◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت و مذهب ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب
1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی نمی پذيريم. 2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال آن مطالبه ای نداريم؛ 3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود. 4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم. 5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند. 6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها با سردبير است. 7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم» تبديل می شود. 8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم. |
|
|||
آغاز کار جنبش: 14 امرداد 1392 تاريخ انتشار اين شماره: 7 تا 9 تير 1398 - 28 تا 30 ماه ژوئن 2019 |
||||
|
||||
اگر این حکومت اسلامی توان گذار مسالمت آمیز و کامل از خودش را داشت ، 30 خرداد 1360 در تاریخ سیاسی ایران اتفاق نمیافتاد ، جنبش خرداد 1388 سرکوب نمی شد ، و امروز مسیر تاریخ سیاسی ایران شکل دیگری داشت و سرداران سپاه عارق های جنگی نمی زدند.۞
چه کسانی از حمله طبرزدی به رضا پهلوی سود می برند؟ نکتهء جالب توجه آنکه، اگرچه خود طبرزدی در این فایل صوتی بر تاثیرگذاری نیروهای سایبری رژیم در حملاتی که از طرف «طرفداران رضا پهلوی» به او شده، تأکید می کند اما همچنان در زمین سایبری ها توپ زده و اظهارات چند کانال «پادشاهی خواه» و یا «سلطنت طلب» در اتهام زنی به خود را، از ناحیهء رضا پهلوی معرفی کرده و وی را متهم به عدم توانایی در مدیریت طرفداران می کند. این رویه، مشتی است نمونهء خروار از تأثیر نیروهای سایبری و اطلاعاتی رژیم در راستای مشغول سازی مخالفان نظام به فحاشی علیه یکدیگر.◄
ناله بر چاه جمکران و گور امام سيزدهم استخوان های رژیم دیو و دد، لای گازانبر دنیای آزاد، دارد خورد می شود. هر گوش همگنی، همآوا با هشتاد میلیون تن زندانی در ایران مان، آه و ناله و شیون له شدن را می شنود. واکنش های دیوانه وار تبار ملنگ، به ویژه یاوه های رهبری مالیخولیازده، نشان از پایانی گره گشا دارد به سود مردمی درمانده؛ درماندگانی گرسنه و تشنه و نیازمند نان و کار و آزادی؛ درماندگان بیزاری که کلاه گشاد چهل ساله را می خواهند به دستهء کلاهبردار پس دهند و ریز و درشت شان را با تیپا از خانهء نیاکانی برانند.◄
مأموران اداره ی نظارت بر اماکن عمومی، وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات، دفتر دادستانی در کاشان، و نیروی انتظامی قمصر، روز دوازدهم ماه مه سال جاری وارد «مازگان» شدند که روستایی است در قمصر کاشان که تعداد زیادی از ایرانیان بهائی در آنجا سکونت دارند (تاریخ این روستا در ایام آغازین آئین بهائی در ایران ریشه دارد، هنگامی که شیخ مازگان، یکی از ائمه ی جمعه ی محل، به این آئین روی آورد). مأموران به منازل و انبارهای چندین شهروند بهائی یورش بردند و تمام بطریهای گلاب و عرقیات گیاهی را مصادره کردند. این روستا در منطقهای واقع شده که تولید گلاب آن معروف است و زندگی بسیاری از این طریق اداره میشود. آنها پس از دست یافتن به محصولات سرکه، به بهائیان اتهام زدند که مشروبات الکلی تولید میکنند. خانم دیان علائی، نماینده ی جامعه ی جهانی بهائی در دفتر ژنو سازمان ملل، اظهار داشت: «سرکوب بهائیان در ایران به حدی رسیده که اکنون حتی گلابگیری هم بهانهای برای سرکوب و آزار آنها شده است».(منبع) |
احادیث جعلی، خدعهء آخوند و زور سلطان
نظام کاریکاتوری و پهپاد آمریکایی
از نظر ساخت اجتماعی، انتظار میرود که طبقهء متوسط کوچکتر و لایههای پایینی آن به زیر خط فقر بیفتند و شدت فقر لایههای محروم بیشتر شود. شرایط تورمی اگر برای گروهها و اقشار اجتماعی فاقد دارایی یا فاقد داراییهای قابل توجه، اثر منفی داشته باشد، برای صاحبان سرمایه، اثر مثبت دارد. بنابراین، انتظار میرود که توزیع درآمد نابرابرتر شود. این یعنی، حرکت جامعه به سمت پولاریزه (دو قطبی) شدن و در نتیجه احتمال تکرار وقایعی چون دیماه دو سال پيش.◄
آیا تغییر جمهوری اسلامی با رفراندوم ممکن است؟
نگاهی به بيانيه های کنشگران درونکشوری همهء داده ها گواه از آن می دهند، که ميهن مان ايران به يکی از لحظات سرنوشت ساز تاريخ خود نزديک می شود؛ لحظه ای که می تواند با کوشش و هوشياریِ تک تک ايرانيان راه کشور را بسوی «آزادی و آبادی» و سرفرازی هموار سازد و يا، با درنگ و کم خردی، روزگار تلخ کنونی را حتی به روزگاری بس وخيم تر درآورد. در اين ميان، ما دو حزب کوشنده ايرانی، يکی جمهوری خواه و ديگری خواهان پادشاهی پارلمانی، سال ها است که به آن «گزينهء آزاد و آباد» انديشيده و پيش نيازهای برقراری اش را سنجيده و اعلام داشته ايم...◄ |