انتخابات آزاد در حکومت اسلامی!
چرا حسن روحاني به دنبال رفراندوم است؟
مثلث آنلاین
اين
احتمال
وجود دارد كه طرح مسالهء رفراندوم به منظور باز گذاشتن
بيشتر دست دولت در انجام توافق نامه باشد. حسن
روحاني در بخشي از اظهارت امروزش با اشاره
به مخالفتها با توافق اوليهء ژنو مي پرسد: «مگر در مرحلهء
اول توافق ژنو در بحث هستهای آرمانها و اصولمان
را معامله کردیم؟» مراجعه به آراي عمومي ميتواند مخالفان را در
شرايطي قرار ميدهد كه مخالفت با توافق
آينده در واقع مخالفت با رأي و نظر مردم قلمداد مي شود.
پژوهشی در سن و سال آيت الله جنتی
حمیدرضا رحیمی
پژوهش های فرسایندهء
فدوی حاکی ست که آیت الله
جنتی،
دامت تحریکاته، بیش از بیست و هشت سال ندارد! بله درست خواندید،
بيست و هشت
سال!.. و سبب نیز بیماری نادری ست بنام" کوتیس لاکسا" که فدوی یک
فقره از آن
را
در چین سراغ دارد، ملاحظه کنید:
«بهار نیوز:
"هو
جوآن" یک خانم
بيست و هشت
سالهء
اهل چين
است که از زندگی خود لذت زیادی نمی برد چرا که بیماری خاصی گرفته
است که او را طی مدت کوتاهی پیر و چروکیده کرده
است. این خانم دچار بیماری بسیار نادر "کوتیس لاکسا" شده که پوست
بدن را چروکیده می کند و سرعت پیر شدن آن را افزایش می دهد،
به طوری که طی شش ماه "هو جوآن" از
بيست و هشت
سالگی
به
هفتاد
سالگی
رسیده است!
283 پيشنهاد حقوق بشری ملل به حکومت اسلامی!
ترجمهء
کارگروه پروژهء
«همهء
حقوق بشر، برای همه در ایران»
در
فاصلهء
نهم تا سیزدهم آبان ماه امسال، نخستین مرحلهء
دومین
دورهء
بررسی ادواری جهانی پروندهء
حقوق بشری حکومت اسلامی ایران در شورای
حقوق
بشر
سازمان ملل
برگزار شد.
در نشست پایانی،
دويست و هشتاد و سه
پیشنهاد،
که قریب به اتفاق آنها با خواستهای جامعهء
مدنی ایران و مدافعان حقوق بشر کشور منطبق
اند از جانب يکصد و چهار کشور عضو سازمان ملل
به هیأت حکومت اسلامی
داده شد و اين حکومت
تا اوایل بهار
آینده
(اواخر مارس) فرصت دارد به این پیشنهادها پاسخ مثبت یا منفی دهد.
در عين حال، هم
اکنون این پیشنهادات از سوی کارگروه پروژهء
"همهء
حقوق بشر، برای همه در ایران" تنظیم و ترجمه گردیده است.
بگزارش
خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
الهام امين زاده،
معاون حقوقی رئیسجمهور ایران با اشاره به ضعف
آموزش مسائل حقوقی در جامعه ایران اعلام کرد که
نیمی از جمعیت کل ایران درگیر مسائل حقوقی
و قضائی هستند.ر
او روز
دوشنبه
هشتم
دیماه،
در نخستین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار،
گفت: «در حال حاضر
ده
میلیون پرونده در محاکم قضایی،
سه و نيم
میلیون پرونده در شورای حل اختلاف و
پنج و نيم
میلیون پرونده در محاکم دادگستری وجود دارد.»
امینزاده افزود: «اگر هر خانواده چهار عضو داشته باشد؛ این مسأله
نشان از درگیری
چهل
میلیون نفر با مسائل حقوقی و قضائی دارد».
بهگفتهء
او،خدمات
حقوقی ارزان که باید در هر
جامعهای وجود داشته باشد، در جامعه ایران به صورت
شفاف تعریف نشده و آموزشهای حقوقی بیشتر
برای افراد متوسط و توانمند در جامعه صورت میگیرد.
وی،
با بیان اینکه «در حال حاضر فاصلهء
حقوق با عموم جامعه تعجببرانگیز
است!»
اين گفتگو را هم ببينيد!
حسين عليزاده ـ در فيس بووک
اين گفتگوی
مصطفیپورمحمدی
را ببينيد (>>>)
و به اين نکات هم توجه کنيد:
یکم. ایشون روحانی است یعنی حرف خدا را باید بزند.
دوم. ایشون وزیر است که یک مقام عالیه در هر کشوری است.
سوم. ایشون وزیر "دادگستری" است که باید جلوی بیداد را بگیرد.
چهارم. ایشون وزیر دولت حسن روحانی است که وعده داده بود رهبران
سبز را آزاد کند.
حالا:
ایشون نه تنها بحثی از وعدهء
رییس اش نمی کنه بلکه موضوع محاکمه ای که
شجاعانه کروبی و موسوی خود تقاضای آن را دارند، بازی در
زمین دشمن! می داند
که
نظام (بخوانیذ خامنه ای) با آن مخالف است.
و حالا:
یکم. دریابید نظام عدل علی خامنه ای را.
دوم. وعده پوچ حسن روحانی را.
سوم. روحانیت آلوده ایران را.
چهارم. عمق ترسی که نظام (خامنه ای) از افشای حقایق دارد.
پنجم... ششم...
نیک آهنگ کوثر
شايد از نظر بخش عمده ای از کسانی که از نتيجهء انتخابات هشتا و
هشت مأيوس شدند و آن را تقلب خواندند، تلاش برای بازپس گيری رأی
شان يک هدف بود. اما اگر از فعالان جنبش های سياسی موفق بپرسطد که
آيا چنين چيزی می تواند هدف قرار گيرد، با تعجب بخه شما خواهند
نگريست. حرکتی که هدف ندشاته باشد نمی تواند در نهايت جنبش خوانده
شود. جنبش مختصات خودش را دارد: هدف، رهبری منسجم، برنامه و
استراتژی، تاکتيک، راه های رسيدن به پيروزی های مقطعی برای کسب
مومنتوم...
آشفتگی
در تبین هدف و هویت،
سرگردانی در عمل
حمید حمیدی
نسخه اینترنتی کتابی
را
در خصوص آسیب شناسی نگرش های موجود در ارتباط با
حکومت و جامعه ایران، که سه سال مشغول تهیه و نوشتار آن بودم،
منتشر شده است.
بر این موضوع
آگاه هستم که این نوشتار قطعاً
از سوی دیدگاه
های مختلف
مورد پذیرش،
يا
رد و
یا انتفاد قرار گیرد،
اما نمی خواستم برای گریز از این رویکردها نسبت
به آیندگان و تاریخ و نسل فردا بی تفاوت باشم.
هدف از انتشار اینترنتی
کتاب
فراهم کردن موجبات دسترسی بیشتر هم میهنان داخل کشور
بوده
است.
سال
نوی جهانی و حسرت آزادی های آشکار
شکوه میرزادگی
اکنون نو شدن سال ديگر آن نو شدنی نیست که تنها وابسته به مسحیت
بود و زیر سایه ی سیاه و تلخ کارگزاران مذهبی برگزار می شد. پس از
رنسانس اروپا و کنار گذاشتن مذهب از حکومت و آموزش و پرورش، نو شدن
سال هم، مثل بسیاری از نمودهای دیگر فرهنگی، هویتی مستقل و آزاد
پیدا کرد و رفته رفته متعلق به همه ی افرادی شد که در کشورهای غربی
زندگی می کنند. وآنگاه، برخی از کشورهای دیگر جهان، از کشورهای
قاره ی آمریکا گرفته تا استرالیا و آسیا و آفریقا بمرور اول ژانویه
را به عنوان آغاز «سال جهانی» پذیرفتند.