خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

4 اسفند ماه 1401 -   23 فوریه 2023

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

*****************************************

از عوارض شادی

این آموزگار جوان و خندان، "  که تصویرش را ملاحظه می کنید بقول عالیجناب حافظ  لابد: 

مصرع

"جرم اش این بود که اسرار هویدا می کرد"! 

یعنی، نامبرده، بجای نوحه خوانی و سینه زنی، با پخش یک آهنگ شاد در کلاس، کودکان را به وجد آورده است!(1) جرم آیا از این سنگین تر هم می شود؟ باری بی سببی نبود که حضرات آیات زنجیر پاره کرده و این آموزگار مبتکر را از کار بی کار فرمودند!.. خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا تصور می کنند که قضیه بهمین مختصر ختم شده است؟ برادران را که می شناسید، نخیر! چنین نیست و برادران با اجرای "عملیات نامحسوس"، دخترک را تعقیب کرده و بموجب سند منگوله دار پیوست، او را از کار در محل دیگر نیز محروم فرمودند: 

* باشگاه نساجی برای استخدام معلم اخراج شده، مجبور به عذرخواهی شد! / همانجا

راستی کی بود که شیهه کشان می فرمود: " معلمی شغل انبیاست ؟! (2)

____________________________

 1. https://t.me/+iw7wbEZsFX5mMDU0 

در روزهای گذشته و پس از اخراج معلمی در مازندران به دلیل پخش کلیپی که دانش‌آموزان در حال بازخوانی یک موزیک شاد هستند، با دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان، اخراج شد. خبرگزاری امنیتی «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران با تمجید از اخراج این معلم، موزیک پخش شده را «مبتذل» خوانده بود.

2. امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند «معلّمی شغل انبیا است»؛ این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است: وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة؛ از جمله‌ی خصوصیّات پیامبران، تعلیم است.!/ میزان

**************************

 

هجمه برادرانه!

فدوی بر این باور است که برادرانی که دارای گواهی سوء پیشینه هستند، نباید زیاد آفتابی شوند! لکن پنداری: 

بیت

برادر تاب مستوری ندارد

در ار بندی سر از مسجد در آرد! 

و چنین است که گذر  پوست، دوباره به "دباغ" خانه می افتد! باری، موضوع راجع است به برادر دباغ، متخلص به سروش، و هجمهء وی به ستارهء سینمای ایران و جهان، گلشیفتهءفراهانی.. او در سخنرانی خود در مرکز اسلامی و فرهنگی شمال کالیفرنیا دربارهء خانم فراهانی گفت: «یکی از آنها که تا امتحان نداد و سرتاپا برهنه نشد، او را به درون خانواده هنری نپذیرفتند.»

اشاره آقای سروش به انتشار عکس گلشیفته فراهانی در سال ۲۰۱۲ در مجله فیگارو بود./ بی.بی.سی

  برادر گویا یادش نیست که: 

* گلشیفتهء فراهانی چند سال قبل از آنکه عکس اش در مجلهء فیگارو منتشر شود، در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم «مجموعهء دروغ‌ها»، ساختهء «ریدلی اسکات»، و در کنار لئوناردو دی کاپریو، وارد سینمای هالیوود شد. او اتفاقاً به خاطر حجاب نداشتن در تریلر تبلیغاتی فیلم و تهدیدهای وزارت اطلاعات و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ابتدا ممنوع‌الخروج و سپس مجبور به ترک کشورش شد.

ناظران آگاه لکن "اظهارات گلیشفتهء فراهانی به عنوان داور جشنواره برلین دربارهء «انقلاب زن زندگی آزادی» بازتاب بین‌المللی بسیاری پیدا کرد. بعضی کاربران توییتر نوشته بودند که این واکنش بهترین پاسخ به اظهارات آقای سروش بود".

فلذا احوط آن است که برادر دُمش را روی کول اش گذاشته و متلاشی، به پایگاه خود برگردد!

آمین یا رب العالمین

زیاده عرضی نیست.

****************************

قوم الظالمین!

فدوی با واژگان "بالفعل" و "بالقوه" آشناست لکن از درک "به ظنّ شعارنویسی بر دیوار"، که محصول برادران است، شدیداً عاجز است! به این مستوره نگاه کنید تا بعرض او برسید: 

* کشته شدن یک نفر به ظن شعارنویسی به دست ماموران امنیتی سقز. / ایران وایر(1)

و اما "ظن" بمعنای: گمان وحدس. آمده است و نیز:

* ظن بردن: (مصدر لازم) گمان بردن؛ گمان کردن؛ پنداشتن.

لکن ناگفته پیداست که موضوع حتا به "ظنِ غالب" بمعنای "گمان قریب‌ به ‌یقین" هم نزدیک نشده که برادران این "بالقوه" را "بالفعل" تلقی فرموده اند! حال بفرمایید که فدوی عزادار، بابت این قتل عمد، گریبان چه کسی را باید بگیرد؟!

زیاده ظنی نیست.

__________________________________

1. ادامهء خبر: سایت حقوق ‌بشری «هه‌نگاو»، شامگاه روز شنبه ۲۹بهمن۱۴۰۱، از کشته ‌شدن جوانی به نام «مختار فتحی» با شلیک مستقیم گلوله جنگی نیروهای امنیتی در شهر سقز خبر داد. بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این جوان را در نزدیکی منزل پدر و مادرش و در حالی که با دو دوست دیگر خود داخل یک خودرو نشسته بودند، با «ظن شعارنویسی بر دیوار»، هدف شلیک مستقیم گلوله جنگی قرار داده‌ و کشته‌اند. در این گزارش از تهدید خانواده این جوان پس از کشته‌ شدن اش به دست نهادهای امنیتی خبر داده شده است.

********************

ناسپاسی

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که، گرچه خلاف مصلحت نظام است، لکن فدوی دیگر کارد به استخوان اش رسیده است، چرا؟ زیرا این حضرت آقای ما هم، دیوار از دیوار فدوی کوتاه تر نیافته و از هرکس که دلخور می شود عقده اش را سر فدوی منتظرالظهور خالی می کند!

آخر تصدق تان شوم، قدری انصاف و عدالتی هم ضمیمه فرمایی، به فدوی چه مربوط است که  خاج پرستان فرمایش داهیانه شما را آویزهء گوش نکرده و حاضر نیستند که به قرون وسطی برگردند؟

لذا فدوی بدینوسیله از سمَت خود، که همانا مسئولیت بررسی و تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به معظم له را بعهده دارد، بدینوسیله استعفای خود را، تقدیم می دارد. لطفاً به قزلباشان بیت دستور فرمایید که هر بلائی که خواستید سر فدوی بیاورند لکن با خاندان  عصمت و طهارت او کاری نداشته باشند، بقول عوام، OK ؟

زیاده گله ای نیست.

*********************

بهانه گیری

براستی که برادران، از هر نوع اش، نمی دانند به چه ساز امّت شان باید حرکات موزون کنند (رقص- م)، نگاه کنید:

* خنده‌های بشار اسد در بازدید از زلزله‌زدگان حلب خشم و اشمئزاز عمومی را برانگیخت.

و در ادامهء  خبر حیرت اثر:

* به گفتهء مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه، بشار اسد طی بازدید از مناطق زلزله‌زدهء حلب، در حالی که اجساد شهروندان همچنان زیر آوار مانده است، نیش خود را باز کرده و قهقه خنده‌هایش چپ و راست در فضای عمومی می‌پیچید./ العربیه

ملاحظه کردید؟ حال اگر برادر بشار اسد گریه هم می کرد، باز معاندین بهانهء دیگری دست و پا می کردند. لکن  واقعیت چیز دیگری ست: یک مقام سوری که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود به فدوی گفت که علت اینکه  قهقه خنده‌هایش چپ و راست در فضای عمومی می‌پیچیده آن بوده که علمای سوری به نامبرده توصیه کرده بودند که به محض ورود به اماکن زلزله زده، بهمراه هیئت همراه دستجمعی چندان دیوانه وار قهقهه بزنند که صدایشان تا اعماق زمین بپیچد و زیر آوارماندگان با قهقهه پاسخ دهند و بدینوسیله مآموران امداد بازتاب  قهقههء برادر بشار را تعقیب تا به محبوسین برسند !..

جداً که 

مصرع

یا رب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!

***************

آب نبات چوبی

ببینم که دیگر دست از عمامه حجت الاعدام رئیسی بر می دارید یا  اینکه فدوی  شما را حواله کند به برادر صلواتی؟!

* چینی‌ها رئیسی را استاد دانشگاه پکن كردند. /بهار نیوز

و در ادامه خبر حیرت اثر : 

* عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به سید ابراهیم رئیسی اعطا شد. به گزارش فارس، آیین اعطای عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به سید ابراهیم رئیسی  با حضور رئیس، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. هائو پینگ، رئیس دانشگاه پکن، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیسی و هئیت همراه در کشور چین و در این دانشگاه گفت: به پاس خدمات و اقدامات رئیسی در مسیر تقویت و توسعه روابط ایران و چین و همچنین حفظ صلح و ثبات در منطقه و جهان! عنوان «استاد افتخاری» دانشگاه پکن به ایشان اعطا می‌شود.

لکن برای اینکه یک وقت پر رو نشود: 

* چین با پیشنهاد ایران برای «ساخت ۴ میلیون مسکن در برابر نفت» موافقت نکرد!/ گویا

زیاده آب نباتی نیست. 

***********************

استثنا

فدوی، در مرور اخبار دارالخرُافه، به خبر شگفت انگیزی بشرح زیر رسید:

* زارا محمدی، زندانی سیاسی و مدرس زبان کردی: بدون تقاضای عفو و به زور آزاد شدم!

و در ادامه ی خبر حیرت اثر: 

* زارا محمدی با انتشار ویدیویی در صفحهء شخصی خود نوشته «من بدون هیچگونه تقاضای عفو و طلب بخش نه از طرف خودم و نه از جانب وکیلم به فوریت و با زور از زندان بیرون انداخته شدم. اعلام می‌کنم که هیچگاه تقاضای عفو نخواهم کرد و بر راهم استوار خواهم بود.»/ بی.بی.سی

بگذریم، از آنجا که فهم این قضیه به این سادگی ها نیست، فلذا و لامحاله، باید دست بدامن حدس و گمان شد. بر این پایه، از دو حال خارج نیست، یکی اینکه حضرت آقا شدیداً  آتش به مال اش زده است و دیگر اینکه، " چار تکبیر زده یکسره بر هرچه که هست"! فدوی یادش باشد که در شرفیابی آینده، مراتب را از معظم له، استعلام کند.

********************

خودنمائی

به گزارش جراید، برادر محمد(ص) خاتمی (سید خندان - م)، همانگونه که مقام مختصر رهبری از رحم مادر گرامی یاعلی(ع) گویان بیرون جهید، ایشان هم  دوباره از سوراخ امن خود بیرون آمد و شیهه کشان فرمود: 

* محمد(ص) خاتمی «براندازی» را رد کرد؛ «باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی برگشت». / رادیو فردا

در پاسخ عرض می کند که اولاً مگر دست شماست، برادر (سید خندان - م)؟!، حتا اگر برای کمکی، برادر میرحسین(ع) را هم علاوه بفرمایید، افاقه نمی کند؛ فلذا  احوط آن است که نخست ناخن هایت را بگیری و بعد شرفیاب شوی!

******************

بازیگوشی 

..جداً که این روزها چه چیزهائی بین جوانان مُد شده و می شود؛ فی المثل، افزون بر "تتو"، برخی جوانان یک چشم خود را تخلیه می کنند تا، در بازی های خود، ادای دزدان دریائی را در آورند!

فدوی تا اینجای قضیه هم مشکلی ندارد، چون - جوان است و جویای نام - لکن وقتی شیطنت کرده و این بازیگوشی را به گردن دیگری می اندازند، عمامه مان توی هم می رود، نگاه کنید:

 

* فرمانده یگان‌های ویژه شلیک نیروهایش به چشم‌های معترضان را انکار کرد. / العربیه

نه، حال خودمانیم، آخر قاصم الجبارین را خوش می آید که ارتکاب اینگونه اعمال پلید را به یگان‌های ویژهء پاک، منزه، مظلوم و معصوم حکومت نسبت دهند؟(1) برادران آنقدر به عملکرد پاکیزهء خود اطمینان دارند که هرکس خلاف اش را ثابت کند، 21 سال زندان انفرادی جایزه می گیرد، ببینید:  

* حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، در دفاع از عملکرد نیروهای تحت فرمانش پیرامون سرکوب اعتراضات سراسری اخیر مدعی شد که اگر کسی ثابت کند فردی بر اثر خطای کارکنان یگان ویژه کشته شده به او جایزه خواهد داد./همانجا

زیاده ایرادی  نیست .

از شاخهء دورن مرزی:

و از شاخه برونمرزی برادران:

سلمان رشدی، به‌دنبال حملهء هادی مطر، یک چشم خود را از دست داد.

بعدالتحریر: فدوی می خواست خبری را برای جوری جنس پیوست کند لکن خوف آن داشت که برادران یک وقت به جانبداری از تروریسم متهم شوند!: 

  * یک نهاد جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اول اسفند از یک جایزه بزرگ مالی که برای هادی مطر، مهاجم آمریکایی عامل حمله به سلمان رشدی، نویسندهء کتاب «آیات شیطانی»، در نظر گرفته است، رونمایی کرد./رادیو فردا

************************

مفصّل و مفید!

تئوری "اقتصاد مال خره"ی حضرت  امام(ل) ، که مدت ها مورد تمسخر معاندین بود، با تغییرات اندکی که در پی بدان اشاره می شود، سرانجام و شدیداً به اثبات رسید و اسباب شرمندگی ضدانقلاب شد.: 

* قیمت عجیب الاغ و شیر الاغ در بازار! /بهار نیوز

* تغییر کاربری - گروه اقتصادی: الاغ را با عنوان حیوان بارکش در مسیرهای کوتاه مناطق کوهستانی می شناسند. شاید تا مدتی قبل کسی فکر نمی کرد این حیوان دارای ارزش شود و پایش به فروش شبکه های مجازی هم باز شود. به گزارش گسترش نیوز، در حال حاضر الاغ در سایت های فروش اینترنتی قیمت های مختلفی دارد. در آگهی قیمت الاغی ۳ میلیون تومان قیمت داده شده است.

گفتنی ست که الاغ نر از نوع مادهء آن گرانتر است!: 

* در میان نر یا ماده بودن این حیوان نوع نر آن گران تر است. در آگهی قیمت الاغ نر ۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. و در آگهی دیگر فروش یک جفت الاغ ۶ میلیون پانصد هزار تومان قیمت دارد. در برخی آگهی ها قیمت الاغ نر و ماده تفاوت ندارد و زمانی که قیمت را از فروشنده جویا شدیم برای هر نوع آن ۴ میلیون تومان قیمت داد. با تماس به یکی از این آگهی ها متوجه شدیم قیمت شیر الاغ هم دارای اهمیت است. هر یک کیلو شیر الاغ ۲۵۰ هزار تومان است. همچنین قیمت ۲۵۰ گرم روغن این حیوان ۱۲۵ هزار تومان به فروش می رسد. شیر الاغ سرشار از ویتامین های مختلف از جمله A، ، و B۱۲ و C است. طرفداران شیر الاغ اغلب آن را به‌دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد می‌نوشند.

با این همه، فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده است که چگونه برادران، این حیوان بی آزار و خدمتگزار را که هزاران بار مفید تر از خودشان است، اینگونه و بیرحمانه سلاخی می کنند، شما می دانید؟

* «حکومتی که نه به انسان رحم می‌کند نه به حیوان»؛ قتل عام صدها راس حیوان باربر در سیستان و بلوچستان./ صدای آمریکا

***************

کشف اللغات! 

احمد علم‌الهدی: اگر ۱۹ بهمن نبود، ۲۲ بهمن هم نبود! / رویداد 24

بله حاج آقا ؛ اصلاً :

نام احمد نام جمله انبیاست

چون که صد آمد، نَوَد هم پیش ماست!

*************************

*************************

************************** 

خدعه فرمودیم!

***************************

************************

***********************

***********************

************************

*************************

بوسیدن دست نجس العین توسط  امام جمعه، چه حکمی دارد ؟!

*************************

**************************

***************************

" عقب" و " نشین" ، هر دو از یک جنس اند، برادر کلب آستان علی(ع)!

***************************

***************************

***************************

***************************

ساقی هستم، این هم نمونه کارم!

**************************

****************************

****************************

بپایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

 23 فوریة المشجر از برجام الحرام سنه 023 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه