تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

22 مهر ماه 1398 ـ  14 اکتبر 2019

حضور شخصیت های ملی در تلویزیونی ضد ملی!

عبدالستار دوشوکی

doshoki@gmail.com

جناب مهمنش گرامی، و دوستان طیف جبهه ملی و ملی گرا!

       با توجه به احترامی که به جنابعالی و بقیه دوستان نادیده دارم، سخت تعجب کردم که برخی از افراد میهن دوست و بعبارتی وطن پرست در تلویزیون تکفیری کلمه ظاهر شدند؛ تلویزیونی که ایرانیان را مجوسی، آتش پرست، و رافضی می خواند؛ و توهین به کوروش و داریوش  و غیره را امری اسلامی تلقی می کند. این تلویزیون از داعش حمایت صریح کرده و می کند. ویدئوهای آن در اینترنت موجود است. این هم یکی از آنها:

https://www.youtube.com/watch?v=ch07x1eRuyE&t=6s

این تلویزیون بارها گفته است که ایرانیان قبل از اسلام در ظلمت و سیاهی زندگی می کردند. و این اسلام بود که به ایران روشنایی آورد. حتی انسان بیچاره و مزدوری مثل امید دانا در مقابل این "طرفداران داعش" از تاریخ ایران دفاع می کند: 

https://www.youtube.com/watch?v=0BlV2AgUwqM&t=1204s

       حال چطور شما مهربانان محترم بصورت جمعی در این شبکه تکفیری ظاهر شده اید، من حقیقتا سخت در عجبم. من بعنوان یک انسان سکولار دمکرات و آزادیخواه و ایرانی ابا دارم در این نوع تلویزیونهای تکفیری یا وابسته اما جنگ و جدایی طلب (که هدفی جز ایجاد نفرت قومی و پیشبرد پروژه های وزارت اطلاعات ندارند) مثل گوناز یا آذرنیوز ظاهر شوم(1).

       حال درک می کنم چرا برخی از سایت های ملی یا ملی مذهبی حاضر نشدند مقاله اخیر بنده را، که در آن از جناب حسن شریعتمداری و تلویزیون تکفیری کلمه انتقاد کرده بودم، منتشر کنند(2).

       بنده ایمیل جناب آقایان محسن قائم مقام و ریموند رخشانی را ندارم. لطف کنید این ایمیل بنده و ویدئو ضمیمه را برای آنها نیز بفرستید. من شدیدا معتقدم که هدف نباید وسیله را توجیه بکند. نمی توان برای توضیح و یا توزیع و ابراز عقاید خود از وسیله داعشی و ضد ایرانی و ضد انسانی استفاده کرد. وهابیت عربستان و امارات بر روی سنی های سیستان و بلوچستان و اهل سنت بقیه نقاط ایران شدیدا سرمایه گزاری کرده و می کنند. توجیه برتری داعش بر رژیم اسلامی بخشی از پروپاگندای (تبلیغات) گسترده آنها است که بعد از رژيم اسلامی شاید تاثیر چندانی بر مناطق مرکزی و شیعه نشین ایران نداشته باشد؛ اما برای جامعه مظلوم و سنتی و مذهبی تحت ستم مضاعف بلوچستان بی نهایت (تاکید می کنم، بی نهایت) فاجعه بار خواهد بود. چون هم اکنون تاثیر این تلویزیون های دو دره، دوپهلو گو، سالوس  و منافق بر روی مردم سنی مذهب ایران که از نظام اسلامی بیزار هستند و مهم تر از آن در مقابل تبلیغات عوامفریبانه (به ظاهر دلسوزانه و دایه مهربان تر از مادر) آنها آسیب پذیر هستند، بسیار مخربانه و خطرناک است. همانگونه که بخش وسیعی از مردم سنی مذهب عراق و سوریه از ترس دو عقرب جراره یعنی بشار اسد و نوری المالکی به دامان اژدهای داعش پناه بردند. اینها خود را "خاله خرسهء دوست" برای مردم اهل سنت معرفی می کنند تا در فردای ایران همان کاری را بکنند که داعش بعد از تفوق بر سوریه و عراق بر مردم اهل سنت و ناطق سنی نشین آن دیار کرد. هرکه ناموخت از گذشت روزگار، نیز ناموزد زهیچ آموزگار.

       هموندان گرامی، ای کسانی که خود را سکولار دمکرات و میهن دوست و بعبارتی وطن پرست می خوانید، به این نوع اژدهاهای داعشی مشروعیت ندهید. کار نیروی دمکرات سکولار و آزدیخواه در بلوچستان را سخت تر از این که است نکنید. ناخواسته با فرصت طلبان و "جاده صاف کنان" همراه نشوید. این حداقل انتظاری است که ما از شما داریم.

       با بهترین آرزوها.

_____________________________________

توضيحات سردبير سايت جنبش سکولار دموکراسی ايران:

1. به نظر من ظاهر، شدن در تلويزيون هائی که آقای دوشوکی از آنها نام می برند، در صورتی که برای ارائهء انتقاد از کار و عملگرد آنها باشد و به آنها حقانيت ندهد و به شناخت مخاطبان کمک کند بلامانع است. به همين دليل من خود جندين بار در تلويزيون گوناز و کلمه صحبا کرده ام که لينک آنها بر روی سايت شخصی من وجود داشته و با يک جستجوی ساده قابل دسترسی اند.

2. من که در طی سالين گذشته اغلب مطالب آقای دوشوکی را که برای من ارسال کرده اند در سايت منتشر کرده ام اعتقاد دارم که نوع بيان و موضع گيری ايشان عليه شورای مديريت گذار و شخص آقای شريعتمداری بيش از آنکه انتقادی سازنده را ارائه دهد تبديل به نوعی دشمنی و کارشکنی شده است و با اين تشخيص از انتشار آن مقاله خودداری کردم اما در اينجا (+) لينک آن مقاله را در سايت ايران گلوبال می گذارم تا خوانندگان ما خود قضاوت کنند.

اسماعيل نوری علا

بازگشت به خانه