ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

tتأسيس: 14 امرداد 1392                                                             سردبير: اسماعيل نوری علا  

چهارشنبه 14 و پنج شنبه 15 بهمن ماه 1394 ـ  3 و 4 فوريه 2016

 

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

1. در اين پايگاه،

به احترام «جمهوريت»،

هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد،

 واژهء «جمهوری» به

 «حکومت» تبديل می شود.

2. انتخاب تيتر مقالات وارده

با سردبير است.

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوکت

دست آوردهای يک سفر تاريخی ـ جغرافيائی

شاید شما هم مثل ما، ساده لوحانه، خیال می کردید دست آورد چندین سال مذاکرات فشرده و نفشردهء حکومت اسلامی با استکبار جهانی، به سرکردگی کشور دوست و برادر آمریکا (شیطان بزرگ سابق) فقط برچیدن سانترفیوژها و کور کردن چشمه های آب سنگین راکتور هسته مرکزی نیروگاه اراک، و ارسال دوازده هزار تن اورانیوم غنی شده ایران به کشور دوست و برادر و همکیش و هم زبان، روسیه بوده است و بس. در حالی که علاوه بر این دست آوردها، دو سفر تفریحی به ایتالیا و فرانسه هم در پکیج "برجام" به شرحی که می آيد وجود داشته است.

بررسی وضعيت دنياي امروز و مسائل  مابين ايران و عربستان

تحليلی بر اساس تئوری توطئه! 
 محمد حسین غیاثی

ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺰﺍﺭ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺩﻻﺭﯼ ﻧﻘﺪ ﺁﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﻔﺖ ﺷﻞ ﻧﺠﺎﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺻﺪﻫﺎ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺩﻻﺭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪ. ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺍﻻﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻧﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺳﺮ ﻧﺦ ﻫﺎﯼ ﻣﻬﻤﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ، ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻠﮏ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ، ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎل ها ﺑﺎﯾﮑﻮﺕ کرﺩﻩﺍﻧﺪ.

باید دست و پای بچه های بسیج را ببوسیم

صادق خرازی

به گزارش مثلث آنلاین، در مراسم پایانی کنگرهء حزب اصلاح طلبِ ندای ایرانیان، صادق خرازی با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی گفت: من وقتی فیلم دستگیری این افراد را دیدم به خودم بالیدم که ما با چه قدرتی و با چه اقتداری تعرض آمریکایی ها به کشورمان را دفع کردیم... ما مدیون بچههای سپاه هستیم. ما باید دست و پای بچه های بسیجی را ببوسیم. زیرا آسایش امروز ما به برکت حضور آنها است. و این در حالی است که بعضی ها این دو نهاد را مورد نقد قرار می دهند. آمریکا برای این کشور برنامه دارد و به دنبال سرنگونی این نظام مقدس است و برای این کار برنامه دارد. بحث نفوذ جدی است و، مطابق اسناد به دست آمده، این کشور از طریق شرکت های واسطه به ان.جی.او ها در ایران پول تزریق کرده است...

چشم پوشی بر نقض گستردهء حقوق بشر درایران!

ابداً جای تعجب نیست که دولت های سوداگر و حریص اروپایی ارزش ها و اصول حقوق بشری، که مدعی دفاع از آنها هستند را نیز ماند مجسمه های هنری میکل آنژ بپوشانند تا از سهم شان از ده ها میلیارد دلار بادآورده کاسته نشود... همچنين رفتار شتاب زده شیخ حسن در پخش و پلا کردن دلارهای آزاد شده از لغو تحریم ها – حدود 30 میلیارد دلار در همین سفر چند روزه -، به رفتار کودک خردسالی می ماند که ذوق زده اسکناس های نوی عیدی گرفتهء خود را نزد بقال سر گذر می برد تا در برابرشان "قاقا لیلی" بستاند. در همین چهارچوب نیز چشم پوشی دولت های سودجوی ایتالیا و فرانسه بر نقض گستردهء حقوق بشر درایران قابل درک است!

 گزارش مصّور سفر حسنک وزیر به اروپا

حمیدرضا رحیمی

در باب سفر اخیر برادر کلیدالاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی به بلاد کفر و زندقه، دولت فخیمهء ایتالیا شدیداً آماج حملات بیرحمانهء ضد انقلاب داخلی و خارجی قرار گرفته و، در واقع، شدیداً مظلوم واقع شده است و از آنجا که فدوی همواره مدافع مظلوم بوده و هست، فلذا نمی تواند که در این قضیه نیز، به انگیزهء رعایت مصالح خود، بی تفاوت باشد. لذا برای دستگرمی، به برخی خبرهای رسانه های استکباری در این باب، و ابتدا برادر پاپ، توجه می کنیم...

نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی

سید مصطفی تاج‌زاده، از زندان اوين

خبر بهت آور رد صلاحیت شصت درصد داوطلبان انتخابات مجلس کام مردم را تلخ کرد، به حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران لطمه زد و ایرانیان را در برابر آزادیخواهان جهان سرافکنده نمود. انتظار می رفت که جنابعالی در دیدار با دست اندر کاران انتخابات، شورای نگهبان را به تجدید نظر در عملکرد اعتماد سوز و مشارکت ستیز هیأت های نظارت اش فرا می خواندید تا بارقه‌ای از نور و امید بر دل دردمند ایرانیان بتابد. افسوس که کلمه ای در این باب نگفتید و در عوض به دفاع از جوانانی پرداختید که با عملکرد زورمدارانه خود، روز به روز در افکار عمومی منزوی تر می شوند و هیچ چیز جز ترک رفتار و گفتار غیر فرهنگی و غیر قانونی شان قادر به جلب نظر مثبت ملت به ایشان نخواهد بود.

گزینه های روحانی دربارهء انتخابات

کورش زعیم

راهکار پیشنهادی به دولت روحانی برای رد صلاحیت تندروان و دلواپسان: دولت روحانی می تواند با عنوان کردن ضرورت بررسی مواردی شش گانه، تا روشن شدن واقعیت، برگزاری انتخابات را عقب بیاندازد. مثلاً: از آنجا که اکثریت مخالفان انتخابات آزاد کسانی هستند که متهم به رشوه گیری و کسب ثروت از راههای غیرقانونی هستند، وزارت اطلاعات میتواند طی گزارشی به رییس جمهور یا وزارت کشور افشاگری کند. وزارت کشور آنگاه میتواند با افشای نامزدان متهم به اختلاس و رانتخواری و کسب ثروت نامشروع آنان را رد صلاحیت کند. همان افشا شدن فساد آنان مردم را از رای دادن به آنان باز می دارد. کوچکترین نمونه بارز، کسانی هستند که از سعید مرتضوی رشوه گرفته اند.

زمینه ی سیاسی-روانی بحران انتخابات

نظام نیروهای سیاسی و توازن قوا

چه باید کرد؟ حرکت به سوی حوزه ها؟

امیرحسین آمویی

اصول گرایان افراطیِ ولایت مطلقه و رهبری نظام بار دیگر در برابر آزمایش سیاسی- تاریخیِ سرنوشت سازی قرار گرفته اند: در برابر انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری. آیا مردمی که امیدشان را به طور قطعی به بهبود وضع، و انتخابات و حضور نمایندگان واقعی ‌شان در مجلس از دست داده اند باید به سوی صندوق ها بروند؟ آیا می توان با شناخت معادله و نظام توازن قوای سیاسی- روانی کنونی استراتژی و تاکتیک درستی برگزید؟ گفتار زیر می خواهد جوانب این موضوع را بررسی کند.

دربارهء انتخابات و جنبش سکولار دموکراسی

گفتکو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «چالش» به مديريت رضا گوهر زاد

وقتی شیخ دروغگو، در غیاب اپوزیسیون متحد، ایران را می فروشد

گفت و گو با حسن اعتمادی

در تلويزيون ميهن بمديريت سعيد بهبهانی

فايل ويدئو     فايل صوتی

«صندوق دموکراتيک آلترناتيو» يا «صندوق همبستگی»

دو تاکتیک همبستگی ، اتحاد و گسترش با روش شبکه ای

به روايت منصور اصانلو

یاران محترمی که هنوز سویه ها و امکانات مبارزهء براندازانهء دموکراتیک مدرن را نمی شناسید، درود بر شما! چون ما تازه این روش را به کار گرفته ایم هم حکومتیان و هم مخالفان سنتی تحلیل های غلط غلوطی از ماجرا دارند. این بهترین فرصت را به ما نیروهای جوان و نوتکنولوژیک و انتروپرونور می دهد که بهترین چالش ها را به میان بکشیم و حکومت را دچار سر در گمی بیشتری کنیم. آنچه در پی می آيد نظریات من است که از اول بحث ها با شما عزیزان مطرح کرده ام... چیزی که تمام حکومتیان را به سکته می اندازد آن است که مجبور شوند در مقابل رقیبی واقعی تن به وزن کشی بدهند؛ رقیبی که هوشیار است و از کف جامعه بر آمده است و درگیر مسایل تفرقه انگیز حزبی و سیاسی و ایدئولوژیک نمی شود؛ و اجاره نمی دهد تفرقه افکنی ـ که نتایجش به سود دیکتاتوری حکومت ولایت فقیه جمهوری اسلامی است ـ در بین کوشندگان رشد کند، و روش اش داشتن روی گشوده و باز برای همه مخالفان حکومت است.

پایان دموکراسی هدایت شده؟

درویش رنجبر

اکنون مساله این نیست که مردم انتخابات را تحریم کنند یا نه، بلکه بحث اصلی در آنجا نهفته که دموکراسی هدایت شده یا، به عبارت دقیق تر، فروش جنس تقلبی، به بن بست خورده و به بیانی دیگر مبنای تئوریک دموکراسی هدایت شده به دلیل سیاهی کارنامهء حکومت سی و هفت سالهء موسوم به جمهوری اسلامی فرو ریخته است.. از دوم خرداد هشتادو شش تا کنون این جنس تقلبی با انواع و اقسام رنگ و لعاب های مختلف فروخته شده و هر بار بدلی بودن آن بیشتر و بیشتر بر مردم اثبات شده است. اگر امروز شورای نگهبان حتا تمامی صدر تا ذیل جناحهای موجود به شمول اصلاح طلبان را تایید صلاحیت می کرد باز هیچ تغییر ماهوی و معنا داری در زندگی مردم اتفاق نمی افتد. بنظر میرسد انتخاب روحانی آخرین برگ بازی در میدان دموکراسی هدایت شده بود.

             

کنگره سکولار دموکرات ها

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000