تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

  خانه   |    آرشيو صفحات اول سايت    |   جستجو در سايت  |  گنجينهء سکولاريسم نو

30 دی ماه 1400 - 20  ژانویه 2022

من يك احمقم..!

علیرضا ظفری

من یک احمقِ تمام عیارم که نمی فهمم که چرا باید آنقدر بر طبلِ دشمنی با غرب بکوبی که، برای رهایی از تبعات و خُسران ناشی از آن، به شرق وا بدهی یا به دامن اش پناهنده شوی!

من یک احمقم چون درک نمی کنم که چرا باید برای آباد کردن ویرانهء کشورهای بیگانه، کشور خود را به ویرانهِ تمام عیار تبدیل کنی و مردم خود را در منجلاب ِ فقر و بیکاری رها سازی!

من یک احمق بی شعورم که ناتوانم از درک این مسئله که چرا باید از زمین و زمان ، و دور و نزدیک دستی دستی برای خود دشمن بتراشی و سپس برای بقا و تأمینِ امنیّت، میلیاردها دلار صرف موشکهای بالیستیک، زیردریایی، پهباد و تجهیزات و ادواتِ نظامی کنی، در حالی که این بودجه باید در زیر سایهِ فضای صلح و آرامش، صرف آبادانی و پیشرفت کشور و تحکیم زیرساختهای اساسی برای نسل‌های بعدی شود!

من یک احمقم چون درک نمی کنم که چرا باید سیاست خارجی را به گونه ای تدبیر کنی که کشورهای مسلمانِ خاورمیانه به دشمنان درجه یک ایران و دوستانِ درجه یک اسرائیل تبدیل شوند!

من یک احمقِ بی خاصیتم که حالی ام نمی شود که چرا باید چنان جَوّ خفقان و ناامیدی بر کشور حاکم کنی که جوانان ِ نخبه و فرهیخته را فراری دهی تا جلای وطن کنند و رَحلِ اقامت در همان کشوری بیافکنند که تو ۴۰ سال است که دشمن اصلی اش می‌خوانی!

من آنقدر احمق شده ام که توانِ فهم این را ندارم که چرا باید با جهان به گونه ای تعامل کنی که گذرنامه و هویّت شهروندان ایرانی در سطح فرومایه ترین کشورهای جهان قرار گیرد!

من یک احمقِ حقیرم که درک نمی کنم که چرا باید تلگرام را فیلتر کنی تا مردم با استفاده از فیلترشکن، هم از تلگرام بهره مند شوند و هم خواسته یا ناخواسته به همراه کودکانشان در سایت های پورن و مستهجن به فیض ِ کامل نائل شوند!

من یک احمقِ بی شعور ِ پست هستم چون نمی فهمم که چرا باید قانون اساسیِ ۴۰ سال آزموده‌ ِ مالامال از ایرادِ ساختاری و ماهُوی را به حال خود رها کنی و آن را بازنگری و اصلاح نکنی، ولی برای ۵۰ سال ِ آیندهِ کشور برنامه و راهکار ارائه کنی!

من یک احمقِ کور و کری هستم که نمی فهمد که چرا باید در قرن ۲۱، یک ایرانی نابِ اهل کتابِ زرتشتی از عضویّت در شورای شهر یزد محروم شود، در حالیکه در همین عصر ، یک مسلمان ِ پاکستانی تبار به سِمتِ شهردار لندن با اکثریّت مسیحی منصوب شود!

من یک احمقم چون درک نمی کنم که چرا باید پیرمردی نود و چندساله که در این سنّ حتّی به سخن گفتنش تسلّط ندارد، چرا باید بر حسّاس ترین نهادِ نظارتیِ کشور اصرار ورزد، و تمام ِ آبروی جمهوریّت نظام ِ برآمده از انقلاب را به چالش بکشد!

من یک احمقم چون درک نمی کنم که چرا باید معجزهِ هزاره سوّم که با سیاستِ خارجی جنجالی اش چندین قطعنامه شورای امنیّت را به کشور تحمیل کرد و میلیاردها دلار درآمدِ نفتی کشور را ناپدید نمود، اکنون در مجمع تشخیص مصلحت ِ نظام چه می کند، و برای حلّ ِ کدام مشکل از مشکلاتِ کشور، مصلحت اندیشی می نماید!

من یک احمقم چون نمی فهمم که چرا باید فردی را که در حوزه ِ تحتِ مدیریّت اش هزاران میلیارد تومان ناپدید شده و پرونده سردارانِ تحت امرش هنوز در ستادِ کلّ نیروهای مسلّح تحت بررسی است، در مجمعِ تشخیص مصلحت نظام چه بار مسئولیتی را باید به دوش کشد!

من یک احمقم زیرا نمی فهمم که چرا باید باید رؤسای سه قوّه بسیج شوند تا ۳۰ هزار میلیارد تومان ضرر و زیانِ مؤسسات مالیِ خصوصی را از خزانه کشور پرداخت کنند تا مسبّبین ِ این ضرر و زیانِ عظیم با فراغِ بال به فعالیّت ِ باشکوهشان ادامه دهند!

من یک احمقم چون در نمی یابم که چرا باید از دورترین نقاطِ دنیا، طلبه اجیر شود و هزاران میلیارد تومان از بودجهِ عمومی را در حوزه‌های علمیّه ِ مجلّل صرف آموزش آنها برای شیعه گستری کنی، در حالیکه بسیاری از کودکان و نوجوانان عزیز در استانهای مرزی کشور حتّی از ابتدایی‌ترین امکاناتِ آموزشی و رفاهی مندرج در قانون اساسی محروم بمانند!

من یک احمقم چون عاجزم از درک اینکه هر روز نهادهای انتخابی را با نظارتِ استصوابی و اهرم های نظارتیِ فراقانونی ضعیف‌تر کنی و به نهادهای انتصابی پَر و بال دهی تا مردم روز به روز از دین، انقلاب و نظام دورتر و دلسردتر شوند!

من یک احمقِ تامّ و تمامم چون درک نمی کنم که چرا باید یک میمون به فضا پرتاب کنیم ولی برچسب ِ فارسیِ صفحه کلیدِ کامپیوتر را از چین وارد نماییم، و برای صدور ِ کارت هویّت ایرانیان به بیگانگان وابسته باشیم!

من یک احمقم چون آنقدر باهوش نیستم که بفهمم چرا باید میلیاردها دلار خرج ِ انرژی هسته‌ای شود، ولی با داشتنِ هزاران کیلومتر مربع بیابانِ سوزان از انرژیِ پاکِ خورشیدی بی بهره باشی!

من یک احمقِ بی شعورِ کور و کر، نادان و پست و حقیرم که نمی فهمم، و درک نمی کنم این همه عقلانیّت، دانش، تدبیر و شایستگیِ مسئولانِ عزیز کشورم را.

نقل از تلگرام: «اهل فرهنگ و قلم»

بازگشت به خانه