ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

tتأسيس: 14 امرداد 1392                                                             سردبير: اسماعيل نوری علا  

دوشنبه 21 و سه شنبه 22 دی ماه 1394 ـ  11 و 12 ژانويه 2016

>>>>

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

در اين پايگاه،

به احترام «جمهوريت»،

هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد،

 واژهء «جمهوری» به

 «حکومت» تبديل می شود.

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوکت

تاثیر سرنوشت ‌ساز یک کروموزوم ایگرگ

معصومه ناصری

اشرف پهلوی زن بودنش را در دنیای مردانه قدرت دلیل این "شایعات" می‌داند و می‌گوید "این واقعیت که من زن بودم و فعالانه وارد گود سیاست شده بودم که در آن موقع در سیطره مردها بود خود باعث حیرت و بیزاری و هجوم نیش زبان ها از اطراف بود." اما نسبت او با قدرت نسبت پیچیده‌ای است. همه سال‌هایی که او عضوی از خاندان سلطنتی ایران بود، در یک قدمی قدرتی قرار داشت که نه از آن او بود و نه قرار بود هیچ گاه در دستانش قرار بگیرد اما در عین حال بود و نبود خودش و جایگاه خانواده‌اش به آن بستگی داشت.

اسم مستعار!

حمیدرضا رحیمی

لطفاً به اين خبر، که از نظر فدوی تأسف برانگیز و از نظر برادران البته مغتنم است توجه فرمائيد:

* آخرين نيوز، تيتر: تشییع پنج شهید جنگ سوریه در مشهد. تاکنون از مجموع حدود چهار صد شهید مدافع حرم حضرت زینب (س)! که در نقاط مختلف کشور تشییع شده اند هفتاد و نه نفر در خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده شدند.

فدوی: از خوانندگان محترم ضدانقلاب متمن ایت که، بعنوان مشق شب، لغزش تایپی «حرم حضرت زینب (س)» را در خبر فوق، به «برادر بشار اسد» اصلاح فرمایند.

توافق چپ ایران به کجا رسید؟

دنیز ایشچی

رهبران نزدیک به دویست کشور جهان، پس از دو هفته مذاکرات شبانه روزی توانستند در زمینهء کاهش سوخت کربن و تولید گازهای کربنیک و محافظت از محیط زیست و زنده نگه داشتن کره زمین به توافق برسند، این در حالی ست که نمایندگان چپ ایران، پس از هفت سال مذاکرات و تداوم «پروژهء وحدت چپ»، اعلام شکست مطلق کرده و ادامه کارکرد در مورد احتمال کار مشترک در زمینهء تنظیم منشور فراگیر چپ را به ناکجا آباد رجوع داده اند. و ما سال دو هراز و پانزده را در حالی به پایان می رسانیم که نه تنها مسببین شکست این پروژه از پذیرش مسئولیت تاریخی یک چنین رفتاری در غذاب وجدان نیستند، بلکه بر اساس آخرین گزارش نشست نمایندگان پروژهء وحدت چپ، احتمال صورت گیری کار مشترک در این زمینه را در سایه روشن های نامعلومی به ناکجا آباد رجوع داده اند.

شوخی بی مزهء «کنفرانس همبستگی اسلامی»!

محمدعلی مهرآسا

منظورتان از روشنفکران راستین کیست و چیست؟ روشنفکر تعریف و توصیف خود را دارد و کسی است که تابع زور و اعتقادات بی اساس و توهماتی که به آسمان نسبت می دهند نیست. اگر شما آقای دکتر حداد عادل و دکتر علی اکبر ولایتی را روشنفکر می دانید و متر و میزان سنجش روشنفکری تان بر روی این گونه ره گمکردگان است، سخت در اشتباه و نا آگاهی هستید. اینها تاریک اندیشانی هستند که هزاران کتاب را هم خوانده باشند از قماش کتاب هائی است که مغز آنان را چنین پوک کرده است. آنها فقط نوشته هائی را می خوانند که در جهت فکری شان باشد و هیچ تناقضی با اندیشه ی تاریک شان نداشته باشد.

نتایج قطع مناسبات ریاض با تهران

رضا تقی زاده

مذاکرات صلح سوریه قرار است با حضور ایران و عربستان از 16 ژانویه سال جاری در وین از سر گرفته شود. با تیره شدن مناسبات تهران و ریاض انتظار می‌رود علاوه بر شدت گرفتن جنگ در یمن، بخت به نتیجه رسیدن کنفرانس صلح سوریه نیز به شدت کاهش یابد.

الگوی بازنشستگان کشور!

همانطور که می دانید بازنشستگان محترم کشور پس از بازنشستگی در پارک ها و حاشیهء معابر گعده می کنند و روز خود را به بطالت می گذرانند و چشم شان به آخر برج و صنار و سه شاهی حقوق بازنشستگی و چهل و پنج هزار تومان یارانه دولت است! در حالی که می توانند با تجاربی که در دوران خدمت ذخیره کرده اند بروند و ده ها شرکت پتروشیمی و ده ها شرکت و مجتمع صنعتی و کارخانه و هولدینگ صنعتی و تجاری تاسیس کنند و دست فرزندان و دامادها و اهل بیت را هم بند کنند! چرا تعجب می کنيد؟

لطفاً فتیلهء حقارت را بالا نگاه دارید تا «روشنفکران» برسند!

در پنجاهمین سالگرد تصویب قانون حق رای زنان در ایران

ثريا شهابی

چرا زنان باید منتظر به محصول نشستن و میوه دادن پلاتفرم های سیاسیِ این طیف از روشنفکران شوند؟ چرا باید عده ای قبول کنند که رسماً در زمرهء کودکان و "مهجورین" محسوب شوند؟ چرا بخشی از زنان باید از حق طلاق و حق سرپرستی کودکان و حق اشتغال و آزادی در روابط جنسی و معاشرت و پوشش و .. همچنان محروم بمانند. و برای میلیون ها نفر، به این خاطر که این حقوق می تواند "ملوکانه" و یا "هدیه ملت بالا دست" تلقی و تبلغ شود، میوه های ممنوعه شوند؟ تنها و تنها به این دلیل که این حقوق به تشخیص طیفی از روشنفکران گذشته پرست، "زدورس"، "پوچ"، "پیش پا افتاده" و "غیرمهم" اعلام شده اند؟  کدام اهداف "ماکرو"، "بزرگ"، "مهم" و "انسانی"  می تواند موافق تداوم یک حقارت در زندگی مردم، محرومیت از یک موقعیت مناسب تر باشد؟

دارالجهلِ لُشُوش

مسعود نقره کار

خبرِ راه اندازی دانشکده مداحی، که از سال نود و يک بارها و باعناوین متعدد انتشار داده شده است، در کنار تاکید "گنده مداحان" به اینکه مداحان می باید در فعالیت های اقتصادی نیز فعال شوند، نشانه های این واقعیت اند که قدرت تشکل مافیائیِ مداحان در نظام فقاهتی رو به فزونی ست. مداحان تا هم امروز به عنوان یکی از بزرگ ترین و متشکل ترین جریان های شیعی – مافیائی، با توانائی سیاسی و اقتصادی ای چشمگیر عمل کرده اند، و برآنند تا در ادامهء فعالیت هایشان مُهرِ خود بر عرصهء آموزش و پرورش، به ویژه دانشگاه ها، بزنند تا خرافه و خلاف و جهل و جنایتِ "دانشکده ای و علمی" نیز تبلیغ و ترویج کنند.

از انتخابات و ورشکستگی سیاسی واقتصادی نظام اهریمن

تا شخصیت های اپوزیسیون

گفتگو با حسن اعتمادی

در تلويزين ميهن به مديريت سعيد بهبهانی

فايل صوتی      فايل ويدئوئی

سلسله گفتار های «در زمانهء تغيير»

اين هفته: تعدد عوامل تغيير در تاريخ و بحث غير منتظره ها

اسماعيل نوری علا

در برنامهء «نگاه» به مديريت عليرضا ميبدی

يوتيوب     دانلود

اقتصاد نفتی

گفتگو با حسن منصور

گفتگوگر: محسن بهزاد کريمی در تلويزيون ميهن

نابخردی نهادينه در حکومت ولایت مطلقه فقیه!

پرسشی که به ذهن می آید این است که تا کی و کجا کشور می تواند در برابر آسیب های عملکردهای خرد ستیزانهء ناشی از ساختار حکومت آخوندی پایداری نموده و تمامیت و یک پارچگی خود را حفظ کند؟! پاسخی که از نگاه به تاریخ می توان گرفت چندان امیدوار کننده نیست، زیرا کم نبوده اند ملت هایی که روزگاری در اوج بزرگی و اعتلا بوده اند و با دچار شدن به انحطاط اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، که بیگانگان نیز به آن دامن زده اند، کارشان به تلاشی و تجزیه و از دست دادن هویت ملی انجامیده است. برای مردم نمی توان تعیین تکلیف کرد، اما می توان و باید شرط بلاغ به جا آورد و هشدار داد حتی اگر گوش شنوایی نیابد. این وظیفه ای است که کوتاهی در آن را آیندگان نخواهند بخشود.

بهم ریختن صف بندی ها در حکومت اسلامی

در نزاع آل سعود و آل ولایت فقیه

سیامک بهاری

به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران و حمله به کنسولگری آن کشور در مشهد، بسرعت نگاه ها را از اعدام چهل و هفت نفر زندانی سیاسی توسط حکومت عربستان به واکنش انتقامجویانه حکومت اسلامی جلب کرد و منجر به محکومیت بین المللی و فشارهای سیاسی و دیپلماتیک جدیدی علیه حکومت اسلامی ایران گردید. اعلام مواضع متناقض سران حکومت اسلامی در پی حمله به سفارت عربستان، بار دیگر تشتت و چند دستگی و دعوای بی پایان طرفین جنگ قدرت در ایران را این بار بصورتی حادتر نمودار ساخت.

«فقيهی که فروافتاد» و پنج يادداشت ديگر

محمد نوريزاد

آقای خامنه ای ارثیهء ناجوری از خود به یادگار نهاد؛ ارثیه ای که دزدی را بجای پاکدستی نهادینه کرده است، و نفرت را بجای همدلی، و ریاکاری را بجای یک رنگی. همهء تحقیرهای بین المللی و همهء شکست های پی در پیِ داخلی و خارجی نیز از همین "عصبیتِ جاری" و شیعه گستریِ وی است که بر می جهند و جز خسارت بجای نمی نهند. فردا که زنگِ کوچِ همهء ما بصدا در آید، از هر کدامِ ما سخن ها ساز می کنند. سخنی که در بارهء آقای خامنه ای دهان به دهان خواهد شد، بسیار دهشتناک است. چه؟ ای بسا مردم در توصیفِ وی بگویند: «خامنه ای، فقیهی که از مجاورتِ "گاندی شدن" فرو افتاد، و مردمی را با خود به زیر برد.

             
y y

کنگره سکولار دموکرات ها

y y

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000