روزی که آرزو پژمرد:

جمعه 22  تا يک شنبه 24 بهمن 1395 ـ  10 و 11 فوريه 2017

پيمان نامهء عصر نو

پيوند به سايت ها و وبلاگ های ديگر سکولار دموکرات>>>                       دعوت به مطالعه و امضای بیانیهء «جدایی کامل حکومت و مذهب در ایران»>>>

تأسيس: 14 امرداد 1392

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

فهرست مقالاتی درباره مفاهيم

ويدئوهای آموزشی

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

سردبير: اسماعيل نوری علا  

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

5. آنچه دراين سايت اختصاصی و غير خبری منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاه سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در صدر اين صفحه آمده و نيز در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

در وصف احوال پنجاه و هفتيان!

هادی خرسندی

در خیابان ها دویدم بهمن پنجاه و هفت

حنجره-ی خود را دریدم بهمن پنجاه و هفت

جام زهر ارتجاع و مذهب وامانده را

مثل شربت سرکشیدم بهمن پنجاه و هفت

شد امام امت از بهرم شهید کربلا

شاه شد شمر و یزیدم بهمن پنجاه و هفت...

در سرم سودای آزادی و استقلال بود

داد بی.بی.سی امیدم بهمن پنجاه وهفت

هیپنوتیزمم کرده بود آیا خمینی؟ من چرا؛

هر دروغی باوریدم بهمن پنجاه وهفت

این پول نان ما ست

صدیقه وسمقی

زنی در خیابان / به یک قرص نان  / خود را می فروشد؛ / آن سوتر / مردی / گرده نانی را / از دست عابری می رباید... نگاه کن! / این پوکه های گلوله / این لاشه های تانک / پول نان ماست / که در خیابان های حمص ریخته است! // این پول نان ماست / که در ویرانه های دمشق / در کنار آرزوهای گزاف یک قمارباز / دفن می شود. // این پول نان ماست / که در کوچه های حلب / پیش چشم جنازه ها / بر شهر باروت می پراکند... پول نان ما / بذرهای دروغ و فساد است / که بر زمین / پاشیده می شود / تا شاید برزگری خام اندیش / آرزوهای پوچ خود را / از آن درو کند...

آشنائی با «شجرهء خبيثه»!

مطلب وارده

آيا می دانستيد که: پسر روح‌الله خمینی داماد امام موسی صدر لبنانی بود و خواهر زادهء امام موسی صدر همسر محمد خاتمی است. همسران احمد خمینی و محمد خاتمی دختر خاله یکدیگرند. زهرا مصطفوی (دختر روح الله خمينی)‌ عروس محسن رضايی است. زهرا اشراقی، نوهء خمینی، همسر محمدرضا خاتمی است و نوهء ديگر خمينی عروس طاهری (امام جمعه پیشین اصفهان)‌ است. خواهر محمد خاتمی همسر محمد علی صدوقی (امام جمعه و نماینده رهبر در استان یزد)‌ است و...

بازگشت «عزت» به پاسپورت اسلامی!

یکی از قول های مردانه ای که حاج دکتر حجت الاسلام روحانی (رئیس جمهور اسلامی) در «مبارزات انتخاباتی» به مردم (اقشار!) داد برگرداندن "عزت" به تذکره (پاسپورت) جمهوری اسلامی بود. اما مخالفان دولت روحانی (معروف به دولت بی تدبیر و ناامید) می گویند که حاج حسن امیدوار بود آمریکایی ها در برابر مدفون کردن نیروگاه آب سنگین اراک زیر خروارها سیمان و بتن، "عزت" را به پاسپورت اسلامی برگردانند، که این اتفاق نیفتاده است! در پاسخ به این انتقادات بی مورد باید گفت که از قضا "عزت" به پاسپورت اسلامی برگردانده شده و هر ایرانی که وارد فرودگاه یک کشور خارجی می شود، به محض آنکه پاسپورت اش را در می آورد و جلوی پلیس گذرنامه می گذارد، مأمور کنترل گذرنامه پاسپورت را به دارنده آن برمی گرداند و می گوید: "عزت زیاد!"

گوریل هم نشدیم!

حمیدرضا رحیمی

گاه آدمی، به هزار و یک دلیل، طاقت اش را بگونه ای از دست می دهد که آرزو می کند آن چیزی باشد که دوست نمی دارد! سخن کوتاه، این احساس به فدوی، از ملاحظهء خبری که در پی می آید، دست داد: «گوریل‌ها انقلاب کردند و رهبرشان را کشتند!» و در ادامهء خبر حیرت اثر: «...گوریل‌ های منطقه‌ای حفاظت شده در سنگال، علیه رهبر دیکتاتورشان قیام کرده، اعتراض کردند و در نهایت او را برکنار کرده و کشتند. پس از پیروزی انقلاب نیز روی جسدش با ترانه ظفر رقصیدند!» (العربیه). فضولی فدوی: گوریل هم نشدیم!

همزمان با فرارسيدن روزی که آرزو پژمرد

نشريهء «گيتی مداری»، شمارهء يک منتشر شد

فصلنامهء حزب سکولار دموکرات ايرانيان

(حزب خواستار براندازی

حکومت اسلامی مسلط بر ايران)

با مقالات اعضاء

و هواداران و نيز اسناد اين حزب

پيوند برای دانلود رايگان اين نشريه>>>

وقت ساختن لابی سکولار دموکرات های ایرانی در آمریکاست

سام قندچی

مدت هاست وقت آن رسیده که سکولار دموکرات های ایران لابی مؤثری در آمریکا تشکیل دهند اما متأسفانه همهء انرژی خود را صرف نابود کردن لابی های ایرانی غیرسکولار و غیردموکراتیک می کنند. ایجاد لابی اقدامی متمدنانه است. بهتر است اهداف لابی سکولار دموکرات ها اعلام شود و وکلای هوادار و منابع مالی برای ایجاد چنین لابی تدارک دیده شود. اگر واقعیتی پس از تجربه نایاک ثابت شده باشد این است که نه معروفیت پیشین بلکه تعهد واقعی به برنامه اصلاح طلبی و تلاش مستمر برای آن، مناسب ترین سخنگویان را برای تشکلات لابیگر اصلاح طلب خلق کرده است.

پیاده ها در نبرد ملایان

فاضل غیبی

براستی چگونه ممکن است مردمی چنان با منافع آنی و آتی خود بیگانه باشند که به سادگی به هواداری از سرکردگان حکومتی برمی‌خیزند که کشورشان را در چهار دهۀ گذشته در سقوطی همه جانبه به سوی نابودی سوق داده‌اند؟.. مشکل ایران اصولاً مشکل نگرش و بینش مردمان است و هر ایرانی، باید از خود بپرسد در نبود نیرویی مطرح در برابر حکومت اسلامی در کجای میدان مبارزۀ ملایان با جهانیان قرار دارد؟ روشن است که اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان بطور طبیعی آرزوی ایرانی آباد، مستقل و آزاد دارند. آرزو دارند که بتوانند در کشورشان مانند شهروندان کشورهای پیشرفته از حقوق و آزادیهای انسانی برخوردار باشند و بتوانند در آن به رفاه، امنیت و سربلندی زندگی کنند. حال آنکه، راه‌های رسیدن به این هدف نزد گروه‌های اجتماعی و سیاسی گوناگون است.

خود را گول نزنیم

وحید آبان

خود را گول نزنیم که من خوبم! ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، ایرانی هستیم و نام ایران توسط جمهوری اسلامی به هر رذیلتی آلوده شده است. و جهان و ترامپ، با این ایران لات و چاقوکش، در خانه و منطقه خاورمیانه، روبروست. اپوزسیون باید نشان دهد که می تواند متحدانه عمل کند و آلترناتیو قانونمند و معتبر دوران گذار را بسازد و کشور را از این هلاکت برهاند. در غیر اینصورت، زندگی ما، چه ایرانیان داخل و چه خارج، و نام مشترک ما ایران، دستخوش تلاطمات و زخم های جنگ اسلامیست ها با جهان خواهد شد. و بايد منتظر بیش از این ها نيز بود!

خبرهای روز،افزایش تنش میان تهران و واشنگتن،

و دستاوردهای انقلاب اسلامی

حسن اعتمادی -  محمدرضا حیدری

در برنامهء «تفسیر خبر» بمديريت جمشيد چالنگی

«واژه خانه»، در چند و چون واژه های علوم اجتماعی و سياسی

مقدمهء اول

اسماعيل نوری علا

در برنامهء «نگاه» بمديريت عليرضا ميبدی

فايل تصويری          فايل صوتی            برای دانلود

ايران، ترامپ، پوتين

الاهه بقراط - اسماعيل نوری علا

در برنامهء «ياران» بمديريت عليرضا ميبدی

سکولاریسم همان چیزی است که ما به آن «نفوذ» می گوئیم!

صادق لاریجانی، در همایش ملی جریان نفوذ!

وقتی که از سکولاریسم صحبت می کنیم باید ببینیم که آیا نظام اسلامی می‌تواند با اندیشه‌های آن کنار بیاید یا خیر. اینکه یک فرد خودش ارزش‌هایش را بسازد آیا مورد قبول ارزش‌های اسلامی است یا نه. در نظام توحیدی ما به یک موضوع اعتقاد داریم که همه ما به سوی یک حیات نهایی حرکت می‌کنیم... ما دو نوع حیات می‌توانیم داشته باشیم: یکی حیات قرآنی و دیگری همان حیات و نحوهء زندگی غربی. چرا بعد از اینکه ما باور کردیم نظام سلطه وجود دارد باز هم دشمن به فکر نفوذ است. سوال این است که ایران نه تنها در منطقه تبدیل به یک قدرت نظامی شده است بلکه یک قدرت و توانمندی و تاثیرگذاری در عرصه فکری در منطقه به دست آورده است. نظام سلطه در مسئله نفوذ نه تنها از قدرت نظامی ایران می‌ترسد بلکه از جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام منسجم و پایدار و تاثیرگذار فکری هراس دارد.

 

© 2017 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000