ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

tتأسيس: 14 امرداد 1392                                                             سردبير: اسماعيل نوری علا  

جمعه 23 تا يک شنبه 25 بهمن ماه 1394 ـ  12 و 14 فوريه 2016

 

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

1. در اين پايگاه،

به احترام «جمهوريت»،

هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد،

 واژهء «جمهوری» به

 «حکومت» تبديل می شود.

2. انتخاب تيتر مقالات وارده

با سردبير است.

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوکت

نظام ولایت مطلقه فقیه منشأ فساد است!

فساد با نظام ولایت مطلقه فقیه همزاد است.  مانند لاله و لادن، دوقلوهای به هم چسبیده که از هم جداکردن شان به مرگ هر دو منجر شد. مصداق بارز گفتهء برتراند راسل، اندیشمند شهیر انگلیسی است که، نقل به مضمون، می گوید: «قدرت فساد می آورد و قدرت مطلق فساد مطلق». این فساد عارضی و ناشی از اثر عوامل بیرونی مانند نادرستی و طمع کارگزاران حکومت، تأثیر پذیری از عوامل بیگانه، عدم اطمینان به پایداری حکومت و... نیست، بلکه ساختاری و ناشی از پی و بافت آن است.  پی و بافتی که شالوده آن بر قایل نبودن ابتدایی ترین حقوق برای مردم، تبعیض فاحش، درجه بندی شهروندان به خودی و غیرخودی، حاکمیت یک قشر مفت خوار و غیرمولد بر جامعه، فریبکاری و مردم فریبی و ادعای واهی نمایندگی خدا برروی زمین بنا شده است. 

بررسی مواضع مختلف در برابر انتخابات پيش رو

گفتگو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «پويش» به مديريت سيروس ملکوتی

براندازان برنامه ای ندارند!

حشمت طبرزدی

در جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی

مناظره دربارهء انتخابات موازی

اسماعيل نوری علا ـ منصور اسانلو

در برنامه «ياران» بمديريت عليرضا ميبدی

با همهء تردیدها، برای انعکاس این خبر مهم می نويسم

مطلب وارده

با امید ایرانی آباد و  پیشرفته، بر پایهء معیار های قابل قبولِ ملتی شاد، خلاق، آگاه و دارای احساس مسئولیتِ برآمده از وظیفهء ملی و اجتماعی، برای شرکت در انتخابات در پیش مجلس و ثبت نام، با همه تردیدها و اما و اگرها، به فرمانداری تهران مراجعه داشتم. در سالن، موقع تکمیل فرم ها، آقای ضیاء مصباح، مدرس بازنشسته، عضو نسبتاً فعال شورای مرکزی جبههء ملی ایران، دبیر کانون علوم اداری ایران، نویسندهء مطبوعات، تحلیلگر سیاسی و، بهتر بگویم، دلواپس واقعی آیندهء مردم و میهن را دیدم که برای ورود به عرصهء انتخابات در پیش، آمده بود.>>>

باید در مقابل جریان مخالف تفکر انقلابی در نظام ایستاد

علی خامنه ای

گزارش راديو فردا: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز چهارشنبه چهاردهم بهمن خطاب به دبیر و اعضای دبیرخانهء شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که باید در مقابل جریان «مخالف تفکر انقلابی» و «بی‌اعتقاد به مبارزه با استکبار» ایستاد. او گفت: «از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند و برخی هم با این‌که در داخل نظام بودند اما اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشتند که باید در مقابل این جریان ایستاد». آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به بازتعریف مفهوم امنیت پرداخت و گفت: «باید در شورای عالی امنیت ملی، و دبیرخانهء این شورا، تفکر انقلابی صحیح و خالص حزب‌اللهی حاکم باشد». به گفته رهبر جمهوری اسلامی ایران، «امروز به‌واسطه شیوه‌های جدید و پیچیده دشمن، همچون موضوع فضای سایبری و تاثیرات فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و ضدامنیتی آن، مبارزه سخت‌تر و حساس‌تر شده است».

پيشنهاد روز ملی عشق و حال!

بنده همانطور که چند روز پیش سرگرم مطالعه تقویم بودم (چون تنها کتاب سانسور نشده در حکومت اسلامی کتاب سررسید و تقويم است) مشاهده کردم  که برای همه چیز یک روز مخصوص و بزرگداشت در نظر گرفته شده الا برای معجزهء هزارهءء سوم قبل از میلاد (حاج دکتر احمدی نژاد) و این ظلم بزرگی در حق این دانشمند و سیاستمدار و اقتصاد دان برجستهء عالم بشریت است، لذا تصمیم گرفتم با یاد آوری چند نمونه از خدمات و دستآوردهای اين بزرگوار، از مسئولین امر تقاضا کنم یک روز، و یا اگر نشد یک نیم روز  یا اگر باز هم تقویم جا ندارد یک شب یا نصفه شبی را به بزرگداشت ایشان اختصاص دهند.

سر در گمی

حمیدرضا رحیمی ـ کاليفرنيا

کار برادران، و از آن میان ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) این روزها شده است گيج کردن فدوی مادر مرده! بنقل از برادر بی.بی.سی ملاحظه کنید: «روحانی خواهان رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پروندهء حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان شد». آیا یکی از استنباط های خوانندگان محترم ضدانقلاب از "خارج از نوبت"، در تیتر بالا، مانند فدوی ست؟ یعنی جنود ظفر ورود نیروهای خودسر و خودجوش بیت، حملهء خداپسندانه به سفارت های دیگری را نیز در دستور کار داشته یا دارند که برادر روحانی، دارد پارتی بازی یا ایز گم می کند؟ لطفاً به فدوی عاجز کمک کنید!

انقلاب و فرزندان اش: بازگشت به 57، از مسیر 67

امیر کیانپور

اين یادداشت تأملی است، از خلال متن‌ها، تصاویر و ایده‌ها، درباره‌ء انقلاب پنجاه و هفت؛ نه در مورد عوامل و ریشه‌ها و خاستگاه ‌های آن، بلکه درباره‌ء فاصله‌ء انقلاب پنجاه و هفت با خویش، بالقوگی‌ های محقق نشده‌ء آن، و سرنوشت فرزندان اش. آنچه می‌خوانید تلاشی است برای ملاقات دوباره با پنجاه و هفت و جستجویی برای مکان ایده‌آل چنین ملاقاتی. بدین لحاظ، یادداشت از مسیر باریکی می‌گذرد که، با گذر تابستان شصت و هفت، به زمستان پنجاه و هفت می‌رسد

«شیخ روباه»

مسعود نقره کار - فلوريدا

روباه وارگیِ آیت الله خامنه ای (شیخ روباه یا آخوند- روباه) حکایت ها دارد، اما قبل از اینکه مواردی از آنها را بخوانید این چند ضرب المثل را در ذهن داشته باشید: «روباه تا ته چاه است کرباس خیر می کند. یعنی در زمان گرفتاری و ناتوانی و بینوایی وعده های خوش و شیرین می دهد. به هنگام پیری و پایان عمر زهد و عبادت پیشه می کند»، «به روباه گفتند شاهدت کیست گفت دنب ام. یعنی این گواه مغرض و در امر ذینفع است. دم روبه گواه روباه است». آیت الله سّیدعلی خامنه ای، ولی فقیه و حاکمِ حکومت اسلامی، در گفتار و رفتار نشان داده است که "فریبکار، محیل، مکار و زیرک" است. در واقع "روباه پیر" واقعی این "شیخ روباه "ست که رهبران انگلیس می باید در مکتب وی درس روبَه صفتی تلمُّذ می کرده اند.

آن روز که انقلاب پیروز شد گریه می کردیم،

هنوز هم گریه می کنیم

مهرانگيز کار - واشنگتن

زمان به ما آموخت که گریستن در روز پیروزی انقلاب برحق بوده  و اغلب آنها که آن روز بسیار خندیدند و شادمانی کردند در کام انقلاب فرو رفتند و جویده شدند، به علاوهء ما که البته انتظارش را داشتیم و می دانستیم دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد. آنها می دانستند که ما روز 22 بهمن بسیار گریسته ایم؛ گناه کبیره ای بود و هرگز بخشوده نشدیم. زمان به ما آموخت که روز پیروزی انقلاب، بستری بوده است برای زایش طالبان و داعش. انقلاب ما شالوده را گذاشت. ستمگری را قانونمند کرد. به دروغ قانون و اخلاق را چنان در هم تنید تا هر چه می خواهد بکشد و شکنجه بدهد و سانسور کند و روزنامه نگار دستگیر کند و روزنامه تعطیل کند و به سلیقه شخصی و باندی و جناحی، قانون را متناسب با مرام داعشی خود، تفسیر کند. زمان به ما آموخت که روز پیروزی انقلاب روز پایان آرزوهای بزرگ ملتی بود که توی چاله چوله های امر به معروف و نهی از منکر دفن شد.

در مورد حکومت و روحانيت

سخنانی از خمينی

* روحانی نباید به شغل دیگری غیر از روحانیت که بسط توحید و تقوی و پخش تعالیم قانون های آسمانی و تعذیب اخلاق توده است، بپردازد. ( کشف الاسرار صفحهء 208) * مقامات روحانی قصد ندارند در ایران حکومت کنند. (مصاحبه با خبرگزاری فرانسوی فرانس پرس،پاریس 3 آبان 1357) * من خودم نمی خواهم قدرت و یا حکومت را در دست بگیرم. (پاریس 25 آبان 7135) * تا این ملت هست، روحانیت هم هست! (6 خرداد 1360  در جماران و در دیدار با نمایندگان مجلس) >>>

اپوزيسيون دلبسته و خوشبختی‌های یک دیکتاتور

مزدک بامدادان

سخن از گروهی است که من آن را “اپوزیسیون دلبسته” می‌نامم. هموندان این گروه هرچند خود زندانی و شکنجه‌دیده و رنج‌کشیده حکومت اسلامی هم باشند، تا ژرفای جان و مغز استخوان دلبسته این رژیم‌اند و برای برپای ‌ماندن آن و برجای ‌ماندن سردمداران آن، اگر که نیاز باشد، جان خود را نیز می‌فشانند. اینان یا از دیرباز در کشورهای اروپایی لنگر افکنده‌اند و پیوسته گوشهء چشمی به رژیم ولایت فقیه داشته‌اند و یا خود از کاربران و وابستگان نزدیک این رژیم بوده‌اند، که کمابیش از ده سال پیش بدین سو در جامهء “اپوزیسیون” رهسپار فرنگ شده‌اند و نرم ‌نرمک در میان آنچه که خود را اپوزیسیون می‌نامد جای خوش کرده‌اند.

مناظره ای در مورد معنا و مفهوم «رأی اعتراضی»

تقی روزبه - اصغر ايزدی

از آن جا که برخی توجیهات و دستاویزهای نظری نسبت به "رأی اعتراضی" و حضور بخش های گاهاً وسیعی از مردم (ناراضی) در انتخابات ضد دموکراتیک و نمایشی و مهندسی شدهء رژيم، همچون دامچاله ای برای خزیدن برخی نیروهای مدعی اپوزیسیون (=شبه اپوزیسیون) به آغوش رژیم عمل می کند، بحث و واکاوی این معضل و اتخاذ تاکتیک های اصولی و مؤثر در برخورد با آن از جانب اپوزیسیون ضد سیستم دارای اهمیت است. تقلیل و فرموله کردن چنین مشارکتی صرفا به "رأی اعتراضی" و "نه" گفتن به نظام، و یا به جناح بدتر در برابر جناح بد، بدون در نظرگرفتن همه جوانب و پی آمدهای آن و مشخصا نادیده گرفتن وجه مهمی چون تزریق"مشروعیت" به نظام، سرانجامی جز غلطیدن به گرداب معرکه گیری های انتخاباتی رژیم ندارد.

روشنگرى يا ديوانگى؟

جمشيد قراجه داغى - فيلادلفيا

اين روزها گرفتارى اساسى دنياى بهم پيوسته و آسيب پذير ما در اين است كه چگونه مي توان با هيولاى جنگ طلبى، كه مدت ها در خواب بوده و با اشتباه محاسبهء بعضى ها بيدار شده و زندگى  بسيارى از انسان ها را بخاك و خون كشيده است، مقابله كرد و صدمات احتمالى آن را به حداقل رساند.  متأسفانه، با توجه به آنچه اين روزها مي گذرد نمي توان نتيجه گرفت كه دست اندر كاران راه حل مؤثرى براى اين مشكل يافته باشند. به اين دليل، شايد آگاهى به يک نكتهء برخاسته از “تفكر سيستم ها" بتواند در اين زمينه كارساز گردد. اين تفکر می گويد: «شكست ما بخاطر ناتوانى در يافتن جوابی برای مسئله اى كه با آن روبرو مي شويم نيست بلكه بخاطر اشتباه در تشخيص و انتخاب صورت مسئله اي ست كه با آن در گير شده ايم.» احتمالاً مشکل ما هم در يافتن جوابى براى مقابله با اين گروه از مؤمنانِ «مجاهد» اشتباه در تشخيص صورت مسئله باشد.

چرا رفسنجانی «ناچار» از

«قطع این مرحله با مرغ سلیمان» شده است؟!

فرهاد جعفری - مشهد

بخش بزرگی از دهه‌ی گذشته (و به‌ویژه در ماه‌های نزدیک به خرداد هشتاد و هشت و سال‌های پس از آن) و مبتنی بر تقسیم‌ کار میان جناح‌های مختلف شبکه‌ی خویشاوندی از یک‌سو، و نیاز ائتلاف نظامی ـ امنیتی به قرار گرفتن در پشت سپری به‌ نام ولی‌فقیه، از سوی دیگر، هر دو رقیب ترجیح دادند که نزدِ افکار عمومی چنین به‌نظر رسد که «ولی‌فقیه در سویه‌ی احمدی ‌نژاد ایستاده است نه میرحسین موسوی خامنه». اما امروز در بیانیه‌ی دفتر هاشمی رفسنجانی، و در پاسخ به اظهارات اخیر «احمدی‌مقدم» (فرمانده‌ی برکنار شده‌ی نیروی انتظامی و سرپرست فعلی ستاد مردمی یمن!) آمده است: «...کار به‌جایی رسیده بود که حتی یک‌بار، رهبر معظم انقلاب به آقای هاشمی ‌رفسنجانی فرمودند که "عده‌ای از شما گله دارند که آقای خاتمی را تشویق می‌کنید که بیایند، برای اینکه آقای مهندس موسوی نیاید". که البته؛ با توضیحات آقای هاشمی، "رهبری معظم توجه فرمودند که اینها دروغ می‌گویند"».  دليل آوردن اين نقل قول چيست؟

             

 

کنگره سکولار دموکرات ها

 

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000