پيوند به سايت های ديگر

پيوند به سايت مهستان

برنامهء يکشنبه ای گذشت

23 دی  - 13 ژانويه

فايل تصويری    فايل صوتی

موضوع ميزگرد اين هفته:

ارزيابی برنامهء تلويزيونی

«رمز پيروزی»

حسن اعتمادی

حسن دانشور

 

امير جوان پيکر

مدير نشست:

محمود ابطحی

آرشيو برنامه های يکشنبه

برنامهء «رمز پيروزی»

 

کنگرهء سالانهء

سکولار دموکرات های ايران

نشريهء «گيتی مداری» حزب

بيانيه های مشترک حزب

با حزب مشروطه ايران

مقالاتی دربارهء مفاهيم اصلی

ويدئوهای آموزشی

بیانیهء «جدایی کامل حکومت و مذهب در ایران»

برای امضاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز کار جنبش: 14 امرداد 1392       جستجو در اين سايت       پيمان نامهء عصر نو

 دوشنبه 24 تا پنج شنبه 27 دی 1397 - 14 تا 17 ژانويه 2019

قبر پدریکی از نمایندگان را امام زاده کردند!

اسکندر دلدم

حاج غلامعلی ایمن آبادی، نمایندهء مردم همیشه در صحنهء رشت، در یک مصاحبه خواستار برچیده شدن بساط کشف امامزاده شد و گفت: «پروندهء کشف امام زاده را یک جایی باید بست. اگر چنین رویه‌ای در پیش گرفته شود، من قول می‌دهم امسال چند هزار امامزاده دیگر تولید می‌شود!» به گفتهء حاج غلامعلی حتماً شجره ‌نامه‌های دقیقی را مراجع باید تایید کنند و حکم بخورد؛ در غیر این صورت هر کسی یک شجره ‌نامه می‌سازد، آن را هفت نسل عقب‌تر می‌برد و به امامی وصل می‌کند. همچنين، در جریان این مباحثات، معلوم شد که قبر پدر نماینده "گرمی" از آذربایجان را هم بی سر و صدا تبدیل به امام زاده مجللی کرده و نام آن را هم امام زاده سید عزیزالله علیه السلام گذاشته اند!

آیا کوه اتحاد چپ جمهوریخواه موش زايید؟

عبدالستار دوشوکی

انتشار بیانیهء سلبی چهار سازمان جمهوری ‌خواه یکی از مایوس کننده ترین اقداماتی بود که در این برهه از زمان، که ضرورت اتحاد همهء آحاد ملت (از همهء نحله های سیاسی، بدون مولفهء حذف) را می طلبد، باعث بهت و نومیدی بسیاری شده است... کسانی که به "اشارت های ابرو" نیز چشمی دارند، در لابلای سطور این بیانیه پیغام نهفته ای را می بینند که برای آنهایی که نمی خواهند "من" و "تو" "ما" بشویم بسیار دلگرم کننده است،  و برای "امیدواران آزادی" مایهء بسی دلسردی.

دو تکذيب نامه

هموطنان عزیز!

اعضاء و هواداران ارجمند جبهه ملی ایران!

بدینوسیله به اطلاع میرساند که بیانیه ها و انتشارات جبهه ملی ایران توسط روابط عمومی این سازمان منتشر می گردد. همچنین مواضع و نظرات ما توسط سخنگوی هیئت رهبری آقای دکتر محسن فرشاد و مقامات مسئول شورای مرکزی ابراز می شود. بنا بر این بیانیه ها و مصاحبه هایی که در روزهای اخیر توسط چند تن از انشعاب کنندگان از این سازمان، با امضای جبهه ملی سامانه ششم در برخی از رسانه ها دیده شده ارتباطی با تشکیلات جبهه ملی ایران ندارد.

بیست و دوم دیماه 1397

تهران – شورای مرکزی جبهه ملی ایران

********

بیانیه دبیرخانه شاهزاده رضا پهلوی

اخیرا جمعی از تشکل های سیاسی طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور امریکا از ایشان خواستار شده اند که حمایت خود را از اپوزیسیون رژیم ایران به رهبری شاهزاده رضا پهلوی اعلان نموده و در این راستا بخشی از سرمایه های توقیف شده مقامات رژیم را در اختیار این تشکل ها برای تامین هزینه مبارزات آزادیخواهانه قرار دهد. جهت آگاهی هم میهنان یاد آوری میشود که شخص شاهزاده رضا پهلوی در این تلاش و نامه نگاری هیچگونه دخالتی نداشته و معتقدند که در امر مبارزه شخصا اخذ کمک مالی برای خودشان از دولت های خارجی را توجیه ناپذیر و صلاح خود نمی دانند. ولی لازم به تذکر است که تلاش های خستگی ناپذیر مبارزین داخل، مستلزم حمایت دولت های آزادیخواه جهان است و در این راستا تشکل های مورد نظر به هر نحوی که صلاح خود میدانند اقدام نمایند.

گزارشی دربارهء برنامهء «رمز پیروزی»

پیاده شدهء گفتاری از حسن اعتمادی

این روزها را نباید از دست داد و من امیدوارم اقداماتی که از سوی بسیاری از گروه ها در حال انجام است و پیشرفت های بسیار چشم گیری هم داشته به زودی به نتیجهء قطعی برسد و ما تماشاگر برگزاری یک نشست بزرگ، و به معنی واقعی ملی، در یکی از شهرهای کشورهای خارجی باشیم و شاهد این باشیم که برای نخستین بار بسیاری از سیاسیون و روشنفکران ما دست در دست هم برای ائتلاف و برای همکاری و  تشکیل جبهه ای وسیع و با نفوذ که مورد اعتماد مردم نیز باشد، برای تعیین سرنوشت کشورمان، وارد اقدامات عملی و جدی بشوند. این روز بسیار نزدیک است و امیدوارم که تا آن روز تعداد و گروه های بیشتری به این اقدام ملی بپیوندند.

سوء برداشت نشود!

حمیدرضا رحیمی

الهی کور شود فدوی اگر خواسته  باشد که این معنای بیربط را به اذهان علیل تر از خود متبادر کند که هنر نمائی های خواهر لوند، ضعیفهء سجادیه، شکیرا، آن هم در لبنان، که پارهء جگر مؤمنین و مؤمنات ساکن ایران سابق، کثرالله امثالهم، و از جمله فدویِ منتظرالظهور است، ناديده بگيرد، نستجیر بالله! لکن مشکل یا پرسش فدوی فقط  آن است که کمک های مالی و تسلیحاتی را ازین پس، و البته پس از کش رفتن از جیب ملت شل و پل و یک لا قبا، آیا بهمان آدرس سابق ارسال کند، یا آدرس دیگری مرحمت می کنند؟ همین!

خروج رژيم از برجام، بعد از پرتاب موشک؟

رضا تقی زاده

تأکید روحانی بر توسعهء ظرفیت موشکی و پرتاب ماهواره در وضعیت بحرانی کنونی، بی‌اعتنایی ساده و متعارفی نسبت به فشارهای آمریکا و اعتراض سه کشور بزرگ اروپایی (آلمان، بریتانیا و فرانسه)، که رسماً آن را مغایر با مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل معرفی کرده‌اند، نیست بلکه حرکتی است حساب شده، در جهت افزایش تنش در منطقه، پیش از ایجاد شرایط اضطراری برای ورود به دور تازه‌ای از مذاکرات!

کنفرانس بین‌المللی آمریکا دربارهء رژيم

گزارش بی.بی.سی

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید آمریکا قصد دارد ماه آینده میلادی کنفرانسی بین‌المللی درباره خاورمیانه و با تمرکز بر سیاست‌های منطقه‌ای رژيم برگزار کند. آقای پومپئو در مصاحبه‌ای با تلویزیون فاکس نیوز گفت: «کشورها گرد هم می‌آیند تا به صلح، ثبات، آزادی و امنیت منطقه خاورمیانه بپردازند، و این شامل آن می‌شود که اطمینان حاصل کنیم رژيم یک نیروی بی‌ثبات‌کننده نخواهد بود.» پامپئو  از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نيز برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اظهارات آقای پومپئو را نشانه آن دانسته که آمریکا به دنبال ایجاد «هرج و مرج جدید» در خاورمیانه است.

آن روز خواهد رسید، می دانم!

در این سال ها من هم، مثل بسیاری از علاقمندان به آثار هنری، فکر می کردم آخر چه بر سر این نقاشی ها و مجسمه ها آمده است؛ کجا هستند، به که و در کجا فروخته شده اند؛ و آیا روزی خواهد رسید که مردمان ایران بتوانند دوباره آن ها را در موزه های ملی شان تماشا کنند؟ و در اين هفته ناگهان دریچه ای روشن مقابلم باز شد که به من می گفت: «بله آن روز خواهد آمد».

افزایش مستمر سکولاریسم در ترکیه

علی‌رضا اردبیلی

ادعای اسلامیزه شدن و ایرانیزه شدن ترکیه صرفا بر اساس مشاهدات و استنباط شخصی یا از طریق رصد کردن بانوان محجبه و مقایسه تعداد آنها با ارقامی حدس و گمانی در زمانی در گذشته، می‌تواند از سوی هرکسی اتفاق بیفتد. اما در میان چنین افرادی، برخی با مشاهده ارقام و نتایج بررسی‌های قابل اعتنا، به تجدیدنظر در این نتایج حاصل از مشاهدات شخصی دست می‌زنند و برخی نیز اعتقادات مبتنی بر تجربه دست اول (ولو محدود و شخصی) خود را حفظ می‌کنند.

تحرکات جدید در منطقه و تلاش های ترکیه

محمد حسین یحیایی

خروج نیرو های آمریکا از سوریه پایان یک ماجرا نیست بلکه آغاز ماجرای دیگری در منطقه است که از چند دهه پیش آغاز شده و ادامه دارد. از یک سو ترامپ به وعده های انتخاباتی خود عمل می کند و هزینه های نظامی را به گردن دیگران می اندازد و از سوی دیگر با گزینش برخی از افراد افراطی و جنگ طلب در پیرامون خود ترس را در منطقه تزریق می کند و شاید هم برنامه دیگری از نوع ماجراجویی نظامی در سر دارد که نشانگر گسترش بحران و تنش فراوان در منطقه است. در این میان بازیگران منطقه ای هم مانند ترکیه از نیروی نظامی خود استفاده خواهد کرد تا جایگاه و پایگاه خود را در متطقه بویژه در عمق خاک سوریه تقویت کند، از آن رو سال پيش رو پر تنش تر، پر تحرک تر و نظامی تر از سال های پیش در منطقه خواهد بود.

انحطاط رژیم و الزامات ایجاد جایگزین

وحیدی تهرانی

خامنه ای و دیگر سران رژیم تنها زمانی تسلیم خواهند شد که احتمال دستگیری، محاکمه در دادگاه های انقلابی و پس دادن مکافات چهل سال جنایات در ایران کاملا جدی شده باشد. تنها در آن زمان است که سخن از سازش و رافت اسلامی، حق مردم در انتخاب نظام سیاسی دلخواه خود و بازگشت روحانیت به حوزه ها و ارشاد مردم بدون دخالت در سیاست و غیره پیش خواهد آمد. بنابراین، این یک وظیفهء اخلاقی بر ذمه رهبران سیاسی اپوزیسیون است که با هدایت یک مبارزهء هوشمندانه و همه جانبهء سیاسی رسیدن به آن نقطه را که آرزوی اکثریت مردم ایران است هر چه زودتر محقق کرده و مردم را از این کابوس سیاه نجات بخشند.

آرشيو صفحات اول اين سايت

 سردبير: اسماعيل نوری علا

مطالب مندرج در اين پايگاه نظر

شخصی نويسندگان و يا سازمان های مختلف است که به دليل ارتباط شان با مسائل مورد توجه جنبش انتخاب شده اند و لزومآً نظر جنبش نيستند.

نظر رسمی جنبش هميشه و فقط با امضای سخنگوی آن منتشر می شود.

اين نشريهء دو بار در هفته

دوشنبه ها و پنج شنبه ها

منتشر می شود

  iraniansdm.n@gmail.com

 Fax: 509-352-9630

 

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

 

2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال آن مطالبه ای نداريم؛

 

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

 

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم.

 

5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که  در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

 

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

 

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

 

8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران  از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ب

HHHHHHH