بازگشت به صفحهء اول کنگرهء پنجم

 پيوند به آئين نامهء کميتهء برگذاری کنگره در مورد اعتراضات واصله

تذکرات دوستانه و انصراف از شرکت در کنگره

دوست گرامی، جناب آقای حسن اعتمادی

          با خسته نباشی برای همه زحمات؛ اما متأسفانه من نمی توانم به آقای نوری علا بگویم اما بشما می توانم. متأسفانه، در سال 2011 که سکولار های سبز را آقای نوری علا اعلام فرمودند و قرار شد در هر شهری یک عده ای خود را برای این کار معرفی نمایند، بسرعت برق و باد عده ای وارد شدند که موجب اعتراض شد. وقتی به آقای نوری علا گفتم ایشان فرمودند که من دعوت عام داده ام و حالا نمی توانم که بگویم تو بیا و یا تو نیا. و بعد فرمودند که درست خواهد شد. معمولاً درست شدن یعنی تعطیلی. اما امروز که با تلاش مداوم آقای نوری علا بعنوان تئوریسین و معرف سکولاریسم و همت شما عزیزان این تفکر در حال توسعه و نسج می باشد، و در داخل نظام بعنوان دشمن معرفی می گردد طبیعتا نظام هم دست از شیطنت بر نمی دارد و تلاش خواهد کرد تا این جریان را، که من بعنوان یک شاهد اقرار می کنم که با چه خون دلی به این نقطه رسیده است، از مسیر با هر حیله و طرفندی منحرف گرداند.

          من میدانم که این کنگره یک جلسهء عمومی است و همگان می توانند در آن شرکت کنند اما شما، نه آقای دکتر نوری علا، و باز هم تکیه می کنم بر روی شخص شما بعنوان یک عنصر تشکیلاتی، بايد هوشیار تر باشید و در مورد کسانی که میکرفون بدست می گیرند بیشتر دقت کنید. این همه گفتم تا به روی دو نفر از این کسان بعنوان نمونه نام ببرم.

          برادر نازنین من، در دنیای امروز که با فشار یک کلیک می توان تا حدی به اطلاعات دسترسی پیدا کرد حیف است که نظام بتواند بر روشنائی پیروز گردد. اجازه بدهید چند نمونه را برایتان بفرستم امیدوارم که کمکی باشد. در این موارد می توانید از اقای محمد رضا روحانی نیز کسب اطلاع نمائید.

          يادتان باشد که از هم اکنون بر این طبل شروع به کوبیدن کرده اند که این کنگره در تسخیر وزارت اطلاعات رژیم است.

دوستدار شما

(امضاء محفوظ)

2 شهريور 1396

******

کمیته برگزاری کنگره کلن، جناب حسن اعتمادی،

       من از سال 1356 تا 1362 بعنوان دیپلمات در وزارت امور خارجه کار کرده و 34 سال است که  در طیف مخالفان رژیم جمهوری اسلاامی و از طرفداران سرنگونی و براندازی این نظام هستم.

       در گردهمایی های بوخوم و فرانکفورت شرکت کرده و از نظریات مختلف اساتید و کارشناسان مسایل ایران Hگاه شده وبهره برده ام. این بار هم با همین نیت شرکتم را در گردهمایی کلن  اعلام کردم.

       متاسفانه و با کمال تعجب متوجه شدم که در میان افراد  شرکت کننده و سخنران (حداقل 2 نفر) بنام های .......  و ......... هستند که  اولی در دادگاهی در فرانسه بجرم همکاری  و جاسوسی بنفع رژیم اسلامی  محکوم شده و دیگری در محافل مختلف اروپایی برای رژیم  اسلامی و بر علیه یک سازمان سیاسی ضد رژیم  فعالیت و تبلیغ میکند.

       باوجود اینکه  برای نظرات  مخالف احترام قائل هستم، و عقیده دارم که در هر  جلسه و گردهمایی باید نظرات گوناگون بچالش کشیده شود، ولی معتقد هستم که نباید از خط قرمز ها عبور کرد.

من این 2 نفر  را نمی توانم بعنوان مخالف عقیده ام قبول کرده ودر کنار آنها  و در یک  سالن بنشینم. مگر  انکه عکس  آن را ثابت کنند.

       اگر این 2 نفر هنوز قصد شرکت و سخنرانی در کنگرهء کلن را دارند و مسولین کنگره شرکت و حضور آنها را مغایر اهداف و سیاست های تعیين شدهء خود نمی دانند، شرکت و  حضورم در این کنگره را مفید ندانسته و از شما جناب اعتمادی تقاضا دارم تا اسم مرا از  لیست شرکت کنندگان حذف نمایید.

با احترام

جعفر آذرمگین

******

توضيح کميتهء برگذاری کنگره

(برگرفته از آئين نامهء کنگره)

1. از نخستين کنگره سکولار دموکراتها در پنج سال پيش، اعضاء اين کميته همواره اعلام داشته اند که دارای فيلتری برای جدا کردن سره و ناسره از ميان کسانی که داوطلبانه در کنگره شرکت می کنند نيستند.

2. نيز اعلام کرده اند که حتی مخالفان و دشمنان سکولار دموکزاسی (مثلاً شخص آقای علی خامنه ای) هم می توانند در کنگره شرکت کرده و نظرات خود را از تريبون کنگره اعلام دارند.

3. همچنين ما مسئول اختلاف مابين اشخاص و احزاب نيستيم و هر کس که حضور ديگری را تحمل نمی کند می تواند در کنگره در مخالفت خود را بيان داشته و آماده پاسخ شنيده هم باشد.

4. ما نامه های اعتراضی را برای اشخاصی که مورد اتهام قرار گرفته اند می فرستيم و از اينکه در اين موارد پاسخی دريافت داريم ممنون می شويم. اما در هر حال ما خود را موطف به جلوگيری از شرکت اشخاص - حتی کسانی که دشمنی خود را با کنگره و يا اعضاء کميته برگذاری اعلام داشته اند - نمی دانيم. اينگونه اشخاص دز کنگره های گدشته نير در نشست ها شرکت و حتی سخنرانی کرده اند.

5. ما، بعنوان اعضاء کميتهء برگزاری کنگره، جمع شرکت کنندگان را عاقل تر از آن می دانيم که کسی بتواند در طی دو روز عقل آنها بدزدد و لذا، هراسی از شرکت اشخاص مختلف نداريم.

6. البته در هر کنگره، پليس محلی و کارکنان شرکت های امنيتی حضور داشته و با اشخاصی را که به قصد آشوب در کنگره حضور پمی يابند بصورت مقتضی عمل خواهند کرد.

بازگشت به صفحهء اول کنگرهء پنجم