دوشنبه  1 و سه شنبه 2 آذر 1395 ـ   21 و 22 نوامبر  2016

پيوند به سايت ها و وبلاگ های ديگر سکولار دموکرات>>>                       دعوت به مطالعه و امضای بیانیهء «جدایی کامل حکومت و مذهب در ایران»>>>

>>>>

دو ماه از بازداشت زعیم گذشت؛

ما چه کردیم؟!

(گپی با دکتر موسویان)

جمال درودی

عضو شورای مرکزی جبهه ملی

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

فهرست مقالاتی درباره مفاهيم

ويدئوهای آموزشی

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

5. آنچه دراين سايت اختصاصی و غير خبری منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاه سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در صدر اين صفحه آمده و نيز در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

سردبير: اسماعيل نوری علا  

تأسيس: 14 امرداد 1392

پيمان نامهء عصر نو

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

ديالوگ انتخاباتی و ديگر مسائل

حمیدرضا رحیمی

يک شهروند: هیلاری کلینتون نامزد شکست خوردهء حزب دمکرات آمریکا در انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور، بعد از آن مبارزهء انتخاباتی وحشیانه، پیروزی رقیب خود یعنی ترامپ از حزب جمهوری ‌خواه را تبریک گفت و شکست را پذیرفت. ولی «سران فتنه» پیروزی رقیب و شکست خود را نپذیرفتند و آن همه خسارت بر کشور و نظام وارد کردند که هنوز هم مردم گرفتار آن هستند.

فدوی: بنده از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه نمی کند لکن حال که ضد انقلاب خواب است، یواشکی عرض می کند که اولاً در انتخابات آمریکا، مع الاسف تقلبی صورت نگرفت و لذا معتبر نیست! ثانیاً، مقام معظم رهبریِ امريک، یعنی برادر حسین(ع) اوباما، کوشید که در آراء مردم موجود دخالت کند، لکن ملت زیر بار نرفت و  صرفنظر از خوبی یا بدی، انتخاب خودش را کرد! و سر از کهریزک هم در نیاورد!

اعلام موجودیت شاخهء هلند حزب سکولار دموکرات ایرانیان

در تاریخ 27 اکتبر 2016، و مطابق با فصل سوم بنيادنامهء حزب سکولار دموکرات ايران، اعضای اين حزب در کشور هلند طی نشستی در آمستردام شاخهء هلند این حزب را تشکیل دادند. در این گردهم‌آئی آقای رضا اسماعیلی بعنوان سخنگوی این شاخه انتخاب شدند. علاقمندان به آشنائی با این شاخه از حزب می توانند از طریق ایمیل ذير  تماس بگیرند:

contact@isdparty.nl

راهی از ايدئولوژی های چپ تا سکولار دموکراسی

گفتگو با مجيد آژنگ - عضو  شاخهء هلند حزب

گفتگوگر: سعيد بهبهانی از تلويزيون ميهن

آيا سكولاريسم خطرناك است؟

«...سكولاريسم يعنى حكومت بر مردم، بر اساس قوانين و قاعده هاى بشرى، و امروز بر اساس حقوق بشر، بدون دخالت دادن دين و ايدئولوژى، كه اين دو، باعث فرق گذاشتن ميان انسان ها مى شود! افتاد "سخن"؟!» يك نگاه به اين ور انداختم، يك نگاه به آن ور، ديدم كسى نيست كه با من سخن بگويد! يعنى اين كتاب با من حرف مى زند و مخاطب اش من هستم؟! دوباره با احتياط لاى كتاب را باز كردم ديدم بعله. در صفحهء 52 دقيقاً همين را نوشته: «افتاد "سخن"؟!» با ترس و لرز خطاب به آقاى كتاب گفتم: «بله قربان افتاد!» اين را كه گفتم از پنجره نسيمى وزيد و كتاب ورق خورد رسيد به صفحهء 76. ديدم روى جمله اى با قلم زرد رنگ، هاى لايت شده: «شما مگر كور تشريف داريد؟!...»

ایران، ترکیه و عربستان سعودی را به جنگ فرسایشی کشانده

گفتگو با حسن شریعتمداری

وبسایت خبری-تحلیلی نگام: حسن شریعتمداری فعال سیاسی مقیم آلمان  توضیح می دهد که حکومت اسلامی در تمام درگیری های منطقه از عراق تا یمن همیشه یک سر ماجرا است، هم با ایجاد و تشدید جنگ فرقه ای به امنیت داخلی کشورهای منطقه لطمه زده و هم قدرت های منطقه ای را به هراس انداخته و به ستیز واداشته است. از آقای شریعتمداری پرسیدیم که هدف حکومت اسلامی از این رفتار چیست؟ و با این کار چه منافعی عاید کشور می شود؟ همچنین به تنش های آبی ایران و آمریکا و هشدار دریادار آمریکایی پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

شکایت 11 کشور عربی از حکومت اسلامی مسلط بر ايران

دبی - العربیه.نت فارسی

يازده کشور عربی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد نسبت به ادامه سیاست‌های توسعه ‌طلبانهء رژیم حکومت اسلامی مسلط بر ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند. کشورهای عربی در این نامه ضمن تقدیم شکایتی علیه دخالت‌های اين حکومت در منطقه‌، حمایت و ارسال اسلحه از ایران به گروه های تروریستی مانند حزب الله لبنان و حوثی‌ها را به شدت محکوم کردند... در نامه کشورهای عربی با اشاره به قانون اساسی حکومت اسلامی که خواهان صدور هرج و مرج یا باصطلاح "انقلاب" به کشورهای دیگر، به نمونه‌هایی از دخالت ویرانگر و فاجعه بار رژیم اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین وسعودی اشاره شده و این دخالت‌ها را محکوم کرده‌اند.

نامهء تبریک احمدی نژاد به ترامپ  و باقی قضايا

چند روزی بیشتر از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا نگذشته است ولی سیل نامه های عاشقانه و «ما هستيم» و اظهار نظرها و واکنش ها نسبت به انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا جاری شده و رهبران جهان، همراه با منتظر الوکاله ها، با ارسال نامه و پیام های مختلف انتخاب او را تبریک می گویند .الساعه هم خبر رسید که چرخ پنجم گاری، محمود احمدی نژاد، سوارکار سابقی که هشت سال سوار امت همیشه در حال سواری دادن بود، نيز انشای خود را نوشته و برای دونالد ترامپ فرستاده و در این نامه توصیه هایی به رئیس جمهور جدید آمریکا کرده است. متن نامه که بصورت محرمانه برای «ما» هم فرستاده شده را در اين شماره بخوانيد.

یکم آذر را هرگز نباید فراموش کرد

پيام کورش زعیم، از زندان اوین

ما به کشتار های دوران طلایی دههء شصت خو گرفته بودیم و انتظاری جر آن نداشتیم ولی دههء هفتاد با این فریبدگی آغاز شد که دوران سازندگی  و اصلاح طلبی اینجاست و آزادی کوچک نسبت به محدودیها و خشونت های گسترده دههء گذشته است، شاید روند متفاوت را در جمهوری اسلامی نوید می دهد.  ولی به زودی روشن شد که روش کشتن ها عوض شده، کمیته ای حکم ترور مخالفان و منتقدان را توسط  «نیرو های خود سر» بانجام میرساند. در میان نخبگان  و نویسندگان و فعالان سیاسی مدنی که هدف قرار گرفته بودند داریوش و پروانه فروهر بر جسته ترین بودند، نه بخاطر اینکه دیگران برجسته نبودند، بلکه برای این که ملی گرایی و میهن پرستی را هدف گرفته بودند. وقتی یک نویسنده را ترور می کنند یعنی با قلم مستقل مخالف اند، وقتی یک فعال مدنی را می کشند یعنی  فعالیت اجتماعی مستقل را متوقف می کنند، وقتی یک روزنامه نگار بقتل می رسد یعنی رسانه ها باید مطیع باشند. ولی کسی که تنها گناه اش عشق به میهن  و هدف اش مردم سالاری و سر بلندی کشور است، آنگاه ایران را می کشند، فرهنگ ایران  و بدتر از همه فریاد ملت را خفه می کنند. کشتن داریوش و پروانه فروهر ماهیت راستین حاکمان را افشا کرده و این روز نباید فراموش شود، ما با بزرگداشت چنین روزی باید نشان دهیم که ایران هرگز نخواهد مرد.  1 آذر 95

رابطهء اخوان المسلمین و روحانیون شیعه

دکتر ثروت الخرباوی - از رهبران سابق اخوان المسلمین مصر

ترجمه از: کاظم موافق

علی‌ خامنه‌ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی و شاگرد خمینی، که ایضا شاگرد خوب نواب صفوی، از سینه چاکان اخوان المسلمین، بود، کتاب "المستقبل لهذا الدین" سید قطب را به زبان فارسی‌ ترجمه کرد. خامنه‌ای علاقه و ارادت شدید خود نسبت به سید قطب را با "اندیشمند مجاهد" خواندن او در مقدمهء این کتاب بیان می‌کند. رابطهء گرم میا‌‌ن اخوان المسلمین و روحانیت شیعه بصورت ایدئولوژیک و اعلام پشتیبانی ادامه یافت و طبق گفته یوسف ندا، پیش از انقلاب پنجاه و هفت، اخوان المسلمین هیأتی را برای دیدار با خمینی به پاریس فرستادند.

شش ماه ترامپیِ سرنوشت ساز برای ایران

اکبر گنجی

ترامپ در مبارزات ریاست جمهوری، در عین مخالفت با مداخله نظامی، حملات بی امان خود را متوجه ایران کرد. این امکان وجود دارد که وقتی او با مشکلات لاینحل ساختاری داخلی روبرو شود، به سرعت به سیاست مداخله نظامی پناه برد تا اجماع پدید آورد... ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای، حمایت ایران از گروه‌ هایی چون حزب الله لبنان و حوتی‌های یمن، موشک‌ های دوربرد ایران، و موضوعاتی دیگر، همگی بهانه‌ های لازم را به یاران ترامپ و دولت‌های منطقه می‌دهند تا او را به جنگ با ایران بکشانند. می توان خطر کرد و گفت که شش ماه اول ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند برای ایران سرنوشت ساز باشد. زمامداران ایران باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز که بهانه به دست جنگ طلبان آمریکا دهد به شدت بپرهیزند.

خوشبين ها اشتباه می کنند!

مهدی تاجیک

همانقدر که هواداران ترامپ در میشیگان و تگزاس و ایالت‌ های دیگر منتظرند تا باقی‌ ماندهء دوران ریاست جمهوری اوباما هم به سر آید، در تهران و قم و مشهد هم نگاه‌ های بسیاری به تقویم است و لحظه‌ شماری برای روی کار آمدن ترامپ آغاز شده است. تندرو های تهران تصور چنین هدیهء‌ با ارزشی‌ را از سوی رأی دهندگان‌ آمریکایی نمی‌کردند ولی حالا این هدیه در عین ناباوری برای آنها آماده شده است. ترامپ به راحتی می‌تواند مهم‌ترین دستاورد روحانی، یعنی توافق اتمی، را به مهم‌ترین پاشنه آشیل دولت تبدیل کند؛ آن هم درست در شرایطی که به فاصلهء سه ماه بعد از ورود ترامپ به کاخ ریاست جمهوری، نوبت به انتخابات در ایران می‌رسد.

به ما پول بدهيد تا جلوی ترامپ را بگيريم!

تريتا پارسی - از سازمان نياک

ما اکنون در راستای تخمين تأثير انتخابات رياست جمهوری امريکا وقت کافی گذاشته ايم و روشن است که دونالد ترامپ، رئيس جمهور منتخب، همهء دست اوردهای ما را به خطر انداخته است... سناتور تام کاتن، که خواستار پاره کردن سند برجام و بمباران تأسيسات اتمی ايران و بازگشت به «نقطهء صفر» است اکنون نامزد وزارت دفاع شده است. ترامپ همچنين مشغول مشورت و برنامه ريزی برای مشاغلی بالا با نظريه پردازان توطئه همچون کلر لوپز و فرانک گافنی است که مخترع شايعهء «اوباما مسلمان است» بوده و نظريه های تيرهء توطئه را دربارهء سازمان «ناياک» و مقامات کابينهء اوباما، بر اساس پيشينهء قوميتی آنها مطرح ساخته است... اکنون زمان ترسيدن نيست بلکه زمان عمل کردن است. من همجنان معتقدم که ما می توانيم اين امر را متوقف سازيم؛ مشروط بر اينکه يکايک ما در اين نبرد سرمايه گذاری کنيم.>>>

آیا با ترامپ آخرالزمان می شود؟

فرزانه روستایی

پیروزی ترامپ که برخی آن را «برگزیت به توان ده» نامیده‌اند بسیاری از موضوعات حساس بین‌الملل را در معرض ارزیابی دوباره قرار می‌دهد. از جمله: توقف با حداقل ترمز روند جهانی ‌شدن، انزوای دوبارهء آمریکا، تضغیف ناتو، توقف توافق‌ های محیط‌ زیستی علیه گرمایش زمین و علنی و شفاف‌ شدن این واقعیت که دنیای غرب تحمل مهاجران را ندارد و فعلاً  گفت‌وگوی تمدن‌ها در دستور کار جهانی نیست. از سویی، بسیاری از ارزش‌های نهادینه‌شده جامعه آمریکا، که دمکرات‌ها آن را نمایندگی می‌کنند، با این انتخابات به دیواری محکم برخورد کرد.

تصویب قطعنامه‌ء نقضِ فاحشِ حقوق بشر در ایران

گزارش جامعه‌ء دفاع از حقوق بشر در ایران

(عضو فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر)

کمیته‌ء سوم (کمیته‌ء حقوق بشر) هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز 25 آبان (15 نوامبر) با 85 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 63 رأی ممتنع قطعنامه‌‌ای را در باره‌ء نقضِ فاحشِ حقوق بشر در ایران تصویب کرد. در مقایسه با سال گذشته، (76 رای موافق، 37 رای مخالف و 67 رأی ممتنع)، شمار آرا در هر سه مورد به ضرر رژیم جمهوری اسلامی و روشن است که کشورهای بیشتری بر این نظر هستند که وضع حقوق بشر در ایران بدتر شده است.>>>

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000