تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392 - تاريخ انتشار اين شماره: دوشنبه 22 تا چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 13 تا 15 سپتامبر 2021 باور به سکولاردموکراسی يعنی حکومت اسلامی اصلاح پذیر وحتی دگرگونی پذير نیست وباید آن را از بیخ وبن برانداخت تنها راه «نجات ایران» تقویت درک ما است از مفهوم «کشور - ملت» و آنچه که «ملی» (متعلق به ملت) است! |
||||
◊
اين
نشريه
دوشنبه ها و
پنجشنبه ها
به
روز می شود
◊
سردبير:
اسماعيل نوری
علا
◄ ◊ Fax: 509-352-9630 ◊ iraniansdm.n@gmail.com |
فرزندان خود را که نمی توانند متون فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد. |
|||
|
|
|||
ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی به مادران تناقض آشکار بین گزارهای که بهشت را ارزانی زیر پای مادران میداند اما به او حقوقی مساوی با پدر نمیدهد هر بار به شکلی در زیست روزمره زنان ایرانی بروز پیدا میکند. در آستانه شروع سال تحصیلی جدید مصیبتی نو مادران را روانه دادگاهها کرده است؛ مصیبتی که در آن مادر به اندازهای رسمیت و اعتبار ندارد که پرونده یا کارنامه فرزندش را دریافت کند. مصیبتی که به همین جا محدود نمیشود و زنان را در نقش مادری بارها و بارها تحقیر میکند.◄ پخش اول، از تلويزیون ايران فردا: پنجشنبه ها ساعت 2.5 بعداز ظهر کالیفرنیا◄ آرشيو پادکست ها - دوره اول◄ / دوره های دوم وسوم ◄
پیرامون شعار خداپسندانهء «جمعیت کمتر، دنیای بهتر» به آگاهی خوانندگان محترم ضدانقلاب می رساند که متخصصین امر، عملیات برادران گرامی، کرونا، القاعده، داعش (شعبهء ایران و خارج)، طالبان (شعبهء ایران و خارج) را جهت اجرای این طرح و نقشه مقدس و فراگیر و مفید را کافی نمی دانند و در صدد یافتن نیروی کمکی شدیداً مخرب دیگری هستند؛ بگونه ای که کار را یک سره کند. باری، از آنجا که برادران ما در اینگونه موارد دارای نعلین زرد (کمربند مشکی سابق- م) هستند، در این راه نیز پیشقدم شده اند. فدوی همچون همیشه به عملیات ایذائی برادران، از از هر قماش و قبیله ای، مباهی است، خوانندگان محترم ضدانقلاب را نمی داند.◄
وطن دوستی زنان پس از دو انقلاب سال هاست هر گاه که مطلبی در ارتباط با انقلاب مشروطیت می خوانم و یا به حوادثی که در آن اتفاق افتاده فکر می کنم تصاویری در ذهنم ظاهر می شود از مردمان ایران آنروزگار، به ويژه زنانی که در آن زمان برای نجات وطن شان از چنگال عقب ماندگی و استعمار پنهان و آشکار از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند. و همیشه بلافاصله آن ها را مقایسه می کنم با خودمان، و به ويژه با زنان امروز ایران که بی هیچ تلاشی، در قبال مسایلی چون فروش و بخشیدن منابع طبیعی و ثروت های ملی به روس و چین و دیگر کشورها، زندگی می کنیم و نمی دانیم و یا می دانیم و به روی خودمان نمی آوریم که وطن مان تبدیل به مستعمره ای شده است. واقعا چه شده است؟◄
ارتباط تاريخی ايران با جنوب لبنان براستی ماهيت و زمينه ارتباط حکومت اسلامی ـ و کلاً ايران ـ با شيعيان جنوب لبنان چيست و ـ علاوه بر ماجراجوئی های رژيم تهران در سراسر منطقه برای گسترش نفوذ خود از يکسو و ياری گيری از فلسطين تا ونزوئلا برای باقی ماندن، از سوی ديگر ـ توجه خاص رژيم تهران به لبنان از سر چيست؟.. آيا بواقع اين ايرانی ها هستند که از جنوب لبنان برای گستردن دامنه نفوذ خود سود می برند و يا بايد به عناصری در داخل حکومت اسلامی کنونی توجه داشت که ـ همچنان بدون داشتن حسی از ايران دوستی و توجه به منافع ملی کشورمان ـ به سرزمين مألوف مادری خويش (جبل عامل) می انديشند؟◄
صدای گلوله می آید، بشمار // دختر کابل را / از در مخفی می برند. // حال که به جستجوی خون اش برخاسته ای / جلوتر بیا / آهان! / راه های کور ابرها را / باز کن / و او را / در هوای باران مه و اشگ / ببین. // کمی جلوتر بیا / گرههای کور راه ها را / باز کن / و عطر و بوی محبوبه های شب را ببین/ که گم شده می گردند / در کوچه های دنیا... / صدای تازیانه می آید، بشمار!◄
از هر سه ایرانی یک تن «فقیر مطلق» است اخیراً گزارشی بر اساس دادههایی که تا پاییز ۹۹ در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تجمیع شده، بیرون آمده که نشان از گسترش شدید موج فقر و محرومیت در کشور دارد؛ در این گزارش حداقل ۳۱.۴ درصد از ایرانیان در پاییز ۹۹ زیر خط فقر بودهاند و این یعنی از جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران، ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در محرومیت به سرمیبرند.◄ |
دنیای رنگی اما اجباری اصلاح طلبان پمحمدعلی ابطحی، روحانی اصلاحطلب، در توییتر خود تصویری منتشر کرده که شامل دو بخش است، بخش بالایی تصویر زنانی محجبه با پوشش سیاه و در بخش پایین تصویر زنان با حجاب رنگین به چشم میخورند. او در وصف این عکس با ترتیب یاد شده نوشته است: «حجاب پوشش است، رنگ سیاه نیست، جامعهء رنگی شادابتر است»؛ و در ادامه از حجاب رنگی بعنوان یادآور کاشی کاریهای زیبای ایرانی نام برده است! بدین ترتیب، محمدعلی ابطحی، با مرام و منش سیاسی خود، که همان اصلاح طلبیست، «حجاب خوب!» را توصیف کرده◄
برگزاری یادبود نوید افکاری با وجود فشار و ارعابگزارش کیهان لندننخستین سالروز اعدام نوید افکاری کشتیگیر معترض اعتراضات تابستان ۹۷ دیروز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ در آرامستان روستای سنگر برگزار شد، در حالی که حکومت و مأموران امنیتیاش از هیچ حرکت غیرانسانی برای برگزار نشدن آن دریغ نکردند. با حملهء نیروهای امنیتی در روز یکشنبه به سعید و الهام افکاری، سعید از ناحیه سر آسیب دیده و آثار ضربات مأموران در ناحیه دست و گوش وی در مراسم یادبود برادرش قابل مشاهده است.◄
►► جنایاتی که دامن فرماندهان و مجریان را می گیرد محاکمه حمید نوری، بنا بر اصل «صلاحیت قضائی جهانی» برای «رسیدگی به جرایم بین المللی بسیار جدی و مهم علیه بشریت، در هر کجا که رخ داده باشد» انجام می گیرد. استدلال دادستان سوئدی این است: وقتی جرم و جنایت علیه بشریت در ابعادی بسیار وسیع رخ دهد، همهء دادگاه های دنیا برای رسیدگی به این جنایات صلاحیت جهانی دارند. بنا بر اصل حقوقی «صلاحیت قضائی جهانی»، این جنایات مشمول مرور زمان نشده و جرم تلقی نشدن آن در کشور محل ارتکاب مانع از محاکمه و مجازات مرتکبین جرم در کشور رسیدگی کننده نمی گردد؛ و هر نوع استنادی مبنی بر این که مجری چنایت به دستور کس دیگری (مثلاً فتوای خمینی) مرتکب این جنایت شده مسموع نیست.◄
اگر دکان این زهدفروشان رونق گرفت از این روست که نه گوش به حافظ سپردیم و نه در طنز تلخ عبید تامل کردیم. نه صائبمان را فهمیدیم و نه کلیم کاشانی و وحشی و عطار و دیگر مبارزان این آوردگاه فکری را جدی گرفتیم. ما نیندیشیدیم و از اندیشیدن امتناع کردیم. این است که فریب عمامه و زهد زاهد خشکاندیش را خوردیم و در داماش گرفتار آمدیم. دامی که عارفان به هزار زبان و ایما و اشاره و کنایه و استعاره ما را از آن خبرداده بودند اما ما نشنیدیم و انگار نخواستیم بشنویم و تو گویی هنوز هم از شنیدن و دیدن و فهمیدن امتناع میکنیم. آیا فصل بیداری فرانرسیده است؟◄
آیا آیندهء افغانستان پیشبینیپذیر است؟ صرف نظر از این که چه کسانی قدرت سیاسی در افغانستان را به دست گیرند، نظمِ همگانی سیاسی- اجتماعی- فرهنگی آینده در افغانستان به گونهای بازتاب جامعهی اکثریت روستایی این کشور خواهد بود و طبعاً این نظمِ همگانی با تجربیات و دستاوردهای شهرهای بزرگ که در بیست سال گذشته به دست آمده در تناقض شدید قرار خواهد گرفت و به اصطلاح مانند ترمز عمل خواهد کرد. شاید بتوان گفت که با توجه به ساختارهای قبیلهای بسیار کهن و زندگی روستایی اکثریت مردم و همچنین غالب بودن شریعتِ ارتدودکس اسلام در میان مردم، شکوفایی و انکشاف جامعهء افغانستان به سوی یک جامعهء با ارزشهای بورژوایی به زمان درازی نیاز دارد.◄
استاد مطالعات اروپایی دانشگاه آکسفورد این کار شکستی بزرگ بود و خیانتی هولناک به همه مردمی که به آنها گفته بودیم میتوانید زندگی آزاد و برابر داشته باشید، بهویژه زنان و دختران. این کار یک خیانت وحشتناک و یک شکست است... در واقع، نمیشود نادیده گرفت که یک نسل کامل از مردم افغانستان با برخورداری از آزادی نسبی بزرگ شدهاند، بهویژه زنان که از برابری بیشتر و امکان آموزش و کار بهرهمند شدهاند. بنابراین صادقانه بگویم، فکر نمیکنم که در برخی شرایط نباید دموکراسی را صادر کرد. اما باید کار را تمام کنید. ◄
حرکت تدریجی رژيم به سوی ایجاد هولوکاستی دیگر این رژيم از همان آغاز کارش اقدام به قتلها، بمبگذاریها و سایر اقدامات تروریستی علیه کسانی که آنها را دشمن خود میداند، در داخل و خارج از این کشور، پرداخته و همیشه به جامعهء جهانی به عنوان «هدف انقلابی» خود نگاه میکند؛ آنگونه که اگر تمام فعالیتهای مخرب چهل و سه سال اخیر این حکومت را کنار هم قرار دهیم خواهیم توانست صدای گامهای تند این رژیم به سمت ایجاد هولوکاستی فجیعتر از هولوکاست آلمان نازی بشنویم.◄
طرحی برای پایهگذاری دولت دوران انتقال این طرح دستاورد گفتگوها و هم اندیشیهایی است که بویژه در دو سال گذشته در بین جمع کثیری از کنشگران سیاسی مدنی صنفی جریان داشت. جهت ژرفش و گسترش دیدگاهها و تکمیل طرح، آن را در اختیار مبارزان کشور قرار میدهیم تا بتواند به نوبه خود امر پایهگذاری دولت برونمرزی، و دولت موقت در ایران را تسهیل کند و شتاب دهد.◄
فروپاشی عمومی و فروپاشی حکومت الهی شرایط ایران بطرز بیسابقه ای به گسیختگی کشیده شده است. هیات حاکمه در تشتت کامل و فروپاشی است و بسیاری از هنجارهای اجتماعی آشفته شده اند و کارآیی خود را از دست داده اند. ذهن جامعه در پرسش برای یک تغییر بزرگ است و در دلها اضطراب و نگرانی انباشت شده است. هم امید به تغییر و هم گیجی در فهم شرایط و هم ناتوانی برای ایجاد تغییر، ذهن ها را مشغول نموده است. وضع چگونه است و چه خواهد شد؟◄ |