دوشنبه 15  تا سه شنبه 16  شهريور 1395 ـ  5  و 6 ماه سپتامبر 2016

دعوتی عام به گردهمآئی بزرگ سکولار دموکرات های ايران در هامبورگ>>>

 

>>>>

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

3. و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

5. آنچه دراين سايت اختصاصی و غيرلخبری منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاه سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در صدر اين صفحه آمده و نيز در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. در اين پايگاه، به احترام «جمهوريت»، هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

سردبير: اسماعيل نوری علا  

تأسيس: 14 امرداد 1392

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوک

؟؟؟؟

جرم شناسی اسلامی

حمیدرضا رحیمی

* فرزند آیت‌الله منتظری می‌گوید یکی از موارد مطرح شده در جلسه بازجویی روز شنبه "افشای اسرار نظام" بوده است؛ با این استدلال که زمان ضبط این فایل، آیت‌الله منتظری قائم ‌مقام رهبر ایران بوده و اسراری که او در جریان آن قرار داشته، از اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده و افشای آن "جرم" است./ بی.بی .سی

تحشیهء فدوی: خب آیت الله زاده!، نمی شد به برادران بگوئی که آيا قتل چند هزار نفر از جوانان جرم نیست، اما گفتگو پیرامون آن جرم است؟!

 

 

روح خدا؟!>>>

بهنام چنگائی

اميدوارانش حتی  ديدند / که آمده ست تا  / در دشت و دره های گلِ سرخ / در هنگامه ی روئیدنِ لاله ها  /  بذرِ شقاوتِ بیکرانِ مرگ بکارد. // ديدند: آن که نامِ خدا در دست و زهرِمار در چشم دارد / خرمگس ملوثی ست / که با لشگر کینه آمده / با دار طناب های کور و / داس های تيز / تا آلاله ها را از هستی تهی کند.

افتخار می کنیم حکم خدا را اجرا کردیم!

مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری روحانی

مصطفی پورمحمدی ، نماینده وزارت اطلاعات در زندان اوین در سال 67 و یکی از اعضای هیئت چهار نفره اجرای فرمان خمینی برای اعدام جمعی زندانیان سیاسی، روز یکشنبه در سخنرانی‌ای در جلسه شورای اداری استان لرستان در خرم‌آباد گفت: «ما افتخار می کنیم که دستور خدا در رابطه با منافقین را اجرا کردیم و در مقابل دشمنان خدا و ملت با قدرت ایستادیم و مقابله کردیم».  او صراحتا گفت که خودش و سه تن دیگر از اعضای هئیت مرگ، در سال 67 بنا به فرمان رهبر حکومت اسلامی به هیچ کس رحم نکرده اند. او با «کفار» خواندن زندانیان سیاسی، برای توصیف ابعاد کشتاری که بر مبنای فرمان خمینی در زندان ها به راه انداختند گفت حکم هئیت مرگ این بود که : «خداوند فرمودند بر کفار رحم نکنید چون آنها به شما رحم نمی کنند و به منافقان نباید رحم کرد».

حمایت مجلس خبرگان از کشتارهای سال 67

خبرگزاری های داخلی

به گزارش خبرگزاری های داخلی، مجلس خبرگان رهبری نظام جمهوری اسلامی که در این دوره بسیاری از نمایندگان آن با رأی اصلاح طلبان انتخاب شده اند، در یک بیانیه از کشتارهای سال 67 به دستور آیت اله خمینی دفاع کرد. هاشمی رفسنجانی نیز در سخنانی ضمن حمایت مجدد از خمینی، هدف «هجمه های اخیر» را «مرحوم حاج احمد آقا و بیت محترم ایشان» و «انتقام از نقش و جایگاه بی ‌نظیر امام در تاریخ معاصر ایران و جهان» دانست.>>>

اگر آقای خامنه‌ای را از دست بدهیم هیچ کس ديگری نیست

علی اکبر هاشمی رفسنجانی

مرحوم علی اکبر پرورش نوشته است: «آقای ناطق تعریف کرد چند وقت پیش دیدم آقای هاشمی یک سری قرص از توی جیبش درآورد و آب خواست و خورد. می‌دانید که بنیه هاشمی خیلی قوی است... آقای ناطق می‌گفت پرسیدم آقای هاشمی شما قرص می‌خورید؟ گفت: بله. گفتم: شما که اهل قرص نبودید؟ گفت: دچار سرگیجه می‌شوم. گاهی وقت‌ها هم از خواب بلند می‌شوم، زمین می‌خورم. رفتم دکتر این قرص‌ها را تجویز کرد. هر وقت از خواب بیدار می‌شوم یاد این نکته می‌افتم که اگر یک وقت آقای خامنه‌ای را از دست بدهیم می‌بینیم که هیچ کس نیست و همین فکر است که من را زمین می‌زند و قرص‌ها را برای همین می‌خورم. آقای هاشمی می‌گفت: به زن و بچه هایم هم گفته‌ام من روی دو چیز با کسی معامله نمی‌کنم. یکی روی جمهوری اسلامی و دیگری آقای خامنه‌ای. بر سر این دو معامله نمی‌کنم و محکم پای آنها می‌ایستم.»

جلوگیری از برگزاری مجمع عمومی

اطلاعيهء کانون نویسندگان ایران

ما بارها اعلام کرده ایم نویسنده ایم و ما را با قدرت سیاسی کاری نیست، اما مخالف سانسور و خواهان آزادی بیان و اندیشه بی هیچ حصر و استثنا برای همگان هستیم و بدیهی است مجامع عمومی کانون نیز هدفی جز این را دنبال نمی کنند. اما طی ده روز اخیر سه تن از اعضای هیئت دبیران کانون، فاطمه سرحدی زاده و اکبر معصوم بیگی، علی رضا عباسی و منشی کانون قارن سوادکوهی و یکی دیگر از اعضای کانون، رضا خندان مهابادی به وزارت اطلاعات احضار و به آنان تاکید شده است از برگزاری مجمع عمومی کانون خودداری کنند.

ترس های جدید

ايگناسيو رامونه

امروز ترس به شدت بر اروپا حاکم است. با رسیدن انبوه صدها هزار مهاجر از خاور نزدیک (سوریه، عراق) در ماه های اخیر، ترس از « تهاجم خارجی» افزایش یافته است. دولت های اروپایی نمی توانند احساس در معرض تهدید نیروهای خارجی بودن را مهار کنند، چرا که ریشهء آن در بالا گرفتن اسلام و انفجار جمعیتی «جنوب» و تغییرات اجتماعی- فرهنگی است که هویت شان را از بین می برد. بر این همه می توان بحران سیاسی و سیاستمداران را افزود؛ تزاید موارد فساد باعث شده که بسیاری از دولت ها نامحبوب و در حال از دست دادن حقانيت هستند. راست افراطی در سراسر اروپا از این ترس ها برای مقاصد انتخاباتی بهره برداری می کند.

بازسازی رادیکال جهادگری

پيتر هارلينگ

سازمان حکومت اسلامی (داعش) جنبش جهادگری را نوسازی کرده است. در هنگامی که این جنبش براثر خود ویرانگری پایان یافته بود، داعش توانست با استفاده از خلاء ایجاد شده در جنگ سوریه، به بازسازی و نوزایی آن بپردازد. ازاین پس نیرویی فاقد ایدیولوژی در منطقه ای که حکومت های آن درحال زوال و انحطاط کامل هستند مستقر می شود و این نیرو قادر است از اشتباهات، زیاده روی ها، ضعف ها و کمبودهای کسانی که با آنها مبارزه می کند بهره برداری نماید.

ممنوعیت های جدید در مشهد مقدس، و چند ملاحظهء

آخرین خبرهای رسیده از مشهد مقدس حاکی است که علاوه بر ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد، هرگونه خواندن با صدای بلند (حتی یاسین به گوش خر) ممنوع اعلام شده است. به حمامی های مشهد و به اهالی مشهد اولتیماتوم داده شده که نباید در زیر دوش حمام و یا در خزینه آواز بخوانند و خاطیان به دادگاه انقلاب تحویل و دهان شان سرویس خواهد شد! همچنين خارج کردن باد و گاز معده با صدای بلند و به صورت مکرر و پشت سر هم، که شائبه چهچهه زدن را ایجاد کند و به صدای بعضی خوانندگان معروف شباهت داشته باشد بکلی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، با استفاده از تکنولوژی پر کردن قلب راکتور چند میلیارد دلاری اراک با بتن و سیمان، چاه و چالهء خاطیان را پر خواهند کرد!

در مورد کنگرهء چهارم سکولار دموکرات های ايران

دکتر رضا حسين بر - منوچهر يزديان - اسفنديار منفردزاده

فايل صوتی      فايل تصويری

فساد مالی در حکومت فقیه و پی آمدهای کشتار زندانیان سیاسی

حسن اعتمادی

در برنامه تلويزيونی تفسیر خبر به میزبانی جمشید چالنگی

 

 

در بارهء همكارى پوتين ـ خامنه اى

گفتگو با محمدرضا روحانی

گفتگوگر: سايت «پژواک»

روابط فعلى خامنه اى با جهان همان نظريهء موازنهء مثبت شاهنشاهى است؛ البته شكل آن فرق مى كند، ولی در ماهيت يكى هستند و اصل هم "مصلحت نظام" و حفظ قدرت حکومت است... پوتين به حركت درآمده است تا با يک تاكتيک ماجراجويانه راه فرار آبرومندى از بن بست تحریم های آمریکا و اروپا پيدا كند... براى فرار از عواقب وحشتناک رقابت ناتو و روسيه در خاك ايران، و سمت و سو دادن مطالبات تاريخى و انباشتهء مردم گرسنه اى كه قريب چهل سال در بحران هستند، بايد براى نابودى تماميت رژيم جمهوری اسلامی تلاش كنيم.

گرایش به سکولاریسم در اظهارات برخی مسؤولان دیده می‌شود!
مصباح یزدی

سکولارها می گویند که دین نباید در امور دنیا دخالت کند؛ امروزه این گرایش در بسیاری از مردم با شدت و ضعف وجود دارد و گاهی اوقات در سخنان برخی از مسؤولان هم دیده می شود و در صورت اشکال کردن به سخن شان، شرایط زمانی را مطرح می کنند که این گرایش، گرایش سکولاریستی است... اگر کسی سکولاریسم را بپذیرد، فرقی بین نظام شاهنشاهی با نظام اسلامی نمی بیند و کسانی که دین و دنیا را به هم مربوط می دانند، ارزش هایی را مطرح می کنند پلیس دو نظام ذکر شده با هم متفاوت هستند.

آزادی بیان و اختیار گوش سپردن یا نسپردن

طاهره بارئی

نمی‌توان ابزار‌های انتقال بیان را جدا از مسئله قدرت بررسی کرد. در بررسی تاریخچۀ بیان و تکلم گفته می‌شود که این امر در ابتدا هدیه‌ای بوده از سوی صاحب قدرت، به افراد عادی. قدرتمند بوده که سخن می‌گفته، امر می‌کرده، تعین تکلیف می‌نموده است و بقیه گوش فرا داده، عطیه بیان را دریافت می‌کردند. آیا بیان برنخاسته از موضع قدرت، گوش شنوائی حول خود خواهد یافت؟ هر چند وبلاگ‌ها و سایت‌ها امروزه دریچه‌ای برای بیان به سوی شهروندان غیر متعلق به گروه‌ها و حزب‌ها گشوده‌اند، اما برای تبلیغ و شناساندن این منافذ بیان نیز باید تمسک به رسانه‌های بزرگتر جُست که باز به خاطر داشتن روابط با ارباب قدرت یا نداشتن آن، تضمینی در برخورداری از آنها نیست. آزادی بیان بدون داشتن حق برابر برای استفاده از ابزار انتقال جمعی آن، به چه کار می‌آید؟

حميد يزدان پناه، از دبيران كانون نويسندگان، از ميان ما پر كشيد!

مجيد آژنگ

حميد ما نيز رفت و آتش بجان مان زِد. همين چند ساعت پيش بود كه خبر آمد اما چگونه ميتوانسيم باور كنيم؟ آرام خوابيده بود، درست به همان سان كه زيست! چند دقيقه اى توانسيم از طريق اسكايپ با جسم او وداع كنيم. اين غم بى درمان را به شهين همسرش و به سام و شهرزاد و بهرام فرزندان اش و بويژه به همسرم كه عاشقانه دوست اش مى دارد، و همچنين به رفقا و ياران اش در كانون نويسندگان ايران و تمامى دوستداران اش تسليت مى گويم. آخرين جمله اش به دوستى چنين بود : «مهین عزیزم... مسافر راه دور... چشم به راهت هستیم... جات خالی بود که ببینی و شاید باور کنی که یر ما چه ها گدشت و می گذر». يادش گرامى باد.

جناب آقای مجيد آژنگ و سرکار خانم منيژه يزدان پناه

از جانب جنبش سکولار دموکراسی ايران در گذشت آقای حميد يزدان پناه، برادر خانم منيژه و عضو کانون نويسندگان ايران را به شما تسليت گفته و اميدوارم که نيروی اميدوار کنندهء مبارزه عليه حکومت اسلامی صبر و استقامت شما را در اينگونه مصائب صد چندان کند.  سخنگوی جنبش: اسماعيل نوری علا

اوباما دوران اش را با عدم درک دیکتاتور ایران گذرانده است!

مقاله‌ای از «ایلای لیک» در سايت بلومبرگ

ترجمه از صدای آمریکا

 پرزیدنت اوباما نه تنها نسبت به نمایش همبستگی با معترضان به تقلب در انتخابات سال 1388 ریاست جمهوری در ایران تمایلی نداشت، بلکه از این ترس داشت که تظاهرات آن روزها تماس مخفی او با رهبری جمهوری اسلامی را به خطر بیاندازد. در پشت صحنه، پرزیدنت اوباما به نظر مشاوران اش بی اعتنایی می کرده است. آنها می خواستند آمریکا همان گونه که در گذارهای مشابه کشورها از دیکتاتوری به دموکراسی عمل کرده عمل کند و پیام هایی حاکی از حمایت از معترضان در ایران بفرستند. رییس جمهوری آمریکا حتی به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سی آی ای) دستور می دهد تماس ها با بعضی حامیان جنبش سبز را متوقف کند.

خروج زبانی روس‌ها از پایگاه هوایی شاهرخی

و معمای سکوت علی خامنه‌ای

رضا تقی زاده

اعلام بازگشت بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاه هوایی شاهرخی همدان و اظهارات ضد و نقیض مسئولان حکومت تهران در واکنش به ابعاد گستردهء مخالفت با استفادهء نظامی همسایه شمالی از آب، خاک و آسمان ایران، بار دیگر نشان داد که به علت فقدان مرکز واحد و هماهنگ سیاست‌گذاری در امور دفاع و مناسبات خارجی، رژیم اسلامی ملاحظات راهبردی امنیت ملی ایران را در گرو مصالح روز و محاسبات غلط و تصمیم‌ گیری ‌های خطرناک شاخه‌ های قدرت خود قرار داده است.

سکولاریسم برآيندی است از نگرش مدرنِ انسان به هستی

ابراهیم هرندی

به گمان من، پرداختن به انديشه های سکولار می بايست که از دوران مشروطه در ايران آغاز می شد. شوربختانه جامعهء ما، اکنون با سرخوردگی از آنچه در چند دهه ی گذشته بر او رفته است، ايمان خود را به افسانه های آشنا از دست داده است، اما چيزی برای جايگزينی آن ها ندارد. يکی از گرفتاری های اساسی کشور ما اين بوده است که تا کنون گسترهء همگانی در آن کشور، هماره ميدانی برای شعبده بازی و مردم فريبی بوده است. از اين رو، هميشه بجای بررسی گيرهای فرهنگی و اجتماعی، سخن از گيرنماها بوده است.

از نرمش قهرمانانه تا واگذاری وطن فروشانه

کورش عرفانی

افشای خبر مربوط به استفادهء هواپیماهای روسی از پایگاه هوایی نوژه در همدان جهت عملیات هوایی در سوریه واکنش های داخلی و خارجی بسیاری را برانگیخت. این گزارش اما برای ما ایرانیان که کارنامهء عملکرد رژیم جمهوری اسلامی را در دست داریم می تواند یکی از حلقه های زنجیرهء وطن فروشی های متداول جمهوری اسلامی باشد. بنابراین بهتر است به جای آن که این رویداد را به صورت منزوی بررسی کنیم و آن را تابعی از شرایط مقطعی ایران و منطقه بدانیم، اتفاق اخیر را در بستر واقعی خود قرار دهیم؛ بستری که جز نقاط سیاه و ننگین در سراسر آن چیزی هویدا نیست. این نوع از بررسی سبب می شود که بدانیم پس زمینهء چنین تصمیم و اقدامی از سوی سران نظام چه بوده است و این که چه غافلگیری های دیگری از جانب رژیم در انتظار ملت ایران است.

     

کنگره سکولار دموکرات ها

     

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000

BBBBB