تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392

تاريخ انتشار اين شماره: دوشنبه 11 تا پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 1 تا 4 مارس 2021

   اين نشريه دوشنبه ها و جمعه ها به روز می شود    سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

جنبش سکولار دموکراسی ايران جنایت هولناک رژيم در سراوان را محکوم می کند

سراوان، تجلی وضعیت و رنج مردم «در حاشیه» است

س. اقبال

هنوز ماجرا در سراوان پایان نگرفته است. این موضوع تا دفع همیشگی اقتدار سلطه‌جویانه‌ی حکومت در منطقه ادامه خواهد داشت. چون حکومتیان مردم عادی این مناطق را به قاچاق و ارتباط با گروه‌های مسلح مرزی متهم می‌کنند. همراه با اتهاماتی از این دست تا کنون هزاران نفر از مردم عادی این مناطق را اعدام کرده‌اند. حتا افرادی که تأمین معاش روزانه‌ی خود را در دل می‌پرورانند چه‌بسا به همکاری و طرفداری با گروه‌های مخالف حکومت متهم می‌شوند.

اوضاع بلوچستانو نظریه انحرافی منطقه آزاد

سام قندچی

در چند روز اخیر، رژیم اسلامی حاکم بر ایران جنایات تازه ای را در بلوچستان انجام داده از جمله کشتار شماری از «سوخت بران» که وضعیتی نظیر کولبران در کردستان دارند. مردم بلوچستان نیز در چند نقطه به ادارات دولتی حمله کردند و از جمله ساختمان فرمانداری شهر سراوان را به تصرف در آوردند و نیروهای بیشتر سپاه پاسداران از مرکز به بلوچستان اعزام شده اند... اکنون خبرهایی حکایت از اعتصاب عمومی کسبه در سراسر بلوچستان دارد. واقعیت این است که وضعیت حاضر در بلوچستان می تواند به کشتار بزرگی از مردم منتهی شود.

خیلی چیزها جایشان در خارج از ایران است

پرويز رئوفی

خیلی چیزها جایشان درخارج از ایران است که هیچ کس یادآوری نمی کند. چهارچشمی مواظب نفوذی های رژیم در صفوف مبارزان خارج بودن جایش در خارج از ایران است. مبارزه و مقابله مستقیم با لابی ها رژیم جایش درخارج از ایران است. تماس با تصمیم گیرندگان سیاست خارجی کشورها در راستای منافع ملت ایران جایش در خارج از ایران است. انعکاس بین المللی صدای مبارزان داخلی جایش در خارج از ایران است. پشتیبانی مالی از خانواده های زندانیان سیاسی و اعتصاب کنندگان جایش در خارج از ایران است. مطالعهء روش های مبارزه سایرملل با دیکتاتوری ها و مدون کردن بی طرفانهء نتایج، با توجه به ماهیت رژیم، و رساندن آن به مبارزان داخلی جایش درخارج از ایران است...֎

پادکست های سکولار دموکرات های ايران

بررسی کارکرد مهستان جنبش سکولار دموکراسی

آرشيوپادکست ها- دوره اول / دوره های دوم وسوم

همدردی

حمیدرضا رحیمی

* فدوی داشت در انتهای ناامیدی دست و پا می زد که ناگهان دریافت که یکی از دولتمردان دلرحم و دلسوز، ضجه ی اهالی «سی ‌سخت» را که تا تکزاس در ممالک محروسه ی امریک رفته بود، شنیده و بابت آن، شدیداً  و بوجه زیر واکنش نشان داده است:

* محمود احمدی نژاد: توجه و دعاهای من متوجه بیش از چهار میلیون تگزاسی است که نزدیک به یک هفته از برق محروم شده اند و کسانی که عزیزان خود را در این فاجعه طبیعی از دست داده اند. تگزاس قوی باش!

برگزاری کلاس های آنلاین در «جنبش لوتوس»

جامعه شناسی سیاسی و تشيع اثنی عشری

مدرس: دکتر اسماعيل نوری علا

ما، در جنبش لوتوس (يا نیلوفر)، با استعانت از کلام جناب شاهزاده، تصمیم گرفتیم که با تمام گروه‌ها و اندیشه‌ها و اساتید در جهت گسترش آگاهی دوستان استفاده کنیم. همچنین گفتیم که چه کاری بهتر از اینکه از رهبران و فعالان احزاب اپوزسیون سیاسی کشورمون بخواهیم مستقیم با خود بچه‌های داخل کشور صحبت کنند؟  در ابتدای امر رفتیم و از جناب دکتر اسماعيل نوری علا خواهش کردیم که این‌ کلاس ها را برای بچه‌های ما برگذار نمایند، که ایشان در کمال بزرگواری پذیرفتند تا کتاب گرانقدر «جامعه ‌شناسی سیاسی تشیع اثنی‌ عشری» را بصورت آنلاین تدریس نمایند.

رسانه‌ به مثابه امتداد انسان

(دربارهء مارشال مک لوهان، بمناسبت روز جهانی راديو)

استیون وست

«مارشال مک لوهان» باور داشت که رسانه‌های الکترونیکی نظام عصبی ما را بسط خواهند داد و در اثر آن ارتباطات به چنان سطحی خواهد رسید که عاقبت «دهکده‌ای جهانی» شکل خواهد گرفت. از نظر او، عصر نوشتار تجربه‌ء عظیمی بود و در این عصر نوع بشر بسط و توسعه‌ای سودمند یافت. اما در طول تاریخ بشر و نسل‌های آتی، زبان مکتوب دیگر هرگز مانند چند هزار سال اخیر اهمیت نخواهد یافت. مک ‌لوهان نمی‌دانست که «دهکدهء جهانی جدید» چیز خوبی خواهد بود یا خیر. اما هدف او قضاوت اخلاقی دربارهی آن نبود بلکه میخواست مردم را وادار کند تا به تأثیرات این شکل جدید از رسانه بر زندگی و روان شان فکر کنند.

لابیگران رژیم ایران در تیم بایدن

گزارش «واشنگتن ‌تایمز»

در ارتباط با تأیید شبکه‌ای از فعالیت‌ لابیگران جمهوری اسلامی در ایالات متحده، یک مقام پیشین آمریکا محمدجواد ظریف را به «سیگنال خفاش» برای شبکه‌ای متشکل از استادان چپگرای دانشگاه‌ها، تحلیلگران اتاق‌های فکر و محافل جامعه مدنی تشبیه کرده که خواستار عدم تقابل آمریکا با رژیم ایران هستند. لابیگران جمهوری اسلامی مواضع ظریف را پس از حذف صداهای «مزاحم» و نظرات متفاوت، در سطح بین‌المللی به محافلی که در آنها نفوذ دارند می‌رسانند.

نظر سنجی  ماله کش های رژیم، از گالوپ تا ایران تور

سايت مشروطه

نظرسنجی اخیر دانشگاه مریلند و ایران پل، سند دیگری از بی شرمی و سودجوئی دانشگاه مریلند در رابطه با ایران است. در این نظرسنجی اخیر ما می آموزیم که بیش از هفتاد و شش درصد مردم ایران از مدیریت کرونا در ایران خرسند هستند و هفتاد و پنج در صد هم ابراهیم رئیسی را رئیس جمهور محبوب می دانند... ضمنا؛ نظر سنجی اخیر دانشگاه مریلند باعث شد که به یاد نظرسنجی گالوپ از مردم ایران در رایطه با انرژی هسته ای ایران بیافتم. آن زمان طنزی را که در پی خواهد آمد نوشته و منتشر کردم.

متمم قانون اساسی انقلاب مشروطیت ایران

و نیازها و ضرورت ‌های تهیه و تدوین

میلاد محسن‌زاده

قوانین هرگز در خلاء به وجود نمی‌آیند و همواره روندی باید طی گردد تا قوانینی تنظیم، تدوین و تصویب شوند. اما چه نیازهایی احساس گردید، چه رویدادهایی رخ داد و کدام نواقص یا ضعف‌هایی در قانون اساسی اول مشروطه مشاهده شد تا جهت رفع آنها و تکمیل آن قانون اساسی، نخبگان و بزرگان مشروطه‌خواه به این نتیجه برسند که باید به تهیه و تدوین متممی برای قانون اساسی بپردازند. همچنین یکی از مهمترین کانون‌های ستیز و دشمنی مشروعه ‌خواهان با مشروطه و مجلس شورای ملی به همین متمم قانون اساسی برمی ‌گردد.

قدرت باجگیری و زورگویی در دیپلماسی رژيم اسلامی

حمید آقایی

دیپلمات های رژيم اسلامی از همان زمان تاسیس این نظام، از هنگامی که سفارت امریکا در تهران اشغال شد و یا خمینی سربازان ارتش عراق در زمان صدام حسین را  تشویق به شورش می کرد، همواره از تاکتیک باجگیری و پروپاگاندا و تهدید به جنگ استفاده کرده اند. در طول این مدت رژيم اسلامی دیپلمات هایی تربیت کرده است که روشی جز آنچه که در بیش از چهار دهه حاکمیت این نظام سنت همیشگی بوده است، نمی شناسند. در دوران ریاست رژيم ترامپ در مقابل این روش رژيم اسلامی آگاهانه تر عمل شد.

به گند کشیدن مفاهیم ادامه دارد؟

پرويز رئوفی

این روزها نوبت سکولاریسم است. بعد از نوشتهء احمد صدری، مشاور ارشد نایاک (NIAC) در نشریهء جنبش سکولار دموکراسی ايران، و شعف حاصل از سکولار شدن قم، مأوای طلبه های حوزهء علمیه، اکنون نوبت سکولار شدن خامنه ای و منتظری و کل خوانش های از اسلام است. بخوانید نوشته آقای اکبرکرمی را در همين نشریه.

دودلی در خیابان های تهران و قرآن

اکبر کرمی

ما چند سده است که در گِل انحطاط مانده‌ایم؛ و در جست‌وجوی توسعه جا مانده‌ایم. حکومت اسلامی با هر تعبیری برآمد و پاسخی به این درماندگی اجتماعی و جامانده‌گی تاریخی است. تفکیک حکومت اسلامی ایران از ایران این خطر سهمگین را دارد که نمی‌گذارد ما خود را آن‌چنان که هستیم ببینیم و به ریشه‌های بحران و هیدرای انحطاط آنچنان که باید نزدیک شویم؛ و باری دیگر به تجربه‌ای ناکام و انگاره‌ای خام و رویایی بدفرجام خطر نکنیم.

کسی که آمد!

صدرالدین الهی

حالا او برخاسته بود. از درون سیاهی‌ها به بیرون تراویده بود. خودی تکان داده بود. سیمای جذابی داشت. بی لبخند اما پر شوکت. کم‌حرکت اما پر معنی. هیچ واکنشی را توی صورت اش نمی‌توانستی دید. درست برعکس واعظ شهیر تهران که وقتی حرف می‌زد، دست و لب و زبان و دندان لوزتین اش با هم دیده می‌شد و حرکت می‌کرد. گفته بود دنبال حکومت اسلامی است در معنا و معیار همان رسالۀ فوق دکترا؛ و من می ترسیدم. این از جنس آنها که شاعران ما در ذم‌شان شعر گفته‌اند، نبود. او اصلا جلوه بر محراب و منبر نمی‌کرد. اهل آن کار دیگر نبود.

انقلاب اسلامی، پوپولیسم ارتجاعی

و طبقهء فرومایگان تاریخ

جلال ایجادی

انقلاب اسلامی چیست؟ این انقلاب چگونه میسر شد و پیشینه آن چه بود؟ این انقلاب برای تحقق خود روی کدام «امکان ها» سوار شد؟ چرا این انقلاب در ابتدا اتوپیای ذهنی و فانتاسم و آرزوهای اسطوره ای بخشی از جامعه را برانگیخت و به مرور به آزار عمومی و افسوس بخش بزرگی از جامعه تبدیل شد؟ بازیگران اجتماعی بومی و جهانی انقلاب کیستند؟ ایدئولوژی و اسطوره های اعتقادی بازیگران کدامند؟ انقلاب ضدامپریالیسم شیعه چه معنایی دارد؟ انقلاب حوزه و آیت الله ها آیا انقلاب فرومایگان و اوباشان و جاهلها و نوحه خوانها و بازاری ها نبود؟

 پیوند به سایت انگلیسی جنبش

فرزندان خود را که نمی توانند متون

فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد.

اصول کار اين سایت 

 ◊ جستجو در این سايت

  آرشيو صفحات اول سايت

  پيوند به سايت های ديگر

برنامهء يکشنبه ای گذشت

10 اسفند 1399- 28 فوریهء 2021

  موضوع: 

کارکرد بستر فرهنگی (3)

فايل تصويری    فايل صوتی

سخنران:

شهرام آرين (ايرانشناس و فيزيکدان)

مدير نشست:

محمود ابطحی

همراه با نظرات حضار

و پيام های رسيده از خارج مهستان

پيامگير جديد مهستان به شماره

004915217872145

پيوندهای جنبش:

  ◊ مهستان جنبش سکولار دموکراسی

  ◊ آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

 

  ◊ حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب

  ◊ خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ◊ ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  ◊ پادکست سکولار دموکرات ها

 

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

 

  ◊ سايت سکولاريسم نو

  ◊ شبکه سکولارهای سبز ايران

 

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  ◊ «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  ◊ پيمان نامهء عصر نو

  ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

 

  ◊ ويدئوهای آموزشی

  ◊ مفاهيم اصلی

دو کتاب از اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

 

 

 

 

 

 

HHHHHHHHHHHHH