تحمیل تفکر سکولار
غربی ها به حقوق بشر!
لاریجانی، دبیر ستاد «حقوق بشر اسلامی» قوه
قضاییه
«
ما به تجربه های دنیا ارزش مینهیم اما غرب در هفتاد سال اخیر نگاه
خودمحوری به حقوق بشر داشته است و آن را تجربهء
سکولار-
لیبرال میداند. تحمیل تفکر سکولار تحت عنوان حقوق بشر موضوعی
خودمحورانه و تحمیلگراست،
به طوری که اگر کسی نگاه آنها را قبول نداشته باشد تحت آماج
اتهامات قرار میگیرد. موضع غرب در برابر حقوق بشر منافقانه است».
(یکشنبه
10 مرداد 1395)
پدر مهربان، ملت قهرمان و پول بیزبان
حمید بابایی
با
گذشت
سه
سال از عمر دولت، رویکرد “پدر مهربان
ملت” یعنی “دولت رفاه” همچنان پابرجاست. نگاهی به رقم سنگین
بودجهء
جاری دولت در سال
کنونی گویای این مطلب است که در بر همان پاشنه قبلی میچرخد و
دولت “مهربان” همچنان در حال پخش اعانه در بین ملت “قهرمان” است.
علاوه بر آن، در دولت روحانی، سوء
مدیریت و نابسامانی در بودجه و مخارج جاری گزاف و غیر
ضروری مانند سابق تداوم داشته و در این میان اشتغال و تولید است که
مغفول ماندهاند. این نابسامانیها به اشکال مختلف در مخارج جاری
دولت دیده میشود. این مخارج، خواه در قالب دستمزد به لشکر کارکنان
مازاد و بیثمر دولتی، و خواه در قالب بودجهء
سنواتی فرهنگی چند هزار میلیارد تومانی به شبکهء گستردهای از وابستگان دربار و خواص صورت میگیرد که مانند
توموری بدخیم در حال مکیدن از پیکره داراییهای عمومی کشور هستند.
حکمرانی خوب، شرط تحقق حقوق بشر
عمادالدين باقی
«حکومت
خوب»
گرچه به هیچ وجه
ایدهء
تازه یاب و بدیعی نیست و در متون کلاسیک می توان ردپایش را جست اما
حکمرانی خوب به صورت یک تئوری راهبردی و کاربردی در سیاست ها و
برنامه های نهادهای بین المللی دیرزمانی نیست که مطرح شده و به سال
1989م. باز می گردد که برای اولین بار در گزارش بانک جهانی برای
کشورهای صحرای آفریقا مطرح شد و ابتدا در نظریه های توسعه و رشد
اقتصادی مطرح بود و بعد تعمیم یافت. در گذشته و در حکمرانی سنتی،
بحث این بود که چه کسی باید حکومت کند و راه اصلاح را در جایگزینی
حکمرانان صالح می جستند اما تجربه نشان داد که قدرت متمرکز و قدرت
بی لجام می تواند حکمرانان صالح را هم به فساد و خودکامگی بکشاند و
آنچه اهمیت دارد، وجود سازوکاری است که مانع شکل گیری خودکامگی و
فساد شود لذا به جای«چه کسی باید حکومت کند»، مسئلهء
«چگونه حکومت کردن»
عمده می شود و در نهایت به جای اینکه همانند نظام های سنتی، مردم،
کارگزار دولت باشند، دولت، کارگزار مردم می شود.
پیرامون بیانیه جبههء
ملی در مورد کورش زعيم
گیتی پورفاضل،
وکيل
مهندس زعیم
با
درود؛
در
این بیانیه حتی به هموندی آقای مهندس زعیم در جبههء ملی اشارهای نشده است، انگاری یک زندانی سیاسی بدون وابستگی
به بصورت مستقل فعال سیاسی بوده اند نه در تیم جبهه ملی.
بایسته است این جبهه نگرشی دیگر به خواستهء مردمی که به ملیون دلبسته اند داشته باشد، اگر در ابتدای
انقلاب افراد ملی، مانند شادروان بازرگان و امیرانتظام دلیر،
بر
سر
کار نمی آمدند بی گمان انقلاب پیروز نمی
شد. در چهاردهم اسفند ماه سال 57 سیاست جهانی متوجه شد که مردم
چگونه از ملیون پشتیبانی می
کنند و
نیز آخوندها که انقلاب را از آن خود می
دانستند
از
استقبال مردم در احمدآباد به هراس افتاده رنگ باختند و
با هدایت پیرامونیانی
که از فرانسه آمده بودند با کودتای خزیده بر کرسی
های سیستم نشستند.
البته حوزوی
ها
به از فرنگ آمده ها هم رحم نکرده و
از جولانگاه
شان بیرون انداختند.
روند انقلاب باید درس عبرتی باشد برای ملیون که اختلاف تضعیف
شان می
کند
و
اتحاد قوی
شان
می
سازد.
از سویی دیگر با چشم بازتری به سیاست جهانی که در
مورد ایران در
حال دگرگونی است بنگرند و تصمیم
های درست بگیرند تا بتوانند در آینده با گروه
های همسو متحد شوند و
ایرانی نو بسازند و
توجه داشته باشند که هنوز گروه
های چپ نفس می
کشند و
به
موقع در میدان سیاست مبارز خواهند طلبید؛ و
چون همیشه از جایی دیگر پشتیبانی می
شوند چه بسا چوب لای روند طرح نو بیاندازند و
ملیون را فلج کنند.
کشور به دلسوزان
اش
نیازمنداست.
این نیاز را با همبستگی میتوان پیش برد؛ همبستگی گروه
های همسو و
همفکر؛
تا دست هامان به یکدیگر حلقه نشود
و
تا
زنجیری ناگسستنی نسازند
تنها
خواهیم
بود و بی گمان نا موفق. پیروزباد آرمان دلسوزان ایران.
جبههء
ملی ایران،
بنا بر اعتقاد به آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی، و با توجه به حقوق اساسی افراد ملت ایران؛ نسبت به بازداشت
های غیر قانونی فعالان سیاسی اعتراض دارد و آزادی کلیهء
زندانیان سیاسی کشور،
از جمله آقای مهندس کورش زعیم،
را خواستار است.
تهران- روابط عمومی جبهه