|
تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392
تاريخ انتشار اين شماره: جمعه 18 بهمن تا يکشنبه 20 بهمن 1398 - 7 تا 9 فوريه 2020 |
||||
رهبر محبوب ما (دوباره اما اين بار) از سفر (چين) آمد! (کاری از نيما نیستانی)
حمیدرضا رحیمی
* محمد(ص) حسین(ع) آقاسی، وکیل دادگستری: هشت نفر از امضاء کنندگان نامهء سرگشاده به آیتالله علی خامنهای برای استعفاء از مقام رهبری، به «هفتاد و دو» سال زندان محکوم شدهاند. * فدوی ياد آن مهمل فرمایشگونهء اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، افتاد که فرمود: "هرکس ادعا کند که بعلت انتقاد از حکومت تحت فشار گرفته دروغ می گوید"! در این صورت برای دستگرمی، و بعنوان تکلیف شرعی شب، اسثنائاً بجای پرتقال فروش که جز در «مجلس بیت» یافت می نشود، پیدا کنید دروغگو را!◄
اخیرا وقتی شهروندان بهائی ایران، برای دریافت یا تعویض کارت ملی خود مراجعه کردهاند، با مشکل جدیدی روبهرو شدهاند. بر اساس گزارشهای رسیده، در فرم ثبت و صدور کارت از آنها درخواست شده که دین خود را از میان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت انتخاب کنند و گزینهء “سایر ادیان”، که سابقا در میان گزینهها بود، دیگر حذف شده است... ارزش این موضوع زمانی مشخص میشود که بدانید در ایران، برای اخذ پاسپورت، گواهینامه، ثبت نام مدرسه، افتتاح حساب بانکی، ثبت ازدواج، خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول و حتی خرید سیم کارت تلفن همراه، داشتن کارت ملی الزامی است. به عبارت دیگر در صورت نبود این مدرک، کلیه امور اولیهء زیستی از فرد سلب میشود.◄
هنرمندی که نامش را به نکویی در تاریخ ثبت کرد
اخیرا وقتی شهروندان بهائی ایران، برای دریافت یا تعویض کارت ملی خود مراجعه کردهاند، با مشکل جدیدی روبهرو شدهاند. بر اساس گزارشهای رسیده، در فرم ثبت و صدور کارت از آنها درخواست کرده دین خود را از میان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت انتخاب کنند و گزینه “سایر ادیان” که سابقا در میان گزینهها بود، دیگر حذف شده است. این موضوع مباحث مختلفی را در میان افکار عمومی و حامیان حقوق بشر ایجاد کرده است.◄
«کوکلاکس کلان های اسلامی» از اول به اصلاح طلبان و چپی ها و مصدقی های حامی خود نیاز داشتند تا در این چرخهء خشونت و عقب نشینی جامعه مکمل شان باشند. در حقیقت، به نوعی، ما اپوزیسیون مسالمت آمیز نیز در این سال ها مانند اصلاح طلبان در این رابطه عمل کرده ایم؛ البته با هدف دیگر. حال ممکن است بپرسید که آلترناتیو چیست؟ از دیدگاه این نگارنده باید هر آنچه را که کوکلاکس کلان های اسلامی برای جامعه ممنوع کرده اند، به چالش بکشیم؛ همانگونه که خانم مسیح علینژاد «حجاب اجباری» را در «چهارشنبه های سفید» به چالش کشید. به همین سادگی. در آمریکا نیز زمانی که حرکت جنبش مدنی مارتین لوتر کینگ شروع شد، فقط روزا پارکز نبود که رفت و در قسمت سفید پوستان در اتوبوس نشست، بلکه سیاه پوستان شروع کردند به توالت های سفید پوستان رفتن و در رستوران هایی که مخصوص سفید پوستان بود خود را تحمیل کردند و غذا سفارش می دادند و بیرون می شدند و باز برمی گشتند و این تبعیض ها را به چالش می کشیدند. تا زمانی که جامعه تبعیض هایی را که کوکلاکس کلانهای اسلامی چهل و يک سال است در ایران برقرار کرده اند، بطور روزمره به چالش نکشند وضع تغییر نخواهد کرد. (منبع)
همهء حاضران، با مواضع سیاسی خودشان، در حال معرفی خودشان هستند. کسی که قاسم سلیمانی تروریست را «سردار شجاع» بنامد اتوماتیک بن لادن و ابوبکر بغدادی را هم اسپارتاکوس اسلامی می بیند. تمام این مولفه ها و زدن ها از یک جنس بازی سیاسی است. روکش «سردار شجاع» با بوی گند لجن اسلامی در وزن سیاسی پسر شجاع، جنس بازی را عوض نمی کند. معرفی یک میوهء سالم و خوب در بافت آفت زدهء درختی که از ریشه تا تمام وجودش آفت زده باشد اگر از جهل نباشد پس یک منفعتی دارد! شجرهء بیمار و خبیث و آفت زده ای به نام حکومت اسلامی ایران! قاسم سلیمانی میوه و محصول همین درخت بیمار است. (منبع) |
پرتاب ماهواره در ایران، زیر سایهء واردات سنجاق قفلی در آستانهء سالگرد انقلاب پنجاه و هفت، رژيم اسلامی، بر اساس رسم چند ده سالهاش، از دستاوردهایی رونمایی میکند که، به زعم هوادارانش، استقلال و پیشرفت ایران را در دوران این حکومت نشان میدهد... اما تظاهر به توسعه با خود توسعه متفاوت است. هیچ کشوری با خرید و اجارهء صنایع وارداتی، به کشوری پیشرفته و صنعتی تبدیل نشده است. برنامهء فضایی و ساخت و طراحی ماهواره نیز یک فرایند مشخص در حیطهء فناوری است، نه جایی برای ایجاد یا ارضای حس غرور انقلابی در بین هواداران ایدئولوژی حاکم؛ همانگونه که در فوتبال امروز، تکنیک و مدیریت و برنامهریزی حرف اول را میزند، نه صرفاً حس غرور میهنی و یا دینی یا، آنگونه که در ادبیات رژيم اسلامی رایج است، «غیرت».◄
بهروز قاسمی (نارمکی) - ناخدا محمد فارسی در آستانهء سالگرد انقلاب 57 و پيروزی آنجه به شکل حکومت اسلامی لر ايران مسلط شد، آقای بهروز قاسمی (نارمکی) طی مقاله ای به دفاع از جبهه ملی ايران و نقض آن در آن روزهای سرنوشت ساز پرداخته و اشاراتی نيز به نقش منفعل ارتش در جريان اين شورش داشته اند. آقای ناخدا محمد فارسی، افسر سابق نيروی دريائی ايران و مسئول واحد نظامی شورای مديريت گذار، طی نامه ای اعتراضی خطاب به آقای قاسمی، اظهارات ایشان در مورد ارتش را مورد نقد قرارداده اند و متعاقب آن، آقای قاسمی به توضيح نظرات خود پژرامون نقش ارتش پرداخته اند. آن مقاله و اين مکاتبه را می خوانيد.◄
انتخابات مجلس اسلامی - خطر اصلاح طلبان برنامهء آخرين لحظه بمديريت شهرام همايون
چهاردهمين «پادکست سکولار دموکراتها» معنا و امکان تغيير رفتار رژيم چيست؟ میلاد آقائی - محمود ابطحی - اسماعيل نوری علا گردانندهء پادکست ها: فرشيد نصراللهی
مناظره دربارهء سخنان شاهزاده رضا پهلوی بين يک جمهوريخواه و يک پادشاهی طلب: شاهزاده رضا پهلوی، روز چهارشنبه بیست و پنجم دی در موسسهء «هادسون» در واشینگتن سخنرانی کرد... او در بخشی از صحبت هایش اعلام کرد که شاهد پایان رژیم حکومت اسلامی ایران هستیم و تنها می توان به سران حکومت اسلامی گفت که وقت اش است که از قدرت کناره گیری بکنند. در مورد این سخنرانی و مطالبی که در آن مطرح شده خبرنگار راديو فردا گفتگوئی داشته با کورش زعیم، عضو جبههء ملی و فعال مدنی سیاسی، و رامین پرهام، عضو اتحاد برای دموکراسی در ایران و فعال سیاسی.◄
مسئله فقط خامنه ای نیست، ملت کل رژیم را نمی خواهد! بدون تردید برکناری خامنه ای گام اول در اجرای عدالت و فروریزی بنای دیکتاتوری مذهبی حاکم است اما اینگونه نیست که این خامنه ای است که شرایط رهبری را از دست داده اما کلیت رژیم، شرایط یک ساختار خوب را داشته باشد... مبارزهء ملت ایران تا فرو ریزی این رژیم فاشیستی و بر قراری دموکراسی سکولار بر پایهء اعلامیهء جهانی حقوق بشر ادامه خواهد یافت.◄
فردای ایران چگونه ساخته میشود؟ امروز و در پی سقوطهای بیشمار سیاسی و فکری یک سدهء اخیر، امّا در جای جای ایران نسبت به تغییر سیاسی و گذر از سنت فکری دینمدار و استبدادهای تاریخی پنهان و آشکار، خیزشی به چشم میآید. بنظر میرسد که امروز ایرانیان به نظامی سیاسی میاندیشند که آن نظام، زندگی زمینی و تمام ملزومات زندگی فردی و اجتماعی دنیوی را در همهی عرصههای سیاسی و اقتصادی و حقوقی و آموزشی و فرهنگی برای همگان تامین کند. به نظر میرسد که ایرانیان نظامی سیاسی و «دولت»ی را میخواهند که برآمده از خواست و ارادهی خردبنیاد جمعی باشد. ◄
از چه میترسیم و از چه باید بترسیم؟ رک بگویم. من از زیستن تحت حاکمیتی که نه فقط فاسد بلکه از کوچکترین دانش و خرد، و از آن بالاتر از هر گونه انسانیت و اخلاق و شرفی بیبهره است احساس حقارت میکنم. اما از چه واقعا باید بترسیم؟: از همینی که به سرمان آوردهاند. از اینکه دیگر خودمان نیستیم. از اینکه تن به خفت میدهیم. جنگ؟ آری جنگ بسیار هولناک است، هولناکترین پدیده. اما جنگ زمانی در میگیرد که ما دست روی دست بگذاریم تا اینان به نام ما و به کام خودشان هر سیاستی را که میخواهند پیش ببرند.◄ |