تأسيس: 14 امرداد 1392،  در نخستين کنگرهء سکولار دموکرات های ايران  (همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه)    |   ناشر: نهاد هماهنگی جنبش       سردبير: اسماعيل نوری علا  

ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی هيچکس را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم. همچنين، از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن مطالبه ای هم نداريم؛ و به همين دليل قرار نيست  نام هيچ يک از اعضاء جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده شود. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان داخل از غاصبان حکومت مسلط بر کشورمان حمايت می کنيم

پيوند به پايگاه رسمی کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات های ايران

 

دوشنبه 23 و سه شنبه 24 شهريور ماه 1394 ـ  14 و 15 ماه سپتامبر 2015 

ه

جستجو در سايت

تماس با سردبير

آرشيو صفحات اول سايت

آرشيو کلی مقالات  

آرشيو بر حسب نام نويسندگان

بيانيه های سازمان های ديگر

گنجينهء «سکولاريسم نو»

ويدئوهای آموزشی

در اين پايگاه،

به احترام «جمهوريت»،

هر کجا سخن از حکومت

 مسلط  بر ايران پيش آيد،

 واژهء «جمهوری» به

 «حکومت» تبديل می شود.

پيمان نامهء عصر نو

نهاد هماهنگی جنبش

اساسنامه

هيئت دبيران

  شورای مشاوران جنبش

برگ تقاضای عضويت

ای ميل:

iranian.sdmcc@gmail.com

باشگاه لوس آنجلس

باشگاه هلسينکی

کنگره سکولار دموکراتهای ايران

در فروردين ماه 1392 چند تن از معتقدان سکولار دموکراسی بر آن شدند تا، در 14 مرداد آن سال، که صد و هفتمين سالگرد انقلاب مشروطه ايران بود، با کمک مالی عده ای از هواداران، امکان گرد همائی ساليانهء گسترده ای را با نام «کنگرهء سکولار دموکرات ايران» فراهم آورند. بدين منظور سندی به نام«پيمان نامهء عصر نو» تهيه و بوسيلهء بيش از 150 تن از فعالان سياسی به امضاء رسيد و بر بنياد آن نسبت به به تشکيل کنگره های ساليانهء سکولار دموکرات های ايران اقدام شد.

پيوند به پايگاه رسمی کنگره

اعلاميهء جهانی حقوق بشر

و پيوند به يک ويدئو

به قلم حميد شوکت

چرا این عکس برای دانمارکی‌ها این‌‌قدر مهم است؟

احمد جلالی فراهانی

هفتاد سال پس از آنکه دانمارک، زخم خورده از اشغال ارتش نازی آلمان، تمامی پناهجویان آلمانی گريزنده از برابر ارتش سرخ را در کمپ‌های معروف به «کمپ‌های بسته» عملاً زندانی کرد و در یک رسوایی تاریخی، سيزده هزار و چهارصد و نود و دو زن و کودک پناهجوی آلمانی، در اردوگاه‌های پناهندگی دانمارک از شدت گرسنگی و بیماری درگذشتند، و حال، در شرایطی که آلمانی‌ها با پذیرش و استقبال گرم از دست‌کم هشتصد هزار جنگ ‌زده و آوارهء سوری و افغانستانی و…، سعی در ترمیم چهرهء تاریخی خود و خاکسپاری خاطره ‌های تلخ هولوکاست و آلمان نازی هیتلری دارند، پناهجویانی که از مرز این کشور وارد دانمارک می‌شوند، بار دیگر شرمساری تاریخی دیگری را برای مردم کوچک‌ ترین کشور اسکاندیناوی رقم می‌زنند: آن‌ها نمی‌خواهند در دانمارک بمانند!

شرايط اسلامی پناهجوئی

حمید رضا رحیمی

* خبر اول: شماری از ساکنان کشورهای اروپايی برای جابجايی پناهجويان خارجی با استفاده از خودروهای شخصی به مجارستان رفتند تا آنها را به وسيله خودروهای شخصی از مجارستان به اتريش و آلمان بياورند. شمار زيادی از مردم آلمان با حضور در ايستگاه های قطار از پناهجويان خارجی استقبال کردند.

* خبر دوم: آیت الله علی سیستانی، در پاسخ به تعدادی سوال از سوی مردم عراق که از این مرجع دربارهء شرایط مهاجرت پرسیده بودند، جواب داد: اگر فرد مطمئن باشد که سفرش به کشورهای غیر مسلمان لطمه ای به دین اش نمی زند، ایرادی ندارد!

نامهء تشکر ابوبکر بغدادی به ايران خودرو و سايپا

محمود اسدی

ابوبکر بغدادی، خلیفه داعش، طی نامه ای از ایران خودرو و سایپا تشکر نموده و نوشته است: «مدیران محترم ایران خودرو و سایپا؛ داعش از شما بدلیل کشتار سالانهء بیش از بیست و هفت هزار شیعه در ایران صمیمانه سپاسگزاری می نمايد و تعهد می کند تا در زمان بحران به این شرکت ها یاری نماید تا مشکلات شان انشاالله بزودی مرتفع گردد. باشد که هرچه زودتر این دو شرکت به دوران اوج خود برسند». ابوبکر بغدادی ذیلاً اضافه نموده که داعش در طول دو سال جنگ در عراق، که جنایات مختلفی انجام داده، هنوز به اندازه یکسال این دو شرکت موفق به کشتار شیعیان نشده است. ایشان همچنین جایگاه مدیران این شرکت را بهشت می داند. چرا که بروایتی هر داعشی که هفت شیعه را بکشد به بهشت می رود و با این حساب مدیران این دو شرکت از صاحب منصبان بهشت محسوب می شوند.

جواد ظریف و جایزهء صلح نوبل

رضا تقی زاده

هواداران برجام هسته ای که از هر وسیلهء ممکن برای تبلیغ و تحمیل موافقت اتمی چهاردهم ژوئیهء وین به اعضاء کنگره آمریکا استفاده کرده اند، ظاهراً با خبر نامزد کردن جان کری و جواد ظریف برای دریافت جایزه صلح نوبل تلاش می کنند این موافقتنامه را تلاشی موجه برای پرهیز از کشتار انسان ها معرفی کنند؛ مسیری که معمر قذافی دیکتاتور نگون بخت لیبی در سال دو هزار و سه با تعطیل کامل برنامهء اتمی کشور خود طی کرد، ولی هرگز طمع جایزهء صلح نکرد!

روغن روی آش سوریه!

شهباز نخعی

تا آنجا که از مجموع خبرهای مربوط به تحرکات میدانی و دیپلوماتیک منطقه و سوریه می توان دریافت، در هفته های آینده دگرگونی هایی در وضعیت جنگ خونبار و ویرانگر سوریه ایجاد خواهد شد و کارزار گسترده روابط عمومی کنونی در مورد پناهندگان سوری می تواند پیشدرآمدی در این زمینه برای آماده سازی افکارعمومی باشد. حکومت آخوندی نیز این تغییر جهت را دریافته و نسبت به آن احساس نگرانی می کند...

پيرامون «رزمایش اقتدار ثارلله»

ایرج فرزاد

عليرغم هر پوشش و توجیهی که برای “رزمایش اقتدار ثارلله” می تراشند... واقعیت این است که رژیم خطر شورش ها و طغیان های داخلی را بسیار بیمناک تر بیخ گوش خود حس کرده است. آنگاه بلافاصله این سوال مطرح می شود: واقعاً با شروع طغیان ها و شورش های شهری، همین گردان های بسیج و ثارالله همانگونه عمل خواهند کرد که در رزمایش و مانور نمایشی؟

«جنبش سکولار دمکراسی»؛ همچون آلترناتیو حکومت اسلامی

کورش اعتمادی

استراتژی کنونی «سکولار دمکراتهای انحلال طلب» عبارت است از گرد آوردن همهء «سکولار دمکراتهای انحلال طلب» در زیر سقف «جنبش سکولار دمکراسی» ایران، تدوین و یافتن راهکار به زیر کشاندنِ حکومت اسلامی، تدارک انتخاب مجلس مؤسسان و تدوین و تصویب قانون اساسی سکولار دمکرات ایران توسط مجلس مؤسسان، فراهم آوردن شرایط یک انتخابات آزاد و دمکراتیک که از خلال آن احزاب سکولار دمکرات «جنبش سکولار دمکراسی» قادر باشند، با کسب آرا از سوی جامعه، مسئولیت اداره دولت و جامعه را بعهده گیرند. و سپس بازگشت «جنبش سکولار دمکراسی» به جایگاه همیشگی خود در قالب اپوزیسیونی دمکراتیک و سکولار برای دفاع از مطالبات دمکراتیک مردم و حکومت سکولار دمکرات، و مقابلهء با اقدامات و برنامه های محتمل غیر دمکراتیک دولتی که خود جنبش، در رسیدن آن بقدرت، نقش اصلی را ایفا کرده است.

نگاهی به اوضاع کشور، انتخابات پيش رو، و قرارداد اتمی

حسن اعتمادی ـ احمد تاج الدينی

دو تن از دبيران نهاد هماهنگی جنبش سکولار دموکراسی ايران

با مديريت سوزی ياشار در برنامه تلويزيونی آوای مردم

اطلاعیه ای منتشر شده در فيس بووک

حسن ماسالی

باین وسیله خروج نهائی خودم را از این جمع (جریان موسوم به جنبش سکولار دموکرات های ایران) اعلام می کنم و از سرکار خانم نسترن نیکی علیی تقاضا دارم که اسم مرا از "ایمیل لیست" خارج کنند. عقیده دارم که شرکت در یک جمعیت و یا در یک جبهه، و همچنین در یک جنبش که خصلت مردمی و ترقیخواهانه باید داشته باشد، ضروری ست که آگاهانه، داوطلبانه و باشناخت و اعتماد متقابل باشد. بنابراین، ارتباطات فکری- سیاسی- تشکیلاتی و مبارزاتی خودم را با افراد و محافلی که از آنان شناخت، و به آنان اعتماد دارم (از جمله فقط با تعدادی از شرکت کنندگان در این جمعیت) ادامه خواهم داد. همچنین یاد آور می شوم که مبلغی بابت حق عضویت گذشته، بدهکار هستم که از خانم نسترن علیی تقاضا میکنم مرا راهنمائی کنند که مبلغ مزبور را به چه نشانی ارسال دارم. با احترام- حسن ماسالی

آلترناتيو عام، آلترناتيو خاص

اسماعيل نوری علا

در ميان اين همه اميد و نوميدی حاصل از قطعی شدن توافقنامهء هسته ای، لابد خيلی دلخوشی می خواهد که کسی هنوز دنبال علم کردن «آلترناتيو سکولار دموکرات» در برابر حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان باشد. چرا که وقتی طرف بنچاق حکومت بيست و پنج سال آينده اش را از دست شش کشور قدرتمند جهان گرفته چهارتا و نصفی آدم خوش نيت چگونه قصد دارند در مقابل اش «آلترناتيو» علم کنند؟ آن هم نه آلترناتيو نظامی و کودتائی، يا آلترناتيو مسلحانه و چريکی، يا آلترناتيوی برای بازتوليد استبداد و سلطه، بلکه آلترناتيوی که سکولار، دموکرات، خشونت پرهيز اما مقاوم و اهل آزادی و آبادی کشور باشد.  

 فايل پی.دی.اف

حمایت اکثر ایرانی‌ها از توافق اتمی به دلیل تصورات اشتباه

گزارشی از خبرگزاری فرلنسه و راديو فردای صدای امريکا

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه، هجدهم شهریور، در گزارشی به نظرسنجی اخیری که موسسهء «ایران ‌پل»، با همکاری دانشگاه مریلند آمریکا، انجام داده است پرداخته که عنوان می‌کند هفتاد و شش درصد ایرانیانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند موافق با توافق اتمی وین هستند. اما میزان این حمایت‌ها ممکن است کمتر از این باشد، چرا که به نظر می‌رسد ایرانیان تصورات اشتباهی درباره این توافق داشته باشند، به ویژه آن که آنها فکر می‌کنند توافق هسته‌ای مترادف با لغو سریع تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است.

هموطنان! بيائيد با تاريخ سخن بگوئيم!

بيانيهء شورای مشاوران جنبش سکولار دموکراسی ايران

دربارهء «برجام»

ما، جمعی از ايرانيان سکولار دموکرات، بعنوان کسانی که حکومت اسلامی مسلط بر ايران را حکومتی فاقد حقانيت دموکراتيک دانسته و آن را در جمع نمايندگان ملل جهان همچون نماينده‌ء واقعی ملت ايران محسوب نمی‌دارند، کرراً اخطار کرده ايم و می کنيم که تعهدات اين حکومت غاصب جزئی از تعهدات بين المللی ملت ايران و حکومت‌های آتی دموکراتيک و برخاسته از اراده‌ی ملی ايرانيان محسوب نمی شوند.

نامه سرگشاده به اعضای کنگره و سنای امریکا

ايمان فروتن ـ رئيس هيئت امنای «نهاد مردمی»

نهاد مردمی، سازمانی غیر انتفاعی با هدف پشتیبانی از مردم ایران برای برقراری دموکراسی و حقوق بشر در ایران، با احترام مصرانه از شما درخواست می نماید که به توافق هسته ای با ایران رای نه بدهید. این ممکن است آخرین فرصت ما برای جلوگیری از به گروگان گرفته شدن بقیهء دنیا برای همیشه از سوی این رژیم مستبد و آخرالزمانی باشد.

 

 

   

کنگره سکولار دموکرات ها

   

 

© 2015 ـ Iranian Secular Democracy Movement - iraniansdm@gmail.com - Fax: 509-352-9630

 

HHHH                                         99999