|
||
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 تا چهارشنبه 25 مهر 1403 14 تا 16 اکتبر 2024 -------------------------- پيوندها:
سایت
حزب سکولار دموکرات ايرانيان |
|
|
|
||
برنامهء یکشنبهء پیش رو 22 مهر 1403 - 13 اکتبر 2024 9 صبح کاليفرنيا - 6 عصر اروپا - 7.5 شب تهران ---------------------------- راه هائی برای پیوستن به ائتلاف مشتاقان در انجمن پادشاهی خواهان پیشرو ---------------------------- ----------------------------
سخنران: سیروس نژند (شبگیر دادبه) ----------------------------
مدیر جلسه: عباس دانشور
کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها
اعلاميه
دربارهء
جايزهء صلح
نوبل بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب
موانع فرهنگی شکوفائی نظام اجتماعی ایران از دیدگاه تفکر سیستمی مهندس جمشید قراجه داغی در گفتگو با اسماعیل نوری علا https://www.mehripublication.com/ پیوند برای دانلود مجانی نسخهء پی.دی.اف
سه کتاب برای دانلود رايگان نوشتهء اسماعیل نوری علا
زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک نوشتهء «لرد کین راس» ترجمهء اسماعیل نوری علا
خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان |
بارها شنیده و خوانده بودم که تحقیر، تا زمانی که آن را نپذیری نمیتواند تو را در هم بشکند، ولی نمیدانستم چطورمیشود آن را نپذیرفت، پساش زد. واکنش همیشگی من خشم بود. اما در آن لحظه هر چقدر داد میکشیدیم که تو حق نداری چنین عکسی بگیری، فایدهای نداشت، مامور کار خودش را میکرد. چون خشم یا حتی بد و بیراه گفتن ما نشانۀ این بود که تحقیر شدهایم، که او به هدفش رسیده است. اما بدل کردن چیزی که او دستمایۀ تحقیر قرارداده بود، به چیزی شایستۀ ستایش، قدرت تحقیر را به کل خنثی کرد.◄
آرشیو حزب سکولار دموکرات ایرانیان◄ آرشیو ایران فردا◄ آرشیو میهن◄ آرشیو گویا نیوز◄ مقام محتضر رهبری در پاسخ این پرسش که چرا بجای اقامه نماز دشمن شکن جمعه در قدس، آن را در مصلای تهران برگزار می کند، با خشم فرمود که «مگر روشن دلید و وضع حضرت ما را نمی بینید؟ آخر ما با این "جسم ناقص مان" چگونه تا قدس برویم؟! از اینها گذشته، این عزرائیل (اسرائیل – م) فلان فلان شده هم که هیچ جور ول کن معاملهء ما نیست و هرجا که می خواهیم ظهور یا دخول کنیم، پیش از ما آنجاست!» محتضرله در پایان نیز شاکی شد که «چرا برادران، برای تأمین امنیت او و توابع، از نجس العین (سگ، لعنة الله – م) کمک گرفته اند؟»◄
گنجاندن زنان در روایتهای جنگ: تاریخ نگاریهای پیش دستانهء حکومت رژیم اسلامی بهجای صرفاً سرکوب صدای تودهها، که البته به طور سیستماتیک در جریان است، قلمرو بلاغی خود را گسترش داده و از «مصادره به مطلوب» و «گزینش» بهعنوان تاکتیکهای اصلیِ پیشدستانه استفاده میکند تا «مطالبی را که میتوانند آلترناتیو، مخالف، برانداز یا به نوعی ضدهژمونی به نظر برسند» پنهان کند. یکی از ویژگیهای اصلیِ این استراتژی گنجاندن زنان در روایتهای جنگ است. در ظاهر، زنان بیش از هر زمان دیگری در تولیدات فرهنگی با موضوع جنگ ــ چه آنها که مستقیماً توسط مؤسسات حکومتی تهیه میشوند و چه آنها که بهرغم نظام سرسخت سانسور در کشور اجازهی انتشار مییابند ــ حضور دارند.◄
ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی خودش! قانون اساسی رژیم اسلامی یک مقدمهء طولانی دارد تا همه را درباره مبانی و ماهیت و اهداف نظام شیرفهم و تأکید کند که هر آنچه خلاف «موازین اسلام» و «اسلامی» باشد تحمل نمیشود. دو کلمه «اسلام» و «اسلامی» در این قانون (که چهارده فصل و ۱۷۷ اصل دارد) ۱۹۹ بار تکرار شده و اصل آخر نیز با تأکید بر «تغییرناپذیر» بودن نظام اسلامی، راهی جز سرنگونی نظام باقی نمیگذارد!... و وقتی قانون اساسی نه تنها هیچ اصلی را به شرایط خلع حکومت و حاکمان ناتوان و نالایق اختصاص نداده بلکه حتا آن را تغییرناپذیر و سرنوشت محتوم و ابدی اعلام کرده، آیا هیچ راهی جز سرنگونی آن از هر راه ممکن باقی میماند تا بتوان این شرایط را تغییر داد و مملکت را «با اتکاء به آراء عمومی» اداره کرد؟! نص همین قانون اگرچه صریح نیست ولی کاملا روشن است! (منبع)
میهمانان ضیافت خونگزارش کیهان لندنچهارشنبه شب ۲۵ سپتامبر، ساعاتی پس از سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، ضیافت شام هیأت اعزامی رژيم اسلامی در هتل گران قیمت «میلینیوم هیلتون» نیویورک، جایی نزدیک مقرّ سازمان ملل، برگزار شد در این مهمانیکسانی حضور داشتند که به همسویی با سیاستهای رژيم اسلامی مشهورند و در محافل سیاسی به دلیل برجسته ساختن مواضع و دفاع از منافع حکومت ایران به شدت زیر انتقاد قرار دارند. تعدادی از مهمانان سابقه دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارند که در لیست تروریستی آمریکا قرار دارد و شماری از آنها سرکوب زنان در ایران را به دلیل حجاب توسط گشت ارشاد اسلامی توجیه و مالهکشی کردهاند.◄
از جمع گراییِ آرش تا فردیت قوام یافتهء سیاوش در کشوری که همواره در آن الگوی «آرشی» غالب بوده است، غلبهی زندگی به سبک سیاوش تغییر بزرگی در الگوهای فکری و زیستی به شمار میرود، تغییر بنیادینی که شاید بتوان آن را رنسانس ایرانی نامید. میگویم تغییر بنیادین چون معتقدم که اساساً هر تغییری نه از دل تغییر در نظامهای حقوقی (باوری که نیروی محرک مشروطهخواهان در تأسیس عدالتخانه یا نگارش قانون بود) بلکه از مبانیِ نظری در فکرت اهالیِ یک جغرافیای فرهنگیِ خاص برمیآید.◄ |
نظر بخشی از اپوزیسیون این است که کارزار «نه به جنگ» میتواند به عنوان یک تلاش برای ایجاد صلح و جلوگیری از درگیریهای نظامی تلقی شود و برخی از گروهها و فعالان سیاسی ممکن است به دنبال این باشند که از این کارزار به عنوان راهی برای ایجاد تغییرات مثبت در کشور استفاده کنند. اما با توجه به مطالب ذکر شده و تاریخچه چنین کارزاری که در گذشته مکرراً موضوعیت یافته، کارزار «نه به جنگ» در شرایط کنونی نیز به نفع رژیم جمهوری اسلامی ایران است. این کارزار هدف خیزش انقلابی مهسا، سرنگونی جمهوری اسلامی را زیر سایه میبرد. شعار جنبش مهسا «نه به جمهوری اسلامی» است.◄
|