تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

  خانه   |    آرشيو صفحات اول سايت    |   جستجو در سايت  |  گنجينهء سکولاريسم نو

15 آذر ماه 1400 - 6 دسامبر 2021

رقابت علی خامنه ای با آقا محمدخان قاجار

بهروز سورن

  گفته شده که آقامحمدخان قاجار آب را بر روی مردم کرمان بست و خیلی بی رحم بوده و پس از فتح کرمان دستور داده تا همه مردان شهر را کور کنند. همچنین فرمان داده بود که به همه زنان و دختران شهر تجاوز کنند. رژيم اسلامی با حمایت از کودک همسری این کار را مانجام می دهد و، زیر چتر فریبکارانهء قوانین شرعی خود، سالانه به هزاران دختر بچه توسط هواخواهان اش تجاوز می کند. همین چند روز پیش، آتش به اختیاران علی خامنه ای ن ده ها معترض کشاورز و جوانان و نوجوانان اصفهان را نیز نابینا کردند. چنانچه در خیزش سراسری آبان 1398 همین جنایتکاران شلیک مستقیم به مغز معترضان خیابانی را در برنامه داشتند و صدها تن از آنان را در جا کشتند، ولی در اصفهان اغلب به صورت آنها و از نزدیک شلیک کردند و بر اساس گزارشات تا کنونی قریب چهل نفر را با تفنگ های ساچمه ای کور کرده اند.

  در میان مجروحین نوجوانان هم بوده اند و برخی از آنها چشم و یا چشم های خود را از دست داده اند. نوجوان چهارده یا پانزده ساله در بیمارستان گریان داد می زده که: «من چشم هایم را می خواهم!» این جنایات تازگی ندارد. باب بکار گیری حداکثر خشونت را چندسال پیش شخص خامنه ای، همانند رهبر جلادش خمینی؛ علنی و رسانه ای کرد و برای سرکوب مردم دست مریدان خود را در کشتار معترضان باز گذاشت. او که از همبستگی سراسری مردم بشدت هراسان بود، با فرمان «آتش به اختیار» مجوز کشتار مردم معترض را به هواداران و مزدوران اش داد.

  قطعا شناسایی عوامل و آمران این جنایات خوب است و شبکه های اجتماعی بلافاصله تصاویر و محل سکونت و ردهء سازمانی آنها را در بسیج و سپاه اصفهان منتشر کرده اند اما تجربهء بزرگ تر این است که این کابوس وحشتناک تنها و تنها با سرنگونی این نظام پایان خواهد یافت. اینگونه می توان تلاش برای خشونت زدایی از این جامعه فلاکت زده را آغاز کرد و به نهادینه کردن ارزش ها و شان انسانی همت گماشت.

  منابع مختلف خبری تعداد بازداشت شدگان را صدها اعلام کرده اند که قطعاً سرنوشت بهتری در انتظار آنها نیست. نهادهای سرکوب و امنیتی اصفهان بازداشتگاه ها و زندان های مخفی و مخوف کم نداشته اند و بر اساس اطلاعات دریافتی مکان های مخفی جدیدی در اختیار گرفته اند و هنوز هم دارند و تعدادی از دستگیر شدگان به این مکان ها انتقال یافته اند. این در حالی است که تعدادی از مجروحان که ساچمه در بدن شان دارند از ترس بازداشت به درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه نکرده اند.

  مقامات رژیم در شهر اصفهان، در هراس از قیام مردمی، بسرعت اعلام کردند که طرحی کوتاه مدت و ضربتی در برنامه دارند و از این طریق تلاش کردند که، ضمن پیشگیری از تداوم و گسترش اعتراضات، برای سرکوب وحشیانهء معترضان زمان بخرند. کاشف بعمل آمد که طرح ضربتی و کوتاه مدت نه تنها بلند مدت است (سه ساله) که از حیطهء وعده و وعیدهای معمول نیز خارج و فریب مکارانه ای بیش نیست. حاکمیت، با کشتار وحشیانهء قیام سراسری آبان ماه 98، تصور می کرد که خروش جنبش های مردمی را خاموش کرده است. اعتراضات اخیر در خوزستان، اصفهان و چهارمحال نشان داد که سرکوب گسترده نه تنها آتش اعتراضات را خاموش نمی کند بلکه به خشم عمومی و همبستگی فراتر آنها می افزاید.

  امروزه،جنبش های عمومی اغلب خصلت سراسری می یابند؛ همانند اینکه اعتراضات کشاورزان اصفهان انعکاس بین المللی در رسانه های مربوطه پیدا می کنند و همبستگی میان این جنبش ها گفتمانی قوی است. بعبارت دیگر، بلوغ جنبش های اجتماعی نتیجهء مستقیم تجارب آنهاست. تجربهء اعتراضات خوزستان و اصفهان نشان داد که اعتراضات کارگران، کشاورزان، معلمان، دانشجویان و بازنشستگان در بستری از پشتیبانی وسیع عمومی جریان می یابد. قطعاً بلوغ این جنبش ها را در حرکات اعتراضی جای جای کشورمان شاهد هستیم. کشاورزان اصفهان با وعده و وعید مسئولان قانع نبوده اند. شعار «تا آب نیاد به رودخونه برنمیگردیم به خونه» دال بر این بود که تنها یک راه در پیش است و آن هم دستیابی فوری به مطالبهء آنها که مستقیما با شعارهای رادیکال اش ابعادی سیاسی در بر داشت. شعارهای ضد حکومتی از جمله مرگ بر دیکتاتور همه جا جاریست.

  رژيم اسلامی امروزه در برابر زنجیره ای از بحران های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بین المللی قرار گرفته است و تنها با توسل به سرکوب وحشیانه می تواند انقلابی اجتماعی را به تأخیر بیاندازد. مقامات رژيم اسلامی نیز این مهم را دریافته اند. فاز عقب نشینی رژیم در برابر خواست ها و مطالبات مردمی جنبش های جاری در پیش است. آنها بخوبی دریافته اند که عقب نشینی در برابر این خواست ها آغاز جنبش های روحیه یافتهء دیگری خواهد بود.

  این آغاز پایان این نظام است و از همین رو رژیم در بکارگیری تمامی ابزار کشتار و سرکوب این جنبش ها تلاش دارد. این پایان نزدیک است. دیگر هیچ کس بدنبال رأی خود نمی گردد. جنبش های مسالمت آمیز و مدنی اشکالی بشدت سیاسی بخود گرفته اند.

  دیگه تمومه ماجرا!

1.12.2021

برگرفته از سایت گزارشگران

 

بازگشت به خانه