◊ بيانيهء«ماايرانی بی تبعيض میخواهيم» ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت و مذهب
◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها
1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی نمی پذيريم. 2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال آن مطالبه ای نداريم؛ 3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود. 4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم. 5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند. 6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها با سردبير است. 7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم» تبديل می شود. 8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم. |
|
|||
آغاز کار جنبش: 14 امرداد 1392 تاريخ انتشار اين شماره: 14 تا 17 امرداد 1398 - 5 تا 8 اگوست 2019 |
||||
|
||||
راز حذف مصدق و اتصال ظريف به «امریکوفیل» ها چگونه باید لابلای خطوط توییتِ مسعود بهنودِ ظریف باز را دوبار خواند؟ / راز اینکه چرا در توییت مسعود بهنود دکتر مصدق جا افتاد چیست؟ و راستی دکتر مصدق چی شد؟ تا دیروز این جوادِ همیشه نیش باز، از نظر هواداران اش، همقد دکتر مصدق و رهبر جنبش خلع سلاح هسته ای بود! / چه شد که مسعود بهنود، آن مورخ شیرین نویس فیک، به بوقچی همیشه حاضر در صحنه، تبدیل و ظریف باز شد؟ // اما نکتهء طریف، در این توییت سفارشی / و حذف دکتر مصدق، که یار دمکراتها بود، از این دورهمی؛ و هم ردیفی جواد ظریفکار با سه شخصیت و دیپلمات «امریکوفیل»، یعنی حسین علا و عبدالله انتظام، که هر دو خط امریکایی را داشتند، و فروغی هم بابت عمل کردهای ضد استالینی و شوروی مورد ستایش همگان بود، فقط و فقط همین بود: بنا بر این، توییت مسعود بندباز این بود که «ترامپی ها بچگی کردند و یکی از خودی ها را سوزاندند!» (منبع)
سازمان «آبان» و تناقضات اش«آبان» مدعی است که طرحی برای گذار دارد، طرحی که متوهمانه حساب نیروهای نظامی سرکوبگر، از جمله سپاه پاسداران را از حساب خامنهای و روحانیت حاکم جدا میداند و معتقد است که میتوان سپاه را علیه روحانیت حاکم شوراند و پس از کودتای سپاه علیه رهبران حاکم، آنها را نیز در دولت آتی وارد کرد و یک حکومت نظامی با حضور سپاه پاسداران شکل داد و سپاه یکی از ارکان قدرت سیاسی آینده شود. بدیهی است که تشویق نیروهای انتظامی به پیوستن به مردم امری است مقبول و لازم اما بسترسازی برای تفویض قدرت سیاسی به سپاه پاسداران در حکومت بعدی نیز به نظر پروژهای برای حفظ مافیای قدرت و ثروت بعد از کنار زدن همان چند روحانی است که در نوع خود یک خیانت بزرگ به ملت ایران است.◄
تجسد انحصارطلبی اسلامی - ايدئولوژيک در بيان آيت الله علم الهدی - سر نگهدار مشهد «يکی از دوستان آمد و نامهای به بنده داد و گفت "میگویند چون [در انتخابات شورای شهر مشهد] با آقای فلانی به جمع بندی نرسیدیم تصمیم گرفتیم خودمان فهرست بدهیم". این نامه با امضای سه نفر از سه جریان و تشکل بود. بنده جواب نامه را ندادم و گفتم جواب بنده شفاهی است؛ برو به این سه نفر بگو شما بروید زنای محصنه بکنید، عرق بخورید و انواع فسق و فجور را بکنید بعد هم توبه کنید، خدا شما را میبخشد اما این گناهی که شما در حال ارتکاب آن هستید که ممکن است سرنوشت اسلام و مسلمین در دست "غیر" بیفتد قابل بخشش نیست... اینکه چون یک نفر صد درصد آن چه بنده میخواهم نیست، اجازه دهیم قدرت دست "باطل" بیفتد، یک حرکت شیطانی است و شیطان این کار را میکند که قدرت دست "جریانهای دینی" نباشد.» (روزنامه خراسان، ش 3748 پنجشنبه 7 دی 1396 ص3).
دشمنی دین و دهر، از دو سر فربه گردد سال دو هزار و هفده میلادی برای پیروان ادیان (الهی و غیر الهی)، سالی نیکو نبود. در بیش از پنجاه کشور جهان، سیاستگذاران و دولتها بطور آشکار محدودیتهایی را برای پیروان ادیان وضع و اجرا نمودند. در طول دههی گذشته، دشمنی و ناسازگاری با ادیان، در همهی جوامع بیشتر از قبل دیده میشود و این پدیده، مسیر را برای همجواری شرایط و روابط گروههای اجتماعی رنگارنگ، تنگتر و غامضتر میسازد.◄
رهبر مستضعف!* محمد محمدی گلپايگانی: رهبر زیر خط متوسط زندگی میکند!* فدوی: البته برادر محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی، اگر این همه ملاحظه نکرده و حقیقت را می گفت، یعنی، "متوسط" را به "فقر" تبدیل می فرمود، فدوی راحت تر بود!؛ نه، خودمانیم، خوانندگان و بینندگان محترم ضدانقلاب، چگونه دل شان می آید که حضرت آقایشان اینگونه زندگی فرماید؟ فلذا احوط آن است که اُمّت همیشه در خاک و خل، کلیهء دوم شان را هم فروخته و وجه آن را به بیت تحویل داده و رسید دریافت دارند. حساب صد فدوی، که مشخصات آن متعاقباً اعلام خواهد شد نیز، بمنظور واریز کمک های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، افتتاح خواهد شد.◄ |
آنچه مشروطه نامیده شدتدوین قوانین موضوعه و ایجاد نهاد «دادگستری» و تهیه و تنظیم قانونهای خاص جزایی- خانواده و… که ریشه در جداسازی امر سیاسی از امر دینی داشت، به همراه برپایی نظام اداری جدید و بوروکراسی، ایجاد آموزشگاههای رسمی تحصیلی و انتظام مالیه حکومتی، توابعی از سیاست مشروطیت بودند که پایگان دینی را از دخالت در امور سیاسی و اجتماعی دور و حدود تازهای برای آموزش مذهبی و تربیت اجتماعی پدید آوردند.(منبع)
درسی از انقلاب مشروطیت(برای اپوزیسیون سیاسی و فرهنگی)شکوه میرزادگی
◄
|