بازگشت به خانه

ا

تسلیم رژیم به یک قرارداد ننگین

رضا حسین بر

پنج شنبه 7 آذر ماه 1392 ـ  28 ماه نوامبر 2013

 

هر وقت رژیم در خطر افتاد، غرب به کمک آن آمد. در اوج تظاهرات سال ۸۸، اوباما به خامنه ای پیام داد آمادهء مذاکره با ایران است و، بدینوسیله، از رژیم حمایت کرد تا هم مردم را سرکوب کند و هم رهبران آنها را به حصر بکشاند.

اکنون هم که تحریم ها به نتیجه رسیده و دارد کمر رژیم را می شکند، بجای کمک به مردم برای سرنگونی آن، پشت سر هم به آن امتیاز می دهد و سخنان لات منشانه و بی ادبانهء خامنه ای را بی جواب می گذارد.

از همان سالی که شاه اعلام کرد: "اگر دست مرا ببرند من قرارداد نفت را امضا نمی کنم." تبلیغات علیه او شروع شد و به انقلاب منجر گردید. کلیهء رجالی که چیزی از نفت می دانستند یا کشته شدند و یا مجبور به مهاجرت گردیدند. در زمان خمینی ما، آن قرارداد امضا شد و تاکنون هیچ کس از متن و محتوای آن خبر ندارد. اما اخیراً معاون زنگنه اظهار داشت که در آینده قرارداد هایی با شرکت های نفتی امضا خواهند کرد که راه را برای سرمایه گزاری آنها باز می کند.

اکنون به نظر می رسد که توقف ظریف در امریکا، بعد از جلسهء روحانی در سازمان ملل، در راستای توافق برای قراردادهای نفتی در مقابل کمک به بقای رژیم بوده است. ‫بنابراین، امتیازات تنها شامل تأسیسات هسته ای نیست، بلکه شامل قرار داد های نفتی و گازی دیگر است که بعضی امضا شده و بعضی دیگر پس از این امضا خواهد شد. مسلم این که در مورد چند امر مهم قرار است سکوت کنند.

1. دست رژیم را در سرکوب مردم باز بگذارند و برای جلوگیری از نقض حقوق بشر هیچ کار جدی انجام ندهند؛ همچنان که وقتی بیش از 50 نفر را در 10 روز اعدام کردند، هیچ اعتراض جدی مشاهده نشد.

2. از زمان شروع مذاکرات تا کنون دست بشار اسد و رژیم را در سوریه کاملاً باز گذاشته اند. حتی اخبار آن مثل سابق پوشش کامل پیدا نمی کند.

۳. مردم ایران پس از این با روش سرکوب قهرمانانه و خارجی ها با روش نرمش قهرمانانه رژیم روبرو خواهند گردید. مفهوم این قرارداد و قرار داد های دیگر این است که رژیم هر گونه حرکت را در داخل بی رحمانه از بین خواهد برد و در خارج، روش تسلیم و رضا در پیش خواهد گرفت.

بدينسان، این رژیم، همچون دوران صفویه و قاجاریه، برای بقای خود حاضر به انجام هر کار و دادن انواع و اقسام امتیازات خلاف منافع ملی می باشد. بهمین دلیل فقط یک راه روشن در مقابل مردم وجود دارد و آن تلاش برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. همانطور که مردم ایران توانستند رژیم های تبهکار دیگر را تغییر دهند، بدون تردید، میتوانند این نظام ویرانگر را نيز تغییر دهند.

شاه تهماسب، آخرین پادشاه صفوی طبق یک قرارداد با روس ها، تمام ممالک شمال و اطراف دریای خزر را به روس ها داد تا از پادهشاهی او پشتیبانی کنند. خامنه ای از همان تبار است و برای بقای رژیم خودش تن به هر ننگی می دهد. اما همانطور که دادن امتیازات به روس ها، انگلیس ها، عرب ها، افغان ها و امریکایی ها نتوانست بقای آن رژیم های ننگین را تضمین کند، امتیاز دادن این رژیم به خارجی ها نیز نمی تواند باعث بقای آن بشود. مردم ایران در عمل ثابت کرده اند که در زمان مناسب بر خواهند خاست و بساط رژیم را بر خواهند چید.

بر اساس بعضی آمارها ، تا کنون 130 میلیارد دلار صرف ساختن تأسیسات هسته ای شده که با این قرارداد ننگین، بخش بزرگی از آن ضایع می گردد. در مقابل این امتیازات، نظام 7 میلیارد دلار بدست می آورد که برای خرج های فوری خود رژیم هم کافی نیست. رژیمی که با بیش از 1100 میلیارد دلار در 34 سال هیچ کاری برای مردم نکرده، با 7 میلیارد دلار چه می تواند بکند؟

چند سال پیش رقمی منتشر شد که باعث تعجب گردید و آن این بود که قد مردمان آذربایجان 2 تا 3 سانتیمتر کوتاه شده است. اکنون پس از چندین سال معلوم نیست، که قد ترک ها و بقیهء ایرانیان چقدر کوتاه‌تر شده، ولی آنچه مسلم است این که سیاست های رژیم سرتاسر ایران را به فقر و بیماری و فساد شدید اخلاقی مبتلا نموده است.

در اخبار آمده بود که از 80 کارخانه در اردبیل فقط 3 کارخانه فعال هستند. اگر وضع در اردبیل اینگونه است، تصورش را بکنید که در بلوچستان و کردستان چه می گذرد.

به هر حال، رژیم تسلیم شد ولی چیز زیادی بدست نیاورد. به گفتهء هاشمی رفسنجانی، رژیم با پذیرفتن این قرارداد از یک مخمصه نجات پیدا کرد ولی مردم زنده اند و می دانند که توافق مزبور برای جلوگیری از یک انقلاب بود و، در نتيجه، اکنون بیش از پیش برای آزادی خود مصمم هستند.

فرصت هنوز برای مردم ایران باقی است که از این زمان ضعف رژیم استفاده کنند و خود را از این مصیبت عظیم نجات بدهند. ایران و ایرانیان با نظام جمهوری اسلامی هرگز به سعادت و آزادی نخواهند رسید. 

       

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه