جمعه 29 ارديبهشت 1396 ـ  19 مه 2017

پيمان نامهء عصر نو

شمارهء اول نشريهء «گيتی مداری»، فصلنامهء حزب سکولار دموکرات ايرانيان،  منتشر شد >>>

پيوند به سايت ها و وبلاگ های ديگر سکولار دموکرات>>>                       دعوت به مطالعه و امضای بیانیهء «جدایی کامل حکومت و مذهب در ایران»>>>

مهندس امير انتظام خبر شرکت خود در رأی دادن و پشتيبانی از روحانی را تکذيب کرد!>>>

شماری از زندانيان سياسی شرکت در مضحکهء انتخابات را تحريم کردند. >>>

خامنه ای: مهم نيست به چه کس رأی می دهيد، مهم آن است که همه بيايند! >>>

تأسيس: 14 امرداد 1392

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

فهرست مقالاتی درباره مفاهيم

ويدئوهای آموزشی

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

سردبير: اسماعيل نوری علا  

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

5. آنچه دراين سايت اختصاصی و غير خبری منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاه سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در صدر اين صفحه آمده و نيز در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

اگر کسی بخواهد قیام کند، سیلی می‌خورد!

امام چهاردهم، علی خامنه‌ای!

راديو زمانه: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که در دانشکده افسری امام حسین ایراد کرد، نسبت به وقوع «آشوب و فتنه» در انتخابات ریاست جمهوری ایران هشدار داد. او احتمال داد که اگر مردم نافرمانی کنند، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ضرر «نظام» تمام شود. خامنه‌ای به صراحت اعلام کرد که: «اگر کسی علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً سیلی خواهد خورد. مسئله‌ امنیت و آرامش در انتخابات بسیار مهم است. مسئولان - از قوهء‌ قضائیه، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور و بقیه - همه باید مراقبت کنند امنیت حفظ شود.» ااو همچنین به کاندیداهای انتخابات توصیه کرد امنیت ملی و آرامش را حفظ کنند و مراقب باشند «گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند. خامنه‌ای دربارهء شرکت مردم در انتخابات نیز گفت: «مهم نیست به چه کسی رأی می‌دهیم، مهم این است که همه بیایند و باشند و نشان بدهند که حاضرند از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند.»

بايکوت نمايش اقتدار ملت است

اسماعيل نوری علا

منتشر شده در جمعه 18 ارديبهشت  ماه 1388 ـ  8 ماه مه 2009

دربارهء سخنرانی علی خامنه ای پيرامون انتخابات

حسن اعتمادی و حسن هاشمیان

در برنامهء تلويزيونی کلمه، بمديريت عبدالباسط محمدپور

استراتژی جديد انتخاباتی اصلاح طلبان

و آغازگاهی برای ايجاد استراتژدی سکولار دموکرات ها

در گذشته استراتژی برخی از اشخاص سکولار اما طرفدار اصلاح طلبان اسلامی، عبارت بود از «دنباله روی از اصلاح طلبان اسلامی»، بخصوص در مورد انتخابات در حکومت اسلامی، از طريق کوشش برای خنثی کردن تحريم و تشويق همگان به شرکت در انتخابات، با هدف بقدرت رساندن اصلاح طلبان. نتيجهء اين استراتژی هم در همهء سال های گدشته استمرار حکومت اسلامی بوده است. اما اخيراً همين دوستان نظریهء تازه ای را در رد تحریم انتخابات مطرح می کنند و آن هم ادعای وجود حرکتی در حکومت اسلامی در راستای نابود کردن دستگاه ولایت فقیه است: شرکت در انتخابات مآلاً به چنين پايانی خواهد انجاميد!

خدا را صد هزار مرتبه شکر

من به سهم خودم خدا را صدهزار مرتبه شکر می کنم که مناظره های تلویزیونی کاندیداهای رسیدن به قدرت و شوکت و ثروت تمام شد و کار به فحش های چارواداری و ناموسی نرسید! مثلاً در این سه «مناظرات» معلوم شد که شهردار تهران زمانی که رئس پلیس بوده از قاچاقچیان مواد مخدر حق و حساب می گرفته، و گند قضیه که درآمده حسن روحانی که عضو شورای امنیت ملی بوده رفیق بازی کرده و با زیر پا گذاشتن قانون گند کاری مشهدی قالیباف را لا پوشانی کرده است! کلاً در این مناظرات همهء شرکت کنندگان یکدیگر را دزد و رانت خوار و کلاهبردار و ویژه خوار و فامیل باز و فاسد و خراب خواندند و اگر مناظره ها ادامه می یافت صد در صد پرونده زمان بچگی آقایان هم رو می شد و کاندیداهای مومن و متعهد و نماز خوان کار را به لات بازی و یقه گیری و فحش زن و بچه می کشاندند و تتمه آبروی رژیم اسلامی را هم باقی مانده است جلوی چشم جهانیان می بردند! لذا بنده به سهم خودم از تمام شدن مناظره ها خرسند و خوشحال و شکر گذارم!

اگر رأی داديد ديگر از هر بلایی که بر سرتان آمد شکايت نکنيد!

گفتگوی اسماعيل نوری علا، حسن اعتمادی، رامين پرهام

در برنامهء «ياران» بمديريت عليرضا ميبدی

https://vimeo.com/217707552

شهزاد کيا: عكس حرف شما هم صادق است. اگر رئيسي راي بياورد و اوضاع بدتر ازاين كه هست بشود شماها هم مقصر هستيد! كما اينكه در آمدن احمدي نژاد و افتضاحات آن هم تحريم بي تاثير نبوده است. شما خودتان مي بريد و مي دوزيد. مخالفين نظرات شما كه به تلويزيون اقاي ميبدي راهي ندارند! تازه موافق دگر انديشي هم هستيد؟ شما آقايان اعتمادی و آ نوري علا و ميبدي تا مي توانيد حرف هاي تكراري بزنيد كه ساليان پيش هم زده ايد. اميدوارم موفق بشويد

حسن اعتمادی: استدال شما در صورتی می تواند درست باشد که بپذیریم رأی مردم در انتخابات به حساب می‌‌آید و فرد منتخب آن‌ها قدرت تصمیم گیری دارد.

فرزاد ايرانی: اینکه "حرف چه کسی صادق" است را سی و هشت سال گذشته نشان می دهد! از ترس خامنه ای به رفسنجانی رأی دادید، بعد از ترس ناطق نوری به خاتمی، بعد از ترس رفسنجانی به احمدی نژاد، بعد از ترس احمدی نژاد به موسوی، بعد، وقتی فهمیدید رأیتان را دزدیده اند، از ترس جلیلی به روحانی و دوباره از ترس رئیسی به روحانی... و داستان ادمه دارد! و همه برای این بود که اوضاع بدترنشود! ولی با رأی شما هم وضع سال به سال بدتر شد و هم عمر این رژیم اهریمنی طولانی تر! آیا وقت آن نرسیده که از تجربهء سال های گذشته درس بگیریم و "آزموده را دوباره نیازمائیم"!

پيروز نهاوندی: رأی ندادن نیاز به یک جایگزینی، برنامه ای و اپشنی دارد... اپشن شما چیست، جناب اعتمادی ؟

بهيهء جيلانی: خلاصه هر گلی بزنید سر خودتون می زنید.

ايرج آبشار: در صورتی که قدرت لایزال مردم گردن بسیار کلفت تر از رئیسی (یعنی خود خمینی) را شکانده است، اصلاحات بازان سبز و بنفش و شکلاتی اول ادعا می کنند که رئیسی اگر آمد همه تان را می خورد ای بره های بی دست و پای ناتوان. بعد می گویند رأی شما مهم است، بیائید و به روحانی رأی دهید! اینکه با ترساندن مردم از آمدن رئیسی بخواهیم مردم را به نفع روحانی پای صندوق جادوگری اسلام بکشانیم اگر مشروعیت خریدن خجولانه برای کل نظام نیست پس چیست؟ رئیسی چقدر می تواند از خود خمینی چموش تر و مشت آهنین تر باشد؟ مردمی که از خمینی عبور کرده اند چرا باید از رئیسی بترسند و از ترس رئیسی به روحانی رأی بدهند؟ این سنت ترساندن از یکی، به قصد تمکین کردن به آن یکی، هم سن خود حکومت اسلامی ست: اول انقلاب گفتند ساواک و ارتش دارند کودتا می کنند پس «به خمینی دخیل ببندید» ؛ بعد گفتند «خطر حملهٔ آمریکا جدی س،٬ متحد شوید و بسیج چهل میلیونی بگردید»؛ بعد نام صدور انقلاب به منطقه را گذاشتند دفاع مقدس «و همه را از ترس عراق زیر بال و پر دراکولا کشاندند»... بعدها از ناطق نوری لولوخوره درست کردند و خاتمی را آوردند «و 18 تیر تحویل دادند»؛ امروز دیگر به جای حکومتی ها بخشی از شریف ترین مردم القاء شده در خط ۳۹ ساله هم «از ترس این آن را انتخاب کن» را جار می زنند و پیش می برند. این در حالی ست که تنها تفاوت رئیسی با روحانی در این است که اولی در سال 1367 تعداد 3500 نفر را در یک ماه کُشت اما دومی 3500 نفر را در طول چهار سال ریاست اش اعدام کرده؛ يعنی سالی 850 نفر! رأی ندادن معنی اش این نیست که ایران لیبی بشود و سوریه. معنی اش این هم نیست که رأی نمی دهیم تا رئیسی بیاید. ما تنها می خواهیم کل نظام را در انظار جهان چنان بی آبرو کنیم که برای همیشه از مشروعیت بین المللی بیفتد. حتی اگر بعد از آن سرنگون هم نشود دیگر قادر نیست رو به مردم زبان درازی کند. از دیکتاتوری به هزیمت افتاده بیشتر می توان حق عمومی مطالبه کرد.

شهزاد کيا: البته كه راي مردم به حساب مي ايد. اگر همه تغيير كرده اند و فدايي در يك دگرديسي اكثريتي و بعد هم توده اي و بعد تجزيه طلب شده، اين يعني ديالكتيك پديده ها را بايد قبول كنيم كه هر پديده ضد خودش را در داخل خودش پروش مي دهد. يعني مردم هم تغيير كرده اند؛ كما اينكه دولتمردان و حكومتگران را زير سوْال مي برند و حرف مي زنند و نهادهاي مدني تشكيل مي دهند. تغييرات واقعي است.

ايرج آبشار: نام انتخابات گذاشتن بر آنچه در ایران سر هم بندی می کنند یک توهین تمام قد به تمامی بشریت مترقی و متمدن است . در ایران سی و نه سال است که کوچک ترین نشانی از انتخاب و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن آزاد وجود ندارد. بحث انتخابات با شهروند گره خورده؛ در ایران حکومت اسلامی مردم را اُمت می داند. کار اُمت بیعت است و کار شهروند رأی دادن!

فرزاد ايرانی: رأی می دهید که وضع بدتر نشود؟ آیا وقت آن نرسیده که از تجربهء سال های گذشته درس بگیریم و "آزموده را دوباره نیازمائیم"!

پيروز نهاوندی: حماسه ای دیگر؟ مانند سال 84 که احمدی نژاد حاصل اش بود؟

فرزاد ايرانی: پیروز جان ساختن این دست «حماسه ها» باید متوقف شود زیرا در درون این رژیم تمام حماسه ها سرکاری هستند!

و اين اظهار نظرها در اينجا (+) ادامه دارد.

تبعیض دولتی

حمیدرضا رحیمی

...واقعاً  که حضرات حق فدوی را سال هاست که بی اجازه میل می فرمایند و یک سطل آب کُر هم روش!.. در توضیح بیشتر عرض می کند که در خبرها آمده بود که حضرت آقا(ضپ)، شیهه کشان فرموده است که: «در ایران دولت‌ها تاثیری ندارند». (العربیه) و نيز: «مهم نيست به چه کسی رأی می دهيم؛ مهم اين است که همه بيايند» خوانندگان محترم ضد انقلاب شاهدند که فدوی بارها همین مطلب را شدیداً عنوان کرده است، لکن چه کند که نه ریش دارد و نه پُرستات!..

© 2017 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000