دوشنبه 18 و سه شنبه 19 مرداد 1395 ـ  8  و 9 ماه اگوست 2016

دعوتی عام به گردهمآئی بزرگ سکولار دموکرات های ايران در هامبورگ>>>

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

3. و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

5. آنچه دراين سايت اختصاصی و غيرلخبری منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاه سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در صدر اين صفحه آمده و نيز در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. در اين پايگاه، به احترام «جمهوريت»، هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

سردبير: اسماعيل نوری علا  

تأسيس: 14 امرداد 1392

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوک

حلواسازی حاج منصور ارضی!

حمیدرضا رحیمی

گر صبر کنی، حاج منصور ارضی، مداح بیت، ز غوره حلوا سازد، یعنی نوزاد که بزرگ شد، می شود برادر بنیامین بهادری، که هم از توبره می خورد (شهروندان گریخته از جامعهء شکوهمنداسلامی! - م) و هم از آخور (اصطبل بیت- م)؛ این هم سند منگوله دارش، برگرفته از سایت وابستهء تسنیم: «بنیامین می گويد: عشقِ بی‌ قید و شرط در مجلس روضه است، پامنبری حاج منصورم. برگزاری کنسرت بنیامین در آمریکا و جلب سلیقه ‌های مردم آن‌جا یک موفقیت برای همهء ماست! ما توانستیم بخش زیادی از سلیقهء مردم آمریکا و ایرانیان مقیم آن‌جا را به خود جلب کنیم! بنیامین در سال دو هزار و ده سالنی را «سولداد» [منظور تنسيم «سولد آوت» است!] کرد که تا کنون نشده بود.

هیلاری کلینتون، بازگشت به مداخله گری قدرتمند؟
سيلوان سيپل

هیلاری کلینتون، زنی که می پندارد می توان جریان زمان را متوقف کرد، از سوی حزب دموکرات به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا معرفی می شود و همهء نظرسنجی ها تا امروز نشانگراین است که بخت بسیاری برای راهیابی به کاخ سفید دارد، و این در شرایطی است که دنیای خارج برای آمریکائیا خطرناک و پرآشوب تر و بیش از همیشه غیرقابل درک است. آیا رفتار او در زمان «بهار عرب» در مصر می تواند نشان دهندهء سیاست خارجی اش در خاور نزدیک پس از انتخاب به ریاست جمهوری باشد؟ او در خاطرات خود با نام «زمان تصمیم گیری ها» پنهان نمی کند که از دید او نتیجهء «بهار» مصر نشان داد که حق با او بوده است!

بریدن نفس کشیدن پارس...

نوشتهء مورگان شوستر، بزبان انگلیسی

برسی کننده: کامبیز باسطوت

گزافه گوئی نیست چنانچه تصور شود بدون شوستر و پولی که او برای پاسداران رژیم قانون اساسی فراهم کرد احتمالاً محمدعلی دولت متزلزل قانون اساسی را که بشدت متکی به خان های پول پرست بختیاری بود شکست می داد و دوباره پادشاه ایران می شد. شاید باین دلیل بود که دولت روسیه تا وقتی که حکومت مجلس قانون اساسی در گیر جنگ داخلی با محمدعلی و سالارالدوله بود حضور شوستر را در ایران تحمل کرد و وقتی که از بازگشت قاجارها مأیوس شد برای اخراج شوستر اقدام به دادن اولتیماتوم کرد.

منتشر شد:

«میراث فرهنگی و طبیعی ایران در دوران جمهوری اسلامی»

جديدترين اثر شکوه ميرزادگی

هنوز بسیاری از مردمان ما به اهمیت این بخش از فرهنگ امروز بشری آشنایی کافی ندارند و اگر  ذکری از آن می کنند، بیشتر همراه با برخوردهای ناسیونالیستی افراطی ست؛ که طبعاً حالتی دفاعی دارند در مقابل حکومتی که با بخش های عمده ای از فرهنگ ما دشمنی و ستیزی علنی دارد و بر تخریب و نابودی همه جانبه ی آنها همت گماشته است. آن چه که در این کتاب می خوانید مربوط می شود به همین ستیز حکومت نسبت به فرهنگ و میراث فرهنگی، تاریخی، و طبیعی ما؛ ميراثی که در پی انقلاب اسلامی سال پنجاه و هفت در وضعیتی بسیار بحرانی و تکان دهنده قرار گرفته است. مطالب این کتاب از میان صدها مقاله و گزارش و بیانیه ای انتخاب شده که طی 14 سال گذشته نوشته شده اند؛ 14 سالی که میراث فرهنگی ما، و کل فرهنگ ما، بیش از همیشه گرفتار تبعیض و خشم حکومت قرار گرفته است.>>>

در بارهء هواداری پسرم از مجاهدین

محمد نوری زاد

این داغ ننگ در هر کجای این سرزمینِ سوخته و به غارت رفته دم دست است. در هر کجا. در اتاق سرداران سپاه که امروزِ این سرزمین را روفته اند و برای فردایش بساط ها آراسته اند. در اتاق وزیر دادگستریِ رهبری بطور مثال، که یک ملای قاتل اما کارکشته و حرفه ای است و پینه ی سوراخ سوراخ کردنِ چندهزار بی گناه را بر پیشانی نشانده است. در اتاق امام جمعه های پیاده، که هم پخمگی را و هم حوادثی چون اسید پاشی را ورز می دهند... در کنار سجاده ی حضرت رهبری، و نقشِ مغرورانه و مقتدرانه اش در قبال کشته ها و پول های بی نشان، و مدیریتِ قمار مفتضحانه ی هسته ای، ... داعشیان اینجایند. بمب گذاران اینجایند. دزدان و دین روبان و وطن فروشان و مزدوران اینجایند. و داغ ننگ نیز البته. بله، من محمد نوری زاد هستم. با پذیرشِ مسئولیتِ کارهایم. و پسرم، که مسئولیت رفتارش با خود اوست.

پنج عامل عقب ماندگی ایرانیان

محمد حسن حسینی

این سوال مرتباً به ذهن من خطور می کند که واقعاً علت و یا علل عقب ماندگی و فلاکت ما ایرانیان و آشفتگی روز افزون جامعه علیل ما چیست؟ چرا ایران جزو فاسدترین کشورهای دنیا است!؟ چرا ایرانیان جزو افسرده ترین مردم دنیا هستند؟! چرا بیش از نود در صد مهاجران و پناهندگان دنیا مسلمانان و از جمله آنها نخبه های ایرانی هستند که به آمریکا و اروپا (دیار کفار) پناه می برند؟! چرا طبق نظر معاون استاندار تهران بیش از نود در صد جوانان ایرانی از اسلام روی گردان شده اند؟! چرا با وجود منابع غنی ای که خداوند در اختیار ما قرار داده است فقر و فحشا و تن فروشی و حتی اخیرا خودکشی در سرزمین ما بیداد می کند؟!

به نام ایرانیان کانادا اما به کام جمهوری اسلامی ایران!

رضا بنایی

اخیراً سه نفر، که تا حدودی برای آنانی که مسایل سیاسی ایران و بویژه حکومت اسلامی ایران را از نزدیک دنبال می کنند ناآشنا نیستند، با انتشار مقاله ای در «نيو کانادين مديا»، که نشریه ای الکترونیکی ست، با تحریف و یک سونگری در ارتباط با از سرگیری روابط دیپلماتیک کشور کانادا با حکومت اسلامی ایران مطالبی دور از حقیقت و نادرست را سرهم کرده و موذیانه تلاش کرده اند که به دولتمردان و مردم کانادا هشدار دهند که اگر نشتابند و هرچه زودتر به عادی سازی روابط با حکومت اسلامی اقدام نکنند “سرشان حسابی کلاه رفته ” و از خوان گسترده نعمت که به برکت حکومت رژیم فاسد، تبهکار و جنایتکار اسلامی در ایران برای خارجیان پهن شده بی نصیب خواهند ماند...

اطلاعیه کدخدای سرخه! و ديگر قضايا!

به گزارش آژانس خبری «سرخه - پرس»، به دنبال رسوایی های اخیری که چند نفر از اتباع سرخه در پایتخت ببار آورده و باعث آبروی اهالی زحمتکش سرخه شده اند؛ کدخدای سرخه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که تابعیت این سرخه ای های سابق لغو و گذرنامه آن ها باطل شده است و حق بازگشت به سرخه را به خاطر احتمال بدآموزی و از راه بدر کردن سایر روستائیان زحمتکش ندارند! داستان از اين قرار است که حاج حسین فریدون سرخه ای (برادر رئیس جمهور حاج دکتر حسن روحانی سرخه ای) که تا قبل از ترک سرخه نمی دانست "لابی" را با صاد می نویسند یا با سین، با لابی کردن و دیدن دم چند تن از مسئو لان عالیرتبه و تقلید صدا از پشت تلفن، دوستان خود را که سابقاً در سرخه با هم و به اتفاق چوپانی کرده و گوسفندان را به چرا می بردند در راس بانک های مهم کش ور قرار داده و سپس از آنها وام های چند صد میلیاردی بدون بهره گرفته و بین نیازمندان (افراد خانواده!) تقسیم می کرده است!

گفتگوی نخست با

حسن اعتمادی و احمد وحدانی

فايل تصويری      فايل صوتی

آيا گفتگو در اپوزيسيون چنين بايد باشد؟

پرسشی از جانب سردبير سايت جنبش سکولار دموکراسی ايران

در پی سخنان ترکی الفيصل در گرد همائی اخير اعضاء سازمان مجاهدين و سپس ديدار محمود عباس با خانم مريم رجوی، آقای علی ناظر، ناشر و سردبير سايت ديگاه مقاله ای را با عنوان «پيام سياسی يک ديدار و زيرمجموعه های آن» منتشر کرد که اندکی بعد با پاسخ آقای ناصر آبادانی در سايت «آفتابکاران» همراه شد و سپس آقای علی ناظر، با چاپ مطلب آقای آبادانی، نسبت به اين مطلب واکنش نشان داد. در مجموع می توان ديد که مخالفان (به معنی اپوزيسيون برانداز حکومت اسلامی مسلط بر ايران) هنوز حتی زبان مشترکی را برای گفتگو و برخورد انتقادی با يکديگر به دست نياورده اند. بررسی اين سه مکاتبه (که در سايت جنبش منتشر می شود) می تواند درس عبرتی برای همهء دست اندکاران اپوزيسيون باشد.

فعالیت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خارج کشور

امرالله ابراهیمی

سه روز پيش (پانزده امرداد) سالگرد قتل ناجوانمردانه دکتر شاپور بختیار و یار باوفایش سروش کتیبه بود و دو روز پيش هم سالگرد همان روز تلخی بود که فریدون فرخزاد را در منزل اش با کارد سلاخی کردند. ماه قبل‌تر سالگرد قتل دکتر عبدالرحمن قاسملو و یاران اش بود و ماه بعد هم سالگرد قتل دکتر صادق شرفکندی و چند عزیز دیگر است. سالگرد قتل دکتر رضا مظلومان هم در هفتم خرداد بود و ماه قبل از آن، سالگرد قتل دکتر کاظم رجوی را داشتیم. و ... اگر تقویم را ورق بزنیم، سالگرد بالای سی‌صد آزاده‌ی دیگر را هم می بینیم که در خارج از کشور به قتل رسیدند. با اینکه مقتولین گرایش‌های سیاسی مختلفی داشتند و محل قتل‌شان هم متفاوت بود، یک نقطه مشترک در تمامی این قتل‌ها به چشم می خورد.

دربارهء يک نامه از اسماعيل نوری علا

جهانبخش خوش هیکل

چرا جناب نوری علا در نوشته خود اصل موضوع یعنی "راسان" و تلفیق مبارزات مدنی مردم کردستان با دفاع مشروع پیشمرگان حزب و تصمیم به از سرگیری بیش از پیش حضور پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران در میان مردم کردستان را به بوته فراموشی سپرده و هیچگونه موضعی مشخص به صورت تأیید یا مخالفت در این زمینه ابراز نداشته است. ضروری بود جناب نوری علا که در نوشته اش فرصت کافی داشته و به موراد غیر اصلی نامه حزب پرداخته است و بعضاً بخش‌هایی جزئی از نامه‌ی حزب را نیز مثبت ارزیابی کرده است مشخصاً به اصل موضوع یعنی شیوه‌ی جدید مبارزه‌ی حزب دمکرات کردستان ایران "راسان" نیز واکنش نشان می‌داد و در این زمینه دیدگاه خود و جنبش متبوعش را به صورت رسمی اعلام می‌کرد.

غرب به ترکیه نیاز ندارد!

نشريهء «نشنال اینترست»

حقیقت این است که ترکیه برای دهه های متوالی از عضویت اش در ناتو برای ارایه نمایشی مسخره از دموکراسی استفاده کرده است. ناتو یک تسهیل کننده بود و به ترکیه اجازه داد تا جنون آدم کشی اش در منطقه را پیش ببرد و در عوض سوخت لازم برای احیای خیال باطل امپراطوری عثمانی را برای ترکیه فراهم کرد. با پذیرش خطر نابودی وجههء بین المللی و پس از سال ها بهانه سازی برای متحدان سابق مان، زمان آن فرار رسیده است که این روابط یک طرفه و مخرب را پایان دهیم. پیوستن به ناتو ضمانتی برای امنیت ملی ترکیه بود که بیش از آنکه برای ما در غرب سودمند باشد برای ترکیه سودمند بود. این امر امروزه مصداق بارزتری از هر زمان دارد.

کنفدراسيون دانشجوئی و انقلاب 57

اسماعيل نوری علا در گفتگو با عليرضا ميبدی

در برنامهء «نگاه» از تلويزيون ايران فردا

دستاوردهای انقلاب، آلودگی محیط زیست وفساد مالی درحکومت فقیه

حسن اعتمادی  - علی اصغر رمضانپور

در برنامه تفسیر خبر به میزبانی جمشید چالنگی

حکومت اسلامی و استفادهء ابزاری از خداباوری

اکبر کریمیان

دلیل ناموفق بودن روش استیلای فرهنگ سیاسی دین محوران حاکم بر کشور، از نظر سعادتمند کردن جامعه، در نامفهوم بودن و یا در سیال بودن اصول اساسی اش است. هر چند که عنوان می شود که "قوانین الهی" ثابت و غیر قابل تغییر است، ولی شاهد اجرای شرط اول و اصلی آن، که همان هر عمل و گفتاری برای حفظ حکومت جایز و واجب است، هستیم. این شرط یا حکم فقهی به معنی قبول نقض تمامی اصول اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی، عرفی و ... شناخته شده و حتی مورد قبول سیستم است. یعنی دروغ، اختلاس، تجاوز، شکنجه، اعدام، سرکوب مردم و ... برای حفظ نظام جایز و واجب است؛ توجیهی که یک فرد دین محور را، به یک بمب و ماشین نابود کننده تبدیل می کند.

جامعهء ترس و نقش تروریسم اسلامی

جلال ایجادی

اسلاميسم یک «ایدئولوژی خزندهء تهاجمی» است؛ خزنده است زیرا در هنگامی که تناسب قدرت مناسب نیست موذی و عوامفریب است، ولی لحظه ای که احساس قدرت کند دست به تهاجم می زند. در دمکراسی های غربی نظام سیاسی قدرتمند است ولی عرصه های ناتوانی نیز بسیار است و تروریسم اسلامی به این ناتوانی ها آگاه است. اسلامیست ها سنگر به سنگر پیش می آیند و از آنجا که خواهان تصرف قدرت در غرب اند، دارای دو سیاست همسو هستند: سیاست آرام و زیرزمینی و عوامفریبانه و ایدئولوژیک و سیاسی از یکسو و سیاست رادیکال برای بی اعتبار کردن تمدن غرب و حمله های تروریستی برای اغتشاش و جنگ داخلی، از سوی دیگر.

تحمیل تفکر سکولار غربی ها به حقوق بشر!

لاریجانی، دبیر ستاد «حقوق بشر اسلامی» قوه قضاییه

« ما به تجربه های دنیا ارزش می‌نهیم اما غرب در هفتاد سال اخیر نگاه خودمحوری به حقوق بشر داشته است و آن را تجربهء سکولار- لیبرال می‌داند. تحمیل تفکر سکولار تحت عنوان حقوق بشر موضوعی خودمحورانه و تحمیل‌گراست، به طوری که اگر کسی نگاه آن‌ها را قبول نداشته باشد تحت آماج اتهامات قرار می‌گیرد. موضع غرب در برابر حقوق بشر منافقانه است». (یکشنبه 10 مرداد 1395)

پدر مهربان، ملت قهرمان و پول بی‌زبان

حمید بابایی

با گذشت سه سال از عمر دولت، رویکرد “پدر مهربان ملت” یعنی “دولت رفاه” همچنان پابرجاست. نگاهی به رقم سنگین بودجهء جاری دولت در سال کنونی گویای این مطلب است که در بر‌‌ همان پاشنه قبلی می‌چرخد و دولت “مهربان” همچنان در حال پخش اعانه در بین ملت “قهرمان” است. علاوه بر آن، در دولت روحانی، سوء مدیریت و نابسامانی در بودجه و مخارج جاری گزاف و غیر ضروری مانند سابق تداوم داشته و در این میان اشتغال و تولید است که مغفول مانده‌اند. این نابسامانی‌ها به اشکال مختلف در مخارج جاری دولت دیده می‌شود. این مخارج، خواه در قالب دستمزد به لشکر کارکنان مازاد و بی‌ثمر دولتی، و خواه در قالب بودجهء سنواتی فرهنگی چند هزار میلیارد تومانی به شبکهء گسترده‌ای از وابستگان دربار و خواص صورت می‌گیرد که مانند توموری بدخیم در حال مکیدن از پیکره دارایی‌های عمومی کشور هستند.

     

کنگره سکولار دموکرات ها

     

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000

BBBBB