مشروح این توئیت

برنامه ای از حزب سکولار دموکرات ایرانیان

آرشیو سکولار دموکراسی    آرشیو تلویزیون ایران فردا

یادداشت وارده

سایت «وکالت میدیم» حک شده ،نمیذارن رقم بره بالا، جند وفته  از 440000 تا بالا پایین میشه. ولی مردم دست ورنمیدارن، برین به بینین، هنور رأی میدن. یکی دیگه هم جدا داره رأی جمع میکنه. 75000 تا هم اون جمع کرده. جمعا بیشتر از نیم ملیون شده. یک ملیون و ششصد هزار تا هم هشتگ زدن. خیلی ها هم وکالت دادن، بدون اینکه رأی بدن. تو ایرون هم که نمیتونن رأی بدن. چند جا شنیدیم  شعار دادن  «رضا پهلوی، وکیل مایی». زندانیای سیاسی هم از زندون رأی میدن. مردم زنگ میزنن به تلویزیون «من و تو» وکالت میدن. انوقت  یک کذاب تجزیه طلب ناجوانمرد با توهین به این همه ایرانی میگه «کودتای وکالت  می دهم  رو سپاه پاسدران انجام داده». آدم مفتضح شده و شکست خورده.  شما بگین:   علی کریمی مامور رژیمه ؟ اخه بابا شرم و حیا هم بد نیست.  همین آدمک شعار «رضا شاه / روحت شاد» رو گفت شعار سپاهه. خبرای دروغ اش تمومی نداره، یک رودهء راست تو شکم اش نیست. چه درست  گفته بودن که کچل  میشه زلفعلی

پوزیسیون یا اپوزیسیون؟

مهدی اصلانی

هفتاد تن از ایرانیان داخل و خارج (اگر دو فروند دیگر امضا کرده بودند می‌شدند ۷۲تن) با امضای بیانیه‌ای اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کردند. امضاء‌ کنندگان از حکومت خواسته‌اند «با تجدید نظر در سیاست ‌های اقتصادی، اجتماعی ... اجازه ندهد که دخالت همیشگی بیگانگان یکبار دیگر باعث تضعیف مؤلفه‌ های قدرت ملی ایران شود!» تضعیف مؤلفه‌های ملی؟ تجدید نظر؟

هجمه!

حمیدرضا رحیمی

حضرات ضد انقلاب!.. باز دوباره چه خبرتان است؟ باز سوراخی گیر آورده که از آن به برادران هجمه کنید؟! بفرمائید:

* گویا نیوز: استفاده از ماشین آ‌ب‌پاش علیه مردم زلزله ‌زدهء خوی.

مگر کار بدی فرموده اند؟ البته که نه! واقعیت آن است که ملت شل و پت، بعلت ریزش آوار، قدری گرد و خاکی شده بودند و یگان ضد شورش، بعنوان دوش آب سرد، ایفای نقش فرموده است.

دهه‌‌هشتادی‌ها چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟

مهرداد حسامی

نشریه «کتاب تراژدی» در تازه‌ترین شماره‌ی خود (شماره‌ء ششم) گزارش تحقیقیِ مفصلی درباره‌ء «تفکرات، خواسته‌ها، تفریح‌ها و آرزوهای نسل z  و دهه ‌هشتادی‌ها در ایران» منتشر کرده است، زیر عنوان «صبح به‌خیر ایران». ولی خلیلی، گرد‌آورنده‌ء این گزارش، ضمن بررسیِ روند تاریخی و پژوهش‌های میدانی درباره‌ء این نسل، با چند نوجوان و جوان و معلم گفت‌وگو کرده است و آنچه در اینجا آمده، خلاصه‌ء نظرات و دیدگاه‌های چند تن از این افراد است.

زیستن در روزگارِ وجدان

کاوه کیان‌فر

آیا کدام نور از کدام روزن تابیده است که اکثر ایرانیان دیگر خود را مجبور به زندگیِ پیشین نمی‌بینند؟ کشف حجاب در خیابان توسط شمار زیادی از زنان تنها ظاهری از یک پنهانِ بزرگ‌تر است. گرچه قتل ژینا امینی نخستین جنایت نبود، اما انگار برای مردمان هر سرزمینی زمانی فرا می‌رسد که خود را در آینه می‌بینند و شر، آن شرِ پنهان و همراهیِ ناخودآگاه با شر، را در وجودِ خود مشاهده می‌کنند و وجدانشان از ستم و قتل بی‌گناهان برانگیخته می‌شود.

جوزف بورل مزخرف می بافد!

مجید محمدی

جوزف بورل پس از رای پارلمان اروپا در باب تروریستی بودن سپاه اعلام کرده است که اتحادیه اروپا نمی تواند بدون حکم دادگاه یکی از کشورهای اروپایی سپاه را یک سازمان تروریستی اعلام کند. این سخن اولا هیچ پایه و اساس حقوقی و قانونی ندارد و ثانیا تنها برای باز گذاشتن در دیپلماسی گفته شده است.

آنچه «میشل فوکو» در ایران ندید و «کیت میلت» دید

سعید صادقی

امروز، بعد از چند دهه، این‌گونه تصور می‌کنیم که روشنفکران غربی در سال پنجاه‌وهفت در مورد انقلاب ایران اشتباه کرده‌اند و یا، در بهترین حالت، فریب حرف‌ها و رفتار انقلابیون اسلامی و "خدعه‌های" رهبر انقلاب را خورده‌اند... با این‌حال، فروکاستن کلیتی به‌نام "روشنفکری غرب" به شخص "میشل فوکو" نمی‌تواند تمام حقیقت ماجرا را بیان کند.

گفتگو با «رابرت مالی»

ترجمهء برنامهء «گفتار سخت» بی.بی.سی

تلاش‌ها برای احیای توافقی که مانع جاه ‌طلبی هسته‌ای ایران شده بود حالا به بن بست خورده. دولت ایران اورانیوم را غنی می کند مردم خودش را سرکوب می‌کند و به روسیه پهپاد می‌دهد. مهمان من نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران «رابرت مالی» است. او دیپلماتی کارکشته است ولی با شکست دیپلماسی آمریکا چه می تواند بکند؟  رابرت مالی در واشنگتن به هارد تالک خوش آمدید.

سخن یک جمهوری‌خواه با جمهوری‌خواهان

آرمان مستوفی

درست است که این گروه‌ها و افراد [تحزیه طلب]، به درجات متفاوت، با حکومت اسلامی ایران مبارزه کرده‌اند و می‌کنند ولی این برای اتحاد با آنها بسنده نیست. به عبارت روشن تر، مهم این نیست که کی با کی مبارزه می‌کند؛ باید دید کی برای چی مبارزه می کند. مجاهدین خلق هم ده‌ها سال است که با حکومت آخوندها مبارزه می‌کنند. چرا اتحاد، هماهنگی و حتی تفاهم با آنها در دستور کار ما نیست؟

در بارهء یک مصوبهء غیرقانونی و فاجعه بار

کانون حقوقدانان ايران

در روز هفتم بهمن ماه سال جاري، شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا، که وجودش از اساس غيرقانوني است و حق هيچگونه قانونگزاري ندارد، اقدام به تصويب مصوبه اي مملو از اشکالات جدي قانوني کرد و طي آن تصويب نمود تا اموال دولتي را به معرض فروش و تاراج بگذارد. آقاي علي خامنه اي نيز حسب تصريح مندرج در وبسايت خبررساني دولت در بيست و يکم آبان ماه اين مصوبه فاقد ارزش قانوني را مورد تائيد قرار داد.

طلال محمد در فارین پالیسی چه می گوید؟

پرویز رئوفی

عربستان سعودی نه از سرنگونی رژیم بلکه از روی کار آمدن حکومتی ملی و دموکراتیک متکی به منشور حقوق بشر و حقوق کامل شهروندی برای آحاد ملت بیمناک است؛ حکومتی که در آن ‌زنان و مردان برابر باشند و محدودیت های دینی برداشته شود. وجود چنین کشوری در همسایگی شان و تأثیر ناگزیر آن است که کشورهای جنوب خلیج فارس را نگران می کند. سقوط حکومت اسلامی و بر سر کار آمدن حکومت دینی دیگری اما با اهداف تجاوزکارانهء کمتر آن چیزی است که کشورهائی مثل عربستان خواهان آنند.

انقلاب  اسلامی بزرگترین پیروزی دنیای عرب بود!

سین.چ.

یکی از وزرای اسبق عربستان سعودی در یکی از نشریات فنلاند: امروزه ایرانیان  تحصیل کرده و اهل تجارت چنان از لحاظ هویت ملی  تحقیر شده اند که با فخر و غرور از اجازهء حضور در بازار کار کشور امارات یاد می کنند و داشتن دفتر در شهر  دبی یا ابوظبی به اندازه داشتن دفتر کار در منهتن نیویورک برایشان پرستیژ ایجاد می کند. کسی دیگر با عکس سی و سه پل اصفهان پز نمی دهد در عوض ویترین مغازه های لوکس کشورهای حوضهء خلیج [فارس] مایهء مباهات ملت تحقیر شده و بی هویت ایران شده است.

در حاشیهء انتخاب سخنگو

سام قندچی

همکاری آدم های سیاسی به شکل نوعی پارلمان، چه مهستان اشکانیان باشد و چه کنگرهء کنتینانتال ابتدای تأسیس آمریکا، امر غیرمنتظره ای در تاریخ نیست! همین کنگرء آمریکا نیز اول قوه مجریه و مقننه بود و 15 سال همین کنگره بر کشور آمریکا حکومت می کرد! پارلمان بریتانیا نسز که امروز قوهء مقننه است در زمان گردن زدن پادشاه بریتانیا قوه مجریه هم بود و در واقع اول در آنوقت «کرامول» رییس پارلمان بریتانیا بود و بعداً دیکتاتوری اش را بعنوان جمهوری بریتانیا اعلام کرد. بر اساس تمرکز کنونی ایرانیان بر دموکراسی می توان گفت که حکومت کردن توسط مجمعی نظیر پارلمان می تواند عملی باشد.

سکولار دموکرات ها و وکالت به شاهزاده

اسماعیل نوری علا: سخنرانی در مهستان

در امر «وکالت» هویت موکل، هویت وکبل، موضوع وکالت، زمان برقرار بودن وکالت، و حق الزحمهء وکیل پایه های کار را تشکیل می دهند. در قرارداد کنونی ما هم، سکولار دموکرات ها «موکل» اند و شاهزاده رضا پهلوی را بعنوان «وکیل» خود انتخاب کرده اند. از نظر ما و با عنایت به، و بر اساس آنچه خود شاهزاده تا کنون مکرراً گفته است، «حدود اختیارات وکیل» را می توان در ده موضوع خلاصه کرد...

مخالفین هم به کاندیداهای خودشان رأی بدهند!

گفتگوی نوری علا با سعید بهبهانی

فایل تصویری     فایل صوتی

گفتگوی نوری علا با شهرام همایون

درباره وکالت سکولار دموکرات ها به شاهزاده

چرا سکولار دموکرات ها به شاهزاده وکالت می دهند؟

اسماعیل نوری علا

اگرچه برخی از ویژگی های آقای رضا پهلوی، (مثلاً، ارتباط خونی شان با دو پادشاه سلسلهء پهلوی، ولیعهد بودن شان برای پادشاهی در آن سلسله، قسم پادشاهی خوردن شان به هنگام فوت پدر و بر اساس قانون اساسی مشروطه) از جمله دلایل پیدایش مشخصات ممتازی است که در بالا ذکر شد، اما وکالت دادن به ایشان بدون در نظر گرفتن آن ملاحظات و صرفاً بخاطر شخصیت ممتاز خود ایشان صورت گرفته و لزوماً ناظر بر این نیست که احیاناً ایشان بخواهند، بدون موافقت ملت در روند رأی گیری های دموکراتیک، پادشاهی و زعامت خاندان پهلوی را احیا کند.

پیامی از جانب شاهزاده رضا پهلوی

خطاب به موکلین خود

ابراز عمومی این اعتماد، از جمله این امکان را به من و دیگر افراد مورد وثوق شما می‌دهد تا با قدرت و صراحت بیشتری به نمایندگی از شما در سطح بین‌المللی گفتگو و مذاکره کنیم. همان‌طور که در مهرماه ۱۳۹۹ در «پیمان نوین» تاکید کردم، نجات ایران جز با همبستگی ملی ممکن نیست.

معنای مخالفت با اعطای وکالت به شاهزاده

سارا فرزان

به نظر می رسد مخالفان امر دادن وکالت به شاهزاده، یا به عمد و از روی عناد و غرض و یا در اثر بی توجهی، نه تنها با استفاده اشتباه  از مفهوم «کفالت» به جای «وکالت» سعی در ایجاد آشوب تفرقه و برهم زدن صفوف اتحاد ایران دوستان می کنند بلکه مضعول نابود ساختن تنها حلقهء اتحادی کارآمد در برابر حکومت اسلامی هستند. لذا، با اندکی دقت و تأمل در روانشناسی و نوع سوگیری آنها می توان فهمید که چه طیف هایی دم از امتناع از دادن وکالت می زنند و فهمید که هراس آنها از چیست.

آرشیو

پيوند به سایت مهستان

 آرشيو برنامه های گذشتهء مهستان

فایل تصویری       فایل صوتی

سخنران:

سروش مظفر مقدم

مدير جلسه: عباس دانشور

پيوندهای جنبش:

سایت حزب سکولار دموکرت ايرانيان

نشريهء «گيتی مداری» حزب

خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

مجموعهء «روزگار آلترناتیو»

مجموعه «برای یک زندگی معمولی...»

پادکست های سکولار دموکرات ها

ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

ويدئوهای آموزشی

مفاهيم اصلی

کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات ها

سايت سکولاريسم نو

سایت سکولارهای سبز ايران

بيانيهء پويشگری

اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

«ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

پيمان نامهء عصر نو

بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

سایت ایرانسکوپ

پیوند به کتاب

تاکتیک های مقاومت مدنی

در سدهء بیست و یکم

موانع فرهنگی شکوفائی

نظام اجتماعی ایران

از دیدگاه تفکر سیستمی

گفتگو با مهندس جمشید قراجه داغی

زیر نظر اسماعیل نوری علا

https://www.mehripublication.com/

سه کتاب برای دانلود رايگان

مبانی سکولاریسم نو

سکولاریسم نو برای ایران

نوشتهء اسماعیل نوری علا

زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک

نوشتهء «لرد کین راس»

ترجمهء اسماعیل نوری علا

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان