موضوعات مورد بحث در پانل های کنگرهء امسال:

ششمين کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات های ايران، بر اساس تحارب به دست آمده از کنگره های قبلی (+)، در 22 و 23 سپتامبر 2018، با سه مضمون «قانون اساسی - شورای آلترناتيو - دولت موقت» برگزار شده و شرکت کنندگان در آن، اين موضوعات را از زوايای مختلفی مورد بحث قرار می دهند و سپس در پانل چهارم (بعد از ظهر يکشنبه 23 سپتامبر) نسبت به جمع بندی نظرات دو روزه اقدام می شود.

از آنجا که ميزبان کنگرهء امسال «مهستان جنبش سکولار دموکراسی ايران» خواهد بود، مضامين انتخاب شده در ارتباط با مأموريت های اين مهستان انتخاب شده اند.

برای اطلاع بيشتر در مورد مهستان، اهداف و مأموريت های آن به اين پيوند مراجعه فرمائيد:

 

        هر نشست از نشست های چهارگانهء کنگره دارای يک اداره کننده بوده و با گزارش يکی از اعضاء شورای مديريت مهستان آغاز شده و طی آنها گزارش کميسيون های قانون اساسی، آلترناتيو و دولت موقت ارائه داده خواهد شد و سپس هر جلسه به شکل زير ادامه خواهد يافت:

سخنان گزارشگر: 35 دقيقه

سخنان اعضاء پانل که بوسيله کميتهء برگزاری انتخاب شده اند: 45 دقيقه

پرسش، اظهار نظر و پاسخ سخنرانان: 85 دقيقه

اين 85 دقيقه را رئيس جلسه بين داوطلبان تقسيم می کند.

 

        در نشست شنبه صبح 22 سپتامبر 2018، به بحث دربارهء «قانون اساسی» می پردازيم و چهارچوب توقعات سکولار دموکرات های آينده از اين قانون مورد بحث قرار می گيرد.

 

        در نشست شنبه بعد از ظهر 22 سپتامبر 2018، به بحث دربارهء «آلترناتيو» و امکانات و موانع تشکيل شورائی که با نام آلترناتيو بتواند در مبارزات عليه حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان شرکت کند مورد بحث قرار گرفته و مهستان جنبش سکولار دموکراسی نظرات آينده نگرانهء خود در اين مورد با ديگر سخنرانان سهيم می شود.

 

       در نشست يکشنبه صبح 23 سپتامبر 2018، به بحث دربارهء «دولت موقت» می پردازيم و چگونگی تشکيل آن، اختيارات و محدوديت هايش را مورد بحث قرار می دهيم.

      

       و بالاخره، در نشست يکشنبه بعد از ظهر 23 سپتامبر 2018، به جمع بندی راهکارهای ارائه شده و بحث پيرامون برنامهءکار مهستان در سال پيش رو می پردازيم.

 

 

بازگشت به خانه