به
نظر می آید که نوری زاد در درک "واقعیت" وجودی مردم "سرزمین
ملازده" دچار خطا شده و یا به عمد می کوشد آن را دگرگون جلوه دهد.
تأکید او بر "واقعیت" ها کاذب است زیرا می پندارد که مردم ایران به
چنان درماندگی و فرومایگی دچار شده اند که در
برابر سلطه سرکوبگرانه و جنایتکارانهء حکومت آخوندی هیچ گزینه ای جز پذیرش "واقعیت" های او ندارند.
در
حالی که دلیل صبوری و بردباری مردم این است که به چشم خود می
بینند که این نظام اهریمنی چنان در
گرداب خود
کرده های بی تدبیرش غرق شده که سرنوشتی جز فروپاشی و نابودی ندارد.
تهدید
به سرکوب / تهدید به تبعید!
حشمت طبرزدی
نه
جنبش
اجتماعی از تهدیدهای خامنه جا
می زند، نه زندانیان سیاسی از تهدید به فشار
بیشتر هراسی دارند.
دو هفته پیش از عید نوروز که البته شما اسلام گراها ترجیح
دادید
با عزاداری به این عید دهن کجی کنید، ریختید در سالن 12 و مثلاً
بازرسی
کردید.
هفتهء
پس از آن،
همزمان با چهارشنبه سوری، درب هواخوری را باز
نکردید.
نتیجه این دو اقدام شما چه بود؟ مراسم باشکوه چهارشنبه سوری را
در
سالن برگزار کردیم،از روی آتش پریدیم و مرگ بر دیکتاتورگفتیم. پیام
آن را
نشنیدید؟ باز
تهدید به فشار بیشتر می کنید!؟ فکر می کنید تهدید و سرکوب
بیشتر،
بحران های گوناگون شما را بر طرف خواهدکرد؟
نسرین ستوده
دوستان،
هموطنان و همراهانِ تحصنِ «حق کار، حق دگراندیشان».
درودهای بی پایان مرا از ایران پذیرا باشید. مطلع شدم تعدادی از
هموطنانم در سراسر دنیا کارزاری را در حمایت از تحصن «حق کار، حق
دگراندیشان» ترتیب داده اند. لازم میدانم ضمن سپاس از تک تک
افرادی که برای این کارزار تلاش میکنند،
اين
مراتب زیر را به اطلاع برسانم...
تريبون خانم ستوده نشويد!
*
خواننده ای بی نام:
نسرين ستوده ساخته پرداختهء
هاشمي رفسنجاني هاست.
شما چطور تريبون چنين شخصي شده ايد!؟
به نظر مي رسد پشت پرده ها جنبش شما هم يك سرش به هاشمي رفسنجاني
مي رسد.
لازم است در اين مورد توضيح مناسبي داده شود.
اميدوارم چنين نباشد؛
كه اگر چنين باشد هيچ نهاد مدني معتبري باقي نمانده است همين مانده
كه شماها هم همانند جمهوري اسلامي مردم را احمق فرض كنيد.
منتظر پاسخ ايم.
* خواننده ای بی نام:
نسرين ستوده ساخته پرداختهء
هاشمي رفسنجاني هاست.
شما چطور تريبون چنين شخصي شده ايد!؟
به نظر مي رسد پشت پرده ها جنبش شما هم يك سرش به هاشمي رفسنجاني
مي رسد.
لازم است در اين مورد توضيح مناسبي داده شود.
اميدوارم چنين نباشد؛
كه اگر چنين باشد هيچ نهاد مدني معتبري باقي نمانده است همين مانده
كه شماها هم همانند جمهوري اسلامي مردم را احمق فرض كنيد.
منتظر پاسخ ايم.
دهکدهء
جهانی، اسلام و بحران هم سایه گی
اکبر کرمی
بجای
"بحران در اسلام" و حتا بحران در ادیان، مناسب تر آن است که از
"بحران در هم سایه گی" و "بحران هم سایه گی" یاد کنیم؛
سرنامی که درک مناسب تری از وضعیت جهان های جدید و بحران های آن در
برابر ما قرار می دهد. درکی که هم مسلمانان را در گیر بحران می
داند و هم بحران را محدود و متعلق به مسلمانان نمی کند. آن چه در
پاریس رخ داد به واقع بخشی از نشانه گانی است که می توان آن را
نشانه گان دهکده ی جهانی نامید...
پیام نوروزی سازمان جوانان پان ایرانیست
با
توجه به اینکه تمدن ما پریشیده و مضمحل شده و انکشاف درونی به سمت
و سوی موصوف ندارد، با همهء تلاش
هایی که از طلیعهء مشروطه به عمل آمده، کماکان تا
رسیدن به حاکمیت ملت و حکومت قانون و جامعه پیش رفته فاصلهای معنا
دار- که به برزخی ژرف میماند – وجود دارد. با عنایت به بحران
های موجود، در این دریای مواجِ نشدنها، در قلمرو
دشواریاب، یک جزیرهء امکان چونان جای پایی برای عمل بر پایه
مقتضیات منافع ملی میبایست فراهم شود.
آشنائی با ساختاری جديد برای
جنبش سکولار دموکراسی ايران:
اعلام تشکيل «نهاد هماهنگی جنبش»
اگرچه «جنبش سکولار دمکراسی ايران» یک جوشش ملی است و هیچ فرد و یا
گروهی نباید و نمی تواند ادعای مالکیت انحصاری بر آن را داشته باشد
اما، از آنجا که هر جنبشی برای حرکت به سوی اهداف خود نیازمند
هماهنگ کردن امور مختلف خويش است، بدین منظور عده ای از ایرانیان و
سازمان های باورمند به سکولار دمکراسی تشکیلاتی را به نام«نهاد
هماهنگی جنبش سکولار دمکراسی ایران» بر پا داشته و اساسنامهء جديدی
را برای کار آن، به شرحی که می آيد، به تصويب مجمع عمومی فوق
العادهء مؤسسين رسانده اند.
سکولاریسم
و دین از دید هابرماس
وحید وحدت حق
آيا
شهروندان متدین و بیدین میتوانند حقوق یکسان در یک کشور داشته
باشند؟ از دید یورگن هابرماس میشود به این سئوال
جواب مثبت داد، به شرطی که مقامات حکومتی
کشور و شهروندان اصول دموکراتیک را مراعات کنند. البته
مقامات حکومتی کشور میبایست نسبت به عقیده و بیان
شهروندان موضع بیطرفانه داشته باشند و از
آزادیهایی مانند آزادی بیان و آزادی قلم صیانت کنند. با وجودی که
پروژهء جوامع سکولار اروپا در مقایسه با وضع فرهنگی سیاسی
جهان شاید استثنایی باشد، ولی هابرماس تاکید
میکند که تز سکولاریسم در سطح
جهانی مدافعان زیادی دارد.