چینی
ها باید آزادی مذهبی داشته باشند!
رئیس جمهور چین
ايرنا
(خبرگزاری حکومت اسلامی مسلط بر ايران) از
پکن
گزارش کرده است که: «رییس
جمهوری خلق چین،
که کشورش تحت حاکمیت حزب
کمونیست قرار دارد،
اعلام کرده
که هر جامعه و کشوری
برای پیشرفت به مذهب نیاز دارد و چین نیز از این
قاعده مستثنی نیست.
"شی
جین پینگ"
در سخنانش که از تلویزیون مرکزی چین پخش می
شد، خاطر نشان کرد که مذهب نباید تحت نفوذ خارجی
تغذیه شده و یا خط بگیرد بلکه باید بر اساس
همکاری با قانون به توسعه آن مساعدت کرد.
وی گفت
که جامعه چین مانند دیگر جوامع به مذهب نیاز دارد
و ما باید کاری کنیم که از مذهب به عنوان
یک رکن اساسی برای توسعه اجتماعی و پیشرفت عرصه های دیگر
استفاده شود.
وی افزود: همه گروه های مذهبی باید آزادانه فعالیت های
خود را انجام دهند و بر اساس قانون و در هماهنگی
با دولت و کشور به رشد جامعه کمک کنند».
در اين ميان "ايرنا"، لابد برای گرفتن اثر مهم اين سخنان
سکولاريستی، و نيز سوء استفاده از آنها، افزوده است که: «رسانه
های گروهی چین با انتشار اظهارات رهبر این کشور
گزارش کرده اند که مخالفان دولت چین با سوء
استفاده از عامل مذهب در سین کیانگ و تبت به فعالیت های
استقلال طلبانه دامن زده و باعث شورش شده اند.
به همین سبب رئیس
جمهور چین خواستار آن شده است که گروه های مذهبی
خود را از نفوذ بیگانگان خارج کرده و بر
اساس قانون چین فعالیت کنند.
چین بر این باور است که در سین کیانگ با سوء استفاده از اسلام،
و در تبت با
استفاده ابزاری از بودیسم،
دشمنان این کشور به دنبال براندازی هستند.
رسانه
های گروهی چین در روزهای اخیر گزارش های مشروحی در
بارهء
توسعهء
اسلام در
این کشور منتشر کرده و دین اسلام را دین صلح و
آشتی معرفی کرده اند».
اطلاعیه پایانی چهل و سومین پلنوم
کمیتهء
مرکزی حزب کمونیست کارگری
حميد
تقوایی لیدر حزب در بحث افتتاحیه به بحران عمیق سرمایه داری و
زمینه های مساعد در ایران و در سطح جهان برای پیشروی چپ اشاره کرد.
وی بر این نکته تاکید کرد که بحران همه جانبهء
سرمایه داری،
و بویژه سردرگمی سیاسی بورژوازی که تحت عنوان بحران دموکراسی و بی
اعتبار شدن احزاب سنتی راست از جانب خود کارشناسان و نهادها و
رسانه های بورژوازی جهانی مورد تاکید قرار می گیرد، بیش از هر زمان
ضرورت تحزب یافتن نیروی چپ اجتماعی را مطرح و برجسته می کند.
اطلاعیه پایانی پلنوم سی و چهارم
کمیتهء مرکزی حزب حکمتیست (خط رسمی)
گزارش
به پلنوم توسط آذر مدرسی دبیر کمیته مرکزی حزب ارائه شد. آذر مدرسی
بر متن تصویری عمومی از اوضاع متحول امروز و موقعیت جریانات سیاسی
و اپوزیسیون ضمن اشاره به موقعیت حزب حکمتیست در صف مبارزه برای
آزادی و برابری در جامعه ایران، و مصاف های آتی طبقهء
کارگر و کمونیسم در تقابل با بورژوازی و تعرض جمهوری اسلامی به
معیشت کارگران و توده های محروم جامعه، گزارش مشروحی از عرصه های
مختلف فعالیت حزب در فاصله پلنوم سی و سوم تا مقطع فعلی را به
پلنوم عرضه کرد.
حکومت اسلامی و جنازهء نويسندگان سکولار
اسماعيل نوری علا
گردانندگان فرهنگی ِ حکومت اسلامی ناچار بوده اند تا برای مشکل
«تشييع جنازه» چاره ای عاجل بجويند. آنها تا توانسته بودند از
جنازه های عوامل خودشان استفاده کرده بودند. جنازهء شهداشان را در
همه شهرها گرداننده بودند. آنها را در دانشگاه و ميدان و گورستان
های مذهبی دفن کرده و سراسر کشور را به گورستانی بزرگ تبديل کرده
بودند؛ اما اکنون «دشمنان»، «طاغوتيان»، «کافران» و «سکولارها»
(اين مخالفان واقعی نشستن مذهب در حکومت) نيز، با استفاده از همان
زمينهء تاريخی ـ استوره ای ِ تشيع، با جنازه های شهدا و کشته گان
خود به ميدان در می آمدند.
◄
فايل
صوتی
◄ فايل
تصويری
◄
فايل پی.دی.اف
◄
داعش،
پدیده ای گذرا یا ماندگار؟!
شهباز نخعی
آنچه که جای خالی آن کاملاً
احساس می شود، اراده ای سیاسی برای برقراری آرامش در خاور میانه
است. همه شواهد نشان از آن دارد که چنین ارادهء سیاسی ای با "طرح خاورمیانه جدید" و مرز بندی های آن تناقض و
تضاد دارد. بنابراین، تا زمانی که در بر
این پاشنه می چرخد، منطقه روی آرامش نخواهد دید و پاسخ این پرسش
همچنان مبهم می ماند که
«آیا
داعش پدیده ای گذرا یا ماندگار است؟!»
ظریف،
نمایندهء باهوش نظام؟
کامبيز قائم مقام
در گوشی از دروغ های ظریف صحبت
می
شود و علنی عده ای ایشان را سیاستمداری بزرگ می نامند.
حتی دروغ گویی های بی
شرمانهء
ایشان را هم از سیاستمداری هوشمندانه و والای ایشان بحساب می آورند.
این
که
«سیاستمدار
اگر
دروغ بگوید مستحب است»
را سیاستمداران شارلاتان برای
توجیه خودشان می
گویند. هرچند آقای ظریف دروغ مستحب نگفت
بلکه کوشش نمود با
انکار واقعیات مملکت و جعل حقایق پرده ای بروی
جنایات حکومت در
این نظام
استبدادی بکشد. وگرنه چرا گاندی، مصدق و سون یاتسن
هرگز بمردم دروغ نمب
گفتند؟
تبعیض
در مقابل عدالت
شکوه میرزادگی
من در همین جا و در حضور صدها تن از انسان های بهایی که بیشترشان
از هموطنانم هستند، به عنوان یک نویسنده و کسی که سال هایی از عمر
خود را به تدریس گذرانده، می خواهم به احترام عدالت، و به احترام
لزوم آموزشی که می تواند پاک کنندهء همه ی زشتی ها و تبعیض ها
باشد، اعلام آمادگی کنم برای تدریس آن لاین ِ جوانان بهایی سرزمینم
که از تحصیل محروم شده اند. این افتخاری است برای من به عنوان یک
غیر بهایی که اندک مطالبی را که می دانم به انسان های مشتاق اما
محروم از دانش اندوزی سرزمینم انتقال دهم.
بنیادگرایی
اسلامی و سکولاریسم
پرویز دستمالچی
اسلام
به عنوان یک دین، و اسلامگرایی به عنوان یک جنبش سیاسی برای کسب
قدرت سیاسی و استقرار یک نظم سیاسی ویژه، دو پدیدهء
متفاوت اند. اسلام، برای اسلامگرایان، ایدئولوژی لازم و ضروری برای
یک جامعهء
یکدست و حکومت الله بر زمین است. در تصورات آنها، حکومت در ارزش ها
بی طرف نیست، ایدئولوژی دارد. همه باید از اسلام مورد نظر حکومت
گران تبعیت کنند، آزادی انتخاب وجود ندارد.
اینکه نام آنها سلفی (از شاخه حنبلی اهل سنت)، یا فدائیان اسلام
باشد یا ولایت فقیه و حزب الله (از شاخه شیعه دوازده امامی مکتب
اصولی) یا جامعهء
"امت- امامتی" شریعتی، یا حماس و بوکو حرام باشد، تفاوتی در اصل
ماهیت ارتجاعی و واپسگرای آنها نخواهد داشت.