------------------------------ ----------------------------- ---------------------------- |
|
|
این جمعه، در حوزه های انتخاباتی، خون جای بارون می چکه! |
||
برنامهء یکشنبه 13 اسفند 1402 - 3 مارس 2024 9 صبح کالیفرنیا- 6 عصر اروپای مرکزی 8.5 شب ایران ----------------------- آشنائی با «ماشین مبارزه» تولید «اس.اُ.اس.ایران» ---------------------- سخنران:
ایمان فروتن - مدیر عامل
مدیر جلسه: عباس دانشور
پيوندهای جنبش:
سایت
حزب سکولار
دموکرات
ايرانيان مجموعه «برای یک زندگی معمولی...»
کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها
اعلاميه
دربارهء
جايزهء صلح
نوبل بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب
موانع فرهنگی شکوفائی نظام اجتماعی ایران از دیدگاه تفکر سیستمی مهندس جمشید قراجه داغی در گفتگو با اسماعیل نوری علا https://www.mehripublication.com/ پیوند برای دانلود مجانی نسخهء پی.دی.اف
سه کتاب برای دانلود رايگان نوشتهء اسماعیل نوری علا
زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک نوشتهء «لرد کین راس» ترجمهء اسماعیل نوری علا
خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان |
مهرهایی که این جمعه بر شناسنامهء بی خیالان می خورد!
قسمت هشتم ازسری برنامه های حزب سکولار دموکرات ایرانیان◄
آرشیو حزب سکولار دموکرات ایرانیان◄ آرشیو ایران فردا◄ آرشیو تلویزیون میهن◄
معضل سانسور، در گفتگو با چهار نویسندهسانسور نه تنها در حوزهء ادبیات داستانی تالیفی و ترجمهای و کتاب و مطبوعات، که در ابعاد گستردهتر و با چهرههای متفاوت عرض اندام میکند و به تدریج، با محدود کردن آزادی اندیشه و بیان، ابتکار و خلاقیت را از بین میبرد و، با اِعمال سلیقه تنگنظرانه، یکسان اندیشی را جایگزین میکند؛ شیوهای که در عین سانسورمابانه بودن، سانسور را قبول ندارد و به گفتوگو و بحث و بررسی هم باور و اعتقادی ندارد. پیامدهای سانسور، عادت به سانسور یا شیوههای این سانسورگریزیها چه خواهد بود؟ مهمانان این میزگرد عبارتند از علیرضا بهنام (شاعر، منتقد و روزنامهنگار)، آرش نصرتاللهی (شاعر، منتقد و روزنامهنگار)، سپیده سیاوشی (داستاننویس)، روژان کلهر (نویسنده).◄
«من، عزت الله ضرغامی، اعتراف می کنم که وزیر تخریب اسطوره ها، ارزش ها و آثار باستانی ایران هستم. هر آن چه که باستانی و دارای قدمت ایرانی است را خرابه پنداشته الا احکام و سبک زندگی قدیمی و متحجر قبیله ای از کشوری دیگر را! امید داریم که با ساختن مساجد وحوزه ها و اماکن مذهبی صد ها سال دیگر این اماکن به آثار باستانی ایرانی تبدیل شوند. در زمینهء گردشگری هم تا دل تان بخواهد در کنارحرم ها و اماکن مذهبی، روسپی خانه های مافیایی از دخترکان 12 ساله به بالاتر را دایر کرده ایم که به صنعت گردشگری ایران رونق بدهد. تا خدا از ما راضی باشد»◄
همراهی بخش قابل توجهی از بازیگران و سینماگران ایران در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی و حجاب از سر برداشتن بازیگران مطرح و در ادامه، ایستادن و پا پس نکشیدن آنها از آرمان های خود، علیرغم سرکوب وزندان و تهدیدها، نویدگر تحولی بنیادی در ساختار سینمای ایران بود. تهدیدهای وزیر ارشاد در ممنوع کار شدن بازیگرانی که به تعبیر او کشف حجاب کردهاند، با پاسخ جسورانه و قاطع این بازیگران روبرو شد.◄
سکولاریسم (یا لائیسیته) در قدرت و سکولاریزاسیون در جامعهء ایران جامعهء ایران نیازمند یک مبارزه بزرگ فکری در بارهء سکولاریزاسیون و سکولاریسم (یا لائیسیته) است. بررسی رشد گیتی مداری و عرفی گرایی در جامعهء کنونی و ضرورت تدارک یک قدرت سیاسی سکولار پس از رژیم اسلامی، از چالش های بنیادی کشور ماست. جامعهء ایران در روند یک گسست ژرف قرار گرفته و پس از اعلام شکست اسلام سیاسی، گرایش های روشنفکری و فرهنگی تازه را علیه ازخودبیگانگی به نمایش می گذارد. در این نوشته به تعریف جامعه شناختی و فلسفی این مفاهیم پرداخته و ضرورت قدرت سیاسی سکولار آینده در ایران را توضیح داده می شود.◄ |
این انتخابات «جشن مردمسالاری دینی» است! غلامحسین محسنی اژهای، رئیس قوهء قضاییهء رژيم روز دوشنبه ۷ اسفند، غلامحسین محسنی اژهای رئیس قوۀ قضاییه، با تشکر از کلیه نیروهای حافظ امنیت، بویژه «سربازان گمنام امام زمان» (وزارت اطلاعات)، از آنها خواست که برای حفظ امنیت انتخابات آینده حداکثر تلاش خود را به خرج دهند. او این انتخابات را «حساس و مهم» خواند و گفت: «به تمامی مسئولان و مقامات قضائی در سراسر کشور دستور میدهم که در راستای کمک به سلامت و امنیت انتخابات، کلیه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.»(منبع)
دموکراسی ما فقط جنبه ابزاری دارد آیت الله در گذشته، مصباح یزدی «دموکراسی که برای غربیها اصالت دارد، برای ما فقط جنبه ابزاری دارد. رأی مردم برای ما مشروعیت نمیآورد؛ مقبولیت میآورد. ممکن است در آینده قانون اینگونه شود که مردم باید در تعیین استاندار نظر بدهند. این قانون و این فرآیند از نظر اسلام هیچ اشکالی ندارد، اما این بدان معنا نیست که مردم به او مشروعیت میدهند؛ بلکه مردم رأی تمایل میدهند. وگرنه حکم اصلی، حکم خدا، پیغمبر، ائمه اطهار و حکم ولیفقیه است. اینکه امام فرمود میزان رأی مردم است؛ آیا حتی در مقابل حکم خدا نیز میزان رأی مردم است؟! این همه امام دم از اسلام زد برای چه بود؟ ایشان از همان ابتدا میفرمود همه چیز فدای اسلام. بیشک ایشان در مقابل اسلام نگفت رأی مردم معتبر است؛ بلکه آنجا که ما مصالح را نمیدانیم و حکم خدا نیست، برای تشخیص مصداق از رأی مردم بهره میبریم».(منبع)
انتخابات و حکایت عبرت آموز سروش فتوای فلسفی و عوامفریبانه و فرصت طلبانهء عبدالکریم سروش در مورد انتخابات چنین است: مردم آزادند در انتخابات شرکت بکنند یا نکنند، اما خودش این بار در روز جمعه در انتخابات شرکت نخواهد کرد. باید گفت: جل الخالق! ابن الوقت بودن و عوامفریبی تا این حد که می توان، بقول معروف، روغن ریخته را نذر امامزاده کرد؟ زیرا همه می دانند که، بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و خبرگان و شورای شهر که جنبهء حوزه ای مشخصی دارند، در خارج از کشور برگزار نمی شوند. لذا در خارج از کشور امکان رای دادن وجود ندارد!◄
نگاهی به آنچه درسالگشت تأسیس کومله گذشت چند روزی از جشن سالگشت تأسیس تشکیلات «کوملهء کردستان» در شهر تورنتوی کانادا می گذرد و خبرهای مربوط به آنچه در این جشن گذشته، جسته و گریخته، به ما دور افتادگان از آن ماجرا می رسد؛ خبرهائی که یکی از دیگری تکان دهنده تر و آشفته کننده تر اند. و من از میان این خبرها قصد دارم، به کوتاهی، به دو نکته اشاره کنم.◄
نوشتە های نوری علا ارزش پاسخگویی ندارد یکی از بهانە های این مطلب …«اسماعیل نوری علا، سکولاری پرورش یافتە در فرهنگ شیعی [ست]، کە گهگاهی از خواب بیدار می شود تا ببیند خشتی از کشورش کج نشدە است. ایشان اخیرا در نوشتاری علیە آقای عبداللە مهتدی و او را تجزیە طلب کمونیست قلمداد نمودە است... نوشتە های نوری علا ارزش پاسخگویی ندارد و مشخص است غافل و نااگاە از تحولات فکری فرهنگی داخل کشور است... پروژەء شکست خوردەء ملت – دولت، کە آقای عبداللە مهتدی بیان کردە و نوری علا را آشفتە کردە، سال هاست تاریخ انقضایش فرا رسیدە و تنها یک دیکتاتوری عریان آن را سرپا نگە داشتە است. ایران کشوری ساختگی [است] کە تنها یک ملت از آن ذینفع اند».◄
گزارشات دستگاه های امنیتی و نتایج حاصل از شنود، سال هاست که مستبد را مطمئن ساخته اند که او و سیستم حکمرانی اش در دل های مردم ایران جائی ندارند. خامنه ای اگر که ذره ای هم تردید داشت، پس از سال های میانی دههء نود، با شنیدن چندین بارهءصدای معترضان، چرت مقدس اش دریده شده و کاملا مطمئن گشته که منفور ایرانیان است. او به واقع دریافته که تنها به یاری آتش گلوله سرکوبگران است که اجاق ساختمان پاستور را گرم و روشن نگه داشته است. اما...◄
سایهء مهسا بر انتخابات مجلس دوازدهم از نظر من در این دوره از انتخابات مجلس فرمایشی سخن از تحریم و ندادن رأی نیست! چرا که انتخاب حاکمیت و انتخاب مردم از مدتها قبل صورت گرفته است... سرکوب و کشتار نسل جوان بزرگترین سایهای است که بر فراز سر جمهوری اسلامی، بخوان "استبدادی ولایت فقیه "، گسترده شده است. نسل جوانی که جز ستم و سرکوب از این حکومت ندیده وعمدتاً سن آنهایی که جنبش مهسا را آفریدند به انتخابات فرمایشی و کشمکشهای اصولگرا، اصلاحطلب، و به اصطلاح اعتدالیون قد نمیدهد.◄
انتخابات، منطق اصلاحات و آویزان شدن کیهان تهرانگزارش کیهان لندنصد و ده فعال اصلاحطلب با صدور بیانیهای در «رد تحریم انتخابات» بر مشارکت در «انتخابات» تأکید کرده اند و روزنامهء «کیهان چاپ تهران» به «مشروطهستیزی» آویزان شده... ابراز «امیدواری» مقامات برای شرکت مردم در «انتخابات»ی که انتخابات نیست، نشان میدهد نهادهای امنیتی و دولتی نیز مانند نظرسنجیها، برآوردی از مشارکت ناچیز مردم در «انتخابات» دارند.◄
پروژهء نسل جوانان انقلابی برای ایران از نظر جامعه شناسی یک نسل را می توان بر پایه یک مرحله 25 ساله تعریف نمود. در ایران بررسی ابتدایی نشان می دهد که نزدیک 70 درصد شرکت کنندگان در انقلاب کنونی پائین از 25 سال دارند. این نسل نقش تعیین کننده ای را در تحول انقلابی بازی می کند و دیگر نسل ها را بسوی میدان می کشد. حال اگر به آمار توجه کنیم و به جامعه شناسی این نسل بپردازیم باید گفت براساس آمار سهم جوانان گروه سنی 15-29 در کل جمعیت ایران نزدیک 25 میلیون نفر ارزیابی می شود. برخی ویژگی های این نسل کدامند؟ وضع اجتماعی گروهبندی های این نسل چگونه است؟◄
ایدئولوژی و روانشناسی رهبران رژيم اسلامی فارغ از جامعهشناسی سیاسی نظام ایدئولوژیک مبتنی بر «حذفِ» رژيم اسلامی، هدف اصلی این متن، نگاهی کوتاه بر رابطهء روانشناسی فردی رهبران رژيم اسلامی ( که به صورت خودآگاه و ناخودآگاه در زبان بدن، رفتار، لباس، گفتار و...رهبران آن به بیان درمیآید) با جامعهشناسی سیاسی نظام رژيم اسلامی است.◄
بنیاد گرایی ج.ا. به رهبری علی خامنهای، موتور محرکه و منبع مالی و نظامی تروریستها در منطقه و در سراسر دنیاست. اما دراین میان، دوستان «ملت مظلوم فلسطین» هم با خرسندی و رضایت خاطر از تجاوز و ترور حماس در هفتم اکتبر و جنگافروزی محور مقاومت، دست در دست رژیمی یغماگر و جنایتکار درهر دو سرزمین، ایران و فلسطین میگذارند و به جای تلاش برای رهایی از شر مطلق ج.ا. و ارائۀ راهحل سیاسی جامع و پایدار برای پایان دادن به رنج مردم فلسطین، بر تداوم آتش جنگی ۷۵ ساله میدمند.◄
زمان سقوط فیزیکی رژیم، زمان رهایی از انقلابستیزی است تا وقتی که وژدان عمومیِ همگانیِ یک حداقل لازمی از ایرانیانT و بهخصوص جوانان، غنای لازم را در مورد واقعیتهای حقیقی بهار ایران و انقلاب ۱۳۵۷ پیدا نکرده است: ۱) زمان رسیدن به سقوط فیزیکی رژیم، باز هم طولانیتر خواهد شد؛ ۲) یکی از امکانات نحوهء سقوط فیزیکی رژیم، خودبراندازی و فروپاشی از درون است، آنچنان که در شوروی، و به نوعی حتی در رژیم ولایت مطلقه پهلوی اتفاق افتاد. در آن صورت، و به علت اینکه منقلب شدن مردم به حد کافی نرسیده باشد، خطر جایگزینی یک دیکتاتور دیگر با دیکتاتور فعلی محتمل میگردد.◄ |