده روایت!:

و اما برخی از روایات معتبر:

و سرانجام:

و حسن ختام:

-----------------

* استاد سخن گوید: ای که مهار می‌کشی صبر کن و سبک مرو / کز طرفی تو می‌کشی وز طرفی سلاسلم.

(1) امید کوکبی، نخبه ایرانی ۳۰ ساله، فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و دانشجوی مقطع فوق دکتری فیزیک اتمی در دانشگاه تگزاس آمریکا در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱ در فرودگاه امام خمینی هنگام ترک کشور بازداشت شد. وی پس از بازداشت مدت‌ها در انفرادی بود و خانواده و وکیل اش امکان تماس با او را نداشتند. او پس از ۱۵ ماه بازداشت موقت در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی در روز یکشنبه ۱۴ مه ۲۰۱۲ به اتهام ارتباط با دول متخاصم (آمریکا) به ده سال حبس محکوم شد. وی با گذشت دو سال و نیم از حبس خود در نامه‌ای اعلام کرد که دستگیری و زندانی شدنش پس از آن رخ داد، که پیشنهاد همکاری با دستگاه‌های نظامی - امنیتی رژيم اسلامی را در یک پروژه تحقیقاتی نظامی رد کرد.

(2)رادیو بین المللی فرانسه - محمد رسول‌اف، فیلمساز ایرانی، در توییتر، تصویری از بکتاش آبتین، شاعر و عضو هیات دبیران کانون نویسندگان ایران که هم‌اکنون زندانی است، در بیمارستان منتشر کرده است. در این تصویر در حالیکه بکتاش آبتین بر روی تخت بیمارستان دراز کشیده است، پایش به تخت بیمارستان با زنجیری با حلقه‌های بسیار درشت‌تر از معمول، بسته شده است. محمد رسول‌اف، فیلم‌ساز ایرانی، در توضیح این تصویر نوشته است: «شاعر را با پابند زمخت فلزی به تخت بیمارستان بسته‌اند».

 

به پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

23 جمادی الجولای از برجام الحرام سنه  2021 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه