تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

  خانه   |    آرشيو صفحات اول سايت    |   جستجو در سايت  |  گنجينهء سکولاريسم نو

14 آذر ماه 1401 - 5 ماه دسامبر 2022

پژوهش های کشکی رژیم و مسألهء مرکزی انقلاب 21

سام قندچی

در برنامهء 46 از سلسله برنامه های «روزگار آلترناتیوِ» حزب سکولار دموکرات ایرانیان بحثی مطرح شد که بسیار شنیدنی است و در اینجا نمی خواهم آن را تکرار کنم و امیدوارم خوانندگان خود آن برنامه را تماشا کنند. دکتر اسماعیل نوری علا، در حقیقت، نکتهء بسیار مهمی را  در پایان آن برنامه مطرح کردند، مبنی بر اینکه امروز مسألهء مرکزی ما «اتحاد آلترناتیوها نیست» بلکه «انتخاب بین آلترناتیوها ست»!

واقعاً، در حال حاضر، در این خیزش سراسری 1401، مردم انتخاب سلبی خود را کرده و آن را با شعار «جمهوری اسلامی نمی خواهیم » اعلام کرده اند! در این میان، «نان به نرخ روزخورها»ئی که امروز، با مطرج کردن موضوعاتی نظیر «تحلیل از جامعهء ایران» و «تهیهء برنامه برای آیندهء بعد از پیروزی انقلاب ایران»، وقت جنبش را تلف می کنند. هدف شان هم پیروزی این انقلاب نیست، چرا که همهء 43 سال گذشته وقت داشته ایم به این موضوعات بپردازیم و هر نحلهء سیاسی و نظری نیز، به اندازهء بضاعت خود، نظرش را ارائه کرده، و اگر هم نکرده حالا وقت پرداختن بخ این کارها نیست. در حال حاضر مسألهء مرکزی جنبش به پیروزی رساندن این انقلاب است وگرنه، به قول آقای علی کریمی، «اگر کار را تمام نکنیم و این انقلاب شکست بخورد، این رژیم و عوامل اش بر سر جنازه‌ هامان پایکوبی خواهند کرد»!

به عبارت دیگر، ما نباید بخاطر بحث های کشکی - که عوامل رژیم (اصلاح طلب و جناح های دیگر) و یا افرادی نادان، و یا به اصطلاح «سلبریتی ها»ی کاسب و نان به نرخ روزخور داخل کشوری یا خارج کشوری راه می اندازند - توجه خود را از مسألهء مرکزی این برههء انقلاب منحرف کنیم؛ چرا که در آن صورت فرصت پیروزی «انقلاب 21 ایران» را، از دست خواهیم داد؛ و بعد از شکست نیز آن کاسب ها به برنامه های گذشته شان که سال هاست تکرار کرده اند برخواهند گشت و این ملت ایران است که بازنده خواهد بود!

درست است که در زمان انقلاب برخی از مردم غیرسیاسی هم فعال می شوند اما گول هر کس را نباید خورد؛ بویژه آنهایی که بارها نان به نرخ روزخوری شان را ثابت کرده اند!

همچنین باید توجه داشت که این انقلاب تلاش کند به طور مسالمت آمیز پیروز شوددر این راستا حتی مذاکره با رژیم را هم باید در نظر گرفت، اما نه به این معنی ن که منتظر نتیجهء اینگونه تلاش ها ماند و در ثابت قدمی خود برای پیروز شدن وقفه ایجاد کرد؛ که در آن صورت بهترین فرصت را برای این رژیم فراهم خواهیم کرد تا کل این انقلاب را نابود کند! 

سیاری از انقلاب های جهان، همزمان، با دشمن مذاکره می کردند اما، هیچگاه حرکت انقلاب خود را متوقف نمی کردند و منتظر نمی ماندند تا که دشمن پیروزی را در سینی نقره به آنها تقدیم کند!

نهم آذر 1401 – 2022 November  30

http://www.ghandchi.com/4390-alternative.htm

مطالب مرتبط: 1     2     3     4     5

بازگشت به خانه