دوشنبه 4 و سه شنبه 5 مرداد 1395 ـ  25 و 26 ماه ژوئيه 2016

دعوتی عام به گردهمآئی بزرگ سکولار دموکرات های ايران در هامبورگ>>>

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛

3. و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم.

5. آنچه دراين سايت اختصاصی و غيرلخبری منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاه سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که در صدر اين صفحه آمده و نيز در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. در اين پايگاه، به احترام «جمهوريت»، هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

سردبير: اسماعيل نوری علا  

تأسيس: 14 امرداد 1392

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوک

ما مسئول طوفان کاترينا نيستيم!

حمیدرضا رحیمی

* يک شهروند: فقط کدخدای دزد با ادب ندیده بودیم که به لطف و مرحمت این دولت و برجام دیدیم و باید غرامت کشته شده‌ های آمریکا در انفجار ده‌ها سال قبل لبنان را هم ما بپردازیم. با این انفعالی که در این دولت به وجود آمده چه بسا در آینده آمریکا هزینه خسارت طوفان کاترینا را هم از اموال بلوکه شده ما در خارج برداشت کند و مسئولین هم دولت قبل را مقصر بدانند.

فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م)، دروغ چرا، تا اعدام آآآآ.. بین خودمان  باشد، ضد انقلاب نشنود، هزینهء خسارت طوفان کاترینا به گردن زنان بی حجاب آن دیار است ما فقط مسؤل ترورهائی هستیم که به فرموده مرتکب شده ایم، تعارف هم ندارد، حال هر چقدر که می خواهید، عرّ و تیز، بفرمایید!

توطئهء جدید آمریکا با همدستی زنان بدحجاب!

شکوه ميرزادگی

در سی و هشت سال گذشته، بررسی روش های برخورد جمهوری اسلامی با زنان نشان داده که این حکومت هر گاه خود را در خطر ببیند اولین راه حل را در حمله به زنان و هر چه بیشتر پوشاندن و به خانه کشاندن آن ها می بيند. پس از طريق اين گونه بررسی ها نيز می توان به وضعيت حکومت در موقعيت ها مختلف آگاهی يافت. حال به مختصری از برنامه ها و نقشه هایی که این روزها حکومت اسلامی مسلط بر ايران برای زنان کشیده است توجه کنید تا متوجه وخامت وضع کنونی بشويد...

پيام کورش زعيم به نرگس محمدی، قبل از زندانی شدن خودش

نرگسِ عزیز ملت ایران. پایداری تو در برابر پلیدی ها و خشونت های عصر حجری افسانه ایست. ملت ایران جاودانگی فرهنگ و میهن خود را مدیون نرگس هایی چون تو هستند که برای سده ها در برابر جهالت و خشونت وارداتی پایداری کردید و اهریمن بدی ها را شکست دادید. این بار هم اهریمن از تو شکست خواهد خورد. با گرسنه نگه داشتن تن رنجورت جان خود را به اهریمنان نده و آنها را شاد و آرام نکن.  ملت به قهرمانانی چون تو نیاز دارد، کودکانت به تو نیاز دارند، دوستانت به تو نیاز دارند و جنبش بیرون راندن اهریمن از بهشت ایران به چون تو نیاز دارد. خود را تندرست و نیرومند نگه دار که برآمدن خورشید ایران را از پس ابرهای سیاه ببینی. بگذار اهریمن از پایداری تو اشتهایش را از دست بدهد. تو بمان که او رفتنی است. تهران -  22 تیر 1395

خبر دستگيری کورش زعيم در برنامهء تلويزيونی صدای امريکا>>>

نتیجه گیری از سمینار سوم ژوئن (لس آنجلس / آمریکا)

سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

در مجموع سخنرانان و آنهایی که در بحث ها شرکت داشتند بر این عقیده بودند که مردم ایران طی صد و ده سال گذشته در سه جنبش بزرگ اجتماعی علیه استبداد و برای تحقق استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و عدالت اجتماعی مبارزه نموده و در این راه قربانیان فراوان داده اند... بی اعتنایی کنونی مردم نسبت به حکومت حاکی از آن است که آنها از هرگونه “اصلاحی” در نظام حکومتی ناامید شده و اگر تا کنون نیز دست به شورش و قیام نزده اند به سبب وضعیت خطرناکی است که اسلام گرایان داعشی و غیر آن در منطقه خاورمیانه بوجود آورده اند. برای جبهه ملی بطور اعم، و سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور بطور اخص، هدف اصلی مبارزه، همچنان، استقرار یک حکومت ملی است که در آن کلیهء حقوق و آزادی های مردم تحقق یافته و تضمین شود.

یا گزارش آلوده ساز، يا سالگرد 30 تیر

نامه ای سرگشاده دربارهء همايش مجاهدين

علی ناظر

امروز در سایت همبستگی ملی این تیتر را خواندم «از طریق پشتیبانی از اپوزیسیون ایران، عربستان از گارد دفاعی وارد گارد تهاجمی شد». در این گزارش خبری [به نقل از الخليج آنلاين!]، که سرتیتر سایت همبستگی ملی شده، می آید: «گام عربستان سعودی با حضور در گردهمایی اپوزیسیون در پاریس پیامی بود به رژیم ایران مبنی بر اینکه ریاض برگ هایی دارد که قبلا در درگیری های منطقه ای با رژیم ایران آنها را به کار نگرفته بود.» و... این گزارش می خواهد به همه القا کند که مجاهد خلق، که همچون ستارخان می خواهد روس زیر بیرق اش بیاید، به همان نقطه ای رسیده که حوثی ها و حزب الله؛ و می خواهد اصرار داشته باشد از روزی که ترکی الفیصل در آن گردهمایی شرکت کرده، مجاهدین شده اند «برگی» در دست ریاض که می تواند در آتش افروزی و «در درگیری های منطقه ای با رژیم ایران آنها را به کار»  بگیرد.>>>

تحصيلات بالای مقامات حکومت اسلامی

و چند ملاحظهء ديگر

حقیقتاً باید اعتراف کرد در هیچ کجای جهان مانند حکومت اسلامی امکان رشد و ترقی شغلی وجود ندارد. در اروپا و آمریکا برای گرفتن یا مدرک دکترا از سوربون فرانسه یا آکسفورد انگلستان یا هاروارد آمریکا باید سال ها درس خواند و مشقت و مصیبت مطالعه و سرکلاس رفتن و به سختی درس خواندن و تحقیق و تفحص را به جان خرید و تحمل کرد؛ در حالی که در حکومت اسلامی شخص با کمی هزینه کردن یک بابایی را که با دانشگاه های انگلستان و یا محافل مشکوک لندنی (!) ارتباط دارد مامور اخذ دکتری می کند و آن شخص هم نیابتاً یک تز پر و پیمانی برای کارفرمای خود می نویسد و برای کسی که زبان انگلیسی بلد نیست و سابقهء اقامت بیشتر از یک هفته در انگلستان ندارد، از دانشگاه فی المثل گلاسکو دکترا می گیرد!

درد را چگونه باید نوشت؟

باريش نصيريان

من ماه ها پیش در مقاله هایی استارت آغاز «پروژهء سوریه ای کردن ایران و ترکیه» را توسط بخشی از حاکمیت آنها پیش بینی کرده بودم. این کار بر اساس نیاز جامعهء بحران زدهء سرمایه داری جهانی و بخش ملیتاريستی ارتجاعی آنها در دستور کار قرار گرفته است. نوبت بعدی اجرای این سناریو برای ایران است. این سناریو توسط بخشی از ارتجاع حاکم بر منطقه اجرایی می گردد و توده های مردم بیگناه منطقه، در بعد وسیع، قربانیان آن خواهند بود. هدف اصلی گسترانیدن جنگ برای کاهش دادن و انحراف به بحران های فراگیر در ساختارهای نظام جهانی سرمایه است.

اردوغان چهره دموکراتیک ترکیه را تقویت کرد!

سيد محمد خاتمی

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از خاتمی مدیا، رییس بنیاد باران در جمع عده ای از نخبگان و دانشگاهیان خوزستان با اشاره به حوادث ترکیه گفت: ترکیه ارتشی داشت که از زمان آتاتورک هم بود. این ارتش طوری تربیت شده بود که در خدمت سیاست های خاص باشد و در واقع نبض سیاست کشور را به نفع جریانی خاص در اختیار داشته باشد. این ارتش در همین ترکیه، چندین کودتا علیه دموکراسی کرد و یکی از نقطه های مثبت آقای اردوغان این بود که توانست ارتش را سرجای خود بنشاند، آن را به پادگان ها برگرداند و از دخالت ارتش در امور تا حدودی که توانست جلوگیری کند. برای مدت های مدید هم توانست چهرهء دموکراتیک ترکیه را تقویت کند، البته می توان به آقای اردوغان انتقاد کرد و حتماً اشتباهات و مشکلاتی داشته است. ایشان هم باید اجازه دهد که دیگران انتقاد کنند، اما این که مشاهده شود دوباره از درون ارتش و نمی دانیم از کجا عده ای بیایند علیه حکومتی قانونی که به هر حال رأی مردم را پشت سر خود دارد، کودتا کنند، زنگ خطری است نه تنها برای ترکیه بلکه برای همه کشورهای دیگر. باید مواظب باشیم و همه باید به شدت این عمل را محکوم کنیم و با ملت بزرگ ترکیه که علیه کودتا وارد عمل شد هم دل و هم سخن باشیم. (منبع)

وضعیت سفرهء مردم یکسال پس از توافق هسته ای

و پی آمدهای کودتای نافرجام در ترکیه

حسن اعتمادی و علی اصغر رمضانپور

در برنامه ۳۰ تیر «تفسیر خبر» به میزبانی جمشید چالنگی

منتشر شد:

«زنگی‌های گود قدرت»

اثر مسعود نقره‌کار

نقش سیاسی و اجتماعی جاهل‌ها و لات‌ها

در تاریخ معاصر ایران

پيوند برای اطلاعات بيشتر>>>

آیا غربی‌ها به پدیدهء «جهانی‌شدن» پشت کرده‌اند؟

فریدون خاوند

در فضای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی شمار زیادی از کشورهای بزرگ صنعتی جهان، هم در آمریکای شمالی و هم در اروپای غربی، موج مخالفت علیه آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی و مبادلات بازرگانی به‌گونه‌ای چشمگیر بالا گرفته و گرایش‌هایی، با تکیه ‌بر همین مخالفت اوج‌ گیرنده، پیشروی خود را در افکار عمومی سرعت بخشیده‌اند. مخالفت بنیادی با گشایش مرزها و همگرایی اقتصادی، چه در سطوح منطقه‌ای و چه در مقیاس جهانی، حتی تقسیم ‌بندی سُنتی نیروهای سیاسی جوامع پیشرفته صنعتی به چپ و راست را بر هم زده است.

بلند پروازی های اردوغان تا کجا ادامه خواهد یافت؟

امین موحدی

هدف نهایی اردوغان پس از همهء این مراحل اعلام یک حکومت اسلامی بر اساس قوانین شرع خواهد بود که با داشتن قدرت سیاسی و نظامی، پشتوانهء مردمی منبعث از عنصر مذهب انجام این کار هرگز برای وي سخت نخواهد بود. اردوغان مسیر محمد مرسی را اما به شکلی‌ کاملاً سیستماتیک و حساب شده می پیمايد و مردم ترکیه اما بسیار شتاب زده تر آلودهء حرکت در اين مسير شده اند و چشم بسته تر از ملت ایران!.. اما استقرار یک نظام اسلامی دیگر در منطقه، آن هم نظام اسلامی سنی، و افزایش جو خفقان مذهبی‌ در  داخل کشور به حرکت های رادیکال اسلامی و حتا قومی در کشور و منطقه دامن خواهد زد و به این شکل ترکیه وارد یکی‌ از تاریک ترین و مبهم ترین دوران تاریخ خود خواهد شد.

دوست ارجمند ما، دکتر گلمراد مرادی، دختر شايسته و فعال خود را به هيولای مرگ باخت. ما فعالان جنبش سکوار دموکراسی اين اندوه جبران ناپذير را به يکی از دوستداران راسخ سکولار دموکراسی تسليت می گوئيم. باشد که در کنگره سکولار دموکرت ها در هامبورگ حضوراٌ دست اش را بفشاريم و برايش صبر و استقامت آرزو کنيم.

کنگره سکولار دموکرات ها

 

© 2016 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

00000000000000000000000000

BBBBB