تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

  خانه   |    آرشيو صفحات اول سايت    |   جستجو در سايت  |  گنجينهء سکولاريسم نو

24 شهریور ماه 1401 - 15 ماه سپتامبر 2022

فایده مرگ خامنه ای

برگرفته از سایت «مشروطه»

مرگ خامنه ای مترادف سقوط رژیم اسلامی نیست اما بی تاثیر هم نیست. نبود خامنه ای برای رژیم اسلامی خسارتی غیرقابل انکار است. فرض کنید بالاترین فرمانده یک سپاه کشته شود. درست است که با کشته شدن آن فرمانده، لزوما سربازانش تسلیم نمی شوند اما حفره ای در مدیریت و فرماندهی سپاه ایجاد میشود که پر کردنش به این سادگی نیست و گاهی غیرممکن.

مثلا کشته شدن قاسم سلیمانی باعث نشد که اقدامات تروریستی و آدمکشی رژیم اسلامی متوقف شود اما فقدان قاسم سلیمانی ضربه بزرگی به ماشین ترور و سرکوب رژیم اسلامی بود که هنوز نتوانسته جای سلیمانی را پر کند. رژیم اسلامی با زنده بودن قاسم سلیمانی خطرناکتر است تا نبودن آن.

عده ای می گویند همانطور که خمینی مرد و هیچ اتفاقی نیفتاد، بعد از مرگ خامنه ای هم هیچ اتفاقی نمی افتد. شاید اینطور باشد اما باید در مقایسه مرگ این دو نفر  به چند نکته توجه کنیم:

اول اینکه زمانی که خمینی مرد، میلیون ها نفر برایش گریه کردند درصورتیکه اکثریت همانها امروزه نه خمینی را قبول دارند و نه کل رژیم اسلامی را. بعد از مرگ خمینی، ایده عبور از رژیم اسلامی و تغییر رژیم در بین مردم عادی جایی نداشت. دلیل این ادعا آن است که حتی چند سال بعد از مرگ خمینی، اکثریت مردم به اصلاحات امید بستند یعنی دوست داشتند رژیم رژیم اسلامی باقی بماند اما کمی متعادل بشود. بعبارت دیگر غیر از نیروهای مخالف که عمدتا در خارج کشور بودند، در داخل کسی حرفی از تغییر رژیم نمی زد.

اوضاع فعلی ایران و ایرانیان، نسبت به آن زمان بکلی تغییر کرده و رژیم اسلامی عملا به مردم اعلام جنگ داده و همه پلها بین مردم و حکومت خراب شده و از بین رفته است. البته کینه مردم هنوز تبدیل به عزم و اراده و اقدام عملی جدی و تشکیلاتی نشده ولی آنچه که مسلم است دیگر حنای این رژیم در نزد مردم رنگی ندارد.

نکته دوم این است که قدرت خامنه ای محصول ترفندهای رفسنجانی بود. رفسنجانی نه تنها با دروغ و شامورتی بازی خامنه ای را به جانشینی خمینی نشاند بلکه تا سالهای متمادی همه ابزار و ارکان قدرت را دراختیار او قرار داد. بعد از خامنه ای دیگر کسی مثل رفسنجانی نیست که برای نفر بعدی چنین دوپینگی فراهم کند. رهبر بعدی قطعا ضعیف تر از خامنه ای خواهد بود و تشتت و اختلافهای درونی آشکارتر خواهد شد.

نکته پایانی اینکه شما ببینید رژیم اسلامی چه وضعی درست کرده که حتی نیروهای خودی و وابسته نیز درصدد فرار از کشور و زندگی نرمال هستند. این نشان می دهد که خامنه ای نتوانسته همه اطرافیانش را هم راستای خودش بکند. اگر اهرم ترس از خامنه ای ازبین برود بسیاری از افراد درون همین حکومت ماهیت واقعی خودشان را نشان خواهند داد. با مرگ خامنه ای این کرم ها سر از خاک و گل بیرون خواهند آمد.

بنابر این مرگ خامنه ای لزوما به براندازی ختم نمی شود ولی دیرک خیمه رژیم اسلامی فرو خواهد افتاد.

بازگشت به خانه