آرشيو بيانيه های سازمان ها Fax: 509-352-9630
توجه: در اين لينک
1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی نمی پذيريم.
2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال مطالبه ای نداريم؛
3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.
4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم.
5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.
6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها با سردبير است.
7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم» تبديل می شود.
8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم.
|
||||||||
تأسيس: 14 امرداد 1392 تاريخ انتشار اين شماره: چهارشنبه 15 و پنج شنبه 16 آذر ماه 1396 - 6 و 7 دسامبر 2017
|
||||||||
در حاشيهء محجبه شدن اجباری مرد تایلندی همانطور که لابد می دانيد، آقای "سومپراچ فونچو"، سرمربی مذکر و سن بالای کبدی تیم ملی زنان تایلند، که همراه تیم تایلند به تهران آمده بود داوطلبانه محجبه شد. او در پاسخ به خبرنگار دبلیوسی لندن گفت: «من در سفر به ایران متوجه شدم مردانی که مقداری پارچه دور سرشان ذاشته اند تمام پست های نان و آبدار مملکت را در اختیار گرفته و خود و فرزندان و اعضای خانواده و همولایتی هایشان چهار دست و پا روی ثروت مملکت خیمه زده و سرگرم نشخوار بیت المال هستند و این موقعیت به خاطر همان چند متر پارچه ای است که دور سرشان پیچیده اند تا موی سرشان باعث تحریک مردان هوس ران و عیاش نشود! به همین خاطر بنده هم داوطلبانه مقداری پارچه دور سرم گذاشتم تا شاید به نان و آبی برسم!»◄
عصر جدید سیاست ورزی اصلاحطلبانه! سايت اعتماد: سیاستورزی اصلاحطلبان از سال نود و دو در قالبهای جدیدی ریخته شد که مهمترین علت آن شرایط و جغرافیای عرصه سیاست بود. جریان سیاسیای که چند سالی بیرون از دایرهء قدرت قرار گرفته بود، ابتکار عمل را به دست گرفت. بخشی از فعالان این جریان که مطابق تصمیم شورای نگهبان نمیتوانست از فیلتر عبور کرده و در معرض رای مردم قرار بگیرد تا به میدان تصمیمگیری و اداره کشور بیاید، در کنار نیروهای مقبول قرار گرفته و مسیر خود را به سمت هدف باز کرد.◄
هر که دلسوز مملکت است به «مهستان» بپیوندد پنج میلیون ایرانی با در دست داشتن چمدانهاشان به خارج از کشور آمدند و با عبور از مرز اعلام کردند که ما جمهوری اسلامی را نمیخواهیم. این جمعیت بسیار وسیعیست که [چون] حکومت مذهبی را نمیخواهند پس سکولارند، حکومت استبدادی را نمیخواهند پس علاقمند به دمکراسی هستند. ولی اینها با هیچ حزب سیاسی کار نمیکنند، از جمله با حزب ما. ولی اینها مهمترین نیرویی هستند که میتوانند به آینده ایران معنا و نقش بدهند اما فاقد تشکیلات هستند... ◄
در غروب روز پایانی آن نشست، و بعد از پایان سخنرانی همهء سخنرانان، و آن هم در زمانی که بیش از نیمی از شرکت کنندگان قبلاً جلسه را ترک کرده و راهی شهر و دیار خود بودند، به ناگاه آقای دکتر نوری علا (بعنوان سخنران آخر) با رد همهء پیشنهادات دو روزه، به بازماندگان آن نشست می گوید...◄
همراه با واکنشی از اسماعيل نوری علا◄
معمولاً کتاب نخستین قربانی نظامهای استبدادی است. کتاب، و توسعاً متن مکتوب، به طور سنتی منشاء آگاهی است، لذا هیچ سیستم سیاسیِ سرکوبگری، علیالاصول، نمیتواند به امر کتاب و مطالعه بی اعتنا بماند. از نگاه عوامل استبداد، کتاب سند و مدرک غیر قابل انکار مخالف و مخالفت است. اسلحه و مهماتی است که در خانهء دشمن یافت میشود. هر کجای دیگر که دیده شد اهمیتی زیادی ندارد، اما نزد مخالفان، سلاح مرگباری است. مردم جوامع اسیر استبداد نیز در اثر دوام سانسور و سرکوب، رفته رفته به قلم و دفتر و کاغذ و کتاب خود به مثابه وسایل و آلات جرم می نگرند.◄
از کنگرهء کلن تا مهستان و مسائل جنبی ديگر فدوی، گفتن ندارد که، شدیداً اهل کارهای خداپسندانه و عام المنفعه است. وی نه تنها به بیمارستان ها، بلکه به تیمارستان ها نيز سر می زند و از چیزهای عمدتاً مُستبعد و حیرت آوری که بیماران و روان پریشان می گویند یا می بینند یادداشت بر می دارد تا، در مجالی، برای انبساط خاطر خوانندگان محترم ضدانقلاب منتشر کند؛ باری برای دستگرمی، به برخی که در پی می آیند، بقول عوام for free نگاه کنید و لذت اش را ببرید، در پی، گفتگوی چند روان پریش را با یکدیگر می خوانید: * پرسش: مویی که از زن جدا شده و روی فرش افتاده، اگر نامحرم ببیند و دست بزند چه حکمی دارد؟!◄ |
راه اندازی «زندان جدید» فرقه رجوی در اروپا فرقهی رجوی پس از انتقال نیروهایش از لیبرتی به آلبانی و ریزش مداوم آنها، به دنبال راهاندازی یک زندان دیگر در آلبانی، تحت نام «اشرف 3» است. این فرقه، کلیه نیروهایش در آلبانی را مجبور به امضای تعهدنامهای تحت عنوان «درخواست انتقال به قرارگاه اشرف 3» کرده است. اولین بار يازده روز پیش در گفتگوی با «میهن تی وی» در مورد این تعهدنامه و بندهای آن جزء به جزء توضیح دادم، اما تحولات بعدی مرا وادار به نوشتن این مقاله کرد. فرقه رجوی در روزهای اخیر برای محدود کردن هرچه بیشتر اعضای خود به صدور «ویزا» برای رفت و آمد آنها در شهر و یا ساختمانهای مختلف این فرقه، اقدام کرده است. تردد افراد بدون داشتن ویزا ممنوع است.◄
نگاهی به کتاب خاطرات یک ایرانی شورشی این کتاب یک شاهکار واقعی و خواندنی برای کسانی است که به موضوعاتی همچون فرقهها، کنترل افکار، تروریسم و تمامیتخواهی علاقه دارند. همچنین باید به جذابیت تصادفی این کتاب برای تحقیق در خصوص یکی از فعالترین گروههای اپوزیسیون بعد از انقلاب ایران، اشاره کرد. اما اگر میگوییم این کتاب یک شاهکار است نه برای اینکه به خوبی نوشته شده است، در حقیقت اصلاً نگارش مناسبی ندارد و تلفیقی از گزارشهای شبهکاری با اعترافات مندرج در مجلات زنان است و سبک نوشتاری مسعود بنی صدر در برخی موارد از روی خشم و برانگیختگی است. با این حال این کتاب یک شاهکار است شاید برای اینکه داستانی تکان دهنده، نه! یک داستان ویران کننده را صادقانه و بدون تردید خالی از آرایههای ادبیِ وزین روایت میکند.◄
انقلاب ناممکن: فهم تراژدی سوريه یاسین الحاج صالح، روشنفکر چپگرای سوری، در کتاب اش، “انقلاب ناممکن: فهم تراژدی سوریه”، شرح انقلاب سوریه و آنچه را بر آن گذشت مرور میکند، و توضیح میدهد چگونه این انقلاب درهم شکسته و در واقع ربوده شد. در بستر جنگ سوریه، یاسین الحاج صالح از “سوریهای شدن” جهان سخن میگوید؛ واقعیتی که پیش از هر چیز به گسترش حوزههای جنگ در سالهای اخیر اشاره دارد. حالا، چیزهای زیادی به انقلاب سوریه گره خورده است. سوریه به صفحه شطرنج قدرتهای بزرگ جهانی بدل شده است. از قدرتهای منطقهای مثل ایران، ترکیه و عربستان سعودی گرفته تا بازیگران غربی همچون آمریکا، اروپا و روسیه، همه اکنون دستی بر آتش سوریه دارند.◄
آیا قرار است همهء سکولار دموکرات ها
در
حزب سکولار دموکرات ایرانیان
متشکل شوند؟ اکنون مدت هاست که «مرامنامه»ی حزب سکولار دموکرات ایرانیان منتشر شده است و، نظیر مرامنامهء هر حزب دیگری، در حال تکامل است، در اين مرامنامه حزب مزبور، از همان اول، خود را حزبی جمهوریخواه، دموکرات و سکولار اعلام کرده که آینده نگر و خواستار استقلال ایران است و، در نتيجه، همين اعلام موضع موجب می شود که نتواند و نخواهد که در بر گيرندهء «همهء سکولار دموکرات های ايران» باشد. بعنوان وجه مقايسه مثلاً می توان به «حزب دموکرات امريکا» اشاره کرد که که بیش از دو قرن است در آمریکا وجود دارد، و نهنه متشکل کردن «همهء دموکرات ها» در آمریکا بوده و نه می تواند باشد.◄
|