جستجو در اين سايت

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

آرشيو بيانيه های سازمان ها

مقالاتی دربارهء مفاهيم اصلی

ويدئوهای آموزشی

سردبير: اسماعيل نوری علا

 Fax: 509-352-9630

ای ميل

  iraniansdm@gmail.com

توجه: در اين لينک

شمارهء سوم نشريهء

اينترنتی «گيتی مداری»

در دسترس شما است◄

دعوت به مطالعه و امضای

بیانیهء «جدایی کامل حکومت

و مذهب در ایران»

سایت تدارک پلاتفرمی

برای حزبی آینده نگر

 

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

 

2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال مطالبه ای نداريم؛

 

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

 

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم.

 

5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که  در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

 

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

 

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

 

8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران  از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم.

تأسيس: 14 امرداد 1392

تاريخ انتشار اين شماره:  جمعه 8 تا يک شنبه 10 دی ماه 1396  - 29 تا 31 دسامبر 2017

پيوند به سايت ها و وبلاگ های  سکولار دموکرات

توقف تحقیقات در مورد شبکهء مواد مخدر حزب الله

بوسيلهء اوباما و با هدف توافق با ايران

گزارش سايت العربیه

یک گزارش تحقیقی، منتشر شده توسط روزنامه "پولیتیکو"، فاش كرده که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، به منظور انجام توافق هسته ای با ایران، تحقیقات ادارهء مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در مورد شبکهء جنایتكار قاچاق کوکائین و سلاح و پول شویی گروه حزب الله را، که با کمک 30 دستگاه امنیتی داخلى و خارجی آغاز شده بود، متوقف كرده بود.

پس‌لرزه‌های سیاسی زمین‌لرزه‌ها در ایران

طاهر خلجانی

ایران مردمی وجود دارند که چنان به سختی زندگی می‌کنند که بیدار ماندن از ترس زلزله برایشان فرصت و امکانی برای تفریح است. عدهء معناداری از مردم در خانه مانده‌اند و به نظر می‌رسد ترس زیادی از مردن نداشته‌اند. به تعبیری دیگر باید گفت میل زیادی برای زندگی در آنها یافت نمی‌شود. در گفته‌های مردم مشاهدات عجیبی از آن چیزهایی بوده است که مردم به عنوان ارزشمند‌ترین وسایل‌شان با خود از خارنه خارج کرده‌اند. زنی که سه بسته گوشت و مرغ درون یخچال را برداشته و به خیابان آمده، کسانی که جز داروهایشان چیز ارزشمند دیگری در خانه نداشته‌اند و داستان‌های باور نکردنی دیگری در حوصله این گزارش نمی‌گنجد و این همه در حالی است که حکومت ایران سالیانه میلیاردها دلار صرف کنترل و سرکوب مردم ایران و همچنین صدور مذهب شیعه، اسلحه و موشک به کشورهای دیگر می‌کند.

دستگیری پای کوبان جشن ملی یلدا

بنياد ميراث پاسارگاد

بنا بر گزارشات رسیده از ایران،  امسال بیش از سال های گذشته مردمان به ويژه جوان ها به طور پنهانی مراسم یلدا را برگزار کردند. حتی در برخی از دانشگاه های ایران، جوان ها بدون خبر قبلی دور هم جمع شده و به آواز خوانی های دسته جمعی و خواندن سرود ای ایران پرداختند. متاسفانه از آنجایی که جمهوری اسلامی از هر آن چه که ایرانی و شادمانی برانگیز است می هراسد، برخی از این مراسم مورد حمله ماموران امنیتی این حکومت قرار گرفته و تعداد زیادی بازداشت شده اند. خبرگزاری دولتی ایسنا خبر از دستگیری بیش از دويست و سی دختر و پسر جوانی دارد که فقط در دو مراسم خصوصی  یلدا دستگیر شده اند. ماموران جمهوری اسلامی چنان از این دستگیرها سخن می گویند که گویی عده ای قاچاقچی یا تروریست را دستگیر کرده اند. سرهنگ ذوالفقار برفر رییس پلیس «امنیت اخلاقی تهران» درباره این دستگیری ها گفت که: «این افراد در عملیاتی جداگانه دستگیر شده اند... آن ها به صورت مختلط در حال پایکوبی بودند» تا امروز، (دوم دی ماه) از تعداد دستگیری های تهران و شهرستان ها، و وضعیت دستگیر شدگان خبری در دست نیست. (منبع)

يک راه حل خداپسندانه

شاید خبر قاچاقچی شدن مقامات و آقازاده هایشان در نگاه اول توی ذوق بزند و امت همیشه در صحنه از اینکه مدیران و مقامات کشورشان خلافکار و گانگستر هستند پیش جهانیان سرافکنده شوند، اما ممکن است رو آوردن مقامات و آقا زاده هایشان به قاچاقچیگری متضمن فوایدی هم باشد و منبعد این متدینین نماز خوان به درآمد قاچاق بسنده کرده و از دزدی بیت المال و راهزنی و بالا رفتن از بودجه عمومی کشور و دکل دزدی و خانم جور کردن برای زوار عراقی در مشهد دست بردارند!

آش شور

حمیدرضا رحیمی

فدوی در خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه خواند که آش دوباره چندان شور شده است که آیت الله آشپز باشی هم عرّ و تیزش، بشرح زیر، در آمده است:

* روزنامه جمهوری اسلامی: کارکرد روحانيت ورود شرم‌آور به جزییات روابط زناشویی، برگزاری همایش چند همسری، «روحانی درمانی»، و استقرار در مترو نيست / برخی منبری ها سنگین ترین ضربه ها را به شیعه وارد می کنند.

فدوی: آنچه که آیت الله آشپز باشی به اجمال و اختصار فوقاً بیان فرمود، برش مختصر، یا بهتر بگوید، بقول حضرت امام(ل)، تنها نسیمی از اسلام عزیز، یعنی حکومت  اسلامی (داعش درونمرزی- م) ست و ناگفته پیداست  که این حکومت شتر گاو پلنگ، دوالپائی ست که تا مادامی که نفس می کشد، وبال ملت است، و عرّ و تیزهائی از این نوع راه بجائی نمی برد، والسلام!

ندای خيزش ملت ايران عليه حکومت استبدادی - مذهبی

از همهء جای کشور برخاسته است

بيانيهء جنبش سکولار دموکراسی ايران

هموطنان ارجمند! آغاز قيام تان برای استقرار يک حکومت و قانون اساسی سکولار دموکرات خجسته می داريم؛ قيامی نوين که به هيچ حزب و گروهی تعلق ندارد، و هدفی جز برانداختن حکومت اسلامی مستقر بر کشور عزيزمان را، آن هم در آستانهء ورود حکومت فاسد اسلامی به پايان چهارمين دههء عمر ننگين اش آرزو نمی کند.

ببينيد:   ◄1     ◄2      ◄3

در نیاز به دولتمرد روشنفکر و دانشمندی چون فروغی!

محمد ارسی

در پنجم آذر ماه سال هزار و سيصد و بيست و يک شمسی، یعنی هفتاد و پنج سال پیش از این، ایران دولتمرد بزرگی را از دست داد، که روشنفکری واقع‌گرا، متجدّدی آشنا با سنّت و تاریخ، میهن ‌دوستی متعادل، و ادیب و فیلسوفی متبحّر بود. در این هفتاد و پنج سالی که از درگذشت آن ایران‌ساز نامی می‌گذرد هیچ دوره‌ای این‌چنین محتاج دولتمرد روشنفکر و دانشمندی مثل محمدعلی فروغی نبودیم، که اکنون هستیم. به یکی از این نیازهای امروزی نظری بیندازیم: داشتن دستگاه قضايی تمیز و مدرن و غیرایدئولوژيک، از اساسی‌ترین خواست‌های فعلی ملت ماست؛ زیرا هشتاد میلیون ایرانی از این نظام قضايی مذهبی معیوبی که مروّج ظلم و جور است، سخت متنفراند یعنی نظام قضايی سکولار و سالمی را می‌خواهند که غیرسیاسی و خالی از سلطه‌ی فقهاء باشد و با قانونگریزی و شرّ و فسادی که حاکمان شرع به وجود آورده‌اند مبارزه کند.

معرفی کتاب «اقتصاد سیاسی حزب خدا در لبنان»

نوشتهء جوزف ضاهر

نويسنده معرفی نامه: فریدا آفاری

مترجم: نادر داروک

نقش حزب الله در حکومت لبنان یکی از دلائلی است که عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا برای توجیه تهدید‌های جنگ ‌طلبانهء خود علیه حکومت اسلامی ایران و لبنان ارائه می‌دهند. در این شرایط، ارائه‌ء موضعی ضد جنگ و اصولی، که با اعمال کلیهء این دولت‌ها مخالفت ورزد، ضروری است. در این راستا مطالعه‌ء کتاب جوزف ضاهر نیز راهگشاست. ضاهر، فعال دانشگاهی سوری - سوئیسی، تنها پژوهشگر مارکسیستی است که مطالعاتی جدی در مورد حزب الله به عنوان یک سازمان و یک حزب انجام داده است.

يک ويدئوی کوتاه و ديدنی

نگرانی اصلاح طلبان: نکند ملت ما را خانه‌ تکانی کند!

گزارش صدای آلمان

مصطفی کواکبیان در نطق میان‌‌دستور خود انتقادهای تندی را متوجه قوای سه‌گانه ایران کرد و با اشاره به ناتوانی و انفعال در حل "مشکلات انباشته‌شده"، مجلس را نیز در کنار دولت در این امر "مقصر" دانست. او گفت که قصد دارد در نطق خود "بدون هرگونه محافظه‌کاری درباره برخی مشکلات سه قوه" سخن بگوید... این نماینده اصلاح‌طلب با اشاره به وظایف مجلس در تلاش برای حل مشکلات مختلف و به‌خصوص "ابرچالش بیکاری"، خواستار آغاز "شفافیت مالی" از خود مجلس شد. او افزود: «ما برای انجام وظایف خود و پاسخگویی به مطالبات مردم بیش از یک سال زمان نداریم و قرار بود مجلس را خانه‌تکانی کنیم، نکند که ملت ما را خانه‌تکانی کند».

اپیدمی ِ حاد ِ فساد

امیرعلی متولی

از زمانی که اسلام شیعی در ایران به شیوه حکومتی مبدل شد و آخوندهای تشنهء ثروت و قدرت، کشور را به زیر فرمان های شیعگیِ خود در آوردند و یوغ بندگی ِ آئین را بصورت همه جانبه به گردن ِ جامعه آویختند، بسیاری از مردم اندک اندک واکنش خویش را به این قدرت نمائی نشان دادند؛ و چون از یک سو رفتار و کردار سردمداران حکومت ولائی را دیدند و لمس کردند و از سوی دیگر، خود را در برابر ظلم های حکومت ضعیف و ناچار دیدند، به مبارزه منفی روی آوردند و لذا بسیاری ضمن تظاهر به دینداری و پذیرش حکومت، حریصانه در پی مال اندوزی و چپاول ثروت های ملی و مردمی، با یکدیگر به مسابقه ای وقیحانه پرداختند. هر آنچه از رذائل و مناهی که دین و اخلاق منع کرده است، گرفتند و در خود تقویّت کردند و ضمن بروز مفاسد از خویشتن، میان جامعه نیز آن را رواج دادند.

ضرورت یک اتحاد عمل

حسن شریعتمداری و حسن اعتمادی

متن گفتگو با تلويزيون «کلمه»

000000000000000000000000