ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

tتأسيس: 14 امرداد 1392                                                             سردبير: اسماعيل نوری علا  

چهارشنبه 30 دی و پنج شنبه 1 بهمن ماه 1394 ـ  20 و 21 ژانويه 2016

>>>>

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

در اين پايگاه،

به احترام «جمهوريت»،

هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد،

 واژهء «جمهوری» به

 «حکومت» تبديل می شود.

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوکت

به کوری چشم شيطان بزرگ، قلب رآکتور اتمی اراک زير سيمان مدفون شد!

توطئه جدید آمریکا علیه مقامات حکومت اسلامی

و هجوم فعالان اقتصادی خارجی به کشور

در روزهای گذشته جهانيان شاهد دو اتفاق مهم سياسی در کشور تحت تسلط حکومت اسلامی ايران بودند که مطلب اين هفته به توضيح چند و چون آنها می پردازد. نخست مسئلهء رد صلاحيت ها است و دوم مسئلهء قطع روابط ديپلماتيک. برای شرکت در انتخابات سال جاری مجلس شورای حکومت اسلامی نزدیک به سیزده هزار نفر با هجوم به «مراکز نماینده بگیری» ثبت نام کرده اند. ازدحام در مقابل مراکز ثبت نام و طول صف کاندیداها به اندازه ای بود که بسیاری تصور کردند غذای نذری، یا ساندیس داده می شود و رفتند در صف ایستادند. ناطران سیاسی و اجتماعی علت استقبال زیاد از نماینده شدن را رشد بی کاری و رکود در حکومت اسلامی می دانند و معتقدند یکی از راه های مبارزه با بی کاری تاسیس مجالس شورای اسلامی در اقصی نقاط کشور و افزایش تعداد نمایندگان به عدد جمعیت کشور است، بطوری که هر ایرانی خودش یکپا نماینده مجلس باشد...

اجرای «برجام» به تنهایی کافی نیست

رضا تقی زاده

مفهوم لغو تحریم‌ها تنها گشودن زنجیر از پا و باز کردن در‌ها است و به تنهایی مشکلات کنونی ایران را حل نخواهد کرد، مگر آنکه ارادهء کافی برای راه رفتن و بعد دویدن در سمت و سوی مقاصد درست، شکل گرفته باشد... در صورت بی‌اعتنا ماندن نسبت به ضرورت‌ها و خودداری حاکمیت مذهبی ایران از بازسازی درونی و بیرونی، «برجام» شعله‌ای است که گرما بخش نمی‌شود و با گذشت زمان و عبور سریع از دوران تاثیر گذاری روانی آن، در‌ها بار دیگر بر پاشنه رکود و بی‌ثباتی خواهند گشت.

فرانسه چگونه به صورت هدف «مشروع» گروه های جهادی درآمد؟ 
ژان پير سرنی ـ آلن گرش؛ در لوموند ديپلماتيک

عقیده رایج در پاریس این است که هیچ ارتباطی بین سیاست فرانسه در خاور نزدیک و شمال آفریقا (ساحل) و سوء قصدهایی که اين کشور قربانی آن بوده وجود ندارد و جنگی که فرانسه در «آنجا» به آن مشغول است نیست که موجب تحریک پاسخ هایی مرگبار در خاک فرانسه می شود، بلکه دلیل این امر نفرت از «ارزش های ما»، «ایده هایمان» و شیوهء زندگی فرانسوی است. با این حال، سراسر تاریخ اخیر عکس این را می آموزد.

ده ميليون گرسنه در ايران!

به گزارش رادیو فرانسه: «وزیر کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته که دولت در میان ده میلیون تن از شهروندان جامعه که با سوء تغذیه و کمبود پروتیین روبرو هستند "سبد غذایی" توزیع می کند». نفس وجود چنین طرح تحقیر کننده ای، نشانگر ناتوانی دولت در یافتن راه حل ریشه ای برای مشکلات اقتصادی است. این که دولتی بخواهد با "صدقه" به "مبارزه با فقر" بپردازد، اگر نشان از فریبکاری نداشته باشد – که دارد -، بیانگر ناتوانی از درمان واقعی دردهای جامعه و روی آوردن ناگزیر به تجویز مسکّن دارای اثر موقت است.

مورد استفاده

حمیدرضا رحیمی

* محمدحسن آقامهدی: چند روز پيش برای خرید روزنامهء کیهان به دکهء مطبوعاتی خیابان شریعتی (حد فاصل دولت - مترو شریعتی) مراجعه و مسئول دکه اظهار داشت یک فردی مراجعه و کل روزنامهء کیهان امروز را خرید و برد! چرا این ‌قدر از روشنگری و آگاهی عمومی می‌ترسند؟

* فدوی: مراتب در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط شدیداً پیگیری و آن "یک فرد" نابکار با عملیات نامحسوس نیروی انتظامی متخلص به ناجا، بیرحمانه دستگیر شد. وی پس از تفهیم اتهام و اخذ اقاریر لازم با روش های خدا پسندانه، اقرار کرد که برق انداختن شیشهء پنجره های یک ساختمان چهار طبقه را بعهده دارد و چارهء دیگری نداشته است، برادر محمد(ص) حسن(ع) آقا مهدی(عج)!

دلائل نوسان های تاکتیکی نیروهای سکولار دمکرات

اقبال اقبالی

استعداد بالای اسلامگرایان در خیانت به ایران و ایرانیان و نیز علاقمندی به برپائی جنگ های فرقه ای - مذهبی در منطقه، از جمله دلائل نوسان های تاکتیکی نیروهای سکولار دمکرات ایراندوست است که از عزیمت گاه احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت ایران و ایرانیان و مهار مرده های از قبر برخاستهء هزار و چهار صد ساله، علیرغم پایبندی به آلترناتیو سکولار دمکراسی برای فردای ایران، راهکارهایی پیشه می کنند که با استراتژی شریف، انسانی و مردمی شان انطباق ندارد. حال آنکه برای خاتمه دادن به ویرانگری های اسلامگرایان در ایران، نفی موجودیت خطرآفرین حکومت اسلامی برای ایران و منطقه، و ایجاد نظام سکولار دمکراسی مبتنی بر خودمدیریتی دمکراتیک در کشور، باید به مردم، نهادهای اجتماعی و سازماندهی سیاسی – مدنی روی آورد.

مرگِ سی و هفت سالهء «گفتمان»

بهنام چنگائی

تلاش عبث ما برای رسیدن به چیست؟ تا کی سرخوردگان می باید در این بالماسکه های انتخابات در پای صندوق های رای باز به سرگشتگی و تحقیر و ساده نگری خویش رای دهند؟ آیا هنوز برای متوهمان آشکار نشده است که ما هیچگاه انتخابات آزاد نداشته ایم؟ در حالی که بنا بر اصول دین و فقه شیعه، دگرگونی مورد نظر خارج از اراده ی خود رهبر است! پس چرا نمی پذیریم که تا بقای این دستگاه تمامیت خواه الهی شیعی هست، ما نخواهیم توانست با رای دادن خواست رنگین و مستقل خود را به رژیم آسمانی بقبولانیم؛ و رهبر را از کهکشان نخوت و قدرت به زمین سوخته ی خود بکشانیم و او و باندهایش را پاسخگوی مصیبت ها و نارسائی و نافرجامی های فراوان خود سازیم.

سلسله گفتار های «در زمانهء تغيير»

اين هفته: نگاه سيستمی به تاريخ

گفتگو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «نگاه» بمديريت عليرضا ميبدی

يوتيوب     دانلود

«برادری مسلمانان» يا «اخوان المسلمين»؟

دربارهء کنفرانس «برادری مسلمانان: از رویا تا واقعیت» در آنکارا

گفتگو با پيمان عارف

گفتگوگر: احمد رأفت ـ برای کيهان چاپ لندن

تلاش برای توجیه حکومت اسلامی

حسن اعتمادی - داريوش مجلسی

در برنامهء آوای مردم با سوزی یاشار

راز بقای حکومت اسلامی در ایران

فاضل غیبی

برخی ناظران، ویژگی مذهبی حکومت اسلامی را پایگاه قدرت آن می‌دانند. برخی دیگر گسترش نیروهای سرکوبگر را وسیلۀ حفظ رژیم قلمداد می‌کنند؛ گروه سوم نبود جبهۀ متحد مخالف را باعث میدان ‌داری حکومت اسلامی می‌شمرند و بالاخره گروهی بزرگ مماشات قدرت‌های خارجی را باعث پایداری آن بحساب می‌آورند... در سوی دیگر، هواداران حکومت اسلامی برقراری آن را وجود هدف «مبارزات ملت مسلمان به رهبری روحانیت» می‌دانند. آنان حکومت اسلامی را ابدی نیز می‌خوانند، زیرا که مشروعیت آن گویا بر مسلمانی مردم ایران استوار است و «وثیقه‌»‌اش خون شهدای انقلاب. در میان مخالفان نیز بسیاری ابدیت رژیم اسلامی را تأیید می‌کنند!

کشور در پرتگاه سقوط است و شما هنوز «می آزمائيد»؟!

(نامه ای سرگشاده به دوستان محترم همبستگی برای دموکراسی)
نوشتهء یکی از میلیون ها هموطن شما

آقای حشمت طبرزدی در صفحه فیسبوک خود عکسی منتشر کرده و اضافه کرده است که: « این را طرفداران رژیم سرکوبگر و استبدادی حاکم، انتشار داده اند. شما نیز ببینید.». آن عمل ثبت نام، این عکس، و «گلایه»ی حشمت طبرزدی، ناخودآگاه، آنهایی را که کتاب فارسی دبستان را بخاطر دارند بیاد یکی از ابیات بسیار پر مغز ناصر خسرو می اندازد که می گفت: «تو چون خود کنی اختر خویش بد / مدار از فلک چشم نیک اختری را»...

تحقیر زن در ساختار حکومت اسلامی است

شکوه ميرزادگی

دیدن عکس کز کردهء زن دریانورد آمریکایی، با حجاب اجباری اسلامی، و نشانده شدن اش در گوشه ای و جدا از مردان همکارش، مرا به راستی متأثر کرد... اما نمی دانم شما دیده یا خوانده یا شنیده باشید که یکی از این آقایان «نواندیش مسلمان»، و یا یکی از این انبوه مردان و زنان ایرانیِ مدعی طرفداری از حقوق زنان، در اين مورد گفته باشند: «عملی که با این زن شده، یعنی مجبور کردن یک زن اسیر مسیحی، یا بی دین به اينکه چارقد و حجاب اسلامی مورد پسند آقایان را سرش کند و مثل کنیزی گوشه ای بنشيند و عکس های تحقیرآمیزی از او نمایش دهند نيز موردی از موارد نقض واقعی حقوق بشر است؟»

             
y y

کنگره سکولار دموکرات ها

y y

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000