|
---------------------------- ------------------------------ ----------------------------- -------------------------------- |
||||
منتظر نفوذی ها در قامت سلطنت طلبان باشید! موضوع روز ما باید اعدام جوانان باشد اما متاسفانه عده ای لمپن و فاحشه سیاسی سلطنت طلب نما با انگشت کردن هالو به قصد تحقیر رقیب سیاسی، آب گل آلودی فراهم کردند تا اوباش چپ خمینی طلب و خلخالی ستای ۵۷ تی، زبان در بیاورند و از حماقت عده ای لمپن پلی برای حمله به رضا پهلوی بسازند و حتی او را به مرگ تهدید کنند!◄
ماموریت عالی پیام (هالو) در خارج از کشور چیست؟ نکتهء قابل تامل اینجاست که بر طبق شواهد عینی و ویدئوها، پنج مامور پلیس لندن در کنار این درگیری و "تعرض جنسی" حضور پر رنگی داشتند. بر طبق قوانین بریتانیا شخص مجرم و متعرض باید دستگیر شود. چرا آقای هالو در همان میدان و یا بعد از آن از فرد متعرض شکایت نکردند؟ چرا به جای شکایت کردن، اصرار ایشان فقط در ایجاد جنجال رسانه ای و تهیه خوراک تبلیغاتی علیه اپوزیسیون برونمرزی بوده و است؟ وانگهی چرا فرد متهم که ادعا می کند تعرضی صورت نگرفته به دلیل هتک حرمت از هالو شکایت نمی کند؟ چرا این "جرم" پیگیری قانونی نمی شود.◄
برنامه ای از حزب سکولار دموکرات ایرانیان آرشیو سکولار دموکراسی◄ آرشیو تلویزیون ایران فردا◄
فدوی ملتفت شد که برادر حسین(ع) کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، سرانجام بدین شرح بجان آمده است که: * چطور ما با دشمنانمان حاضر هستیم سر یک میز بنشینیم و مذاکره کنیم اما حاضر نیستیم با ملت خودمان و احزاب خودمان گفتوگو کنیم و مسائل را حل و فصل کنیم؟ / رویداد 24 فدوی در پاسخ عرض می کند که نخیر، اشتباه شما در همین است! یعنی، آنان دشمن نیستند، بلکه "دژمن" اند، و بین این دو، تفاوت از زمین، دستکم تا "پشت بام است! فلذا، چه سلامی، چه علیکی، برادر حسین(ع)!؟◄
زندگی ما، قبل از انقلاب، زندگی نبود! سردار محسن رضایی، مادر معروف عروس! «زندگی ما قبل از انقلاب زندگی نبود بلکه وابستگی بود... ما در دوران دفاع مقدس مجددا غیرت پیدا کردیم و زندگی را آموختیم... دشمن به دنبال از بین بردن این ارزشها و غیرتهایی است که با انقلاب احیا شد... ما باید انقلاب را به ریل اصلی و مسیر خودباوری برگردانیم... باید با خودباوری مسائل و مشکلات اقتصادی را در کشور حل کنیم که حل هم خواهد شد چراکه راه شهدا حلال تمام مشکلات است... دشمن از غیرت مردان و حیای زنان ایران در ترس است، بنابراین حجاب را دستاویزی قرار داده است برای ایجاد اختلاف در کشور که البته با هوشیاری مردم راه به جایی نخواهد برد... نیروهای انقلابی آمدهاند تا خرابههایی که ناشی از گذشته و تردید در ادامه راه شهدا و عوض کردن مسیر شهدا و خودباوری بوده را اصلاح کنند... دشمن برنامهریزی کرده که مردم ایران را سر جای خودشان بنشاند و آنها را وابسته کند.. از دید استکبار، چشم ملت ایران باید به خارج باشد و نتواند از سرمایههای خود بهره لازم را ببرد که باید نسبت به این توطئه هوشیار بود».(☺)
«دهه هشتادیها»؛ ظهور نوجوانی جدید علیاصغر سیدآبادی نویسنده و پژوهشگر شناختهشده حوزه کودک و نوجوان، یک دهه پنجاهی است که سالهاست دغدغه کودک و نوجوان دارد و از نزدیک با ایشان در ارتباط است. او اخیرا در فضای مجازی، مطالب جالب توجه و راهگشا و آگاهیبخشی درباره دهه هشتادیها منتشر کرده و بسیاری از کلیشههای رایج درباره آنها را مورد انتقاد قرار داده است. به این مناسبت و برای فهم بهتر آنچه در جامعه در جریان است، سراغ او رفتیم و از او خواهش کردیم تا دیدگاههایش را برای مخاطبان «اعتماد» بیان کند.◄
دور از ذهنیت قربانی: داستان محرومیت از تحصیل نهتنها شیرازیها بلکه جوانانی از شهرهای دیگر نیز دانشکدهی مهندسی شیراز را میشناسند و بسیاری از دانشآموزان در سال کنکور برای پذیرش در این دانشکده سخت تلاش میکنند. خانوادههای شیرازی بعد از چند دانشگاه خیلی معتبر در تهران مایلاند که فرزندشان دوران تحصیل را در کنار خانواده و فامیل، که روابط بسیار درهمتنیده و منسجمی هم دارند، در دانشگاه شیراز بگذراند. اینها خواستهها و علایق طبیعیِ افراد یک جامعه است. من و خانوادهام هم مثل سایر همشهریهایمان همین حس را داشتیم.◄
اعتراف می کنم به خیابان / اعتراف می کنم به توسری و سر پوز زنی / اعتراف می کنم که خدا رهاست و خدا عبد و عبید و بنده نمی خواست / اعتراف می کنم که خدا هر چه نبود، اما مرد هم نبود / اعتراف می کنم به رهایی / و اینکه هرزگی هرز رفتن انسان است در زنجیر خودش / اعتراف می کنم که / همدستانم از شماره باز نمی مانند / نام های شان زیبایی را مبهوت می کند / همدستانم هم-توسری-هایم بودند / اعتراف می کنم که همدست انگشت های مادرم شده بودم.◄ |
سکولاريسم منِشی زیستی ست که ریشه در شيوهء نگرشی تاريخی دارد؛ نگرشی که از چشم انداز آن، انسان پالايشگر، ويرايشگر و آرايشگرِ گیتی می تواند و بايد باشد؛ نگرشی که از خِرَد انسانی مايه ور می شود و انسان را تنها دارنده و رانندهء هوشيار هستی می شناسد. [اما]، از چشم اندازهای کهن، انسان نيز چون ديگر پديدارهای گيتی در چنبر نيروهای ماورائی اسير است.◄
قبیله گرایی نوین و بحران دمکراسی در این مقاله فوکویاما به موضوع مسخ دستور کار نیروهای چپ دنیا زیر تاثیر سیاست هویت-محور پرداخته، اشاره می کند که در قرن بیستم، سیاست با اقتصاد تعریف می شد و چپگرایان بر روی کارگران، اتحادیه ها، برنامه های رفاه اجتماعی و سیاستگذاری های بازتوزیع ثروت متمرکز بودند. اما امروزه آنها بیشتر بر هویت تمرکز دارند و در بسیاری از دمکراسی ها، چپ، کمتر روی ایجاد شرایط برابری اقتصادی و بیشتر روی منافع انواع متعدد گروه های حاشیه ای مانند قلیت های قومی، مهاجران و پناهندگان، زنان، و دگرباشان جنسیتی متمرکز است.◄
اين ايده که آنچه ظالمانه و نامطبوع است بيشتر از نقطه مقابل خود حقيقي يا «واقعي» است، شکلي از بدبيني کنايه آميز است که، درست به اندازهء انسان گرايي خوشبينانه عصر عقل گرايي، رمانتيک و فاقد بنياد محکمي از مشاهدات تجربي است. و جنبش هاي سياسي عظيمي که از هر کدام منشعب مي شود - فاشيسم و کمونيسم (به رغم تظاهر هاي دومي به روش «عيني» علمي)- در کليت شان در زمينهء ثابت کردن مدعاهايشان مبني بر تفسير و اصلاح موفق تر امور واقع، نسبت به اظهار نظرهاي غيرعام و غيرنظام مند، شکست خورده اند.◄
«بگذارید زندگی کنيم آن طور که میخواهيم» اگر حداقلی از خواسته مردم که مشترک است را در نظر بگیریم این است که به امور ساده رندگی من، چه میخورم، چه مینوشم، چه میپوشم، کجا میروم، با چهکسی هستم، به اینها دخالت نکنید ... شاید در برخی از این زمینهها ما در دنیا منحصر به فرد هستیم ... آنچه که مشترک است در وهله اول این است. ولی خوب بالاتر از آن این هم هست که مردم میخواهند در امور سطوح بالاتر، از اقتصاد تا سیاست، اکثریت مردم در قالب یک نظام دموکراتیک و به تصور من یک نظام لیبرال تصمیمگیرنده باشند.◄
رژيم اسلامی یک حکومت ایدئولوژیک مذهبی با فرهنگ روستایی است. ادعای آن زندگی برابر همانند زندگی در روستا و گسترش مذهب در جامعه بود. اما همانند کشورهای کمونیستی آنها نیز دریافتند که برابری اقتصادی ممکن نیست و از آنجا که همگی قبل از انقلاب از قشر فقیر جامعه بودند، نتوانستند از پول و امکانات دیگر بگذرند و بسرعت فاسد شدند.◄
یک بار برای همیشه باید به این پرسش پاسخ داد که وضعیت ما ایرانیان به لحاظ «منش دموکراتیک» چگونه است؟ اصلاً «دموکراسی» از کجا میآید؟ آیا ایرانیان شایستگی دموکراسی را ندارند؟ به ویژه نسل جدید؛ آیا «نسل زِد» چیزی از دموکراسی نمیفهمد؟ به گمان من «بدفهمی» بسیار عمیقی دربارۀ این مسئله وجود دارد. گروهی هستند که با نگاهی تحقیرآمیز و با نخوتی روشنفکرانه جامعۀ ایرانی را شایستۀ دموکراسی نمیدانند. اما اصلاً معیار «دموکرات بودن یا نبودن» چیست؟◄
«مرد بیمار»ی دچار کهولت رو به مرگ این «مرد بیمار ما» - جمهوری اسلامی را میگویم - به بیماری کهولت مبتلا شده و عمر مفیدش را کرده است. من شش ماه پیش در اوج جنبش مهسا پیشبینی کردم که آینده ایران میتواند شیبه ونزوئلا باشد و نوعی توازن پنجاه پنجاه بین نظام و مخالفان اش برقرار خواهد شد اما حالا که شش ماه گذشته، به وضوح نشانههایی از بر هم خوردن توازن قوا به نفع مخالفان به چشم میخورد.◄
آسیب شناسی دورهء گذار و دو قدرت محافظ در صورت گذار جامعه از دیکتاتوری، برای پایداری دموکراسی، طبقات اجتماعی مختلف باید منافع متفاوت خود را در نظم جدید بیابند تا پشتیبان آن باشند. این منافع در سه حوزه مرتبط به هم، یعنی آزادی، توسعۀ اقتصادی، و عدالت اجتماعی، و همچنین خواست و ارادهء دولت سکولار در حفظ همه جانبهء حقوق شهروندی، حکمرانی قانونی لازم است. نمونهء بارز جامعهای که به دلیل حضور تشکلهای مستقل جامعه مدنی توانست از دیکتاتوری گذر کرده به آزادی و دموکراسی دست یابد، اما نتوانست آنرا حفظ کند تونس بود.◄
ایران؛ جایی که مارکس و وبر، لنین و آرنت بههم میرسند از مارکس تا وبر، از لوکزامبورگ و لنین تا آرنت همگی بر خشم انباشتهی گروهها و طبقاتِ اجتماعی و اقتصادی در متونشان تأکید کردهاند. خشمی که برآمده از ستم و استثمار و محرومیت است و میتواند در نقاط عطف تاریخ به خیزشی انقلابی بدل شود و بساط نظم و سلطهی مستقر را درهم بپیچد. آنچه در ایران امروز شاهدش هستیم همانا تحقق عملی رهیافتها و پیشبینیهای فکری و نظری است.◄
خودکامگیِ خمینی از کجا آغاز شد؟ پیش از پیروزی انقلاب یا پس از پیروزی انقلاب؟ اگر معنی خودکامگی ایستادن یک فرد (خودکامه) در برابر جامعهای ست که اکثریت اش در سمت مخالف حرکت او حرکت میکنند این اقدام نمیتونسته پیش از پیروزی انقلاب روی داده باشه. این خودکامگی باید پس از پیروزی انقلاب روی داده باشه. اگر پس از پیروزی انقلاب روی داده باشه باید گفت اکثریت مردم، پس از پیروزی انقلاب در سمت خمینی حرکت نمیکردهاند. اگر در سمت موافقش حرکت کرده بودند او نیازی به کودتا و سرکوب کردن شان نداشت. اگر در سمت مخالف اش حرکت میکردهاند این مخالفت از کجا آغاز شده؟◄
کسانی که ادعای ایرانی بودن دارند و حزب و گروه سیاسی خود را حزب و گروه ایرانی معرفی میکنند اما در اسناد رسمی سازمان های خود از بردن نام ملت ایران خودداری میکنند، و به عکس بر وجود تیرههای ایرانی متمرکز میشوند، و برای القاء شبهه آنها را نیز با الفاظی نامفهوم برای عامهی مردم مانند واژهی غلط انداز «اتنیک» مینامند، باید بگویند چگونه ایرانیانی هستند، و اگر به وجود ملت ایران اعتقادندارند بنا به چه اصلی به خود حق دخالت در سرنوشت ملت ایران را میدهند.◄
مقایسهء سفر شاهزاده به اسرائیل علی حسین نژاد (عضو سابق سازمان مجاهدین) پس از سفر چند روزهء شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل، آقای مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق، در پیامی در راستای محکوم کردن این سفر، به نکاتی اشاره کرده است که بی پایه بودن آنها در مقایسه با رفتن خود او و محاهدین اش به عراق، آن هم زمانی که عراق به ایران حمله کرد و شعله حنگ فروزان بود، روشن می شود. به این نکات توجه کنیم.◄ |
برنامه یکشنبه هفتم خرداد 1402 - 28 ماه مه 2023 9 صبح کالیفرنیا- 6 عصر اروپای مرکزی 7.5 شب ایران
موضوع:
مدير جلسه: عباس دانشور
پيوندهای جنبش:
سایت
حزب سکولار
دموکرت
ايرانيان مجموعه «برای یک زندگی معمولی...»
کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها
اعلاميه
دربارهء
جايزهء صلح
نوبل بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب
موانع فرهنگی شکوفائی نظام اجتماعی ایران از دیدگاه تفکر سیستمی گفتگو با مهندس جمشید قراجه داغی زیر نظر اسماعیل نوری علا https://www.mehripublication.com/
سه کتاب برای دانلود رايگان نوشتهء اسماعیل نوری علا
زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک نوشتهء «لرد کین راس» ترجمهء اسماعیل نوری علا
خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان
|