|
||
---------------------------- ------------------------------ ----------------------------- |
|
|
|
||
برگزاری نخستین کنگرهء حزب ایران نوین بدینوسیله، از طرف جنبش سکولار دموکراسی ایران، برگزاری کنگرهء مؤسس حزب «ایران نوین» را به همهء دست اندرکاران این حزب و کنگرهء آن خجسته باد گفته و برای حزب و منتخبین اش آرزوی توفیق وافر در خدمت به ملت و کشور ایران داریم. رسمیت یافتن موجودیت یک نهاد سکولار دموکرات جدید پیروزی دیگری برای سکولار دموکرات های ایران محسوب می شود و می تواند در تقویت یک جبههء ایران مدار گسترنده کمک مؤثری باشد.
----------------------- برنامه یکشنبه 7 آبان 1402 - 29 اکتبر 2023 9 صبح کالیفرنیا- 6 عصر اروپای مرکزی 7.5 شب ایران ----------------------- موضوع: روز کورش بزرگ ومقام او نزد ایرانیان ویهودیان ----------------------- ----------------------- سخنران: اسماعیل وفا یغمائی
مدیر جلسه: عباس دانشور
پيوندهای جنبش:
سایت
حزب سکولار
دموکرت
ايرانيان مجموعه «برای یک زندگی معمولی...»
کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها
اعلاميه
دربارهء
جايزهء صلح
نوبل بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب
موانع فرهنگی شکوفائی نظام اجتماعی ایران از دیدگاه تفکر سیستمی مهندس جمشید قراجه داغی در گفتگو با اسماعیل نوری علا https://www.mehripublication.com/
سه کتاب برای دانلود رايگان نوشتهء اسماعیل نوری علا
زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک نوشتهء «لرد کین راس» ترجمهء اسماعیل نوری علا
خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان |
وقتی که آرمیتا/ با یک بلیت مترو/ تا آسمان شهر سفر میکند…◄
|
با واگذاری کلیدهای امنیتی خود به چین ایران منافعش را به خطر میاندازد گفتوگو با بارت گروتِس، نمایندهء هلند در پارلمان اروپا
حکومت اسلامی با نابودی خود عشق می ورزد دلیل اینکه جکومت اسلامی تا این حد مشغول تشویق شبکهء پیچیده شبه نظامیان و سازمان های تروریستی خود برای هدف قرار دادن اسرائیل و متحدان اش بوده این است که حکومت مزبور می داند که نمی تواند از عهدهء رویارویی مستقیم با اسرائیل برآید. انجام این کار مساوی با خطر اجرای طرح طولانی مدت اسرائیل است برای نابودی دارایی های هسته ای ایران، که اکثر کارشناسان اطلاعاتی غربی معتقدند که هدف حکومت اسلامی تولید تسلیحات هسته ای است.◄
کورش همچون لازمه ای برای ملت شدن اقدام حکومت اسلامی برای تخریب تخت جمشید (که در آن توفیقی به دست شان نیامد) و سپس کوشش اش برای به زیر آب بردن آرامگاه کورش هخامنشی (که به تشکیل بنیاد میراث پاسارگاد انجامید) موجب شد تا مفهومی بعنوان «پدر ملت» و «منشاء غرور ملی» در اذهان جوانان ایران که از آن همه سرشکستگی به جان آمده بودند جائی برای پر کردن عنصر مفقودهء «هویت ملی» باز کند.◄
به مناسبت روز کوروش بزرگبیانیهء بنیاد میراث پاسارگاد◄
توصیف بندیکت اندرسن از ملت به عنوان یک «جامعهی تصوری» در بحثهای اخیر دربارهی ملیگرایی اجتنابناپذیر شده است و دلیل معقولی هم دارد. پیش از اثر اندرسن، بسیاری از نظریهپردازان ـ بهویژه لیبرالها و مارکسیستهاـ [پدیدهی] ملت را تحت عنوان توهمی جمعی یا شکلی از آگاهی کاذب رد کرده بودند و آن را عارضهای در نظر گرفتهاند که شایسته نیست بهجِد به آن پرداخته شود، چه رسد به اینکه روی موافق به آن نشان دهند.◄
(نگاهی به کتاب سفرنامهء مازندران) نظرات رضاشاه درباره نیاز جدایی دین و دولت نه تنها وصفی ریزبینانه است از کاری که میخواست (و توانست) در دوران سلطنت اش انجام دهد بلکه ناخواسته، وضع اسفبار امروز ایران را هم نشان میدهد. میگوید «شبهه و تردید نیست که مذهب و سیاست دو اصل مقدسی است که همیشه باید مطمح نظر زمامداران عالِم و عاقل باشد.» اما بیدرنگ میافزاید «اختلاف و امتزاج آنها» هم مذهب را سست و بلااثر میکند و هم «سیاست رو به اضمحلال» میرود.◄
در پرتو نظریهء حکمرانی نامتقارن تجربه تهاجم حماس به اسرائیل و به دنبال آن تنش در منطقه خاورمیانه و کشته شدن و آوارگی بسیاری از شهروندان غزه و اسرائیل و صحنههای دهشت آور و غم انگیز را رقم زد که از منظر نظریه «حکمرانی نامتقارن» قابل توضیح است. بنا به الگوی تحلیلی نظریه حکمرانی نامتقارن در حالی که رهبران حماس و حکومت ولایی تلاش میکنند تا از محنت و رنج شهروندان قدرت و منزلت و ثروت کسب کنند، هزینههای این تنش را کسانی میپردازند که نقشی در این تنشها ندارند.◄
کسی که میخواهد بهروزی، رفاه و حقوق مردم یک کشور را تأمین کند، اول باید درک کند واحد بهروزی «میهن» است ــ نه اینکه میهن را «برساختی» تصادفی، اللهبختکی، ارتجاعی و بیاهمیت جلوه دهد و در عوض تا میتواند گسلهای درون مرز را تحریک کند.... نسبت میهن با شهروند، مانند نسبت سلامتی با فرد است. فرد تا وقتی سلامتی دارد متوجه نیست چه نعمت بزرگی دارد. وقتی «یک» میهن باشد و «دو» ملت، تازه معلوم میشود در نبود میهن همۀ حقوق دیگر، حتی حق زنده ماندن، پوچ میشود.◄
حماس و محک گروههای سیاسی ایرانی توجه به این نکته کلیدی در این روزها بسیار مهم است. اگر گروههای سیاسی ایرانی (که بسیاری از آنها گذشته چپ دارند و به تعریف امروزی، خودشان تروریست بودهاند) دم خروسی ندارند، باید هر جنایتی علیه غیرنظامیان را بدون هیچ گونه قید و شرط محکوم و رد کنند. کسی که برای چنین جنایتهایی به دنبال توجیه و توضیح و مشابه تاریخی بگردد، احیانا خودش دارای نظام اخلاقی منسجم و تعریف شده نیست، پرنسیپ اخلاقی و خط قرمز ندارد و یا دست کم هنوز به این رشد فکری نرسیده است. هر چه دلیلش باشد، او میتواند در مسند قدرت یک جنایتکار بالقوه باشد.◄
مصیبت مردم فلسطین، موهبت خامنهای است رهبران حماس هم مانند رهبر جمهوری اسلامی از «آرمان فلسطین» دکانی برای خود باز کردهاند. علی خامنهای به دنبال استیفای حقوق مردم فلسطین نیست. او به دنبال کسب مشروعیت داخلی، از طریق افراشتن پرچم دروغین مبارزه با استعمار است. برای بخش کوچکی از جامعه ایران که هنوز حامی علی خامنهای و حکومت نامشروع اوست هر روز بیش از پیش مشخص میشود که این حکومت نه تنها هیچ کارآمدی ندارد، نه تنها کوچکترین ارادهای برای جلوگیری از فساد ساختاری حاکم بر تمامی ارکان کشور ندارد، بلکه بقایش در گرو بقای این فساد ساختاری است. در چنین موقعیتی وضعیت مصیبتبار مردم مظلوم فلسطین برای علی خامنهای یک موهبت است.◄ |