بازگشت به صفحهء اول کنگره چهارم

پيام های رسيده به کنگرهء چهارم سکولار دموکرات های ايران

10 و 11 سپتامبر 2016

پيام دکتر شاهين فاطمی

دوستان ارجمند: بسیار مشتاق بودم که امروز در کنار شما دوستان و هم میهنان دموکرات، سکولار و ایراندوست باشم و از نزدیک موفقیت های شما را مشاهده کنم. چون، متأسفانه، این فرصت کم نظیر حاصل نشده است، همراه با بهترین آروزها توفیق برگذاری این کنگره تاریخی را که بنام خود در تاریخ مبارزات و تلاش های برونمرزی به ثبت رسانده اید، صمیمانه به شما تبریک می گویم. به یاد داشته باشید که صد ها هزار زن و مرد ایرانی که امروزه در زندانی به وسعت ایرانزمین به محرومیت از ابتدایی ترین مواهب آزادی و حقوق سیاسی و انسانی محکوم شده اند چشم امیدشان به پیروزی شما و امثال شما در رسیدن به هدفی است که دنبال می کنید. ما که از دور دستی بر آتش داریم، در شرایط کنونی با تعهدی مضاعف برای انعکاس فریاد دادخواهی ملت ایران علیه امواج گسترده اعدام ها، شکنجه ها و بازداشت های غیرقانونی، موظفیم به آینده کشورمان نیز بیاندیشیم و در تدارک برنامه ای برای ایران آفت زده باشیم. آنچه نام سکولار دمکرات ها را شاخصیت بخشیده دقیقاً همین آینده نگری و نواندیشی شماست در جوار مبارزات مداوم سیاسی و مدنی خستگی ناپذیرتان. موفقیت روز افزون شما را در تحقق این اهداف صمیمانه آرزومندم.

 

پيام دکتر سيروس آموزگار

می رسید و می بینید که وقتی پا به سن گذاشتید، به جز دو فرماندهء سنتی، زن تان و رئیس تان، یک حکمران جابر و ستمگر تازه پیدا می کنید، به نام پزشک تان، که فرمان های خشک و اغلب ناخوش آیند خویش را با لعاب خیرخواهی می پوشاند و به این ترتیب حمایت نزدیکان شما را نیز جلب می کند. پزشک، فعلاً سفر را برای من ممنوع کرده است. اگر سال پیش دلیل علاقه ی من برای حضور در کنگرهء سکولار دموکرات ها، اجابت دعوت دو دوست بسیار عزیزم بود، امسال اشتیاق  دیدار دوستان نازنین تازه ای که پیدا کرده بودم نیز بر آن اضافه شده بود. ولی چه می توان کرد که گفته اند: « چه فرمان یزدان چه امر طبیب!» به هرحال، همه می دانیم که راه به مقصد ایراني سکولار دموکرات راهی است دراز و پر سنگلاخ اما امن، که در آن رهروان بی شمار در راهند. هم امروز به جز چند کشور جهان سومی، با حکومتی ایدئولوژیک، و متأسفانه اغلب مسلمان، همه ی کشور ها، لااقل بر روی کاغذ، به سکولاریسم و دموکراسی اعتقاد دارند و به تدریج که بند تعصب از ذهن ها گشوده می شود و نیاز به بهره گیری از همه ی تخصص های در دسترس، برای حل مشکلات بغرنج، بالا می گیرد نیاز به پذیرش باور های سکولار افزایش می یابد. کشور های پیشرفته و مدرن این حقیقت را دریافته و پذیرفته اند و بقیه نیز ناچار به دریافتن و پذیرفتن هستند. مجله ی «تودی یو اس نیوز» (TODAY  U.S.NEWS) بر اساس یک همه پرسی نمونه ای که در پائیز سال پیش انجام داده، به این نتیجه رسیده است که حتی در کشور های ایدئولوژیک یا مذهبی، که اعتقاد به یک فکر یا یک دین مایه ی برتری یافتن گروهی به گروه دیگر می شود، و سران و رهبران کشور نیز از میان این گروه برتر برگزیده می شوند، بیش از بیست و سه در صد از فرهیختگان جامعه به سکولاریسم باور دارند. البته اندیشه ی دموکراسی مقوله ی دیگری است. برای همه ی شما که از راه پرسنگلاخ نهراسیده اید و برای گسترش تفکرات مبتنی بر سکولار دموکراسی پیشگام شده اید صمیمانه موفقیت آرزو می کنم.

پيام مهندس کورش زعيم

از زندان اوين به

چهارمين کنگره سکولار دموکرات های ايران در هامبورگ

سکولاریسم و جدایی دین از حکومت!

در اين پيوند و همراه با يک توضيح>>>

پيام حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)

پيام حزب کوملهء کردستان ایران

پیام حزب ایران آباد

پیام اعلام موجودیت حزب سکولار دموکرات ایرانیان

پيام آقای منصور اسانلو

با درود 

       با ابراز خوشحالی از تشکیل این کنگره وحمایت از تلاش های سکولار دموکراتیک شما ، آرزو دارم این کوشش ها به همبستگی بزرگ نیروهای دموکرات وسکولار ولائیک بیانجامد، وجنبش همستگی نوین ستم دیده گان دادخواه را یاری نماید. علاوه بر چشم اندازهای حکومت دموکراتیک وسکولار آتی، به چگونگی رسیدن به این حکومت وگذر از حکومت دیکتاتوری ضد بشر ولایت فقیه نیز به عنوان اصلی ترین اقدامات عملی بپردازد. من از مسافرت به خارج امریکا معاف هستم. لذا، اگر امکانی فراهم شود، از طریق اسکایپ ویا هر دسیله دیگری می توانم در کنگره شرکت کرده وبا شما پیش کسوتان عزیز وخردمند هم اندیشی نمایم.

       با آرزوی قلبی وصمیمانه برای رسیدن هم اندیشان به موفقیت همگرایی عملی در کنگره، صمیمانه درست شما را می فشارم .

       با افتخار واحترام 

       منصور اسانلو 

پيام آقای مهدی اصلانی

دوستان گرامی، سلام و مهر! بی‌نهایت سپاسگزار دعوت‌تان هستم. من حدود یک‌ و سال اندی است که درگیر کار بر روی دست ‌نوشته‌ها، خط ‌یادگارها و آثار قلمی بر جای ‌مانده از اعدام‌ شده‌گان دهه‌ی شصت هستم. این کار افزون بر خط ‌نوشته ها، آثار هنری و کارهای دستی جان ‌سپرده‌گان را نیز در بر دارد؛ کتابی چهار رنگ و هزینه ‌بر. کتاب، با عنوان: «آخرین فرصت گل»، اوایل آگوست به بازار نشر عرضه خواهد شد. زمان برگزاری کنگره‌ی شما مصادف است با آئین‌های سنتی تابستان‌ کُشی‌ی شصت و هفت. من در آن زمان به احتمال بسیار قوی آمریکا خواهم بود. برای شما و سکولار دموکرات‌ها آرزوی برنامه و مراسمی به سامان دارم. با حرمت، مهدی اصلانی

پيام آقای دکتر عبدالستار دوشوکی

دوستان گرامی،

       همانگونه که قبلاً هم اشاره کرده ام، بنده از این نشست حمایت می کنم. بعنوان یک اصل از هر نشست شفاف و سودمند اپوزیسیون حمایت می کنم. اگر این گردهمایی در لندن می بود حتماً در آن شرکت می کردم. با کمال احترام به تک تک شرکت کنندگان که شخصیت های بسیار محترمی هستند، بسیار خوشحال می شدم اگر می توانستم در آن جمع گرانقدر باشم و پیشنهادات خود را مطرح می کردم.

        من امیدوارم که این گردهمایی بتواند بطور مستقیم به مسائل مهمی که به برخی از آنها در زیر اشاره شده نیز بپردازد. موضوعاتی مانند:

1.   آسیب شناسی اپوزیسیون برونمرزی و تاثیر آن بر نیروهای فعال در داخل کشور

2.   علل ادامه حیات حکومت مذهبی و مکانیسم ناکامی اپوزیسیون سکولار دمکرات

3.   تجزیه و تحلیل شرایط  داخلی، منطقه ای و بین المللی و اینکه چه باید کرد؟

4.   کالبدشکافی و جایگاه جنبش سکولار دمکراسی در بین قشرهای مختلف مردم داخل کشور

5.   نقش مذهب در مناسبات سیاسی ـ اجتماعی کشورهای خاور میانه و بلااخص ایران

6.   چرا خاورمیانه تنها منطقه دنیاست که در چنبره خشونت مذهبی و نارواداری و ناآزادگی گرفتار است

7.   نقش و شیوه عملکرد نیروهای سکولار دمکرات در براندازی نظام خودکامه مذهبی

8.   چگونه می توان توده ها را حول محور سکولار دمکراسی بسیج کرد

9.   پسابرجام و نقش جامعه جهانی در حمایت از جمهوری اسلامی: وظیفه ما چیست؟

10.  جایگاه و نقش نسل جوان در جنبش سکولارـ دمکراسی و ایجاد تغییرات سیاسی

       انتظار دارم این نشست از نظر محتوایی (علاوه بر بسیاری از جهات دیگر) با نشست های زنجیره ای رايج  تفاوت فراوانی داشته باشد، که حتما خواهد داشت. بهر حال مختار هستید که پیشنهادات موضوعی بنده را با دوستان و شرکت کنندگان و سخنرانان در میان بگزارید، تا شاید افرادی تمایل داشته باشند به این موضوعات هم بپردازند.

       با آرزوی موفقیت کنگره هامبورگ

       دوشوکی

12 جولای 2016

پيام آقای دکتر بهرام آبار

دوست گرامی جناب اعتمادی درود و سلام،

           همانگونه که پیش از این در گفتگو با شما اشاره کردم، من با بحث و پافشاری جهت نظام حکومتی فدرال برای ایران یا ممالک متحده ایران صد در صد مخالفم. علت این مخالفت را در کنگره اول و دوم واشنگتن وبوخوم در سخنرانی ها به اطلاع دوستان رسانیدم. لذا به باور من این نشست و نشست های پیشین را باید کنگره سکولار دمکرات های فدرال طلب تلقی کرد. از این جهت خود را آماده شرکت درکنگره کنونی نمی بینم. اما برای شما ودوستانتان گردهمآئی موفقی را آرزومندم. لطفا این متن را در سایت کنگره منتشر فرمائید. با سپاس و احترام.

پرسشی از دوستان سکولار دموکرات،

در آستانهء چهارمین کنگره که در آن،

جهت دریافت پاسخ، شرکت خواهم کرد.

عبدالحمید وحیدی - سردبير «دگر باوران»>>>

آیا در ایران، امروز چیزی بنام دیانت وجود دارد که شما تلاش خود را بر جدایی آن از سیاست  نهاده اید؟

آیا کوشش شما در راه تداوم وتثبیت یک «اندیشهء خون آشام» نیست؟

و پس تفاوت شما با جنابانی مثل آقايان بازرگان و اشکوری و... در کجاست؟

به اين سخنان شنيدنی آقای نوری علا در کنگرهء سوم تان توجه کنيد:

>>>

و سپس به سخنان احمد خاتمی توجه کنيد:

«امروز دیانت در ایران چنین است باید به آنچه رهبری می گوید عمل کنیم، می خواهد خوشمان بیاید یا نیاید»

پيام آقای نويد فاضل

با درود بر برگزار کنندگان چهارمین گرد هم‌‌آیی آزاد سکولار‌- دموکرات‌های ایران در هامبورگ،

بر پایه‌ی تصمیم حزب سکولار ایران، من به نمایندگی این حزب با سرافرازی بسیار در این گرد هم‌‌آیی شرکت خواهم کرد.

به امید پیروزی

نوید فاضل