خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 13 امرداد ماه 1401 -   4 ماه اگوست 2022

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

*****************************************

مکاشفه

********************************************************

* ادعای قتل روح‌الله خمینی با قرص‌هایی از انگلیس؛ جماران تکذیب کرد. / رادیو فردا

- به فدوی مربوط نیست ها،لکن آخر این چه فرمایش پرتی ست؟؛ از کی تا حالا، چاقو دستهء خودش را بُریده است؟!

 

* معاون رئیسی کلاً وجود گشت ارشاد را تکذیب کرد. / بهار نیوز

- به فدوی مربوط نیست ها، لکن بزرگوار یا روشندل است، و یا اختلال حواس دارد!

 

* خامنه‌ای: غربی‌ها از زن ایرانی عصبانی هستند. / رادیو فردا

- به فدوی مربوط نیست ها؛ لکن والله برادر رهبر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، چون چماقداران محترم بیت در اعتکاف هستند عرض می کنم ما ندیدیم که خاج پرستان زنان ایرانی را در خیابان ها بباد کتک بگیرند!

 

* احمد خاتمی: برخی با ایجاد شبهه، می‌گویند امامان جمعه مسئله بی‌حجابی را مطرح می‌کنند تا گرانی‌ها را بپوشانند؛ این دروغ است./ انتخاب

- به فدوی مربوط نیست ها آیت الله گرگعلی؛ لکن کدام دروغ است؟ بی حجابی یا گرانی؟!

 

* معاون استاندار خراسان رضوی: ۷ تبعه عراقی بر اثر سیل در مشهد فوت کردند. / پارسینه

- به فدوی مربوط نیست ها، لکن آنان دیگر چرا؟ برادران عراقی که به فتوای علم الهدی بوی امام حسین (ع)می دهند!  

 

* «ساخت ‌و ساز در حریم رودها»، علت خسارات سنگین سیل در امامزاده داوود. / رادیو فردا

- به فدوی مربوط نیست ها، لکن به فتوای اکثریت علما، علت سیل، افراط در حجاب اجباری ست!

 

* سیل در امامزاده داوود تهران: دست‌کم ۱۴ کشته و زخمی. / گویا

- به فدوی مربوط نیست ها، لکن امامزادهء گرامی(ع)، تا کی می خواهد "کشته و زخمی" بشمارد؟!

بیت

امامزاده به این بی غیرتی

هرگز ندیده اُمّتی!

******************************

عزا عزاست امروز!

از اخبار در هم این روزها که اندکی پیش بدست فدوی رسید، یکی هم خبر بهجت اثر زیر بود:

* رادیو فردا - جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر گروه شبه‌نظامی القاعده، شامگاه شنبه در حمله نیروهای آمریکایی کشته شده است./ گویا

باری فدوی مصیبت وارده را، بحضورحضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده، و سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، تسلیت عرض کرده،بقای عمر بازماندگان را،از درگاه احدیت مسئلت دارد! 

فاتحه مع الصلوات

******************************

خطای مکرر

پدرجان!.. آخر چند بار بفرمایند که: "در خانه اگر کس است، یک حرف بس است"، بله؟!. همین چند روز پیش بود که آن کارشناس محترم صدا و سیمای بیت، آب کُر را روی دست ملت ناسپاس ریخت و شیهه کشان فرمود: "غیر از گِردی صورت، تمام بدن زن عورت است"! کجای این "آیه" گیر یا ایراد دارد که نمی فهمید؟

بر این پایه، فهم تیتر خبری زیر هم نباید هیچ مشکلی داشته باشد و اگر داشته باشد، بی گمان از شماست!:

* حذف داور زن ایرانی از لیست جام‌جهانی، به خاطر نمایان بودن زانوهای لخت او! /گویا(1)

در حاشیه، مستحباً، عرض می کند که به فتوای علمای سلف، زانو داریم تا زانو!..فی المثل زانو اگر روسی باشد، بموجب سند مصور و منگوله دار زیر، شدیداً حلال است(2) و چنانچه ایرانی باشد، خون اش البته مُباح..

در پایان، آیا لازم است عرض کند که حتا زانوی زن متوفی ایرانی، هم نمی تواند لخت باشد!؟

_______________________

1. ادامه خبر: ایران وایر - سردار پاشایی، قهرمان سابق کشتی جهان و مربی تیم های ملی کشتی، دیروز ۵ مرداد ۱۴۰۱، با انتشار عکسی از مهسا قربانی نسبت به حذف این داور بین‌المللی زن، اعتراض کرده بود.آقای پاشایی در این توییت نوشت: «مهسا قربانی، اولین داور بین المللی زن فوتبال ایران، از حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ حذف شد. چرا که حجاب اسلامی را رعایت نکرده بود، چرا که پاهایش کمی لخت بود. چرا که مسولان فدراسیون فوتبال ایران، از زمان انتشار عکسهایش، کینه اش را بدل گرفتند و برنامه ریختند و حذفش کردند.»- بنقل از گویا

2.  تصاویری از محل مصاحبه تلویزیونی عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی که به روسیه سفر کرده در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد زن مصاحبه‌ کننده در مقابل دوربین با حجاب حاضر شده و در پشت دوربین زنی بدون پوشاندن موها و پاهایش جلوی وزیر نشسته است./ گویا

******************************

طعم شیرین عدالت!* 

فدوی در مرور اخبار دارالخرُافه، به این خبر نه چندان تازه برخورد:

* پروندهء قتل دختر ۱۴ ساله‌‌:‌ آخوندِ قاتل آزاد و خبرنگارِ افشاکننده دربند!/ گویا(1)

اینکه فدوی عرض می کند "نه  چندان تازه"، منظور دارد! و گرنه خبر، تازه است و فقط  وقوع اش کهنه ست! باری، فدوی نمی خواهد خوانندگان محترم ضد انقلاب را بیش از این به تفکر و بازگشت به گذشتهء نه چندان دور وا دارد، لکن مرادش آن است که مگر این "دکترین" و نظم مستقر، از همان ماجرای کوی دانشگاه در 18 تیر 78 تا لحظهء نگارش این سطور، معاذالله، تغییر کرده است؟! فلذا چرا می خواهید شیطنت کرده و نظم خداپسندانهء مستقر در فرآیند دادرسی اسلامی را مختل کرده و آب(2) به آسیاب دیجیتالی دژمن(3) بریزید؟!(4) اصلاً همهء اینها به کنار، مگر:

مصرع

گل شبدر چه کم از لالهء قرمز دارد؟

منظور شاعر آن بوده است که یعنی خدا، نستجیربالله، آنقدر توی سر آخوند زده است، که عرضه ندارد که یک قاتل ناقابل باشد؟ سند مصور و منگوله دار زیر اما خلاف این را ثابت میکند:

  بگذریم. بر پایهء آنچه که گفته آمد، احوط آن است بکوشید که این فرمول بسیار ساده را درک و یاد بگیرید؛ بدین معنا که صرف نظر از بقول عوام Case،با یک قیام و قعود، فقط جای ظالم و مظلوم/ شاکی و متهم /قاتل و مقتول..را با هم عوض کنید تا رستگار شوید، بهمین سادگی!؛ شهر شلوغ است و کسی ملتفت نمیشود! والسلام!(5)

____________________________________

* وامی با بهرهء بالا از حجت الاعدام رئیسی، دامت تخریباته

1. ادامه خبر: با گذشت نزدیک به یک سال از قتل مبینا سوری، دختر نوجوان ۱۴ ساله‌‌ای که در یکی از روستاهای بخش سوری استان لرستان به دست همسر معمم خود کشته شد، رسانه‌های ایران می‌گویند قاتل آزاد شده و خبرنگاری که این قتل را گزارش‌ کرده در معرض حکم زندان قرار دارد.

2. تازه فدوی به این بحث سیاسی- عبادی دخول نمیکند که این آب را باید مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، با سطل آنقدر بریزند که اسرائیل را آب ببرد!

3. دژمن همان دشمن، لکن به لهجهء حضرت آقاست که البته، لازم الاتبّاع نیزهست و ترک آن، توطئه برعلیه نظام، توهین به رهبری،سبّ ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین تلقی،و از سه تا 48 سال، حبس غیر قابل خرید دارد!

4. لطفا دشنام، آنهم از این نوعش را ندهید، خوبیت ندارد، خواهر- برادر خواننده!

5. قرار شد که دشنام ندهید،خواهر - برادر ضدانقلاب،!،از این گذشته، درمملکت امام زمان(عج)، آزادی بیداد می کند و فدوی منتظرالظهور دوست دارد از حق تعریف و تمجید از بزرگواران، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، سوء استفادهء بهینه کند،..تا "اعدام" شود، هر آنکه نتواند دید!بقول عوام اوکی؟!

*********************

المثنی

خواهر "جمیله"!، بجای انجام حرکات موزون (رقص- م)، با همسرش حجت الاعدام رئیسی رقابت کرده، یعنی تویِ جوراب ریخته، و بشرح زیر شدیداً بدیوار کوبیده است:

* جمیله علم الهدی در اختتامیهء جشنوارهء پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد گفت: در تاریخ اسلام و در کشورهای اسلامی و ایران حجاب مساله اول سیاسی کشور بوده است.

و یکبار دیگر، محکم بدیوار روبرو:

* شاید اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات ناگوارتری در حوزهء عفاف و حجاب رخ می دهد به خاطر پیروزی های سیاسی بیشتری است که نظام جمهوری اسلامی در این دولت با آن رو به رو است./ خبرآنلاین

**********************

 از میان راهکارهای خداپسندانه

 مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، در هر جا و کسوتی که باشند، دل در گرو شرع انور دارند و در تحکیم و اشاعه آن نیز به هر بها می کوشند. باری جوامع شکوهمند اسلامی، بحمدالله والمنة، مشکل و مسئله ای ندارند و اگر هم به فرض محال داشته باشند، با تهدیدات خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج)، و نایب البته برحق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، و بحکم عقل سلیم و شرع قویم، توسط مراجع عظام تقلید، به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، در یک قیام و قعود حل می شود. مانند حل معضل سکس و مسکن توأمان، که حتا در ممالک راقیه نیز توفیق آن را نداشته اند! سند مصور و منگوله دارش پیوست است.

لکن پیش از زیارت آن، حاج خانم مسئلتن!: چنانچه ملک چندین طبقه باشد، چه حکمی دارد؟

زیاده استفتائی نیست.

************************

هرکس به زبانی صفت "قتل" تو گوید!(1)

مقدمتاً و برای دستگرمی، خدمت تان عرضه میدارد که کشور نیوزیلند، فقط با پنج میلیون نفر جمعیت، و حدود ۱۰ میلیون راس گاو و ۲۶ میلیون راس گوسفند،شدیداً نگران گازهای گلخانه‌ای تولیدی از فعالیت‌های کشاورزی است که بخش اعظم آن را گاز متان تشکیل می‌دهد؛ تا آنجا که به خاطر گاز متان متصاعد شده از دام‌ها، از کشاورزان مالیات خواهد گرفت! 

خب، نقطه سرِ سطر:

خوانندگان محترم ضدانقلاب بی گمان، بیاری امکانات شگفت انگیز کشور «مجازستان»، در جریان خبر بسیار تأثر برانگیز زیر که شدیداً اشک فدوی را هم درآورد، هستند:

* قتل عام «۱۶۰۰ سگ» با سلاح گرم در نقاهتگاه دماوند؛. مدیرکل محیط‌زیست: اقدامی غیرقانونی بود./ رادیو فردا

*در برخی خبرها شمار سگ‌های کشته‌شده حدود یک هزار قلاده اعلام شده است و آمده که «ماموران» با حبس مسئول شیفت این پناهگاه، سگ‌ها را به گلوله بستند.(2)

و اما برای تغییر ذائقه هم که شده، به راهکار خداپسندانهء یکی از برادران، در پیوند با همین موضوع نگاه کنید، تا رستگار شوید؛ این راهکار، مبالغی هم شبیه ابتکار برادر محسن رضائی ست!:(3)

* برترین ها نوشت، عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی نژاد و فعال سیاسی اصولگرا با انتشار تصاویری در توئیتر خود مدعی شد: حدود دو میلیون سگ بی صاحب در ایران وجود دارد که روزانه به ۵۵ نفر آسیب می‌زنند. شرق آسیا، سوییس و نیجریه با مصرف سالیانه ۳۰۰ هزار تن گوشت سگ، هر تن ۱۵۰۰۰ دلار، بزرگترین خریدار سگ در جهان هستند. با صادرات سالانه ۵۰۰ هزار سگ یا ۷۰۰۰ تن گوشت سگ، ۱۱۲ میلیون دلار درآمد خواهیم داشت!/ پارسینه

بعدالتحریر

  و این هم جهت مزید اطلاع، و نیز بدین منظور که متر و میزانی هم برای سنجش، در دست داشته باشید:

   * ایندیپندنت: راه‌اندازی نخستین سالن ورزشی سرپوشیده ویژه سگ‌ها در ابوظبی. رویترز می‌گوید، شمار ساکنان امارات متحده عربی که از سگ نگهداری می‌کنند رو به افزایش است. در روزهای خیلی گرم تابستان، فعال نگهداشتن سگ‌ها در فضای آزاد هم برای انسان‌ها و هم برای سگ‌ها دشوار است. اما یک باشگاه ورزشی سرپوشیده ویژه سگ‌ها که به تازگی در امارات متحده عربی راه‌اندازی شده است، این مشکل را حل کرده است.این باشگاه ورزشی به سگ‌ها امکان می‌دهد در یک فضای سرپوشیده و خنک ورزش کنند و در گرمای طاقت‌فرسای تابستان فعال بمانند.به گزارش رویترز، نام این باشگاه ورزشی که نخستین باشگاه ورزشی سرپوشیده ویژه سگ در ابوظبی به‌شمار می‌رود پاش‌پتز Posh Pets است.

دو بیتی

اگر دستم رسد بر چرخ گردون

از او پرسم که این چون است و آن چون

"سگی" را می دهی صد گونه نعمت

"سگی را جان و تن"، آغشته در خون..

فدوی به مقاله ای تحقیقی "جنس مشابه" (تذکرة الاشقیا ج1 و 2) و نیز طنز نوشتهء "مصاحبه با یک سگ آلمانی" (تنفس ممنوع چاپ دوم) در این پیوند، اشاره میکند.

___________________________________

(1) هرکس به زبانی صفت حمد تو گوید / شیخ بهائی

(2) اینگونه رفتار وحشیانه و غیر انسانی،مسبوق به سابقه است: 

* تی نیوز: «ماجرای تاسف ‌بار سگ‌ کشی با اسید در شیراز! در یکی از شهرک‌های صنعتی شیراز، سگ‌ها به روشی غیرانسانی با تزریق اسید کشته می‌شوند و پیمانکاران در ازای ارائهء هر لاشه ۱۵ هزار تومان دریافت می کنند.

(3) «می توانیم در هفته اول جنگ از آمریکایی ها هزار اسیر بگیریم و از این راه برای کشور درآمدزایی کنیم»،/! خبر آنلاین/ …محسن رضایی آمریکایی ها را تهدید به اسارت گرفتن 1000 نفر از آنها کرد و گفت برای آزادی این اسرا، هزاران میلیارد غرامت می گیریم و مشکل اقتصادی کشور را حل می کنیم.! / انتخاب

*****************************

نکات آموزنده

فدوی فکر میکند که مواردی هست که باید لجبازی را کنار گذاشت و از برادران کثرالله امثالهم، آموخت(1). باری، موضوع راجع است به ماجرای محاکمه و محکومیت 20 سال زندان برادر حمید نوری در پیوند با نسل کشی تابستان 67 در دادگاه استکهلم که مراتب تهدیدات متعال، البته موجب اعتراض نمایندهء سوئدی پارلمان اروپا شده است؛ و اما نکات آموزنده از این قرارند:

- یکی تشر وزارت خارجهء بیت، دائر بر اینکه تهران سفیر خود در استکهلم را فراخوانده است 

- برادر کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشرِ دارالخرافه(!) که فرمود استکهلم برای «اصلاح رفتار خود» فرصت محدودی دارد! و نیز « ایران بیکار نخواهد نشست».

- سرانجام  برادر حسین(ع) شریعتمداری که سر بریده می دارد دوست، برای جوری جنس افزود: «چرا باید اتباع آن کشورها در ایران از امنیت کامل برخوردار باشند؟»!

 خب، خوانندگان محترم ضدانقلاب، مسئلتن!: شما اگر باشید،  آیا حاضرید که برای یک کارمند دون پایه خود!، این همه مایه بگذارید؟!

زیاده چالشی نیست. 

______________________________

1. لطفاً دشنام بویژه از این نوع اش را ندهید،خواهر - برادر خواننده،!،از این گذشته، درمملکت امام زمان(عج) آزادی بیداد می کند و فدوی منتظرالظهور دوست دارد از حق تعریف و تمجید از بزرگواران، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، سوء استفادهء بهینه کند،..تا "اعدام" شود، هر آنکه نتواند دید!بقول عوام اوکی؟

***************************

پیشدستی!

لکن شما زحمت نکشید، خودمان با زبان خوش،می آوریم!

*****************************

*****************************

*****************************

هیئت عزاداران در هم! 

 

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

***************************** 

بپایان آمد این جوهرمطالب همچنان باقی!..

4 آگست المحدب از برجام الحرام سنهء 2022 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه