-------------------------- ------------------------------ ----------------------------- |
|
|
---------------------- برنامهء یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 5 ماه مه 2024 ---------------------- مراسم روز شیر و خورشید و ارتباط آن با «ائتلاف مشتاقان» ---------------------- سخنران:
اسماعیل نوری علا
مدیر جلسه: عباس دانشور
پيوندهای جنبش:
سایت
حزب سکولار
دموکرات
ايرانيان مجموعه «برای یک زندگی معمولی...»
کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها
اعلاميه
دربارهء
جايزهء صلح
نوبل بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب
موانع فرهنگی شکوفائی نظام اجتماعی ایران از دیدگاه تفکر سیستمی مهندس جمشید قراجه داغی در گفتگو با اسماعیل نوری علا https://www.mehripublication.com/ پیوند برای دانلود مجانی نسخهء پی.دی.اف
سه کتاب برای دانلود رايگان نوشتهء اسماعیل نوری علا
زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک نوشتهء «لرد کین راس» ترجمهء اسماعیل نوری علا
خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان |
« با اعدام توماج زخم مردم را تازه نکنید!» توماج صالحی، رپُر ایرانی مخالف رژیم اسلامی اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای حکومتی بازداشت و روانه زندان شد. او یک سال بعد با قید وثیقه آزاد اما دوباره چند روز بعد بازداشت و راهی زندان اصفهان شد. او در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به اتهام «اجتماع و تبانی، و معاونت در بغی» محاکمه شد و حکم اعدام اش روز ۵ اردیبهشت به وکلایش ابلاغ شد. پدر مهسا امینی با انتشار یک استوری در اینستاگرام نوشته است: «خبر(حکم) اعدام توماج صالحی دل همه مردم ایران را لرزاند. توماج جوانی است مردمی که با حمایت از ملتش جایگاهش در قلب تک تک ما ایرانیها است.»◄
سرانجام عالیجناب حافظ هم، خود و به زبان خوش، و البته بمنظور احتراز از برخورد فیزیکی با عملهء بیت و سربازان گمنام امام زمان(عج)، شخصاً مبادرت به سانسور آثار خود کرد و اعلام فرمود که حاوی واژگان مبتذلی مانند مو ، زلف، کاکل، طره، گیسو و از این قبیل در دیوان حضرت اش آمده باشد، از ایشان نیست و، بقول نبی السارقین، آیت الله کاظم صدیقی، معاندین در دیوان او جعل کرده اند!◄
قسمت هفدهم ازسری برنامه های حزب سکولار دموکرات ایرانیان◄ آرشیو حزب سکولار دموکرات ایرانیان◄ آرشیو ایران فردا◄ آرشیو میهن◄ آرشیو گویا نیوز◄
نظامهای فریبکار از دشمنتراشی چه سودی میبرند؟ چرا همیشه حکومتهایی هستند که گویی از دشمن داشتن استقبال میکنند؟ چرا اینها در خلق و تداوم دشمن فرضی یا واقعی اصرار دارند؟ چرا جنگ و تهدید و هل من مبارز را بر صلح و آرامش ترجیح میدهند؟ جواب این است که شما بعنوان یک سیستم سیاسی دو راه بیشتر ندارید: تکیه بر همراهی و حمایت مردم یا تکیه بر زور و ارعاب و فریب.◄
آیا برخورد سپاه با مردم مخالف جنگ عملی است؟ دیدگاههای آن دسته از افراد سرشناس و چهرههای مردمی که از دوستی مردم ایران و اسرائیل مینویسند، با استقبال گسترده ایرانیان مواجه شده است. در عین خال، با اینکه چند چهره از جریان اصلاحطلب نسبت به تشدید درگیریها هشدار داده و انتقاد کردهاند اما شمار زیادی از آنها حتا چهرههایی که در ظاهر مخالف بعضی سیاستهای حکومت هستند به تمجید از حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران که هیچکدام به هدف نرسید پرداختند! از جمله حسن خمینی که به خامنهای تبریک گفت و ماشاآلله شمسالواعظین که این حمله را «هوشمندانه» دانست!◄
منتسب به شخصی به نام حاج رحمان آل طیب ...تقصیر از ما بود که نفهمیدیم چرا یک روز تو را به تبعید بردند، ولی ۱۵ سال بعد، صحیح و سالم، و با درجهی امامت برگرداندند تاحکومت را بدست بگیری. تقصیر از ما بود که وقتی در آسمان ایران از تو پرسیدند بعد از ۱۵ سال دوری از وطن چه احساسی داری و تو با آرامشی خاص گفتی "هیچ" و ما متوجه نشدیم منظورت چیست. تقصیر از ما بود که وقتی دربست و با هواپیمای اختصاصی ایرفرانس آوردن ات تهران و ماموران اطلاعاتی دولت فرانسه دستات را گرفتند که نکند از پلهها بیفتی، دوزاریمون نیفتاد که با چه کسی طرف هستیم...◄
رهبران رژیم ایران، با همه تعصب ، زبان زور را خوب میفهمند! فردریک آنسل – در هفته نامهء «اکسپرس» سپاه پاسداران نیروهای نیابتی تهران را آموزش داده و مسلح میکند، اما، از آنان به عنوان گوشت دم توپ استفاده میکند. فردریک آنسل یادآوری کرده است که بیش از یک دهه پس از جنگ داخلی سوریه، که به کشته شدن پانصد هزار نفر منجر شده، حزب الله لبنان، که سرسپردۀ رژيم اسلامی است، هزاران تن از رزمجویان خود را از دست داده، در حالی که تنها ده ها نفر از نیروهای سپاه پاسداران در این جنگ کشته شدهاند. به همین خاطر آشکار است که رهبران رژيم اسلامی یک عده متعصب افراطی هستند، اما، احمقِ جاهل نیستند.◄
دستاوردهای بزرگ زنان در انتخابات محلی ترکیه انتخابات شهرداریها در ترکیه چگونه به جنبشهای زنان این کشور جان دوباره بخشید؟ برگزاری انتخابات شهرداریها در ترکیه نه تنها شکستی قابل توجه برای حزب حاکم عدالت و توسعه پیروزی کمنظیر برای حزب جمهوریخواه خلق به همراه داشت بلکه دستآوردهای بزرگی هم برای زنان این کشور به ارمغان آورد. بر اساس نتایج آرای رسمی، تعداد شهرداران زن در این کشور تقریبا ۳ برابر شده و در ۸۱ استان این کشور ۱۱ زن توانستند به عنوان شهردار انتخاب شوند.◄ |
توسعه نیافتگی اقتصادی- اجتماعی در ایران )دلایل، ضرورت اصلاحات ساختاری و پیشنهادها( کشور ما در چهل و چند سال پس از انقلاب موفقیت چشمگیری در ایجاد رشد اقتصادی پایدار، کاهش فقر، توزیع بهتر درآمدها و ایجاد اشتغال نداشته است. برخی برای توسعهء کشور از یک تعریف بسیار محدود استفاده میکنند: معمولاً «افزایش مستمر تولید و توزیع عادلانه درآمدها». با اینکه تعریف واقعی توسعه بسیار فراگیرتر از این مفهوم ساده است، اما کشور ما تاکنون حتی در قالب این تعریف ساده نیز در توسعهء اقتصادی- اجتماعی موفقیتی نداشته است.◄
چرا از اخلاق توسعه برخوردار نیستیم؟آنچه نظامهای اقتدارگرا را به شدت نگران میسازد نه مردم بلکه سازمانیافتگی مدنی آنهاست. از همین رو مستبدان تلاش میکنند تا جامعه را اتمیزه کرده و ایدئولوژی را به مثابه چسبی برای چسباندن و همراه کردن شهروندان با اهداف خود به کار گیرند. در همین راستا نظام های اقتدار گرا نوعی تشکلزدایی سیستماتیک را در دستور کار خود قرار داده و میکوشند با بالا بردن هزینه فعالیتهای مدنی، شهروندان را به سمت ترجیح منافع فردی سوق دهند.◄
پرسش شیخ فضل الله نوری و انشاء آقای نوری علاء (درباره دعوت برای ایجاد آلترناتیوی سکولار دموکرات آقای اسماعیل نوری علاء برغم اینکه محاسن اش سفید شده اند و بیش از نیم قرن تمام به طور مستقیم و غیر مستقیم در زیر و بم تلاطم های اجتماع ایران و سیستم های حاکم بر آن حضور داشته است، هیچ درسی از تجربیات خودش نیاموخته و همچنان بر همان «تخیلات شاعرانه موج نو!» سیر و سیاحت می کند که در عهد شباب – چنانکه افتد و دانی!- قیقاج می داد. آقای نوری علاء هنوز نیاموخته اند که جمع کردن تجربه، هنر نیست؛ بلکه «اندیشیدن در بارهء تجربیات و زایاندن ایده ها و تفکّراتی بدیع از زهدان تجربیات فردی ست» که اهمیّت دارد و کارسازند.◄ (همراه با توضیحی از اسماعیل نوری علا)
وداع با انقلاب ۵۷ و آمادگی برای تولدی دیگر مهدی نصیری – چند روزی قبل از سفرش به کانادا ایران جدید قبل از هر چیز احیای زندگی را هدف خواهد گرفت که با انقلاب ۵۷ و با اندیشههایی چون “اقتصاد مال خر است!” و با سیاست خارجی جهان ستیز به فنا رفت. دموکراسی، جدایی دین از حکومت، التزام به اعلامیه جهانی حقوق بشر و حفظ تمامیت ارضی با محوریت ملت ایرانی، ۴ اصل مورد توافق اکثریت قاطع ایرانیان است که خود را برای تولدی دیگر آماده میکنند. مهمترین گام را در این زمینه باید رهبران و چهرههای شاخص سیاسی داخل و خارج با همگرایی و گشودگی به هم دیگر و واقع بینی سیاسی و پرهیز از آرمان گرایی و کمال گراییهای ذهنی و بریده از واقعیت بردارند.◄
آیا حجاب در ایران، دیوار برلین جمهوری اسلامی است؟ حجاب علاوه بر کاربرد سرکوب و کنترل شهروندان و تقلیل ملت ایران به امت اسلامی برای رژیم حاکم، به عنوان یک تاکتیک انحرافی نیز عمل میکند چرا که برخی ممکن است این تصور را ایجاد کنند که مبارزه برای آزادی در ایران صرفا حول محور حجاب میچرخد؛ در حالی که حجاب اجباری تنها یکی از پیامدهای فاجعهبار به قدرت رسیدن یک رژیم اسلامگرا است که اساسا علیه ایران، ملت ایران و هویت ایرانی شکل گرفته است. صرف تمرکز بر حجاب و قوانین ارتجاعی مربوطه عمدتا در خدمت منحرف کردن توجهات از مبارزه واقعی است که همانا سقوط رژیم است.◄
مماشات غرب با رژيم اسلامی شکست خورده است نگاهی به نظرات شاهزاده رضا پهلوی او می گوید: «تا کنون از سوی رهبران غرب، در دو سوی اقیانوس اطلس، رویکرد ضعیفی نسبت به رژيم اسلامی وجود داشته است. اما باید در این روابط با تهران تجدید نظر شود». او در این راستا خواستار شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی است. او همچنین ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، را به دلیل اینکه به اندازهء کافی برای محافظت از روزنامه نگاران ایرانی مستقر در لندن کاری انجام نداده، مورد انتقاد قرار می دهد.◄
رهبران ج.ا. تصور میکنند مانند چین از این امکان برخوردار هستند که با بهبود شرایط اقتصادی بتوانند نظام استبدادی حاکم را حفظ کنند! با توجه به ویژگیهای ایران، آیا کاربرد الگوی توسعه چین در ایران، حتی با دست آوردی بسیار کمتر، هیچ جایگاه قابل اعتنایی دارد؟ آیا «سرمایه داری ولایی» ج.ا. هیچگونه تشابه و ربطی با سرمایه داری دولتی چین دارد؟ اساسا، آیا به توسعه اقتصادی در چارچوب ولایت فقیه می توان امیدی داشت؟ آیا ج.ا. میتواند مشکلات خود را با تکیه به چین و نگاه به شرق حل کند؟◄
کتاب جدید سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی-هندی با عنوان «چاقو» در سراسر جهان منتشر شده است. او در این اثر حملهای با چاقوی یک اسلامگرای افراطی لبنانیتبار طرفدار علی خامنهای را به تصویر میکشد که نزدیک بود جان اش را بگیرد. رشدی می نویسد: «چاقو آمد و این زندگی را برید.» اما او میدانست که چگونه از خود دفاع کند: زبان، چاقوی اوست: «زبان میتواند ابزاری نیز باشد که با آن میتوانم جهانم را بازبسازم و باز پس گیرم، میتواند قابی باشد که با آن تصویرم را از جهان دوباره به دیوار بیاویزم.◄
ضرورت جهانی سرنگون کردن رژیم آحوندها جهان ما، در مواجهه با چالشی جهانی و بیسابقه، نیازمند یک تغییر اساسی در رویکرد خویش است. دیگر چاره ای نیست. تهدیدهایی که متوجه بشریت است دیگر به مسائل محلی محدود نمی شوند و این امر کاربرد شیوه های سنتی را ناکافی می کند. اکنون، بیش از هر زمان دیگر، باید متحد شویم و برای مبارزه با چالشهای پیچیده و ناتوان کنندهای که بر سیاره ما سایه افکندهاند، از منابع جمعی خود استفاده کنیم.◄
فساد مالی- مدیریتی، شرط بقای رژیم در رژیمهای خودکامه رانتی بهخصوص در اشکال مذهبی آن نوعی پیوند متقابل و پیچیده بین فساد مالی و مدیریتی و بقای رژیم وجود دارد. این چنین رژیمی از سویی میبایست خود را مقبول، کارآمد و مقتدر نشان دهند، و از سوی دیگر- در فقدان شفافیت، پاسخگویی و مشروعیت - برای خود پایگاه اجتماعی خریداری کنند. در همین راستا، فساد مالی-مدیریتی - از مسیر توزیع رانتهای نظیر رانت تحصیلی، رانت شغلی، امتیاز واردات، امتیاز دلار ترجیجی، رانت مقام مذهبی، یا توزیع زمین و مستغلات - نقش مهمی در جذب برخی از اقشار وابسته به عنوان پایگاه رژیم بازی میکند.◄ |